slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:32

Wil ik mn eigen paard niet eten en laten eten lopen we allemaal met knopen van hem op onze hempjes en jasjes. Dat is ook wat, recyclen draaft wel erg door hoor! Vraag me af wat crematoria er voor handeltje bij hebben.... Haha! Haha! Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:33

Wat is dat voor mooie knoop! Nee, dat is mijn oma! Clown Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:36

Of, ik maak de barbecue even aan met mn oma !
(Ooohh wat erg, sorry) Haha! Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:39

Die brandt zo goed Nagelbijten / Gniffelen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:33

Love_Horsie schreef:
je moet niet meteen mij pakken dat ik ongelijk heb want dat is niet zo dus vraag eerst gewoon voortaan van je kan tog ineen keer stoppen met vlees eten? snappiej Knipoog wat handiger voor de volgende keer Lachen

Was dit tegen mij bedoeld?

Nieuwsflash: ik ben van de ene op de andere dag gestopt met vlees eten. 5 vrienden en vriendinnen van me ook. Geen van ons is doodziek in het ziekenhuis beland. Je moet alleen zorgen dat je voldoende voedingsstoffen binnen kan krijgen...

Het is dus onzin dat je niet van de ene op de andere dag kan stoppen.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:38

ik ben nu ook vegetarier, maar me ouders willen niets anders voor me kopen, dus nu maar gewoon niets ook geen vervanger !

tjah, moet er wat voor over hebben hee ! Tong uitsteken

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:51

Jo_vales schreef:
ik ben nu ook vegetarier, maar me ouders willen niets anders voor me kopen, dus nu maar gewoon niets ook geen vervanger !

tjah, moet er wat voor over hebben hee ! Tong uitsteken

Heeej, moet je niet naar bed als je 14 bent het is kwart voor 1 ! Het lijkt me sterk dat ouders dat doen trouwens. Er zullen wel haakjes en ogenaan zitten ergens........ Slapen Slapen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:55

Vjestagirl schreef:
Was dit tegen mij bedoeld?

Nieuwsflash: ik ben van de ene op de andere dag gestopt met vlees eten. 5 vrienden en vriendinnen van me ook. Geen van ons is doodziek in het ziekenhuis beland. Je moet alleen zorgen dat je voldoende voedingsstoffen binnen kan krijgen...

Het is dus onzin dat je niet van de ene op de andere dag kan stoppen.

Staat jouw naam er boven dan ? En je zegt het zelf zorgen dat je genoeg binnen krijgt dan kan het wel want dan ben je niet gestopt feitelijk. Als je daar niet voor zorgt en je stopt van de ene op de ander dag dan krijg je dus wel problemen met je gezondheid........en ziekenhuis, ik hoop dat je mensen om je heen hebt die al wat eerder signaleren dat het niet goed met je gaat....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:18

Ik denk dat er mensen zijn die problemen krijgen als ze in 1x stoppen, en anderen niet. Bij mijn weten mag en kan het gewoon.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:09

Als je van te voren goed weet wat je moet vervangen om toch nog voldoende proteine etc binnen te krijgen, kun je inderdaad van de ene op de andere dag stoppen.
Beetje voorbereiding doet wonderen denk ik.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:27

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:
Er zitten bepaalde ijzers in vlees die je lichaam missen, deze zitten ook niet in de vleesvervangers. Deze ijzers zitten wel weer in bepaalde groentes maar in zo'n kleine hoeveelheid dat ik wel drie kilo spinazie naar binnen mag werken om daaraan te komen.

Ik discrimeneer helemaal niet. Als ik een huisvarken had gehad had ik waarschijnlijk ook geen varkensvlees gegeten....

Denk nou eens logisch na, als we vlees NODIG hadden, kon vegetarisch eten niet bestaan. Hoe doen (echte) vegetariers dat dan, en verder nog, veganisten???
En je discrimineert wel, je stelt het paard bovenaan, daaronder de rest en helemaal onderaan de vis, want die eet je nog gewoon.

