Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Love_Horsie schreef:je moet niet meteen mij pakken dat ik ongelijk heb want dat is niet zo dus vraag eerst gewoon voortaan van je kan tog ineen keer stoppen met vlees eten? snappiejwat handiger voor de volgende keer
Jo_vales schreef:ik ben nu ook vegetarier, maar me ouders willen niets anders voor me kopen, dus nu maar gewoon niets ook geen vervanger !
tjah, moet er wat voor over hebben hee !
Vjestagirl schreef:Was dit tegen mij bedoeld?
Nieuwsflash: ik ben van de ene op de andere dag gestopt met vlees eten. 5 vrienden en vriendinnen van me ook. Geen van ons is doodziek in het ziekenhuis beland. Je moet alleen zorgen dat je voldoende voedingsstoffen binnen kan krijgen...
Het is dus onzin dat je niet van de ene op de andere dag kan stoppen.
IKbenEllen schreef:Binckydenice schreef:Er zitten bepaalde ijzers in vlees die je lichaam missen, deze zitten ook niet in de vleesvervangers. Deze ijzers zitten wel weer in bepaalde groentes maar in zo'n kleine hoeveelheid dat ik wel drie kilo spinazie naar binnen mag werken om daaraan te komen.
Ik discrimeneer helemaal niet. Als ik een huisvarken had gehad had ik waarschijnlijk ook geen varkensvlees gegeten....
Denk nou eens logisch na, als we vlees NODIG hadden, kon vegetarisch eten niet bestaan. Hoe doen (echte) vegetariers dat dan, en verder nog, veganisten???
En je discrimineert wel, je stelt het paard bovenaan, daaronder de rest en helemaal onderaan de vis, want die eet je nog gewoon.
Perrokai schreef:Binckydenice schreef:Ik hoop dat jij ooit bewuster wordt van jezelf, uit je verhalen te lezen heb jij jezelf nog niet echt ontdekt.
Ik ben vegetarier geworden omdat ik het zielig vindt voor ALLE dieren. Dat is ook de enige reden, dat heeft niets te maken met een paard, ezel, hond of koe.
Waar heb je het eigenlijk over ? Ik stel niet dat een paard "edel" is en dus boven andere dieren staat en dat een paard het belangrijkste is. Dat zijn jouw woorden niet mijne. Dat is dus echte discriminatie zoals dat ook onder mensen plaatsvind. Mensen hebben een paard "edel" genoemd net zoals de "heilige" koe in India. Had net zo goed een koe of varken kunnen zijn of wat dacht je van een "edelhert" ?
Ik vind het heel goed dat je uit principe voor het zielige vegetarier bent voor alle dieren. Maar dan moet je ook begrijpen dat iemand die dat niet is geen onderscheid maakt tussen de dieren die hij eet. Dus varken, kip koe en paard.
En wat vind je dan zielig, het slachten zelf of het leven dat ze geleden hebben ?
Zou je wel vlees eten als het dier met respect behandeld was en een goed leven achter de rug had
of vind je vlees vies smaken of wil je geen dieren dood laten maken voor jouw voeding of hoe zit dat ?
Perrokai schreef:Vjestagirl schreef:Onzin. Je kan best van de ene op de andere dag stoppen...
Nee niet waar, ze zal allerei voedingsstoffen te kort komen en zal eerst een plan ter vervanging daarvan moeten bedenken. Lijkt me logisch.....een mens is namelijk gemaakt om vlees te eten,
vergeet dat niet..
Binckydenice schreef:Jij moet echt eens een boek over paarden gaan lezen een paard IS theoretisch een EDEL dier dat heeft niets met mij te maken dat is de realiteit. Verdiep je daar eens in.
Binckydenice schreef:Tuurlijk want paarden zijn voor mij de belangrijkste dieren....
IKbenEllen schreef:Binckydenice schreef:Jij moet echt eens een boek over paarden gaan lezen een paard IS theoretisch een EDEL dier dat heeft niets met mij te maken dat is de realiteit. Verdiep je daar eens in.
In andere landen IS de koe edel, maar die eten we hier toch ook gewoon.
IKbenEllen schreef:Binckydenice schreef:Tuurlijk want paarden zijn voor mij de belangrijkste dieren....
Je discrimineert dus WEL.
Binckydenice schreef:Jij moet echt eens een boek over paarden gaan lezen een paard IS theoretisch een EDEL dier dat heeft niets met mij te maken dat is de realiteit. Verdiep je daar eens in.
Ik vindt de manier waarop dieren gehouden wordt niet juist, daarom eet ik ze ook niet.
Ik weet niet waaar jij gevonden hebt dat ik discrimineer dat heeft ook werkelijk waar niets met discrimineren te maken. Want anders had ik al het andere vlees ook wel gegeten.
Max_lover schreef:ik zal hem niet naar de slager doen dan weet je zekkerdayt hij bij iemand op het brood komt dan heb je mischien een nog rotter gevoel en anders weet je dat hij echt een goed leven heeft gehad. ze komen natuurlijk ook levend aan bij de slager en dan zijn de paarden natuurlijk ook doodsbang en dat is ook niet leuk dat is mijn mening