Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:01

Wat een leukerd, gefeliciteerd!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:18

Wat een leuker Jojoni. Zit een mooi en vrolijk koppie op :j

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:44

Bedankt allemaal! Ik ben echt opgelucht, want zo 1 paard alleen vindt ik echt helemaal niets...

En hij is idd wel echt leuk. Ik denk dat hij hier wel gaat passen!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:02

Gefeliciteerd Jojoni

Simone238

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:52

Gefeliciteerd jojoni *\o/*

Wij gaan zaterdagmiddag kijken bij een Friese merrie.
Vorige week eigenlijk al en toen belde de vrouw ook kort van tevoren af. Sterfgeval in de familie, kan ze natuurlijk niks aan doen maar meeeehn wat was ik chagerijnig en teleurgesteld zeg. Gelukkig heeft ze geen haast en is ze verder met niemand in onderhandeling zover ik weet dus we kunnen op t gemak gaan kijken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:56

Gefeliciteerd Jojoni! Leuk paard.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:32

gefeliciteerd wat een mooi dier :)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:34

Nogmaals bedankt! Morgen ga ik hem ophalen, super spannend want het is best een eind en in mijn eentje. Maar het zal wel goed komen..

Succes Simone!

shetlander10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:49

Gefeliciteerd jojoni! wat een knapperd, veel geluk en succes gewenst samen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:50

Simone238 schreef:
Gefeliciteerd jojoni *\o/*

Wij gaan zaterdagmiddag kijken bij een Friese merrie.
Vorige week eigenlijk al en toen belde de vrouw ook kort van tevoren af. Sterfgeval in de familie, kan ze natuurlijk niks aan doen maar meeeehn wat was ik chagerijnig en teleurgesteld zeg. Gelukkig heeft ze geen haast en is ze verder met niemand in onderhandeling zover ik weet dus we kunnen op t gemak gaan kijken.

Spannend, succes!

shetlander10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:55

ik vraag mij al een tijdje af hoeveel je gemiddeld onder de vraagprijs kan bieden?
als de vraagprijs 3000 is voor een haflinger jaarling merrie met papieren wat is dan reeel om te bieden?
tuurlijk is het wat ik het zelf waard vind, maar hoeveel word er ongeveer meestal afgeboden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:58

shetlander10 schreef:
ik vraag mij al een tijdje af hoeveel je gemiddeld onder de vraagprijs kan bieden?
als de vraagprijs 3000 is voor een haflinger jaarling merrie met papieren wat is dan reeel om te bieden?
tuurlijk is het wat ik het zelf waard vind, maar hoeveel word er ongeveer meestal afgeboden?

Naar mijn optiek vrijwel niets :')
Tegenwoordig moet je blij zijn als je uberhaupt een leuk paard vind.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 09:59

Gefeliciteerd Jojoni! Leuk dier!!

Simone, succes met bezichtigen, hopelijk is dit een kanshebber!

En qua bieden, dat is volledig afhankelijk van de kwaliteit van het dier... Plus de markt is weinig aanbod en veel vraag, dus de kans is aanwezig dat ze dan verder gaan met een andere geïnteresseerde.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:01

Zonnebloem92 schreef:
shetlander10 schreef:

Naar mijn optiek vrijwel niets :')
Tegenwoordig moet je blij zijn als je uberhaupt een leuk paard vind.

bieden kan altijd, maar wel naast het paard of aan de koffie. Dan kun je vragen, goh kunnen we nog over de prijs praten, en dan zie je wel hoe het gesprek loopt. We blijven Nederlanders, en de meeste mensen kunnen dat ook wel waarderen. is mijn ervaring tenminste.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:17

Voor mij heeft dat bieden ook wel veel te maken met hoe erg het paard voldoet aan het beeld dat ze opgehangen hebben in de advertentie. 15.000 voor een goed net aangereden paard oke, maar als dat paard bij bezichtiging helemaaaal niet braaf is en er niet zo goed uit ziet, dan zou ik zelf de vraagprijs niet betalen en zou ik daar op zich wel willen over praten maar je voelt wel snel aan of de eigenaar daarvoor openstaat of niet denk ik. Of er worden bij keuring bepaalde dingen gevonden (bv een chip die wel verwijderbaar is, dan zou ik zelf wel de kost voor operatie eraf proberen te onderhandelen). Maar als het paard verder gewoon overeenkomt met hoe het beschreven stond dan ben ik zelf niet zo geneigd om er nog over te praten, ik ben geen Nederlander :')

On that note, ik had een leuke 2,5jarige zien staan en vroeg achter de prijs, 24K. oeps. MAAR! hij had nog een ander paard staan, ook 2,5. Die mocht weg voor 15K. Ik zei dat dat alsnog buiten mijn budget lag, maar dankuwel. En HUP 11K! Ik deed niet eens moeite ik was gewoon beleefd het gesprek aan het afsluiten :')

shetlander10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:34

oh wat super! bedankt voor jullie antwoorden! ben nog steeds opzoek naar een paardje, maar dit was gewoon een voorbeeld dan weet ik een beetje hoe en wat. ik ben in het onderhandelen niet thuis :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:37

Het zal enormnwisselen per paard en verkoper, maar sowieso pas als je het paard gezien hebt en niet vooraf al.