Ja, dat heb ik ook uitgelegd als je even goed leest, dan zie je staan dat ik dat wel MOEST gaan eten omdat mijn dokter mij dat adviseerde.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:34

Perrokai schreef:
Binckydenice schreef:
Ik hoop dat jij ooit bewuster wordt van jezelf, uit je verhalen te lezen heb jij jezelf nog niet echt ontdekt.

Ik ben vegetarier geworden omdat ik het zielig vindt voor ALLE dieren. Dat is ook de enige reden, dat heeft niets te maken met een paard, ezel, hond of koe.

Waar heb je het eigenlijk over ? Ik stel niet dat een paard "edel" is en dus boven andere dieren staat en dat een paard het belangrijkste is. Dat zijn jouw woorden niet mijne. Dat is dus echte discriminatie zoals dat ook onder mensen plaatsvind. Mensen hebben een paard "edel" genoemd net zoals de "heilige" koe in India. Had net zo goed een koe of varken kunnen zijn of wat dacht je van een "edelhert" ?

Ik vind het heel goed dat je uit principe voor het zielige vegetarier bent voor alle dieren. Maar dan moet je ook begrijpen dat iemand die dat niet is geen onderscheid maakt tussen de dieren die hij eet. Dus varken, kip koe en paard.
En wat vind je dan zielig, het slachten zelf of het leven dat ze geleden hebben ?
Zou je wel vlees eten als het dier met respect behandeld was en een goed leven achter de rug had
of vind je vlees vies smaken of wil je geen dieren dood laten maken voor jouw voeding of hoe zit dat ?

Jij moet echt eens een boek over paarden gaan lezen een paard IS theoretisch een EDEL dier dat heeft niets met mij te maken dat is de realiteit. Verdiep je daar eens in.

Ik vindt de manier waarop dieren gehouden wordt niet juist, daarom eet ik ze ook niet.

Ik weet niet waaar jij gevonden hebt dat ik discrimineer dat heeft ook werkelijk waar niets met discrimineren te maken. Want anders had ik al het andere vlees ook wel gegeten.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:37

Perrokai schreef:
Vjestagirl schreef:
Onzin. Je kan best van de ene op de andere dag stoppen...

Nee niet waar, ze zal allerei voedingsstoffen te kort komen en zal eerst een plan ter vervanging daarvan moeten bedenken. Lijkt me logisch.....een mens is namelijk gemaakt om vlees te eten,
vergeet dat niet..

Jajajajajaja

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:40

Binckydenice schreef:
Jij moet echt eens een boek over paarden gaan lezen een paard IS theoretisch een EDEL dier dat heeft niets met mij te maken dat is de realiteit. Verdiep je daar eens in.

In andere landen IS de koe edel, maar die eten we hier toch ook gewoon.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:41

Binckydenice schreef:
Tuurlijk want paarden zijn voor mij de belangrijkste dieren....

Je discrimineert dus WEL.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:49

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:

In andere landen IS de koe edel, maar die eten we hier toch ook gewoon.

Die eet ik ook niet nee! In ons land wordt het paard genoemd als edeldier. Ik leef in nederland hoor niet in china!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:51

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:
Tuurlijk want paarden zijn voor mij de belangrijkste dieren....

Je discrimineert dus WEL.

Dat heeft iets met mijn eigen mening te maken en niet met discrimeneren.

En waarom eet ik dan geen enkel dier? Als ik echt zou discrimineren dan zou ik de koe bijvoorbeeld wel eten maar een paard niet..... Als ik het niet zielig zou vinden voor die koe zou ik die wel eten ja. Maar helaas ieder dier wordt niet gehouden zoals ik vindt dat het hoort, dandaar dat ik geen enkel dier eet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:53

Een vis is ook een dier hoor.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:55

Zoals eerder genoemd moet ik dat wel eten omdat mijn lichaam het ander niet aan kan. Want ik at eerst ook geen vis. Maar mijn lichaam ging in protest waardoor ik wel vis moest gaan eten. Liever eet ik dat ook niet, ik probeer het ook zo min mogelijk te eten. Ik eet het alleen wanneer ik voel dat ik het nodig heb.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:45

Binckydenice schreef:

Ik vindt de manier waarop dieren gehouden wordt niet juist, daarom eet ik ze ook niet.

