cornelie schreef:Dat is nu ook precies het probleem waar ik zelf tegenaanloop. Ik ben namelijk niet 100 % pn en niet 100 % traditioneel.
Even concreet, geen ijzers maar wel dekens.
De traditionele mensen vallen mij aan en maken mij uit voor mishandelaar omdat ik pride geen ijzers geef. ( hij heeft nogal wat hoefproblemen en loopt daardoor slecht )
De 'PN' wereld valt mij aan omdat ik pride een deken opdoe. ( en ik heb ook flink wat voor mijn kiezen gehad omdat ik pride brokjes gaf)
In feite voel ik mij dus geen van beide maar wordt ik wel door beide soms nogal hard aangevallen.
Ik ben bv ook bezig met parelli maar heb wel weer diverse anky setjes bestaande uit kleding, dekjes en bandages![]()
En ik vraag mij ook af of ik wel ergens bij wíl horen. Ik doe nu mijn eigen ding en dat vind ik prima zo.
misschien moet je proberen om niet alles wat een ander vind en zegt persoonlijk op te vatten. jij hebt jouw mening en doet wat het beste is voor jouw paard en dat is dan toch goed.
als je 10 paarden mensen naast elkaar zet, zeggen ze alle tien wat anders. ik pik er alleen uit, wat voor mij belangrijk is de rest leg ik naast me neer.
als mensen ergens helemaal weg van zijn en mij proberen te overtuigen terwijl ik daar geen goed gevoel bij heb, zal ik me daar zeker niet persoonlijk aangevallen door voelen.
er zijn genoeg wegen naar rome.
hanifa, hoeven bekappen is zeker vakmanschap, maar ieder vak kun je leren. "dat ken ik niet" komt niet in mijn woordenboek voor.
)
.
. Ik ken Cornelie en ik heb niet het idee dat zij zich persoonlijk aangevallen zou voelen. Ik denk dat zij, correct me if I am wrong Cornelie, heel logisch dat gevoel ontwikkelt. Is toch logisch als mensen zo tegen je beginnen tekeer te gaan? Ik weet ook dat ze altijd bezig is met dat te zoeken wat bij haar en haar paard past. Zeer te waarderen vind ik. Ze laat zich niet als simpel 'volgelingetje' afstempelen en doet wat voor haar goed voelt. En dat past jammer genoeg niet in het straatje van sommigen maar spreekt wel voor haar.