Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 08:09

Hmmm Amy heeft hier als jaarling 1 keer de knie op slot gehad en dierenarts gaf toen aan dat het vaak voorkomt bij jonge paarden die groeien en daarna met smid binnendoor gezet en hoeven goed kort gehouden. Daarna hier nooit meer gehad. Wel oliebol dat het nu de kop opsteekt…

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 08:27

Wat een leukerd boemel <3 gaaf die schriktraining.

Oh jeetje Denise lover dat lijkt me toch best eng.
Hopelijk valt het uiteindelijk mee.

Ik ga woensdag weer kijken naar een paardje. Ze is eigenlijk kleiner dan ik in gedachten had, maar ze is wel leuk. Dus ik ga gewoon kijken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 08:40

denisesilver schreef:
Leuk Boemel! Haha, Amy wordt hier ook de Shetlander genoemd :')

Ze had vandaag helaas weer last van een op slot schietende knie. Zitten hier vast mensen die weten hoe ik dat kan trainen. Lijkt door spierzwakte te komen. Ze had het toen ze hier net stond dagelijks. Ik wilde zelf sowieso al balken gaan kopen voor balkjes/cavaletti lopen. Voordat ik erop ga, laat ik de osteopaat nog een keer komen.

Dit komt vaker voor bij jonge paarden omdat ze nog slappe kniebanden hebben. Binnendoor bekappen, en goed longeren (niet teveel bij een jonkie) kan ook goed helpen. Als ze echt de achterbenen er onder gaan zetten vanuit de knie worden ze al snel sterker. Ohz lekker rechte stukken languit galloperen.

Profiel van Gulpje is erg leuk. :D

Cardy, dat geeft vast een goed gevoel..zelf meer tijd en dat ze het goed doet en goed terecht is gekomen.

Ben benieuwd Saul!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:18

Vind het ook niet zo heel spannend, maar wilde weten of er nog wat trainingsmogelijkheden waren. Thanks voor de tips!

Fijn dat Nova zo’n fijn huisje heeft getroffen, Cardy!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:18

Bedankt Boemel, Elisa en Denisesilver <3

En knieën op slot slaan... Hoor dat wel vaker bij jonge paarden. Zou het training vaak beter moeten gaan, sterker maken. Rechtuit galoptraining is vaak ook fijn.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 16:25

Bij jongere paarden is dat meestal niet zo erg. Moeten veel lopen , lekker rechtuit . Sterker worden.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 21:19

Mijn 7 jarig paard is recent overleden, ondanks groot verdriet toch weer op zoek inmiddels. Maar die zoektocht vind ik nou echt niks aan, had dit paard 2 jaar en was liefde op eerste gezicht. Toen vond ik de zoektocht ook al niks..

Vorige week filmpje van een ontvangen, toen vond ik hem echt veel te duur voor wat het filmpje liet zien. Zou vandaag een bekijken, die werd eergisteren opeens teruggetrokken uit de verkoop. En nog vervelender vind ik mensen die niet reageren als je hun een bericht stuurt, wel lezen.. geen reactie en advertentie blijft erop.

Maar goed we zoeken door. Mocht iemand een leuke epony/klein paard weten voor recreatie en misschien in toekomst weer eens een wedstrijd hoor ik het graag. Een leuke draver is ook welkom, als het maar een goed karakter heeft en echt vertrouwd is. En in noorden van land liefste..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 21:26

Mijn buurvrouw heeft 2 dravers te koop, helaas wel in het oosten.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 22:12

Ik vind de zoektocht ook echt verschrikkelijk. Volg iemand op insta die weer een paar jonge pony's heeft en deze opleidt en dan te koop komen. Daar staat wel een hele leuke tussen.. Wilde het even afwachten en gewoon op de achtergrond volgen, maar misschien toch eens contact opnemen of ik niet al eens mag komen kijken. Dan zit er voor mij tenminste ook geen haast bij en mocht het wat zijn, heb ik gelijk rustig de tijd om weer te wennen dat er straks weer eentje staat.

Ik denk dat de haast die er soms bij komt kijken en het feit dat ik misschien in een week een nieuwe pony heb staan, ik daar ook niet zo goed op ga :+

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 23:44

Ik ben vandaag geslaagd, paard klinisch en RX goed bevonden voor de sport. Dus nu de trotse eigenaresse van Walkyrie aka. Wally. Een 3 jarige BWP ruin van Bentayga. Moeders kant zit wel een springlijntje in. Net aan 1.60m denk ik, vos met veel wit. Ik was op slag verliefd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat op een trainingsstal in België, daar wil ik hem even laten. En dan over een maand of 2 naar huis.

