Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje25

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:57

Charos schreef:
Dan wil ik je graag nog over een paar jaar horen als je zelf kinderen hebt want die vergelijking slaat echt nergens op.

Ik hou zielsveel van mijn paarden, maar als ik moet kiezen tussen mijn paarden en kind dan gaan toch echt de paarden weg.

Je kunt dat niet eens geen keus noemen het is gewoon voor mij niet te begrijpen dat het vergelijk alleen al gemaakt wordt.

Ik wilde eigenlijk iets anders zeggen maar laten we het gezellig houden.

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 01:14

1 miljoen tuurlijk verkoop ik hem dan! natuurlijk zou ik hem dan wel super missen, maargoed 1 miljoen Geld, geld!

Nu zegt bijna iedereen van niet maar als het er op neer zou komen waarschijnlijk wel Bloos

En een kind en een paard is wel wat anders.. zien jullie geen verschil meer joh? Nagelbijten / Gniffelen

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 01:18

StarStar schreef:
1 miljoen tuurlijk verkoop ik hem dan! natuurlijk zou ik hem dan wel super missen, maargoed 1 miljoen Geld, geld!

Nu zegt bijna iedereen van niet maar als het er op neer zou komen waarschijnlijk wel Bloos

En een kind en een paard is wel wat anders.. zien jullie geen verschil meer joh? Nagelbijten / Gniffelen

tja de vorm is een beetje anders ROFL

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 07:18

ik ben waanzinnig flieft op mijn paard.......... maar mijn kind gaat voor, altijd.

zelfs mijn vriend krijgt een skup als ik zou moeten kiezen tussen hem en mijn kind.........

kind vs wat dan ook in de wereld is geen vergelijking Lachen

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 07:35

StarStar schreef:

ik denk dat er toch wel mensen zijn die dan gaan twijfelen, maar waarom zou ik dat doen? als ik gelukkig ben... geld maakt niet altijd gelukkig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 07:58

Nee, ik zou mijn paard er zeker niet voor weg doen> Wat heb ik aan een miljoen als mijn allesje niet meer bij me is om het mee te 'delen' zal maar zeggen. Nee, geld maakt niet gelukkig, mijn paard wel.
Nu is het niet dat ik wel een miljoentje kan gebruiken, maar dan wil ik wel mijn paard houden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:45

Dirkje
je krijgt Kawa toch ook echt niet mee
En denk maar dat ik een miljoen goed kan gebruiken en ook echt wel weet hoeveel geld dat is.
Maar dat is echt zo mijn maatje, wat is de wei zonder hem?
Het idee dat hij een keer dood gaat, daar krijg ik het al kwaad bij, bij de gedachte alleen...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:44

..kinderen en paarden zijn niet te vergelijken..maar ik kan wel voorstellen dat mensen die geen kinderen hebben zeggen dat paardlief hun kind is..net zoals ik dat ook altijd heb gezegd over de paarden en mn honden...maar liefde voor je kinderen is naar mijn mening totaal niet te meten wat je voor je dieren voelt..niet dat dat geen houden van is..maar liefde voor je kinderen stijgt boven het houden van uit, is zo intens dat het soms pijn doet....

maaarrrrr dat mensen de paard niet verkopen voor een miljoen kan ik me echt goed voorstellen!!!..ik zou het alleen wel doen

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:50

ja, en dan doe ik er een mooie rooie strik om Lachen

Ik heb niet zoveel met mijn paarden dat ik er 1 miljoen voor zou afslaan. Ik zou het echt heel erg vinden als er 1 doodging, maar met 6 paarden zou ik er vlot 1 voor 1 miljoen verkopen!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:08

runningkawa schreef:
Dirkje
En denk maar dat ik een miljoen goed kan gebruiken en ook echt wel weet hoeveel geld dat is.
Het idee dat hij een keer dood gaat, daar krijg ik het al kwaad bij, bij de gedachte alleen...

