Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 19:10

jokari schreef:
Voordeel noem je dat :')
Hoop dat de zwelling toch snel afneemt. :(

_O- ja ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen. Mijn voet doet iig geen pijn meer. Al de rest wel… you win some, you lose some?

pmarena schreef:
Nouja dan loop je in ieder geval symmetrisch pijn te lijden :(:)

Gaat het goed verder met die mutsenclub aan huis...?

Dat dus. _O-
De dames doen het goed. De nieuwe dame moet nog wat aanpassen maar ze doet haar best.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 20:35

Gewoon omdat ik het leuk vind als ze nieuwe dingen leren kennen. :+
Ik vermoedde al dat ze vrij bruut ging zijn dus eerst alleen hooi. Morgen steek ik er een brix in. :+ oh haar hooinet is nog bij gevuld. Had met stallen doen niet goed opgelet maar check ‘s avonds altijd nog eens dus ze heeft bij gekregen.
En voor wie met geluid kijkt en het wil weten; ze had zo’n balletje van die paarse bloemenplant in haar voorlok. Die ‘kleven’ behoorlijk. :+

Maar succesvolle heen en terug wandeling naar de weide. :j ze liet zich ook op de grote weide goed pakken. Morgen eens testen of ik Rêve kan rijden. :=

Oh en na de wandeling zitten mijn zenuwen weer op 1 lijn en doet mijn voet ook terug pijn. :roll:
Fysio zei dat rijden geen kwaad kon, integendeel mijn rug wordt meestal losser als ik rijd. Veel wandelen maar das geen probleem voor mij :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 23:07

Terror gereden. Viel toch een beetje tegen. :+ ben ‘blij’ dat ik niet in geschreven heb zeg maar. Hulpen geven met mijn rechterbeen was moeilijk. Dus voorlopig maar gewoon losrijden. :+ het waren wel leuke jury’s geweest. :+

Paloma was even in paniek maar kalmeerde wel. Eigenlijk is het ongelooflijk hoe snel ze zich aan past. Mijn complimenten aan Lauren voor hoe ze dat dier zo ver gekregen heeft met alles behalve gemakkelijke omstandigheden. Ze is gevoelig en heeft trauma maar ze kent de do’s en donts. Ik ken mensen die veel langer paarden hebben die dit paard niet zo hadden kunnen opvoeden.

Heb haar vandaag even aan de longe genomen meer omdat ze zich wel in het zweet gelopen had en Rêve er bij = stil staan en eten. Dus longe aan haar halster geklikt en een kwartiertje links en rechts laten afkoelen zoals het hoort.
Even kort op de poetsplaats gaan staan met haar dat ze dat ook geleidelijk leert kennen hier. Borsteltje er over, aai over de bol en vreten. :+
Ze wil heel graag leren. :+:

Daarnet eindelijk die voorpluk gefatsoeneerd gekregen. _O-
Stiekem vind ik kreng twee erg leuk. :+
Heb meteen tegen Lauren gezegd dat ik haar leuk vond maar daarna maar beperkt contact met haar gehad. En hoe langer ze nu hier staat hoe leuker ik haar vind.

Sammie is ook nog steeds blij. Die is nooit meer alleen. Hij heeft soms zelfs keuzestress, _O- hij heeft vriendschap gesloten met de bonte uit de kudde dus soms moet ie kiezen. :oo :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 21:31

Nonkel Sam traint nog steeds de jonge garde mee. :j

Leerlinge heeft Sam gereden vandaag en dat heeft ze fantastisch gedaan. :+: zelfs stukjes rond gedraafd ook al vond ze het spannend, ze luisterde naar Sam en pastte haar hulpen aan. :+: en Sam besloot prompt te testen of hij zelf mocht kiezen wanneer ze gingen stappen of draven. _O- daarop heeft Lauren zonder aanwijzing top gereageerd! Ben ontzettend trots op haar. :+:

Haar kleine Spaanse ezel ook even genomen. Die heeft al eens mogen wennen aan een minuutje gewoon hangen. Maar zoals we Leo kennen vindt hij alles waar hij niet moe van wordt goed. _O-
Lauren mag zelf kiezen of ze het filmpje wil delen. :D

Laurenntms

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 07:57

Deel maar hoor :p
Dan is bokt zeker mee met wat we allemaal uitsteken _O-
Danku om mij uit mijn comfortzone te halen en zo goed te begeleiden met alles <3 ik heb op korte tijd veel bijgeleerd!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 16:20

Volgens mij is ze minstens zadelmak. Dubbele longe lijkt ze ook te kennen.

Afbeelding

En Lauren en Sam samen:

Voor Sam zijn rug is deze houding nu beter. Hij moet nl wel een beetje loskomen.

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:58

Leuk dier die PRE :)

Sammie: nog genoeg te leren zo te zien, maar als je een goed paardgevoel hebt, vriendelijk bent en een fijn paard met goede les....dan kan het gaan als een trein +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 17:42

Sam is natuurlijk iets heel anders dan het paard wat ze gewoon is. Van 1,68 ‘oud type’ wpn’er naar 1,48 hyper actieve Drama-bier is best een overgang. :D ik heb er nooit iemand op gewily omdat ik niemand vertrouwde genoeg gevoel te hebben voor hem.
Dus ze heeft het echt onvoorstelbaar goed gedaan. Houd in gedachte dat ze nog maar vijf jaar rijdt ook. :D Dan is Sam best veel om aan te denken. Sam zelf moet ook nog terug wat los komen, onder mij was hij ook wat ‘schokkerig’ en veel spelen met dat bit. Zijn gewoonlijke bit is kwijt geraakt op mysterieuze wijze dus hij had een appelbit met losse ringen in ipv zijn bustrens want heb geen enkel gebroken bustrens meer hangen. Had die alleen voor Sam. :=

De PRE doet het boven verwachtingen goed. Ga haar de komende week wat met de dubbele longe werken in stap en misschien in het weekend er op. We weten dat er op gereden is (filmpje) maar we weten niet in hoeverre ze door gereden is en op welke manier dat gedaan is.
Dus nu is het even zoeken in welk stadium ze gaat zeggen van ‘ho eens even…’ en dan weet ik waar ik moet ‘beginnen’.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-10-24 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:42

Nou Lauren, als Kathleen even goed kan overbrengen hoe zij rijdt als dat ze effectief zelf rijdt, dan ben ik oprecht jaloers op jou. :D (fijn kunnen lesgeven en fijn kunnen rijden, is een groot verschil, heb ik door de jaren heen gemerkt.) Geniet ervan.

En Kathleen, wat fijn dat het zo goed klikt tussen Sam en Lauren. Dat lijkt mij nog niet zo vanzelfsprekend, met die kleine neuroot. :) Ik vind ‘m nog steeds erg leuk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:43

Daarom, als ze op Sam mag dan zal het paardgevoel wel goed zitten, dat is gewoon hoge lof :j

Spannend met de PRE! Gaat het weer een beetje met dat tegenwerkende lijf...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 17:52

pmarena schreef:
Daarom, als ze op Sam mag dan zal het paardgevoel wel goed zitten, dat is gewoon hoge lof :j

Spannend met de PRE! Gaat het weer een beetje met dat tegenwerkende lijf...?

Eh wisselend. Nog steeds uitstraling naar mijn been en na rust op staan gaat moeizaam. :+ maar zolang het mijn gewicht wil dragen lukt het wel. Heb gisteren even voorover gestaan om mijn rug te stretchen en merk wel dat ik ook sneller moe ben. Zal maandag laten weten wat mijn fysio er van zegt want historisch gezien ben ik niet degene met het beste oordeel zeg maar. _O-

De PRE is leuk. :D mijn vermoeden is dat ze wat vluchterig zal zijn voor het been op basis van wat ik vandaag zag aan de longe. Daarom wat longeren met de beugels omlaag nu. :j
Maar heb haar gewoon los in de paddock op gezadeld dus dat zadel en hoofdstel kent ze echt wel. Daar twijfel ik niet aan.

jokari schreef:
Nou Lauren, als Kathleen even goed kan overbrengen hoe zij rijdt als dat ze effectief zelf rijdt, dan ben ik oprecht jaloers op jou. :D (fijn kunnen lesgeven en fijn kunnen rijden, is een groot verschil, heb ik door de jaren heen gemerkt.) Geniet ervan.

En Kathleen, wat fijn dat het zo goed klikt tussen Sam en Lauren. Dat lijkt mij nog niet zo vanzelfsprekend, met die kleine neuroot. :) Ik vind ‘m nog steeds erg leuk.

