Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:12

Happinez

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:21

Klopt dat was de melding die ik ook al plaatste, 10e keer bij Stefan.
Wat ik dan helemaal misselijk vind is dat er op Groep wolf op FB het weer in twijfel getrokken word.
Bijzonder dat zulke figuren allemaal afwijkingen in afrasteringen zien zitten maar afwijkend gedrag bij een wolf is onmogelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:59

Oh sorry overheen gekeken.

Ja schrijft ook zo'n doos waarom ze dan nog buiten staan. Wat moet hij dan, ze in de slaapkamer zetten?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:07

Ja heel flauw , ongeacht of je je goed inzet om je dieren te beschermen.. een aanval is daar altijd je eigen schuld.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 00:16

Happinez schreef:
Wat ik dan helemaal misselijk vind is dat er op Groep wolf op FB het weer in twijfel getrokken word.
Bijzonder dat zulke figuren allemaal afwijkingen in afrasteringen zien zitten maar afwijkend gedrag bij een wolf is onmogelijk.

Staart eraf, dat doen de welpen, was in Boijl ook zo. Volgens mij zijn zij een van de weinige hier in de omgeving trouwens met wolfwerend raster en de schaapskudde in Doldersum ook, verder zie je dat maar weinig.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 05:57

Wintu schreef:
Happinez schreef:

Staart eraf, dat doen de welpen, was in Boijl ook zo. Volgens mij zijn zij een van de weinige hier in de omgeving trouwens met wolfwerend raster en de schaapskudde in Doldersum ook, verder zie je dat maar weinig.

Vind ik ergens ook niet gek. Inmiddels zo vaak bewezen dat het totaal niet helpt dan ga je daar ook geen duizenden euro's aan uit geven lijkt mij. Kost bergen tijd en geld met hetzelfde eind resultaat. Zo triest!!!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 08:19

En als zij een dan de weinige zijn ontmoedigt het de wolf ook niks.
Je zou verwachten dat als het iets zou werken dat hij dat perceel nu links zou laten liggen. En pas de moeite zou gaan doen als bijna alles afgerastert staat.
Dus daar keer op keer naar binnen betekent dat het echt een huppeltje is.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:14

DuoPenotti schreef:
En als zij een dan de weinige zijn ontmoedigt het de wolf ook niks.
Je zou verwachten dat als het iets zou werken dat hij dat perceel nu links zou laten liggen. En pas de moeite zou gaan doen als bijna alles afgerastert staat.
Dus daar keer op keer naar binnen betekent dat het echt een huppeltje is.

Ik moet zeggen dat ik hier steeds minder schapen in de wei zie staan hoor, dus misschien is de keuze daarom minder reuze. Wat ik begrepen heb stond eerder bij deze het draad op bepaalde plekken te hoog aan de onderkant en zijn ze daar onderdoor geglipt. Het schijnt dus nogal nauw te luisteren en dat lijkt me dan ook best een opgave om een 8 hectare met precisie te omheinen. De schapen van deze boer staan volgens de nieuwsberichten nu binnen, de machineschuur is leeg gehaald hiervoor, aangezien de schapen ook drachtig zijn.

Ik baal er van dat er zo weinig aandacht aan wordt besteedt aan het leed wat er hier gebeurt. Men vind herten in hertenkampen zielig, maar die schapen kan de overheid schijnbaar geen reet schelen. Je zou bijna hopen een wolf een mens grijpt, zodat de ogen eens worden geopend van mensen die de wolf in Nederland zo geweldig vinden. Prachtig dier hoor, maar niet hier.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:30

Ja ze weten de schuld wel te verschuiven ja.

Maar dat gaat ook zijn als hij een mens pakt.
Dat zie je al door de wilde zwijnen. Ook in gebieden waar er geen mogen zitten zitten er enorm veel.
Daar is ook geen plek voor, dus al loop je gewoon over het pad voelen ze zich al bedreigd en vallen aan.
Maar nee dat is altijd de schuld van de wandelaar, die heeft iets fout gedaan.
Gaat bij de wolf die nog een veel hoger aanzien heeft zo ook gebeuren.

Everwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:47

Vorige week op zichtafstand van mijn huis een wolf gespot door de buurman. Een dorp verder, zo'n 7 km, zijn er vorige jaar feb 2 gespot. Er is toen 1 schaap gepakt. Dna wees wolf uit. Nog steeds worden ze daar nu en dan gezien, tijdens het oversteken. Schapen, ezels, pony's, lama's en geiten in de omgeving, maar behalve dat ene schaap een jaar geleden, wordt er geen vee gepakt. Wel reeenkadavers in het bos volgens de boswachter.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:26

Everwind schreef:
Vorige week op zichtafstand van mijn huis een wolf gespot door de buurman. Een dorp verder, zo'n 7 km, zijn er vorige jaar feb 2 gespot. Er is toen 1 schaap gepakt. Dna wees wolf uit. Nog steeds worden ze daar nu en dan gezien, tijdens het oversteken. Schapen, ezels, pony's, lama's en geiten in de omgeving, maar behalve dat ene schaap een jaar geleden, wordt er geen vee gepakt. Wel reeenkadavers in het bos volgens de boswachter.

Welke omgeving zit je?

Everwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:32

Jessix schreef:
Everwind schreef:

Welke omgeving zit je?

Zuid-Oost Groningen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 14:09

Everwind schreef:

Wees blij! Echter de mini bossen zijn op den duur leeg gegeten. Opeten gaat sneller dan dat een ree populatie kan groeien omdat de wolf deze gebieden dagelijks volledig kan doorkruisen. Uiteindelijk zullen ze dus moeten overschakelen naar andere voedingsbron.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 14:11

Ik ben benieuwd wat de zwijnen dit jaar allemaal gaan aan richten. Persoonlijk heb ik het idee doordat in wolf gebieden zwijnen zichzelf tegenwoordig (regelmatig) moeten verdedigen tegenover de wolf dat ze richting mensen en honden ook wel eens stukken feller en aanvallender kunnen gaan worden. Ze leren zich nu immers verdedigen en regelmatig ook met succes.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 14:15

dierenfan schreef:
Ik ben benieuwd wat de zwijnen dit jaar allemaal gaan aan richten. Persoonlijk heb ik het idee doordat in wolf gebieden zwijnen zichzelf tegenwoordig (regelmatig) moeten verdedigen tegenover de wolf dat ze richting mensen en honden ook wel eens stukken feller en aanvallender kunnen gaan worden. Ze leren zich nu immers verdedigen en regelmatig ook met succes.

Ja, maar dat is dan weer een gevolg waar de gemiddelde wandelaar last van heeft en zal wel worden afgeschoven op de zwijnen en niet op de aanwezigheid van de wolf. Alles in de natuur waar de mens last van heeft, moet maar weg, behalve de wolf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:03

In de bossen op de Veluwe kom ik geen zwijnen meer tegen. Ze verstoppen zich goed want er zijn nog sporen genoeg. Wild houdt zich schuil is mijn ervaring.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 18:44

Van dit jaar waar zwijnen hebben aangevallen weet ik niet of er een wolf zit. Denk het niet.
Paar jaar terug toen ze aanvielen in Limburg iig niet.
Maar er zitten er gewoon te veel. Dus komen ze ook sneller aan de randen van de bossen of waar het sowieso drukker is.
En zeker in tijd van paren en kleintjes hebben is een aanval zo raar niet.

Er is gewoon te weinig ruimte.
Maar groen denkt dat het hier Yukon is als ze meer dan 3 bomen bij elkaar zien staan.
En geloven ook in de sprookjes dat dieren zonder natuurlijke vijanden, op de mens na zomaar in perfecte aantallen blijven.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:32

Net de nutztierschadelist van Niedersachsen weer is bekeken. Om te kijken hoe het hier in de buurt met aanvallen is. Gelukkig in de nabije omgeving rustig maar het viel mij wel op dat er veel meer runderen en paarden op de lijst van Niedersachsen verschijnen dan voorgaande jaren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:00

Trieneke schreef:
Net de nutztierschadelist van Niedersachsen weer is bekeken. Om te kijken hoe het hier in de buurt met aanvallen is. Gelukkig in de nabije omgeving rustig maar het viel mij wel op dat er veel meer runderen en paarden op de lijst van Niedersachsen verschijnen dan voorgaande jaren.

Roedels worden groter en sterker dus kunnen steeds grotere prooien aan en hebben die ook steeds meer nodig. Geen idee hoe uitgestrekt de natuur daar is maar kan me voorstellen als daar al jarenlang wolven leven dat de wild populaties daar behoorlijk kleiner geworden zijn

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:09

Trieneke schreef:

Waar zit jij ongeveer? Aangezien ik ook in Niedersachsen woon?

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:30

Roedels worden groter en sterker dus kunnen steeds grotere prooien aan en hebben die ook steeds meer nodig. Geen idee hoe uitgestrekt de natuur daar is maar kan me voorstellen als daar al jarenlang wolven leven dat de wild populaties daar behoorlijk kleiner geworden zijn[/quote]

En steeds meer schapen staan waarschijnlijk binnen en in sommige regio's schijnen veel schapenherders/houders er mee gestopt te zijn.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:31

pinto_1 schreef:
Trieneke schreef:

Waar zit jij ongeveer? Aangezien ik ook in Niedersachsen woon?

Oost-Groningen vlak over de grens, regio Papenburg

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 23:13

dierenfan schreef:

Hier liep een aantal jaar geleden een gewond zwijn in het dorp die zou zijn aangevallen en opgejaagd door een hond. Hij heeft in het dorp gedreigd mensen en honden aan te vallen en is daarna verdwenen voordat de boswachter hem kon schieten. Het zou best kunnen dat zwijnen sneller in de aanval gaan of het bos uitgejaagd worden door wolven wat voor gevaarlijke situaties kan zorgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 07:03

Zwijnen die gewond zijn zijn idd gevaarlijk. Maar ik geloof niet dat ze gevaarlijker worden voor mensen door de wolf. Mensen die wild veel observeren zien dat wild zich verder terugtrekt op plekken waar wolven voorkomen. Ze zullen dus juist verder van mensen weg gaan, maar juist samen in de dichte dekking verblijven.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 08:57

Zullen schapen nu ook niet meest binnen zitten om te lammeren? Dat je ze daarom ff minder buiten ziet nu