Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:23

detour schreef:
anneve schreef:
Anky rukt nooit.
Wat is je boodschap HC?

Hoe weet jij dat?

ROFL

ehh... foto's en filmpjes laten iets anders zien... (wel geruk EN gepluk)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:26

_angela_ schreef:
HC: ik ben het helemaal met je eens! De dressuur is er voor het paard, het paard is er niet voor de dressuur... veel topruiters lijken dat niet (meer) te weten...

Dus dan is dressuur het doel, daar fokken we dan een paard voor wat fysiek veel kwetsbaarder is als je het verhaal leest van de heer de Lange eerder in dit topic, dat dier moet dan belachelijk vroeg op hoog nivo presteren, heeft qua welzijn een erg beperkt leven en wordt gereden door topruiters op een dwangmatige manier om zo snel mogelijk resultaat te verkijgen?..

Zolang het geld oplevert zal er vast weinig veranderen vrees ik...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:27

Op een foto kan je dat niet zien, want een ruk is een beweging. Ik heb het nog nooit op een filmpje gezien, ze trekt niet, ze begrenst: bij begrenzen houdt je je hand stil!!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:28

detour schreef:
_angela_ schreef:
HC: ik ben het helemaal met je eens! De dressuur is er voor het paard, het paard is er niet voor de dressuur... veel topruiters lijken dat niet (meer) te weten...

Dus dan is dressuur het doel, daar fokken we dan een paard voor wat fysiek veel kwetsbaarder is als je het verhaal leest van de heer de Lange eerder in dit topic, dat dier moet dan belachelijk vroeg op hoog nivo presteren, heeft qua welzijn een erg beperkt leven en wordt gereden door topruiters op een dwangmatige manier om zo snel mogelijk resultaat te verkijgen?..

Zolang het geld oplevert zal er vast weinig veranderen vrees ik...

idd... ik ben bang dat de topruiters voorlopig nog niet van dit pad gaan afwijken...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:29

En bij begrenzen draait het dier zich met hals en hoofd vanzelf in al die kromme en onnatuurlijke standjes?...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:34

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:35

Als je dat vraagt: yep.
Maar het gaat om het loslaten en de timing daarvan. Maar daar "vergeten" ze foto's van te maken

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:36

ehh.. kijk toch eens naar de duizende filmpjes op het internet... anky is niet heilig, behandel haar dan ook niet zo.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:37

Dat is nou polariseren angela. Ik beweer toch niet dat iemand heilig is. Jij beweert akelige dingen. Heb je dat filmpje geplaatst van die muts die Idool niet van Bonfire kan onderscheiden.!!! Haha, daar zie ik trouwens geen rukken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:39

_angela_ schreef:

Ik denk dat topruiters en/of de mensen achter hen dit wel wéten. Het punt is dat ze beloond worden voor ander gedrag.
Aangezien ´je krijgt wat je beloond´ universeel is voor gedrag gaan de ambitieuze personen dát doen wat hen de meeste (kans op) beloning geeft.
In het geval van klassieke ringdressuur is dat de ´Nederlandse School´ welke medailles scoort.

De FEI kán dit in een paar evenementen top-down oplossen.
Waar de schoen wringt is bij ´omzet´. De hoeveelheid spullen welke voor de op ménsen gerichte verworden vorm wordt verkocht is vele, VELE, malen groter dan die welke voor paardgericht dresseren nodig is.
De FEI is een product vanuit de hoofdstroom paardenwereld en wíl dus dit aspect helemaal niet echt aanpakken.
Wereldwijd is er geen belang bij het aanpassen van de toetsingskriteria zo lang er geen zwaarder wegend ethisch bezwaar van buíten de ruiterij wordt opgelegd.

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:40

anneve schreef:
Als je dat vraagt: yep.
Maar het gaat om het loslaten en de timing daarvan. Maar daar "vergeten" ze foto's van te maken

OP dit filmpje heeft het dier het hoofd veels teveel naar de borst getrokken. Uiteraard een momentopname, maar wel eentje waar het dier weinig ruimte heeft aan de voorkant en wat gespannen met de staart zwiept. Ontspannen oogt het niet.
Een stille hand vind ik dit niet. Vind Inke symphatieker rijden, eerlijk gezegd.

