En dan heel streng foei! Mag niet.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:11 april 2024
DNA-uitslagen op soortniveau bijgewerkt op bij12.nl/wolf.
Het gaat om de resultaten van 8 januari 2024 (Wehl) tot en met 14 februari 2024 (Appelscha).
428 schapen gedood door de wolf
64 schapen in totaal vermist
2 mini paarden gedood door de wolf
1 rund verwond door de wolf
2 paarden gewond door de wolf
3 schapen gedood door de hond
Citaat:11 april 2024/Ruinen/Drenthe/Nederland
Aanval op schapen
Eigenaar heel veel sterkte!
---
Verslagen , echt verslagen.
4 keer een wolf aanval in wolfwerend raster , goed gekeurd door de provincie.
Zondag begon de ellende . Taxateur erbij , controleerd het raster , perfect voor elkaar. Maandag, weer Taxateur erbij ,een andere, weer gecontroleerd ,perfect voor elkaar. Dinsdag, weer een aanval ,weer gecontroleerd, weer perfect voor elkaar. Heb ik de provincie gebeld maar daar schiet je niks mee op , hebben een wolven commissie maar daar hoef je helemaal niks van te verwachten.
Ze horen je verhaal aan en kunnen niks voor betekenen. Vandaag weer aanval , nu was het helemaal raak , zit in de auto met tranen in de ogen . Weet niet meer hoe er mee om te gaan . Toch weer contact gehad met de provincie. De zakkenvullers, vraag naar plan B , maar die hebben ze niet. Zullen ze me terug bellen maar doen het af met een appje. De helden .
Het komt er zo op neer dat het onmogelijk word gemaakt om professionele schapenhouder te blijven. Daar gaat mijn levenswerk. Bijna 24 jaar volgehouden. Toen was er geen wolf. Maar ondertussen zijn de spelregels veranderd. Schapenhouders verdwijnen en de wolf blijft. Denk dat ik de handdoek maar in ring gooi. Verslagen dat ben ik. Totaal meer als 30 schapen dood en nog veel vermiste lammeren.
Wintu schreef:Is dat filmpje met die fietser niet in scene gezet? Ik vind dat die persoon wel heel goed vooruit kan fietsen en dan de camera strak gericht op de wolf achter hem of is ie al een paar maal heen en weer gefietst. Zou mij niet lukken, zo een strak beeld achter me, als ik onverwacht een wolf tegen kom.
tienus63 schreef:Ze vallen wel heel gemakkelijk weg in de heide.
4 wolven bij Otterlo.
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://fb.watch/rnQsC7nXhv/?mibextid=WC7FNe
Aanvallen op paarden in Zeeden zijn schijnbaar geen uitzondering meer las ik op de pagina wolf en paard.
Zij plaatsten van de week ook de aanval op een merrie in Spanje die aan het af veulenen was en op dat moment is aangevallen en aangevreten.
Evenals het veulen wat bijna geboren was.
Elisa2 schreef:Ik vind de achtervolg filmpjes ook wel heftig. Zou het beangstigend vinden.
Pien, dank voor jouw uitleg. Ik snap wat je bedoelt wbt geen angst tonen. Ik heb nog een vraag. Cesar Milan kijkt bij agressieve honden de hond juist boven de ogen ipv in de ogen. Is dat bij een wolf ook belangrijk? Gaat als ik het goed heb over dominantie.
Die wolf zou inderdaad flink moeten schrikken lijkt me.
Ik las ergens iets over een alarmpistool.
Vreselijk ook weer een Zweden, hopelijk hebben ze daar wel beleid.
Citaat:11 april 2024/Ruinen/Drenthe/Nederland
Aanval op schapen
---
Zondag begon de ellende . Taxateur erbij , controleerd het raster , perfect voor elkaar. Maandag, weer Taxateur erbij ,een andere, weer gecontroleerd ,perfect voor elkaar. Dinsdag, weer een aanval ,weer gecontroleerd, weer perfect voor elkaar. Heb ik de provincie gebeld maar daar schiet je niks mee op , hebben een wolven commissie maar daar hoef je helemaal niks van te verwachten.
Ze horen je verhaal aan en kunnen niks voor betekenen. Vandaag weer aanval , nu was het helemaal raak , zit in de auto met tranen in de ogen . Weet niet meer hoe er mee om te gaan . Toch weer contact gehad met de provincie. De zakkenvullers, vraag naar plan B , maar die hebben ze niet. Zullen ze me terug bellen maar doen het af met een appje. De helden .
Het komt er zo op neer dat het onmogelijk word gemaakt om professionele schapenhouder te blijven. Daar gaat mijn levenswerk. Bijna 24 jaar volgehouden. Toen was er geen wolf. Maar ondertussen zijn de spelregels veranderd. Schapenhouders verdwijnen en de wolf blijft. Denk dat ik de handdoek maar in ring gooi. Verslagen dat ben ik. Totaal meer als 30 schapen dood en nog veel vermiste lammeren.
Kaja schreef:Citaat:11 april 2024/Ruinen/Drenthe/Nederland
Aanval op schapen
---
Hoe triest…. echt verschrikkelijk!
Lanoca schreef:Je kunt wel proberen geen angst te tonen, maar de wolf kent geen angst voor de mens en heeft snelheid en is bereid om zijn of haar wapens te gebruiken. De mens mag dan in een boom klimmen en wachten op hulp.
Het gaat gewoon een keer mis, en hopelijk kan die persoon het navertellen. Het is toch idioot dat een wolf alleen een auto of trein te vrezen heeft! Want zo ziet het er voor de wolven uit.
Loretta schreef:Ik lees ook weer eens mee in "Groep Wolf" Over die fietser. Een aantal vinden het leuk speels gedrag van de wolf. Maar het grootste deel ontkend dat het een wolf is en beweren dat het een hond is. Sommigen gaan nog verder en beweren dat de baas van de hond het allemaal in scene gezet is. De meest ironische reactie is nog wel iemand die er schande van spreekt om tijdens het broedseizoen je hond los te laten. (Ne alsof de wolf geen schade aanricht aan de toch al zo zeldzame weidevogels)
Maar grote afwezige in deze specifieke discussie tot nu toe is toch wel de big boss van de groep Rick van Malssen. Tja, hij voelt natuurlijk al haarfijn aan dat dit problemen gaat geven. Volgens mij weten deze zogenoemde "deskundigen" drommels best dat het fout is waarmee ze bezig zijn.
tienus63 schreef:Het duurt nog wel even, en dan is het inderdaad als kalf verdronken is, euh, bedoel als er geen vee meer in de weides loopt en de wildstand erbarmelijk laag, dat ze inzien dat de wolf in Nederland niet handig is.
Elisa2 schreef:Loretta schreef:Ik lees ook weer eens mee in "Groep Wolf" Over die fietser. Een aantal vinden het leuk speels gedrag van de wolf. Maar het grootste deel ontkend dat het een wolf is en beweren dat het een hond is. Sommigen gaan nog verder en beweren dat de baas van de hond het allemaal in scene gezet is. De meest ironische reactie is nog wel iemand die er schande van spreekt om tijdens het broedseizoen je hond los te laten. (Ne alsof de wolf geen schade aanricht aan de toch al zo zeldzame weidevogels)
Maar grote afwezige in deze specifieke discussie tot nu toe is toch wel de big boss van de groep Rick van Malssen. Tja, hij voelt natuurlijk al haarfijn aan dat dit problemen gaat geven. Volgens mij weten deze zogenoemde "deskundigen" drommels best dat het fout is waarmee ze bezig zijn.
Sorry maar hoe stom kun je zijn als je het verschil niet ziet tussen een wolf en een hond?Voor mij is het duidelijk te zien dat het een wolf is. Andere lichaamshouding, staan anders op de poten, andere snuit.
Dankjewel Pien, duidelijk! dat is wel belangrijk om te weten wat je moet doen van te voren. Zodat er geen paniek reacties ontstaan.
Fijn in ieder geval dat wat kranten aandacht lijken te besteden aan dat de wolfwerende hekken niet werken. Spread the word!