Ik weet niet waaar jij gevonden hebt dat ik discrimineer dat heeft ook werkelijk waar niets met discrimineren te maken. Want anders had ik al het andere vlees ook wel gegeten.

IK heb dat dus gelezen waarom een paard edel is bestempeld, JIJ dus duidelijk niet. Een paard is niet als edel dier geevolueerd de MENSEN hebben het paard het stempel edel gegeven net zoals de mensen in nederland een varken puur als vlees op pootjes hebben bestempeld en een hond als huisdier. Waarom begrijp je dat niet ? Zoek het dan zelf eens op. Een paard staat van zichzelf niet hoger in rang dan bv een varken. Wij mensen vinden dat. Edelen waren namelijk de eerste mensen die zich een paard konden veroorloven dat voor hun vervoer of plezier was bestemd.
Dat is hetzelfde als dat ik mezelf morgen als Gravin ga bestempelen omdat ik zoooo veeel voor nederland betekend heb (niet dus). Maar dat betekent dus niet dat ik meer mens ben of hoger op de ranglijst sta als jij. We zijn allebei even veel mens en even veel "waard".
Ik heb ook even opgezocht wat een vegetarier nu precies is. Dat is iemand die feitelijk vegetatie eet dus planten. Maar er zijn vele gradaties die iedereen voor zichzelf bepaalt. De 1 eet niets dierlijks de ander wel alleen ei of melk, weer een ander wel vis zoals jij (moet), en weer een ander alleen wel kip, en de volgende alleen kip uit eigen tuin dus niet uit de bioindustrie. Iedereen is duidelijk vrij om daar zijn eigen invulling aan te geven. Dus iedereen is ook vrij het niet eens te zijn met een ander zn motivatie want ook dat verschilt.

Het lijkt op discriminatie omdat jij zegt schrijft een paard boven andere dieren te plaatsen.
We weten al, je eet ze geen van allen op noodzakelijke vis na, daar gaat het niet om.

Interessant is wat ging er niet goed met jouw lichaam omdat je vegetarisch at ? Wat kwam je tekort ? Waar merkte je dat aan ? En is er geen ander niet dierlijk product dat dat kan vervangen ?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:53

Dankjewel weer Perrokai Haha!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:41

dit gaat helemaal nergens meer over

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:26

dit gaat echt nergens over, heb respect voor de vegetariers maar zelf kan ik zo'n lekker stuk vlees niet missen.

verder spreken meerderen zichzelf hier tegen: sommigen zeggen dat mensen geen vlees nodig hebben..waarom moet je dan vleesvervangers e.d. nemen? je hebt dus wel vlees nodig.

de een eet vlees de ander niet, daar hoef je iemand niet op aan te vallen. ieder zn eigen keus Knipoog

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:19

ik zal hem niet naar de slager doen dan weet je zekkerdayt hij bij iemand op het brood komt dan heb je mischien een nog rotter gevoel en anders weet je dat hij echt een goed leven heeft gehad. ze komen natuurlijk ook levend aan bij de slager en dan zijn de paarden natuurlijk ook doodsbang en dat is ook niet leuk dat is mijn mening

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 08:08

Max_lover schreef:
ik zal hem niet naar de slager doen dan weet je zekkerdayt hij bij iemand op het brood komt dan heb je mischien een nog rotter gevoel en anders weet je dat hij echt een goed leven heeft gehad. ze komen natuurlijk ook levend aan bij de slager en dan zijn de paarden natuurlijk ook doodsbang en dat is ook niet leuk dat is mijn mening

misschien is het eerst handig om de rest van het topic te lezen.... waarom zou een paard bang zijn bij de slager!?