Wij hebben paarden gekocht waar nog geen euro vanaf kon, maar wel kosten van de keuring voor de verkoper als het een negatief advies was. En paarden waar wel wat af kon, maar keuring voor ons. En noem maar op.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:39

shetlander10 schreef:
oh wat super! bedankt voor jullie antwoorden! ben nog steeds opzoek naar een paardje, maar dit was gewoon een voorbeeld dan weet ik een beetje hoe en wat. ik ben in het onderhandelen niet thuis :)

Begrijpelijk. En het stomme is dat ik het tijdens werk wel kan. Maar zo iets emotioneels als een paard vind ik dan weer lastig!
Wordt altijd een beetje zenuwachtig en begin naar de grond te kijken als we het over de prijs hebben :')
Zou het gewoon rustig opbouwen en zeker vertellen wat jij hebt te bieden. Aan het einde zou je eens kunnen informeren naar andere gegadigden en voorzichtig naar de prijs

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:41

Ik laat mijn vader onderhandelen, ik kan het niet :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:34

Mijn ervaring is dat er in de BTW marge nog wel onderhandelingsruimte zit als je koopt bij prof fokker of handelaar

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:56

shetlander10 schreef:

pssm1 vrij? 3000 voor een goede jaarling met papieren en pssm vrij vindt ik heel redelijk, eerlijk gezegd als je haar graag wilt zou ik er niet eens onder bieden.

Mijn jaarling gaat straks ook om die prijs weg, zeker niet voor veel minder..

shetlander10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:13

K_nolan schreef:
shetlander10 schreef:

pssm1 vrij? 3000 voor een goede jaarling met papieren en pssm vrij vindt ik heel redelijk, eerlijk gezegd als je haar graag wilt zou ik er niet eens onder bieden.

Mijn jaarling gaat straks ook om die prijs weg, zeker niet voor veel minder..

yes pssm1 vrij en is voor de rest helemaal naar mijn wens dus even kijken of die nog beschikbaar is :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:12

De mijne hebben we met veel praten 500 eraf gekregen, stond ook absoluut niet voor de hoofdprijs te koop hoor, maar die 500 heeft wel wat moeite gekost haha. Scheelt dat hij 17 jaar is, hengst en ze écht wilde dat hij goed terecht kwam. M'n vriend had dus alles uitgelegd, dat ik m'n paard had verloren aan koliek en ik niet meer dan wat wij boden kon betalen. Dat hij écht goed terecht zou komen, ons plekje geschetst en toen ging ze toch maar akkoord ;)

Simone238

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 19:52

Onderhandelen vind ik al moeilijk bij een stoel oid via marktplaats, laat staan een paard. Poeh :$

Wij zijn bij de merrie wezen kijken, hele goede eerste indruk. Prachtig om te zien, en onwijs braaf en lief. Ben er zo opgestapt en ondanks dat ik er gespannen op zat (wat paard wel voelde en ik ook aan haar weer merkte) was ze gewoon echt heel braaf. Dat was mijn eerste prio.
Zelfs een mega drukke kruising overgestoken met haar zonder blikken of blozen.

Maar denken jullie eens mee, ze is bij huidige eigenaar niet dressuurmatig gereden. Alleen bosritten. Ik heb nu rondjes gedaan in een kaal weiland, bak hebben ze niet.
Ze doet netjes stap en draf reageert mooi op m’n hulpen, wel merk ik dat ze bijv moeilijk halsstrekt en zit wat kromming naar rechts in, al met al gewoon geen dressuur gewend.
Is dat voor mij als beginnend ruiter (met les en begeleiding) te doen om haar gewoon netjes in de bak te kunnen rijden? Heb geen hoge ambities maar eens een F proefje op de onderlinge wedstrijd lijkt me wel eens leuk.

Uiteraard laten we haar eerst klinisch keuren daar ga ik maandag voor bellen.
Voorzichtig enthousiast dus :)F **\O/**

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 20:08

Ik als echte recreatieruiter zou eerder een paard kopen die nooit in de bak heeft gelopen maar wel buiten dan andersom := Puur omdat je dan in ieder geval weet dat ze niet gek zal doen, als ze braaf een rondje op de wei loopt zal ze ook braaf in de bak lopen. Met goede les en begeleiding zul je echt wel verder komen met haar.

Wat is je doel, buitenritten en wat dressuurmatig op B/L niveau in de bak, dan zeg ik doen, als je echt wil gaan presteren dan zou ik een beter opgeleid paard zoeken.