Waar is jou paard/pony bang voor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:34

Mijn fjord is als de dood voor koeien }:0
Ik krijg haar er echt niet fatsoenlijk langs, of ze peert m gewoon, vraag me niet waarom, ik weet t echt niet. ik kwam er achter toen ze opeens aan de kletter ging voorbij een koeienveldje en dat steeds probeerde als we langs koeien lopen.
mn shet moet nog 1 worden, en bij hem heb ik nog niks gemekrt waar hij echt bang voor is

Geryon

Re: Waar is jou paard/pony bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:43

hahahha, sorry hoor, maar het is echt lachwekkend!:P De mijne vind galloways ook niet echt heel erg normaal!XD

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:16

Ik moest vanmorgen op de wei, waar ik mijn paard met penioen heb staan voeren, Er staan daar meerdere oude besjes... Nou ik heb een oude pony nog nooit zo snel bij zijn voeremmer vandaan zien rennen.... ging ik kijken wat bleek.. zat er een muisje in :=

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:20

Pff, eenden die uit het gras wegvliegen ofzo :+

Pffff... dat heb ik vanmiddag wel gemerkt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:34

flint (dagoudveulen) van een draad, van de veearts, van mijn overbuur, van mijn merries etensbak van de hooiruif, van vannalles

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:59

Ik heb eens op een paard gereden dat schrok van zijn eigen schaduw.

Boezie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:43

mijn paard schrikt van tractoren,, en sommige autos'

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:47

Mijne is ook bang voor koeien }:0 :Y)
En voor dingen die niet horen waar ze liggen bijvoorbeeld een ijzeren rek wat ineens ergens ligt.
En soms voor iets wat wappert, opvliegt of rammelt verder is ie heel lief hoor...

Edit: lees net een andere post, mijne is soms ook bang van zijn eigen schaduw vooral als het schemerig is of in een verlichte bak rijd.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:54

Mijne is als de doods voor stilstaand verkeer. Heel stom.
De trein kan langs razen, vrachtwagens rijden er langs en sissen soms ook, alle soorten autos, brommers en motors, allemaal geen probleem. Maar zodra het verkeer denkt: we gaan even staan zodat dat paard er langs kan, dan gaat het mis en wordt ze als de doods hiervoor.
Ik gebaar dan ook dat ze gewoon door moeten rijden.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:13

die van mij al 1,5 jaar van het bak hekje, en het houd maar niet op, verder is hij weinig ergens bang voor.. soms van mij hahaha geintje

bernadette25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:19

mijn paard is ook voor de gekste dingen bang :P

voor een boom dat omgevallen is (JAJA omgevallen bomen bijten hoor :9 )
putdeksels
bernadette is ook erg gespannen bij honden, buitenrit maken en in galop zitten en ze ziet een hond springt ze opzij in rengalop en ik lig ernaarst met 2 gebroken handen ;( ;(
bankjes in het bos waar we elke week minstens 2 keer langskomen blijven spannend\
en voor die liefe shetlanders gaat ze op de loop, ze kan pook niet met shetlanders staan, ze heeft er in het verleden bijna een gedood |(
voor groot en klein verkeer is ze nauwlijks bang.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:28

Hihhiihihihi mijn tinker ging steeds hier verder op in de straat in de remmen,en was dan duidelijk bang....
Ik kon niet goed verklaren wat daar nou was,we rijden daar nl al drie jaar langs :(
Totdat ik goed om me heen keek,ligt daar in een tuin een plastic [of stenen] varken op zijn rug dus omgevallen of geschopt maar daar door wel doooood eng.
Nu hij weer rechtop staat is er niets meer aan de hand.

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:24

Ik heb 2 paardjes en de een is echt bijna nergens bang voor en die is nu 1 jaar en ik heb nog een pony die is nu 11 maanden en die schrikt van onverwachtse bewegingen maar buiten is hij zo braaf als wat

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:29

Mijn paard is cool 8-) je kunt er een bom langs laten ontploffen :D
Nu nog zijn takjes-in-het-bos-zijn-ieh-angst overwinnen... :P Maar dat is denk ik niet echt bang zijn... meer dat hij niet tegen kietelen kan... ofzo... :? hihi

zidalgohvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:31

die van mij is alleen bang voor dingen die achter hem gebeurt bijv. een klap }:)
verder rest is hij van niks bang :D :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:33

fazanten... _-:(

wat een kleute beesten zijn dat zeg.. :o die komen als je aan het rijden bent vrolijk door de bak paraderen met zn allen.. }:0

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:34

Tracktors

Juliaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:37

Mijn pony is bang voor hindernissen.
Ja heel handig met springen :+
Ze was toen we haar nog niet zolang hadden over het hek gesprongen,
maar ze sprong niet hoog genoeg. Ai en toen viel ze ;(

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:45

Mijn paard is heel erg bang voor de hoefsmid, voor het kistje van de hoefsmid, voor de schort van de hoefsmid, voor het busje van de hoefsmid enz.
Terwijl onze hoefsmid toch echt een heel lief meisje is.

LAN1405

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:58

uhm...soms schrikt hij van lucht...Van een trein die 500 meter (als het niet verder is) verderop rijd.Geritsel in de bosjes (stel je voor),iemand die springbalken pakt of opruimt(terwijl hij springen hardstikke leuk vind) tracktoren en eigenlijk alles wel wat over de weg rijd

Evy_duce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:34

Die van mij is bang voor zon rijdende fiets/banaan achtig iets.. die heel hard gaan..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:55

maritjee schreef:
Mijn paard is super bang voor dingen die zie niet kan verklaren, zoals een trampoline! Ze snapt gewoon niet waarom dat ding beweegt... En ze is bang voor putten op de weg.. als je bijvoorbeeld aaan het draven ben kan ze zomaar stil staan omdat ze een put ziet, verder is ze nergens bang voor!

komt me bekent voor :P en soms ook de streepjes op de weg, of mooie wit geverfde steenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:38

Ze schrikt eigenlijk nergens van, sowieso in de bak niet.
Op buitenrit wil ze nog wel eens van een opvliegende eend schrikken.. maar dat is ook alles :D

TakeThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:42

mijn ene paard zoekt dingen om bang voor te zijn, bv ineens een stoel die er al steeds staan.
de ander is bang voor 'dingen die er niet zijn' ziet plots spoken, en haalt iets in haar hoofd en is ineens bang

laaaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:12

mijn verzorgpaard is voor dingen die ze bij haar op stal ziet nooit bang, maar alles wat daar buiten valt :+ onder het rijden zijn ook vooral haar eigen scheten heel eng..
met buiten rijden vind ze aanhangers, witte pony's en zebrapaden vooral heel eng..
ook naar kleine kinderen staat ze te snuiven alsof 't monstertjes zijn..
ze heeft trouwens ook stal angst, daarom staat ze nu tegenwoordig ook heel het jaar door in de paddock..