Het gros van de filmpjes in de commercie zijn prettiger, logisch toch?..
Vooral het mindere materiaal wordt achterwege gelaten en adt is vast geen toeval.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:43

anneve schreef:
Dat is nou polariseren angela. Ik beweer toch niet dat iemand heilig is. Jij beweert akelige dingen. Heb je dat filmpje geplaatst van die muts die Idool niet van Bonfire kan onderscheiden.!!! Haha, daar zie ik trouwens geen rukken.

Het gaat in het filmpje niet om het paard, maar om de ruiter. Als jij in dat filmpje geen rukken ziet, vanaf wanneer noem jij iets dan pas rukken?? als de mond van het paard ervan begint de bloeden ofzo??

Agnessje

niet normaal...Boos! arm paardje Boos!

detour

Huertecilla schreef:
_angela_ schreef:

Ik denk dat topruiters en/of de mensen achter hen dit wel wéten. Het punt is dat ze beloond worden voor ander gedrag.
Aangezien ´je krijgt wat je beloond´ universeel is voor gedrag gaan de ambitieuze personen dát doen wat hen de meeste (kans op) beloning geeft.
In het geval van klassieke ringdressuur is dat de ´Nederlandse School´ welke medailles scoort.

Waar de schoen wringt is bij ´omzet´. De hoeveelheid spullen welke voor de op ménsen gerichte verworden vorm wordt verkocht is vele, VELE, malen groter dan die welke voor paardgericht dresseren nodig is.
De FEI is een product vanuit de hoofdstroom paardenwereld en wíl dus dit aspect helemaal niet echt aanpakken.
Wereldwijd is er geen belang bij het aanpassen van de toetsingskriteria zo lang er geen zwaarder wegend ethisch bezwaar van buíten de ruiterij wordt opgelegd.

hc

Dan is de vraag hoe dat wel bewerkstelligd kan worden, wereldwijd wordt dat een lastig verhaal...

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:44

[quote="anneve"]Anky rukt nooit.

Hihi, een goede grap.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:45

jirina schreef:
anneve schreef:
Anky rukt nooit.

Hihi, een goede grap.

Bloos

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:47

Huertecilla schreef:

hc

Helaas is dat zo... zolang geld een rol speelt blijven veel mensen blind voor wat het aanricht.. paard is totaal ondergeschikt in het paardrijden. Hoe meer hulpmiddelen (en dus hoe minder er echt gereden wordt) hoe meer er verdient wordt... en hoe meer paarden er naar de knoppe gereden worden, hoe meer werk voor DA, fysio's, osteopaten en ruiterwinkels....

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:52

Citaat:
Het gaat in het filmpje niet om het paard, maar om de ruiter. Als jij in dat filmpje geen rukken ziet, vanaf wanneer noem jij iets dan pas rukken?? als de mond van het paard ervan begint de bloeden ofzo??

Nee, heb het filmpje nog eens doorgekeken, maar rukken staat er nergens op. Heb live ook al vaak gekeken (gisterenavond bijvoorbeeld, waar waren jullie???) en ook nooit rukken gezien. Idool wordt op de film niet extreem rond gereden trouwens, hij was toen nog niet zo ver in de africhting.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:54

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:00

Is geen filmpje, zijn foto's met suggestieve teksten.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:03

anneve schreef:
Is geen filmpje, zijn foto's met suggestieve teksten.

foto's die in een filmpje zijn verwerkt Clown

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:04

Dus?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:04

Blijf vooral doorgaan met struisvogelpolitiek, Anneve, het feit dat dit alleen al momentopnamen zijn voorspelt niet veel fraais voor fimlpjes.
Kon overigens niet veel met dat dramatische muziekje op de achtergrond en vond niet alles er naar uitzien, hoor. Knipoog
Laatst bijgewerkt door detour op 10-10-07 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:06

anneve schreef:
Dus?

Is het technisch gezien wel een filmpje Clown

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:08

Volgens mij moeten jullie een wedstrijdje uitschrijven.. wie vind de meest dramatische filmpjes/foto's... en dan maar lekker hakketakken...