Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:01

Tsja ik vind het lastig hoor Simone, ik heb zelf een 13 jarige die veel heeft gesprongen en buiten gereden maar krijg qua bakwerk tot nu toe niet veel gedaan, ze gaat ook snel in de staak enzo, al heb ik het idee dat ze er echt niks aan vind.
Denk dat het an sich wel zou moeten kunnen, bij die van mij is het verhaal iets complexer door nog geen goed zadel, ik slechte balans etc

Kan je niet wat meer doorvragen aan de verkoper? Of uitproberen hoe ze in de bak reageert?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:49

Simone238 schreef:
De merrie waar ik zo enthousiast over was ging toch niet door. Eigenaars belde af met vage verhalen.. was ik echt even van ondersteboven. Maar goed we zoeken rustig verder.

Ben aant berichten met iemand via insta die een 15 jarige Fries heeft, mega braaf volgens het verhaal maar alleen op bos ritten geweest. Geen bakwerk gedaan. Is dat nog een beetje aan te leren op die leeftijd denken jullie? Ik ben geen ervaren ruiter maar heb wel instructie om me heen op stal.
Wat zijn jullie ideeen erbij? Zie ik iets over het hoofd?

Er zijn ook paarden die alleen bakwerk gewend zijn en geen buitenritten.Dat is moeilijker aan te leren dan andersom denk ik.Wel kan het zijn dat een paard wat geen bakwerk gewend is daar niets aan vindt en niet ijverig is dan.Zoals iemand anders ook al aangeeft.Een buitenbak zal veel beter gaan dan een dichte binnenbak naar mijn ervaring.Maar,als je goede instructie hebt is alles te leren natuurlijk.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:14

Simone238 schreef:
De merrie waar ik zo enthousiast over was ging toch niet door. Eigenaars belde af met vage verhalen.. was ik echt even van ondersteboven. Maar goed we zoeken rustig verder.

Ben aant berichten met iemand via insta die een 15 jarige Fries heeft, mega braaf volgens het verhaal maar alleen op bos ritten geweest. Geen bakwerk gedaan. Is dat nog een beetje aan te leren op die leeftijd denken jullie? Ik ben geen ervaren ruiter maar heb wel instructie om me heen op stal.
Wat zijn jullie ideeen erbij? Zie ik iets over het hoofd?

De mijne heeft hiervoor ook zo goed als alleen maar keuringen gelopen, veulens gekregen en buitenritten gemaakt. Ze is 14. Heb haar sinds april en zijn haar aan het omscholen naar western ze doet het geweldig en vind het leuk. Denk ook dat het afhangt van de werklust van een paard.

Simone238

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:28

Conclusie is dus eigenlijk gewoon gaan proberen, ik weet niet of er een bak is waar ze gestald staat maar we gaan gewoon kijken hoe ze aanvoelt. Als ze goede stap draf en galop beheerst en reageert op de hulpen zal het met hulp vast goed komen dan.

Gemlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:54

Na de vele verhalen hier en te lezen dat de markt dus steeds wel een gekte is, heb ik de keuze gemaakt om eerst te leasen. Super blij met haar, kan absoluut alles. Op dit moment is het ook drama om een stalling te vinden, dus het is even goed voor nu.

Maar potverdorie, zie ik nu een arabier van mijn oom te koop staan waar ik gerust wel eens naar had willen kijken haha. Niet per se mijn eerste keuze als ras, maar ook niet per se iets waar ik op tegen ben en ik had dan ook meteen een stalling.

Maarja volgend jaar beter dan maar? Ik blijf iedereens zoektocht hier wel nog even volgen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:02

jennglenn schreef:
Na de vele verhalen hier en te lezen dat de markt dus steeds wel een gekte is, heb ik de keuze gemaakt om eerst te leasen. Super blij met haar, kan absoluut alles. Op dit moment is het ook drama om een stalling te vinden, dus het is even goed voor nu.

Maar potverdorie, zie ik nu een arabier van mijn oom te koop staan waar ik gerust wel eens naar had willen kijken haha. Niet per se mijn eerste keuze als ras, maar ook niet per se iets waar ik op tegen ben en ik had dan ook meteen een stalling.

Maarja volgend jaar beter dan maar? Ik blijf iedereens zoektocht hier wel nog even volgen.

Er zijn meer knappe/leuke dieren die bij je passen. Ik geloof dat er veel verkocht wordt in voorjaar en najaar als ik mij niet vergis. Leasen is ook leuk!

En anders toch eens kijken bij de arabier? :):)

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:21

Je kan toch altijd eens gaan kijken bij die arabier? Wie weet valt het ook gewoon tegen en dan ben je zeker dat je de juiste keuze gemaakt hebt. Anders blijft hij misschien door je hoofd spoken en ga je volgend jaar bij elk paard denken 'had ik toch maar naar die arabier gaan kijken'. Of hij valt 100% mee en dan heb je je paard. Leasen kan je altijd afzeggen he, ook al is het misschien een beetje banketstaaf voor de eigenaar zo'n dingen gebeuren nou eenmaal.

Gemlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:45

Ik rij binnenkort nog wel even langs toch even, denk dat hij sowieso voor mijn gevoel te klein voor me is met 1.60 en hij is nog maar 4 en wat smal. Maar ik kan maar beter even kijken haha, dan heb ik bevestiging.

Heb wel een contract getekend van een jaar voor de lease, dus dat wordt wat lastig nog afzeggen, maar ik denk dat ik wel de juiste keuze heb gemaakt om dit paard te leasen.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:47

Oh oke, ja dat wordt dan lastiger inderdaad. Maar ja, kijken kan geen kwaad he :) denk dat je uit elke bezichtiging ook wel iets leert, of het nu over jezelf is en je eigen wensen of over een paard en waar je op moet letten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:51

Kiwiaa schreef:
Oh oke, ja dat wordt dan lastiger inderdaad. Maar ja, kijken kan geen kwaad he :) denk dat je uit elke bezichtiging ook wel iets leert, of het nu over jezelf is en je eigen wensen of over een paard en waar je op moet letten.

Helemaal mee eens. Zo ben ik op advies van iemand uit dit topic eens gaan kijken bij een merrie waarvan ik al dacht dat het ‘m niet ging worden afgelopen voorjaar. Ik wist hierdoor goed waarop te letten de volgende keren omdat ik al wist wat ik in ieder geval niet wilde :j
Kost je hooguit twee tientjes benzine oid

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:29

Ik zet zojuist de limiet omhoog die ik maximaal mag overschrijven via internet bankieren voor wanneer ze morgen wordt goedgekeurd. Realiseer me opeens dat ik nog nooit zoveel geld heb uitgegeven. Weet nog niet helemaal zeker wat dit over mij zegt :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:35

Danique_G schreef:
Ik zet zojuist de limiet omhoog die ik maximaal mag overschrijven via internet bankieren voor wanneer ze morgen wordt goedgekeurd. Realiseer me opeens dat ik nog nooit zoveel geld heb uitgegeven. Weet nog niet helemaal zeker wat dit over mij zegt :')

Spannend!
Het is een fantastisch dier!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:38

Succes Danique. Spannend

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:53

Mee eens Matheno, zoveel zin in morgen <3

Dank Babootje!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:00

jennglenn schreef:

Nu ben ik stiekem benieuwd welke arabier hihi.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:31

jennglenn schreef:

Ik zou die Arabier toch eens diep in de oogjes kijken, en je oom vervolgens ook.
Als je goed bent met je familie weet je wat je koopt en heb je niet het gezeur zoals je hier leest.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:47

Mijn is altijd geleerd juist niet van familie te kopen/verkopen. Kan ook voor hele lastige confrontaties zorgen als er wat mis is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:00

StalNollie schreef:
Mijn is altijd geleerd juist niet van familie te kopen/verkopen. Kan ook voor hele lastige confrontaties zorgen als er wat mis is.

Dat zegt vooral wat over de mentaliteit van die familie.

Ik had het paard van mijn oom indertijd best willen hebben, maar dat kwam echt een paar jaar te vroeg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:28

jennglenn schreef:
Ik rij binnenkort nog wel even langs toch even, denk dat hij sowieso voor mijn gevoel te klein voor me is met 1.60 en hij is nog maar 4 en wat smal. Maar ik kan maar beter even kijken haha, dan heb ik bevestiging.

Heb wel een contract getekend van een jaar voor de lease, dus dat wordt wat lastig nog afzeggen, maar ik denk dat ik wel de juiste keuze heb gemaakt om dit paard te leasen.

Dat is voor het eerst dat ik daarvan hoor,bij leasen een jaarcontract! ik heb ook enkele malen tijdelijk geleasd terwijl ik op zoek was naar een kooppony wat niet meteen lukte.Omdat ik er niet tegen kan lang zonder paard te zitten.Maar die waren dan per maand opzegbaar.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:07

Ze is goedgekeurd en staat bij mij op de wei!!!!
Ze gedroeg zich voorbeeldig terwijl ze voor het eerst op de vrachtwagen ging en voor het eerst van huis was! Kwam net ook al even kriebelen tussen het gras eten door. Ben helemaal weg van haar <3
Afbeelding
Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:07

Danique_G schreef:
Ze is goedgekeurd en staat bij mij op de wei!!!!
Ze gedroeg zich voorbeeldig terwijl ze voor het eerst op de vrachtwagen ging en voor het eerst van huis was! Kwam net ook al even kriebelen tussen het gras eten door. Ben helemaal weg van haar <3
[ [url=m/ZFKkXB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4HZCgX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!!

Ze is zo knap <3

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:26

@Danique_ Wat fijn, gefeliciteerd!!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:58

wat een knapperd, gefeliciteerd!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:10

Een hele leuke!! Gefeliciteerd!

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:34

Wat een leukerd Danique, gefeliciteerd!