Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:47

Gefeliciteerd danique, en veel geluk samen gewenst :)

Simone238

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:46

Gefeliciteerd! Knap paardje zeg <3

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:45

Gefeliciteerd!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:27

Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:04

Gefeliciteerd Danique!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 18:53

Hey allemaal!

Een tijd terug had ik hier al een gepost omdat ik de knoop door had gehakt en 1 van mijn paardjes een beter passend baasje gunde. Maar dan moest er natuurlijk wel een nieuwe komen he :D .

Via een hele goede vriend terecht gekomen bij een handelaar in Freibergers en eigenlijk helemaal mijn hoofd daarop gezet. Gaan kijken ook (voordat mijn eigenste verkocht was). Ook meteen aangegeven welke ik graag zou reserveren voor als de mijne weg was.
Het duurde iets langer als verwacht voordat ik een nieuw baasje vond en natuurlijk... De freiberger waar ik mijn oog op had laten vallen was verkocht.
Op dat moment had hij alleen een 'duurdere' prijsklasse staan dus besloten om een maand flink door te sparen om zo aan die prijsklasse te komen.
Ik ben zelfs gaan fietsen naar het werk (60 km per dag) voor de fietsvergoeding :o

Nu was ik aan dat bedrag, zelfs wat meer zodat ik zeker speling had.. Vandaag eindelijk contact gekregen met de betreffende man.. Heeft hij zijn prijsklasses nog verhoogd -O- -O- .
En wel in die mate dat ik er niet meer heen hoef..

Dus mijn zoektocht begint weer. Ik ben op dit moment zo een beetje teleurgesteld. In mijn hoofd ging ik volgend weekend daarheen en een paard uitzoeken en ju.
Het idee van de koop bij een handelaar af te sluiten vond ik ook wel aanlokkelijk ivm het kunnen terug brengen van het paard als het toch niet past..
Maar nu.. Websites beginnen afstruinen zeker?

Dus om alles samen te vatten, ga ik toch weer terug posten hier al hoop ik dat mijn zoektocht snel gedaan gaat zijn!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 19:11

@Jojoni,zo gaat het momenteel in de paardenhandel. Vroeger kon je er op je gemak een uitzoeken en over nadenken,momenteel moet je meteen beslissen anders zijn ze weg.Maar,als een paard echt voor jou bestemd is dan gaat het wel lukken!Succes in elk geval.

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 19:34

@jojoni, ik weet niet bij welke freiberger handelaar je bent geweest. Maar ik heb zelf destijds heel fijn contact gehad met freiberger international uit Olst

Leliesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 19:48

@jojoni en in Weerselo zit Equinize, dat is ook een Freiberger handelaar! Ik heb mijn Freiberger daar eind vorig jaar gekocht :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:19

jojoni, oei dat is wel heel zuur zeg!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:35

Ja ik wist wel dat t snel ging in de verkoop.. Maar dat een handelaar op 2 maanden tijd zijn prijzen met ruim €4000-€5000 verhoogd had ik niet verwacht..

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga ze morgen even bekijken!

Ik ben toevallig een freiberger tegen gekomen, particulier te koop. Een hele knappe. Staat wel al 8 maanden stil.
Ik twijfelde eigenlijk maar wou toch gaan kijken. Het zou dan volgend weekend zijn omdat ik hem toch ook graag in de koets wil zien.

En nu stuur ik hem dus naar een kamaraad en de wereld is klein! Die kamaraad heeft dit paard al gereden toen hij veel jonger was en had er volle vertrouwen in dat het goed zou komen voor de koets.
Dus nu gaan we daar maandag al kijken!

Spannend *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:13

jojoni schreef:
Ja ik wist wel dat t snel ging in de verkoop.. Maar dat een handelaar op 2 maanden tijd zijn prijzen met ruim €4000-€5000 verhoogd had ik niet verwacht..

Ik ben toevallig een freiberger tegen gekomen, particulier te koop. Een hele knappe. Staat wel al 8 maanden stil.
Ik twijfelde eigenlijk maar wou toch gaan kijken. Het zou dan volgend weekend zijn omdat ik hem toch ook graag in de koets wil zien.

En nu stuur ik hem dus naar een kamaraad en de wereld is klein! Die kamaraad heeft dit paard al gereden toen hij veel jonger was en had er volle vertrouwen in dat het goed zou komen voor de koets.

