Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:00

runningkawa schreef:
Waarom ik wel en Lynn niet?
Ik zou mezelf ook zo hoog niet inschatten Haha!
En ik heb geen opleiding Tong uitsteken Clown

ik zie nooit naar een opleiding, ik denk dat lynn wel genoeg kan. waarom is ze inneens een penny of niet ervaring genoeg?
Hoe kan iemand dat eigelijk zien via een forum?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:02

sorayalover1 schreef:
Ok ik lieg nou veel succes ermee dan! Ik lieg alles aan elkaar dus! Ja echt wel ik lieg ook dat ze naar een handelaar is mischien lieg ik wel dat ze verkocht is OMG! Wat een domme mensen er heeft een ouder iemand bij mij op stal naar gekeken dezelfde dag als ze ws weg zou gaan maar nee dit lieg ik ook ik lieg zoveel haha zien jullie dan eerst te lezen en het verhaal te gaan snappen!

Ik wilde haar niet dood hebben en dat is ze ook niet ze staat gewoon bij een handelaar hoor... Maarja dat lieg ik ook idd..

OMG

Doei

Oja ik stond er niet eens achter! Dit bedoel ik nu met lezen

Nederlandse taal en de jeugd van tegenwoordig...jammer dat de zoek functie het momenteel niet doet, naam komt me zo bekend voor......

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:02

Ik snap ook dat als dit een structureel probleem is naar de slacht zowel voor het paard als de eigenaren en oplossing kan zijn. Maar waar het hier om gaat is ook de manier waarop. Als dit paard dit gedrag al vertoonde bij de vorige eigenaren, waarom dan kopen?
En als iemand deze pony een lekker leven kan aanbieden op de wei, waarom niet? Waarom hun de hoop geven dat het kan en dan opeens de pony verkopen aan slager/handelaar. Dit is waar het om gaat in mijn ogen. En aangezien dit paard plaats moest maken voor nr 2 en op stel en sprong weg moest........
Er zijn natuurlijk zat paarden die 'gevaarlijk' zijn en naar de slacht gaan, hier hoor je ook bokt niet over, maar als iemand gaat liegen en bedriegen bij zo'n verhaal dan wordt er wel over gepraat.

Dit wilde ik even toevoegen Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:05

Het was een vraag of Lynn genoeg kennis in huis heeft.....

Als de verkoper niet eerlijk was..... en het paard even braaf...
Ik praat het doen en laten niet goed van SL en haar ouders, mi komt het voort uit onkunde.. ik zeg ook altijd dat om te bedonderen je 2 partijen nodig hebt....

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:09

Perrokai schreef:
En een volwassene met genoeg ervaring moet dan Lynn zijn van 23 en zo als ik begrepen heb geen enkele opleiding of professionele ervaring met (probleem)paarden ? Maar haar ervaring ook heeft opgebouwd als Penny en doorgegroeid naar wat ze nu is. Of weten jullie allemaal veel meer van haar dan wij?
Zo ja overtuig ons dan eens ?

dus nu moet je ineens een opleiding hebben of professionele opleiding om om te kunnen gaan met probleem paarden en op geen penny te worden genoemd?

Ik vraag me af waar iedereen zich nou mega druk om maakt, het wordt al maar groter en groter, iedereen gaat zich er mee bemoeien. Als Lynn die pony nou wilt halen, wat is het punt dat van sommige mensen?
ik heb eens wat berichten gelezen, maar vind het bij sommige echt nergens op slaan....

edit: straks komt er nog ruzie om wie Paloma mag hebben en wie er de meeste kennis heeftom dat beestje op te eisen.... lekker dan!!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:11

Ik vind het een beetje naar om nu opeens aan de kunde of onkunde van Lynn te gaan twijfelen.
Laten we er met zijn allen even vanuit gaan dat ze genoeg ervaring heeft om het paardje zonder problemen op te halen en in een wei te zetten.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:11

Nee je moet geen opleiding hebben, maar een meisje van 23 die beweert dat varkentje wel eens even te wassen met geen speciale ervaring of opeliding ermee schept bij mij geen vertrouwen. Ken je haar persoonlijk dan RK, dat zou de zaak veranderen. Maar ik kan over 6 jaar ook vier paarden hebben en dan weten jij en ik iig dat ik nog steeds niet over de benodigde ervaring beschik......
En nee ik ken Lynn ook niet en vind haar bedoelingen erg nobel en echt heel lief dat ze er zo mee is begaan, maar als jullie haar ok niet kennen hoe weten jullie dan dat ze echt weet waar ze aan begint ?