De zoektocht vond ik vreselijk, ik heb zelfs overwogen om mijn jaarling hengst vroeg te laten castreren en naar huis te halen en het erbij te laten zitten. Maar dat vond ik ook sneu.
Stallen verhuren heb ik ook overwogen, en toen zag ik advertentie van Wally. En toen ik m
In de paddock zag staan was ik verkocht….
Stikte van de zenuwen vandaag, maar ook dat is goed gekomen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 06:27

Snap , dat je ervoor gevallen bent , wat een leuk paard! Gefeliciteerd!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 06:58

Rochiril wat een ontzettend knap paard, snap dat je daar op slag verliefd op bent geworden. Van harte gefeliciteerd!!!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 07:00

Hij is leuk!!!
Gefeliciteerd!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 07:00

Gefeliciteerd!! Leuk paard!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 07:56

Ik snap het ook! Wat een knappert zeg! Proficiat!
Heel veel plezier samen.

Hou op schei uit wat een ellende, en wat zitten er veel doorverkopers op oa MP zeg. Jeetje mina.
Hier helaas enige haast geboden omdat ik er helaas een alleen heb staan..
Maargoed dat betekent niet dat ik dan overhaast moet beslissen.

Gister via een kennis uit de buurt een telefoonnummer gekregen van iemand, direct gebeld, die stuurde mij weer ook door naar een ander nummer, ook direct gebeld.
Conclusie ik ga vandaag naar 3 pony's kijken :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 08:29

denisesilver schreef:
Vind het ook niet zo heel spannend, maar wilde weten of er nog wat trainingsmogelijkheden waren. Thanks voor de tips!

Hier wordt goed uitgelegd wat je kunt doen bij (proximale) patella fixatie of wel knie op slot.
https://masjafick.nl/paard-knie-op-slot ... a-fixatie/

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 08:30

Weer een mooie vos. Gefeliciteerd Rochiril!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 08:44

Rochiril schreef:
Ik ben vandaag geslaagd, paard klinisch en RX goed bevonden voor de sport. Dus nu de trotse eigenaresse van Walkyrie aka. Wally. Een 3 jarige BWP ruin van Bentayga. Moeders kant zit wel een springlijntje in. Net aan 1.60m denk ik, vos met veel wit. Ik was op slag verliefd

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hij staat op een trainingsstal in België, daar wil ik hem even laten. En dan over een maand of 2 naar huis.

De zoektocht vond ik vreselijk, ik heb zelfs overwogen om mijn jaarling hengst vroeg te laten castreren en naar huis te halen en het erbij te laten zitten. Maar dat vond ik ook sneu.
Stallen verhuren heb ik ook overwogen, en toen zag ik advertentie van Wally. En toen ik m
In de paddock zag staan was ik verkocht….
Stikte van de zenuwen vandaag, maar ook dat is goed gekomen.

Sodeju die is knap! Proficiat Rochirii.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 08:49

Gefeliciteerd Rochirii! Knap ding zeg!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 10:07

Babootje schreef:
denisesilver schreef:

Hier wordt goed uitgelegd wat je kunt doen bij (proximale) patella fixatie of wel knie op slot.
https://masjafick.nl/paard-knie-op-slot ... a-fixatie/

Thanks! Ik lig er helaas even uit. Maandagavond een flinke klapper gemaakt met val van mijn rijpaard.

Gefeliciteerd met de knappe vos!

Succes met de bezichtigen, Saul. Ik ben benieuwd.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 10:14

Gefeliciteerd Rochiril!! Knap diertje!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 10:16

@Rochiril: Die is leuk!! Zijn bouw en hoofdje spreken me erg aan. Leuke bewegen kan hij zo te zien ook. Gefeliciteerd met je leuke nieuwe aanwinst.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 10:42

Laura_ schreef:
Ik vind de zoektocht ook echt verschrikkelijk. Volg iemand op insta die weer een paar jonge pony's heeft en deze opleidt en dan te koop komen. Daar staat wel een hele leuke tussen.. Wilde het even afwachten en gewoon op de achtergrond volgen, maar misschien toch eens contact opnemen of ik niet al eens mag komen kijken. Dan zit er voor mij tenminste ook geen haast bij en mocht het wat zijn, heb ik gelijk rustig de tijd om weer te wennen dat er straks weer eentje staat.

Ik denk dat de haast die er soms bij komt kijken en het feit dat ik misschien in een week een nieuwe pony heb staan, ik daar ook niet zo goed op ga :+

Ik heb op dit moment exact hetzelfde, waardoor ik denk dat het over dezelfde persoon gaat. Maar ik ben op dit moment eigenlijk echt niet op zoek naar een nieuwe pony, maar jeetje, die ene blijft spoken. :D

Proficiat, Rochiril! Goed geslaagd zie ik!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 11:03

denisesilver schreef:
Thanks! Ik lig er helaas even uit. Maandagavond een flinke klapper gemaakt met val van mijn rijpaard.

Oei niet fijn! Beterschap denisesilver. :(:)

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 11:08

Dankjewel allemaal :D

denisesilver schreef:

Gefeliciteerd met de knappe vos!

Succes met de bezichtigen, Saul. Ik ben benieuwd.

Oei dat klinkt niet best. Beterschap in ieder geval :knuffel: