detour schreef:anneve schreef:Anky rukt nooit.
Wat is je boodschap HC?
Hoe weet jij dat?
ehh... foto's en filmpjes laten iets anders zien... (wel geruk EN gepluk)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
detour schreef:anneve schreef:Anky rukt nooit.
Wat is je boodschap HC?
Hoe weet jij dat?
_angela_ schreef:HC: ik ben het helemaal met je eens! De dressuur is er voor het paard, het paard is er niet voor de dressuur... veel topruiters lijken dat niet (meer) te weten...
detour schreef:_angela_ schreef:HC: ik ben het helemaal met je eens! De dressuur is er voor het paard, het paard is er niet voor de dressuur... veel topruiters lijken dat niet (meer) te weten...
Dus dan is dressuur het doel, daar fokken we dan een paard voor wat fysiek veel kwetsbaarder is als je het verhaal leest van de heer de Lange eerder in dit topic, dat dier moet dan belachelijk vroeg op hoog nivo presteren, heeft qua welzijn een erg beperkt leven en wordt gereden door topruiters op een dwangmatige manier om zo snel mogelijk resultaat te verkijgen?..
Zolang het geld oplevert zal er vast weinig veranderen vrees ik...
_angela_ schreef:HC: ik ben het helemaal met je eens! De dressuur is er voor het paard, het paard is er niet voor de dressuur... veel topruiters lijken dat niet (meer) te weten...
anneve schreef:Als je dat vraagt: yep.
Maar het gaat om het loslaten en de timing daarvan. Maar daar "vergeten" ze foto's van te maken
anneve schreef:Dat is nou polariseren angela. Ik beweer toch niet dat iemand heilig is. Jij beweert akelige dingen. Heb je dat filmpje geplaatst van die muts die Idool niet van Bonfire kan onderscheiden.!!! Haha, daar zie ik trouwens geen rukken.
Huertecilla schreef:_angela_ schreef:HC: ik ben het helemaal met je eens! De dressuur is er voor het paard, het paard is er niet voor de dressuur... veel topruiters lijken dat niet (meer) te weten...
Ik denk dat topruiters en/of de mensen achter hen dit wel wéten. Het punt is dat ze beloond worden voor ander gedrag.
Aangezien ´je krijgt wat je beloond´ universeel is voor gedrag gaan de ambitieuze personen dát doen wat hen de meeste (kans op) beloning geeft.
In het geval van klassieke ringdressuur is dat de ´Nederlandse School´ welke medailles scoort.
De FEI kán dit in een paar evenementen top-down oplossen.
Waar de schoen wringt is bij ´omzet´. De hoeveelheid spullen welke voor de op ménsen gerichte verworden vorm wordt verkocht is vele, VELE, malen groter dan die welke voor paardgericht dresseren nodig is.
De FEI is een product vanuit de hoofdstroom paardenwereld en wíl dus dit aspect helemaal niet echt aanpakken.
Wereldwijd is er geen belang bij het aanpassen van de toetsingskriteria zo lang er geen zwaarder wegend ethisch bezwaar van buíten de ruiterij wordt opgelegd.
hc
jirina schreef:anneve schreef:Anky rukt nooit.
Hihi, een goede grap.
Huertecilla schreef:Ik denk dat topruiters en/of de mensen achter hen dit wel wéten. Het punt is dat ze beloond worden voor ander gedrag.
Aangezien ´je krijgt wat je beloond´ universeel is voor gedrag gaan de ambitieuze personen dát doen wat hen de meeste (kans op) beloning geeft.
In het geval van klassieke ringdressuur is dat de ´Nederlandse School´ welke medailles scoort.
De FEI kán dit in een paar evenementen top-down oplossen.
Waar de schoen wringt is bij ´omzet´. De hoeveelheid spullen welke voor de op ménsen gerichte verworden vorm wordt verkocht is vele, VELE, malen groter dan die welke voor paardgericht dresseren nodig is.
De FEI is een product vanuit de hoofdstroom paardenwereld en wíl dus dit aspect helemaal niet echt aanpakken.
Wereldwijd is er geen belang bij het aanpassen van de toetsingskriteria zo lang er geen zwaarder wegend ethisch bezwaar van buíten de ruiterij wordt opgelegd.
hc
Citaat:Het gaat in het filmpje niet om het paard, maar om de ruiter. Als jij in dat filmpje geen rukken ziet, vanaf wanneer noem jij iets dan pas rukken?? als de mond van het paard ervan begint de bloeden ofzo??
anneve schreef:Is geen filmpje, zijn foto's met suggestieve teksten.
anneve schreef:Dus?