Tja ik ken SL ook niet maar weet wel dat als je gebeten wordt ze het volste recht heeft om terug te bijten. Verder vind ik de manier waarop 1 persoon nu zwart gemaakt word door zoveel mensen die er niet bij waren en op verhalen van anderen afgaan waardoor zij het nu wel kan vergeten overal ook heel kort door de bocht. Het hele verhaal word steeds verder aangedikt en er word op verschillende manier geprobeerd haar leven te verzieken juist door degenen die hier net als ik gewoon meelezen en er dus helemaal niet bij geweest zijn. Dit is een complete heksenjacht aan het worden en het is mij een raadsel dat de leiding van bokt hier niet even maatregelen neemt.......volgens mij mag dit niet eens volgens de regels van bokt, maar dat weet RK nog wel of dat zo is...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:13

casperrr schreef:
Ik vraag me af waar iedereen zich nou mega druk om maakt, het wordt al maar groter en groter, iedereen gaat zich er mee bemoeien. Als Lynn die pony nou wilt halen, wat is het punt dat van sommige mensen?
....

mijn punt is dat als het paard echt naar is, dat Lynn dan wel in "gevaar" is als ze dat niet ziet.........

OF er niet mee om kan gaan, en denk erom....

ik heb het meegemaakt die gekkenhuizen, en dat zijn geen grappige dingen...

zoals ik al eerder zei, een kennis van me heeft het niet overleefd.

En dan over het paard, paard gaan een rotleven tegemoed, van handelaar naar handelaar om uiteindelijk in Italie te eindigen....

das gaaf voor het dier, dacht het niet..

er zitten heel veel haken en ogen aan dit verhaal......

Ik hoop alleen maar dat Lynn, haar ogen in haar achterhoofd houd, en dat het haar lukt deze circel te doorbreken, zowel voo haar als voor het paard

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:14

Kitty84 schreef:
Ik vind het een beetje naar om nu opeens aan de kunde of onkunde van Lynn te gaan twijfelen.
Laten we er met zijn allen even vanuit gaan dat ze genoeg ervaring heeft om het paardje zonder problemen op te halen en in een wei te zetten.

Laten we er dan ook even van uit gaan dat Paloma wel eens wat kan mankeren en echt gevaarlijk kan zijn ook voor Lynn en dat zij daarmee dus ook gevaar loopt zoals meerderen al eerder probeerden te vertellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:15

Nee ik ken Lynn niet
Maar ze is volwassen, weet meer van paarden dan Soraya en haar vader. Dan is het verder haar pakkie an.
Als ze zo een paard bij een handelaar koopt, zit ze met hetzelfde, nu is het ineens verkeerd?

Jij kan net zo goed de regels lezen als ik...
Tem wat je niet goed ind?

Heksenjacht?
neee, reactie op haar domme berichten Bloos!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:16

dames, sylvester06 heeft ook veel gereageerd in dit topic, nu is zij permanent geband wegens een SA...
iemand enig idee wie dit is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:17

ik heb Sl haar berichten niet bewust gelezen..... deze topics lopen ook zo hard...

ik weet wel dat ze hier en daar iets onhandig is geweest Lachen

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:18

Ja...maar dat weet Lynn inmiddels ook, en dat houdt ik ook in mijn achterhoofd. Maar nu heeft iedereen het opeens over de kunde / onkunde van Lynn...en dat schiet bij mij een beetje verkeerd. Ze zal zeker verdomd goed moeten opletten, maar het is een keuze die ze neem ik aan weloverwogen heeft gemaakt.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:18

sorry....ik kap met lezen...we zijn na vanmorgen 8 paginas verder en er staat niets belangrijks in, het is een welles nietes gesprek geworden en mensen gaan elkaar nu dingen verwijten. Dat vind ik jammer.

Ik denk dat er vandaag niets is gebeurt, er word tenslotte ook niets waardevols over verteld. ( door ah die zou gaan zoeken oa) . Ben benieuwd wat er verder gebeurt, en wens die pony een eerlijke nieuwe kans.
En op de vraag van Perrokai :
Citaat:
De slachthuizen staan morgen al weer vol hoor met exact dezelfde gevallen waar niemand verder blijkbaar wakker over ligt. Haar vader hoeft daarvoor bij niemand verantwoording af te leggen en staat iid volledig in zijn recht. Waarom is dit paard nu zo belangrijk en al die andere niet ? Niemand schijnt dat te willen vertellen ......
En wat ik niet begrijp is dat iemand die een paard heeft wat zijn dochter in elkaar trapt om welke reden dan ook en besluit dat het paard te gevaarlijk is heeft het volste recht dat paard naar de slacht te brengen of haar te verkopen. De slachthuizen staan morgen al weer vol hoor met exact dezelfde gevallen waar niemand verder blijkbaar wakker over ligt. Haar vader hoeft daarvoor bij niemand verantwoording af te leggen en staat iid volledig in zijn recht. Waarom is dit paard nu zo belangrijk en al die andere niet ? Niemand schijnt dat te willen vertellen ......