Spannend *\o/*

Waarom ben ik niet verbaast dat die prijzen (speciaal voor jou??) zo omhoog gaan.
Dat heeft niks met een knettergekke markt te maken maar alles met handelaren-gedrag. Dit soort gein is van alle tijden. Zoek er maar eens op, bosjes topics over te vinden.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:18

ikke schreef:
jojoni schreef:

Spannend *\o/*

Waarom ben ik niet verbaast dat die prijzen (speciaal voor jou??) zo omhoog gaan.
Dat heeft niks met een knettergekke markt te maken maar alles met handelaren-gedrag. Dit soort gein is van alle tijden. Zoek er maar eens op, bosjes topics over te vinden.

Ik verwacht eigenlijk dat t misschien ook wel te maken heeft met het feit dat het overkwam alsof ik toch wel zou komen met geld.
Maar dat maakt niet dat ik erop voorbereid was..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:27

Mocht t met deze niets worden, zijn er in België nog een paar leuke freibergers te koop bij verschillende fokkers. Niet voor weinig, maar wel voor niet 3x over de kop overdreven prijzen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:31

jojoni schreef:
ikke schreef:

Ik verwacht eigenlijk dat t misschien ook wel te maken heeft met het feit dat het overkwam alsof ik toch wel zou komen met geld.
Maar dat maakt niet dat ik erop voorbereid was..

Dat is precies wat ik bedoel.
Jij hebt blijkbaar de indruk gewekt dat je ging kopen. Dan is "de truc" van prijs opdrijven al zo oud als de weg naar Rome.

Toko's om bij weg te blijven. Daar zijn de prijzen om te beginnen al te hoog en dan drijven ze het nog een beetje verder op.

Soort van hetzelfde verhaal: "ik kijk met wat voor auto men aan komt. Iemand in een nieuwe, dikke BMW heeft meer te besteden dan iemand in een oude Volvo".
Is van hetzelfde niveau.....

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:00

Pfff, wat een gedoe weer. Ik had een afspraak voor vanmiddag om half zes. Wilde eigenlijk al eerder afspreken, maar dat kwam de verkoper niet goed uit. Gisteren appte ik alvast voor het adres. Geen reactie. Krijg ik net een berichtje dat er vanmiddag iemand voor de 2e keer komt, en dat ze nog laat weten of onze afspraak door gaat .

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:22

Lieser schreef:
Pfff, wat een gedoe weer. Ik had een afspraak voor vanmiddag om half zes. Wilde eigenlijk al eerder afspreken, maar dat kwam de verkoper niet goed uit. Gisteren appte ik alvast voor het adres. Geen reactie. Krijg ik net een berichtje dat er vanmiddag iemand voor de 2e keer komt, en dat ze nog laat weten of onze afspraak door gaat .

Ik voel met je mee.Maar,als het paard voor jou bestemd is dan krijg je hem. En anders was het niet voorbestemd en staat er ergens een andere op jou te wachten!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:28

anjali schreef:
Lieser schreef:

Ik voel met je mee.Maar,als het paard voor jou bestemd is dan krijg je hem. En anders was het niet voorbestemd en staat er ergens een andere op jou te wachten!

Tja, toch blijft het frustrerend, de omgang met handelsstallen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:26

Wat een gedoe Lieser. Schrale troost: Er waren ook mensen die al in de auto zaten en er bijna waren en op het allerlaatste moment werden afgezegd. Maar daar heb jij natuurlijk niets aan. Goed dat je nog navraag hebt gedaan!
Hoop dat je snel wat leuks vindt en verder eens met Anjali. Er wacht vast nog ergens een heel knap dier op je!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:37

Danique_G schreef:
Wat een gedoe Lieser. Schrale troost: Er waren ook mensen die al in de auto zaten en er bijna waren en op het allerlaatste moment werden afgezegd.

Oh, dat lijkt me echt naar! Zo erg was het bij ons gelukkig niet.

Er komt vast een braaf, kalm paard op ons pad. En tot die tijd vermaken we ons met weekendjes 'ponykamp' en zo.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:28

Ik ben rustig op zoek naar een shetlander merrie. maar god wat zijn die duur

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:31

Waar ik zaterdag een beetje in 'paniek' was, teleurgesteld en bang dat ik nog lang zonder 2e paard zou zitten...

Ben ik nu helemaal gelukkig want gisteren ben ik ergens gaan kijken en het leek me een goed paard dus niet getwijfeld en gekocht *\o/* *\o/*

Meet Largo aka Billy (ik weet nog niet wat ik met de naam ga doen).
Moddervet, even groot karakter. Maar wel braaf en een relaxed gevoel toen ik erop zat. Hij komt net van 8 maanden op de wei :')

Afbeelding

Afbeelding

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:32

Proficiat Jojoni! Ik vind het een heel aansprekend paard :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:37

Wat een knapperd jojoni! Veel plezier ermee!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:01

Gefeliciteerd Jojoni! wat een leukert!