ik voel precies hetzelfde. Vooral voor Abel, de anderen zou ik een nachtje over slapen en dan nog beslissen het toch niet te doen. Maar die kleine schimmel van mij gaat nooit bij me weg, die zit aan me vast met een touwtje naar mijn hart. En idd..als ze ooit doodgaat dan wordt dat heel moeilijk, kan haar echt niet missen. Het scheelt ook dat ik haar van jongs af aan ken en zij mij.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:20

runningkawa schreef:
Dirkje

Gelukkig, ik ben dus niet het enige watje dat zich daar nu al druk over loopt te maken Haha! . Ik moet er ook echt niet aan denken dat Jumper er echt op een dag niet meer zal zijn... Ik ben nu al zo blij dat ik voor zijn aankomende pensioen een heeeeeel groot weiland voor hem heb geregeld hier achter ons huis Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:43

Daarom voel ik me ook zó enorm gezegend dat hij hier nu aanhuis staat
Ik kan er nu nog stapritjes op maken, maar dat is eerdaags ook voorbij.
Maar dat geeft niet, dat koppie, die uitstraling van hem maakt dat allemaal goed.
Zijn murmel smorgens, de knuffel die ik krijg waarvoor hij zelfs voor uit zijn voerbak komt Haha!
De manier waarop hij met de andere paarden omgaat, maar ook dat Lotje (de Jack russell) die hem savonds kusje lebbert en hij daarvoor zijn snoet naar beneden doet. Lovers

Dat alles is niet voor te stellen dat er dat een keer niet meer is... Verdrietig (en ik krijg terwijl ik die schrijf tranen in mijn ogen)
Hoe kun je dat verkopen?
Geen geld in de wereld geeft mij dat gevoel, de kracht en energie die ik daar uit haal...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:46

Mijn ouders hebben mijn paard betaald, dus als er flink geld voor geboden wordt gaat ze weg, en dat hoeft niet eens een miljoen te zijn hoor. En ik geef mijn ouders dan nog gelijk ook nog, maar dan wil ik wel een deel van de 'winst' mee hebben, zodat ik daarvan weer een nieuw paard kan kopen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:00

Inderdaad, raar om je kinderen te vergelijken met je paard. Ik hou absoluut zielsveel van mijn paard en voor 1 miljoen gaat 'ie ook niet weg (voor 2 miljoen ook niet trouwens Tong uitsteken ). Maar ALS ik echt zou MOETEN kiezen tussen mijn kind en mijn paard, tja, dan kies ik altijd voor mijn kind natuurlijk. De liefde voor haar is de grootste liefde die je als mens kan hebben voor iets. Als je geen kinderen hebt, weet je niet waar je het over hebt. Wist ik vroeger voordat ze er was ook niet, hoor, dat moet je eerst maar eens zelf ervaren en dan weet je waar ik (en andere ouders) het over heb(ben).

Maar ik zou vreselijk verdrietig zijn als ik mijn paard moest verkopen. Hij is mijn schat en hij is echt niet zomaar in te ruilen voor een andere. Een ander paard zou nooit mijn eigen Sam zijn. Nooit.

Gelukkig is dit zo'n onrealistische discussie, dus laten we er allemaal vooral hard om lachen. Haha!

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:18

klopt ik vind gewoon dat iedereen zijn eigen mening moet hebben.
het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een band je hebt als je 6 paarden hebt zeg je ja omdat je dan nog 5 lieve paardjes hebt, Maar als je maar 1 paard hebt en daar heel hard je best voor hebt gedaan(en al een paar jaartjes hebt) heb je een band en ik denk niet dat je je paardje dan voor 1 miljoen kan missen
Net zoals iemand anders heeft gezegt, geld raakt op en liefde niet. (vindt ik) Ja

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:21

Voor de mensen die hem niet zouden wegdoen voor een miljoen...

Ik bedacht me opeens, je paard zal een week later ineens het loodje leggen,
dan ben je goed ziek Duivel

ik weet niet of het gezond is als mensen zó veel geven om hun paard (net zoveel of meer als hun eigen kinderen) dan stort je leven toch in als zo'n dier overlijdt (en ja helaas, kinderen kan je nog overleven, maar je paard, dat word een lastige zaak Haha! )

ik hou van m'n paardje, maar het blijft een huisdier (rijdier) en zeker niet zo belangrijk als mensen. of als een miljoen euro Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:26

Nee hoor, waarom zou je er ziek van zijn?
Ja ziek van het gemis van het paard..maar niet van het geld...