Op het eerste mag Lauren zelf antwoorden. _O- we hebben niet de gewoonte om te zwijgen voor elkaar dus daar mag ze gewoon eerlijk in zijn. :))

Nee is absoluut niet vanzelfsprekend. Sam is heel eerlijk en braaf dus ik wist dat haar niks zou over komen. Sowieso als ik ‘ho’ zeg staat ie stil. Maar hij is zeker niet makkelijk om te rijden. Alles moet precies goed zijn of je krijgt platte oren of een geheel ander antwoord dan je verwachtte. :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:05

Het lastige is ook, zo van wat ik zie van het plaatje, dat hij graag duikt. Dus niet laag met teugel contact wat hem goed zou doen. Bij sommige paarden is dat heel lastig om voor elkaar te krijgen dus goed dat je er zelf ook op gaat.
Lauren rijdt vriendelijk genoeg maar mist misschien net dat extra handigheidje. Dus is totaal geen kritiek. Ik vind het een leuk paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 18:40

Sam pakt sowieso geen teugel contact. :)
Dat is precies waarom ik tot nu nooit iemand op hem vertrouwd heb. Ik had kelang nodig die buiten de standaard durfde denken en rijden. Sam heeft op zijn hele leven bij mij alles bij elkaar misschien twee uur met contact gelopen en dan nog per ongeluk :+

Had dus ook een ruiter nodig die dat niet van hem zou eisen zeker niet na twee jaar op weide en voor het eerst een andere ruiter op hem.
Dat Lauren zo soepel met hem rond draaif en hij überhaupt zakt zegt enorm veel over Lauren als ruiter.

Ik heb er denk ik 10 minuten op gezeten vooral in stap. :D door de week pak ik hem wel een stuk mee op omdat het zadel dat op Sam ligt ook op Joy ligt en kan het niet in Zutendaal laten maar dus ook niet mee geven aan Lauren.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:12

Zoals ik naar Lauren stuurde zou ze wat meer zelf vertrouwen moeten hebben :j

Zoals ik haar heb leren kennen is het een geweldige meid, met enorme leergierigheid, en desondanks weinige “ervaring” een best groot kunnen, waar nog heel veel mensen van kunnen leren :j

Vind het filmpje van Sam ook echt genieten om te zien. Gaat hun beide goed doen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:23

Twee jaar op de weide??? Is het al zo lang????? :oo

In mijn beleving was die blessure ergens in het afgelopen jaar joh :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 19:29

pmarena schreef:
Twee jaar op de weide??? Is het al zo lang????? :oo

In mijn beleving was die blessure ergens in het afgelopen jaar joh :=

Nee hoor, die staat al het tweede jaar op weide. :D Daarom moet ie ook even los komen natuurlijk. Hij is fit maar geen 5 meer. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 22:59

Knappe Sam, wat fijn dat hij een beetje terug kan gaan werken met iemand waar jullie beiden vertrouwen in hebben! Die pre is er wel een om in te lijsten zo mooi he <3

Laurenntms

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:05

Ooh hoe lief allemaal! <3
Kathleen is een strenge lesgever maar geloof me ik heb dat nodig anders doe ik niks op een paard :=
Mijn zelfvertouwen is al iets beter maar ik heb nog een laaaaaangeee weg te gaan.
Maar kathleen zal met alle plezier helpen waar ik heel blij om ben :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 23:51

Afbeelding
Zo zit je weer op je gepensioneerde paard. :+
Vandaag ook zijn bit terug gevonden dus even wisselen morgen of over morgen. Iig voor ik er weer op ga.

Rêve heeft meanwhile milde jaloezie ontwikkeld. := Ik ben HAAR baasje!!! >;)
Ik stel haar maar gewoon gerust dat ze nog steeds mijn chaos koningin is. :=

Toto is vandaag naar de kliniek gebracht voor castratie dus eind van de week heb ik drie hengsten en een ruin in de ‘veulen’kudde. :+
De mannen zijn de laatste weken zienderogen bij gekomen. Joy is weer aardig rond. :+:

Balli heeft een groeidspurt en het vooraanzicht is een beetje grappig met de typische smalle schouders, ronde buik, en dikke kont die 20cm hoger staat. _O- heb hem toch aan geraden om nu even aan die schouders te werken. :)) :+:
Dat dier is zo schattig… veel schattiger dan zo’n grote hoort te kunnen zijn. :))

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 06:31

Sammie heeft t wel naar zijn zin zo te zien :) Blije kop van hem. En fijn dat je aan Lauren een verlenging van jezelf hebt. Die snapt hoe je het wilt. Dat is zeldzaam.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:23

Ah happy Sam, met zo'n blij tevreden hoofd van ja zo als nu hoort het leven te zijn :j

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:51

Alles gebeurt met een reden ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 08:36

Wat een blije hoofdfoto van Sam. Hij amuseert zich duidelijk daar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 20:14

Sam is living his best live zoals zeggen. _O-
Hij profiteert een beetje. :))

Morgen komt de DA voor Rêve toch. Het zint me niet. :\

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:23

Wat zint je niet bij Rêve?