wil ik even reageren , dit verhaal staat op bokt.
Al die andere gevallen niet. Als zo iets openbaar word gemaakt, krijg je dit soort reacties .
Laatst bijgewerkt door Lonan op 04-02-07 22:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:19

iets onhandig is erg aardig uitgedrukt Lachen
Zo onhandig dat ik eerst meende dat ze 11 of 12 was...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:20

volgens mij verwijt niemand iemand iets de laatste pagina's Haha!

oooohoookaaaaayyyy erg onhandig Haha!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:22

KiWiKo schreef:
volgens mij verwijt niemand iemand iets de laatste pagina's Haha!

oooohoookaaaaayyyy erg onhandig Haha!

Haha! nou vind niet dat het nog ergens over gaat Haha! Haha!
( wat overgens niet l u ll i g is bedoeld) Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lonan op 04-02-07 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Perrokai

katiavl schreef:
runningkawa schreef:
Waarom ik wel en Lynn niet?
Ik zou mezelf ook zo hoog niet inschatten Haha!
En ik heb geen opleiding Tong uitsteken Clown

ik zie nooit naar een opleiding, ik denk dat lynn wel genoeg kan. waarom is ze inneens een penny of niet ervaring genoeg?
Hoe kan iemand dat eigelijk zien via een forum?

Ik heb haar geen Penny genoemd toch ? Iemand kan dat iid niet zien via een forum je kan ook niet zien dat ze wel de capaciteiten heeft via een forum. Dat is nu het grote nadeel van een forum.
Oordelen met de middelen die je hebt hier, maken we ons daar bijna allemaal niet schuldig aan ?
Ik persoonlijk ken Lynn ook niet, en geef haar ook het voordeel van de twijfel.....hopelijk weet ze exact waar ze mee bezig is. Helaas komt alles nogal paniekerig en vaag over...

Anoniem

ik werd gevraagd om dit te plaatsen:

we moeten nog 300 euro bij elkaar hebben voor Paloma, zijn er mensen die willen sponsoren?
je hoeft niet vooraf te sponsoren, álleen als ze veilig bij Lynn staat dit wordt eerst voorgeschoten, alle beetjes helpen Lachen dus als er mensen zijn die ons willen helpen? pm me dan even Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:24

is dat dier al gevonden dan???

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:25

KiWiKo schreef:
mijn punt is dat als het paard echt naar is, dat Lynn dan wel in "gevaar" is als ze dat niet ziet.........

OF er niet mee om kan gaan, en denk erom....

ik heb het meegemaakt die gekkenhuizen, en dat zijn geen grappige dingen...

zoals ik al eerder zei, een kennis van me heeft het niet overleefd.

En dan over het paard, paard gaan een rotleven tegemoed, van handelaar naar handelaar om uiteindelijk in Italie te eindigen....

das gaaf voor het dier, dacht het niet..

er zitten heel veel haken en ogen aan dit verhaal......

Ik hoop alleen maar dat Lynn, haar ogen in haar achterhoofd houd, en dat het haar lukt deze circel te doorbreken, zowel voo haar als voor het paard

Inderdaad!
In al die jaren dat ik op een stal paarden zadelmak heb gemaakt en doorgereden was er 1 bij die echt levensgevaarlijk was.
Viel je echt aan uit het niks.
Die heeft dus ook een enkeltje Mora gekregen.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:26

dees_daan schreef:
ik werd gevraagd om dit te plaatsen: Knipoog

Van wie ???

dees_daan schreef:
we moeten nog 300 euro bij elkaar hebben voor Paloma, zijn er mensen die willen sponsoren?
je hoeft niet vooraf te sponsoren, álleen als ze veilig bij Lynn staat dit wordt eerst voorgeschoten, alle beetjes helpen Lachen dus als er mensen zijn die ons willen helpen? pm me dan even Knipoog

Dan graag eerst meer info

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:27

runningkawa schreef:
iets onhandig is erg aardig uitgedrukt Lachen
Zo onhandig dat ik eerst meende dat ze 11 of 12 was...

RK, hou je er wel rekening mee dat ze, volgens Lynn die haar gezien heeft, een wandelend lijk onder de zware pijnstillers is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:27

edit, vragen via pm, ivm met meelezers
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-07 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:29

Jezus paloma is geen gevaar
Aangezien ik nog leef. Met rijden is ze moeilijk maar dat zijn de plannen voorlopig helemaal niet.
In de stal en alles doet ze ook niet naar of boos.
Paloma is geen gestoord beest ofzo.Waarschijnlijk heeft ze last van haar zadel.
En die bok was niet als trap bedoel is toch al gezegt