En waarom zou het niet gezond zijn..dat kun je ook omdraaien
Is het gezond dat er zoveel mensen in deze wereld zo materialistisch zijn ingesteld? Lachen

Overigens ben ik iemand die op een paar mensen na, meer om dieren geeft dan om mensen..
Mensen zijn gemeen en achterbaks..een dier is altijd eerlijk

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:39

Er zijn ook hele fijne mensen, hoor, RK. Ik ben ook niet zo op de mensheid, maar de mensen die echt in mijn hart zitten, dat is een ander verhaal. Lachen

Ik ben liever 'ziek' omdat ik zielsveel van mijn paard (en gezin) hou, dan dat ik geldziek ben.
Die liefde voor je gezin en dieren draag je altijd met je mee. Er gaat niets boven dat intense warme gevoel. Maar geld, nee, dat boeit me echt totaal niet.

En denk maar niet dat ik spijt heb, als mijn paard een week later overlijdt. Op zo'n moment heb ik echt wel wat anders aan mijn hoofd dan dat rotgeld. Jee, zeg, dat mensen zo kunnen denken. Vind ik walgelijk, maar ja, da's mijn mening.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:41

En het zou zo maar kunnen dat mijn 3-jarige paard mij overleeft. Wie zegt dat ik de 60 ga halen? Ik mag het hopen, maar ik weet ook hoe betrekkelijk het leven kan zijn.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 22-05-07 12:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:44

Dat ook nog eens
Mijn vader is 38 geworden...nog 5 jaar te gaan dan voor mij...
Kawa is 15, Zanda 3

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:45

Nadya schreef:
Jee, zeg, dat mensen zo kunnen denken. Vind ik walgelijk, maar ja, da's mijn mening.

Ben ik helemaal met je eens. Bepaalde reacties hier zijn echt triest.
Ik kan een hoop leuke dingen bedenken die ik met dat miljoen zou doen, maar wat heb ik nou aan dat leuke boerderijtje met weiland aan huis als mijn Auk niet meegaat?

Als zouden ze er 10 miljoen voor geven (vraag ik me wel af wat er mis is met je hoofd als je naar me toe komt om mijn 15-jarige 'boerenknol' voor 10 miljoen te willen kopen, maar da's een ander verhaal) mijn maatje blijft hier.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:51

Weet je, dat mensen hun paard meteen weg doen, dat moeten ze vooral helemaal zelf weten.
Ik vind alleen die mentaliteit vreselijk, dat je het materiele belangrijker vindt dan de band met je dier.
Daar kan ik echt helemaal niets mee.

Maar dat ze dan gaan roepen dat je gek bent dat je je paard niet wegdoet of dat je misschien een ongezond gevoel voor je paard hebt, dat vind ik echt belachelijk. Maar goed, ook zij mogen dat vinden, hoor.
Ik lig er niet wakker van. Ik verkies liever mijn paardje die altijd bij ons mag blijven, omdat we stapelgek op hem zijn en hem een fijn leven bieden. Daar kan geen miljonair meer aan toevoegen en ik voel me in dit leven allang een miljonair met alles wat ik heb. Tong uitsteken Haha!

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:52

Nee het paard wat ik nu heb absoluut niet!
Zo'n paard krijg ik namelijk nooit meer en heb dan gelijk met iedereen ruzie haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:54

Ik heb er ook geen moeite mee dat mensen hun paard verkopen
Anders had ik mijn paarden ook nooit kunnen kopen Lachen

Maar de verwijten dat het niet gezond is, je niet weet hoeveel geld het is, of je draait wel bij als ze het voor je houden vind ik ook nogal lomp..
Dat hun zo denken, prima...maar laat een ander in de waarde en geloof hun woord...

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:57

ik zeg niet dat het niet gezond is, nogmaals, iedereen moet het zelf weten.

vind het wel erg dat de mensen die het wel doen (o.a ik) dan harteloos en weetikveelwat genoemd worden.

Ik vind het niet verkeerd je paard te verkopen, mits je weet dat hij bij een goed baasje komt. Het paard hoeft daar niet slechter van te worden (dat kan, maar laten we er even vanuit gaan dat je weet waar hij terecht komt). Paard wordt er niet minder van, baasje blij met geld,
wat is daar voor slechts aan?