Lyrik dood, mijn grootste nachtmerrie !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:18

Nou Denies, heb ik je toch een beetje aan het lachen gekregen. Bloos
Ja ja Lyrtje, je kan het vrouwtje nog steeds aan het lachen maken.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:49

Hier rollen ook de tranen over mijn wangen. Heel veel sterkte meisje!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 20:17

aaah heel erg lief!Elke keer krijg ik tranen in mijn ogen als ik al deze lieve reacites lees,dat er nu nog steeds zoooveel mensen reageren...Ik word er gewoon stil van....Ik mis hem zo erg!

Heel moooie gedichtjes ook...prachtig...
Ik denk echt veel aan mijn maajte en heb het echt de laatste tijd sneller moeilijk als ik aan hem denk...Waarom?? denk ik dan steeds...Maar daar zal ik nooit een antwoord op weten....

Heel erg bedankt...!!

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:46

Hai denise,

Ik hoop dat alles goed met je gaat..Heb je verhaal net nog een keer gelezen en nu k weet hoe het is om je beste vriendje te laten gaan is t net alsof k t opnieuw beleef.
Ik droom er zelfs over dat ie weer wakker is geworden en nu van iemand anders is, je wordt er gek van.
Bij mij is t nu 2 maanden geleden en tis net alsof ik steeds 3 weken verder kan en dan weer instort..en niets echt niets helpt ertegen. Ik ga vaak met mn hond naar het park en naar alle vaste plekjes waar ik altijd met Ju kwam, dan zie k ons weer over boomstammetjes springen en de heuvels oprennen. Als je het kwijt bent besef je pas echt wat je had en k was toen hij nog leefde al zo dankbaar maar alles staat in een ander licht.

Ik vind het heel goed van je dat je nog steeds rijdt. K kan het niet. Ik vind het nog steeds t mooiste wat er is maar als k in de buurt kom mis ik Ju zo erg. Dan zie je iedereen met zn eigen paardje knuffelen, wandelen en nieuwe dekentjes passen en dan breekt mn hart echt in duizend stukjes.

meisje heel veel sterkte ermee, ik weet wat je voelt..

liefs wen

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:59

Huilen
De tranen lopen hier over mijn wangen. Rats, daar gaat dan een deel van je leven, zomaar weg...

Ontzettend veel sterkte, liefs en groetjes,
Geneviève.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:00

wat erg voor je..
heel veel sterkte !!

dymA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:27

hier heb ik gewoon geen woorden voor zo erug heel heel heel veel sterkte ! zit hier egt met tranen Huilen in me ogen ! egt heel veel sterke

Dikke Kus en Knuffel
Manon

witte_spook

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 01:06

lieverd, ik voel zo ontzettend met je mee.

Het is net of er een film door mijn hoofd draait, ik houd virtueel je hand vast, want dit is mij exact, maar dan ook exact hetzelfde overkomen, mijn paard haalde alleen de operatietafel niet, maar hij had ook een afsluiting van de dunne darm, ik was toen zwanger, maargoed, dit is 7 jaar geleden voor mij.

Nu heb ik helaas weer een paard verloren deze zomer in een verkeersongeluk, je wordt er echt niet vrolijk van.

Zoveel liefde voor je paardje, zoveel gemis, je komt in een grijs vlakje, je voelt je verdoofd en continu wil je huilen.

Het is niet eerlijk, het is G V D gewoon niet eerlijk, en zoals het leven doorgaat is ookal oneerlijk. Toch kom je uit het grijze dalletje, maar het zal niet makkelijk zijn.

Dikke kus en knuffel
Rilana
Laatst bijgewerkt door witte_spook op 05-12-04 01:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 01:45

ik wil je ook nog veel sterkte wensen. Zit hier ook met de tranen in mn ogen. Las net je verhaal voor de eerste keer, zag ook de foto's en ookal ken ik je niet, je zag zo dat je hem een prachtige tijd hebt gegeven en dat hij het goed had bij jou.
Nog veel sterkte toegewenst met het verlies van je maatje...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 18:22

Wennepen schreef:
Hai denise,

Ik hoop dat alles goed met je gaat..Heb je verhaal net nog een keer gelezen en nu k weet hoe het is om je beste vriendje te laten gaan is t net alsof k t opnieuw beleef.
Ik droom er zelfs over dat ie weer wakker is geworden en nu van iemand anders is, je wordt er gek van.
Bij mij is t nu 2 maanden geleden en tis net alsof ik steeds 3 weken verder kan en dan weer instort..en niets echt niets helpt ertegen. Ik ga vaak met mn hond naar het park en naar alle vaste plekjes waar ik altijd met Ju kwam, dan zie k ons weer over boomstammetjes springen en de heuvels oprennen. Als je het kwijt bent besef je pas echt wat je had en k was toen hij nog leefde al zo dankbaar maar alles staat in een ander licht.

Ik vind het heel goed van je dat je nog steeds rijdt. K kan het niet. Ik vind het nog steeds t mooiste wat er is maar als k in de buurt kom mis ik Ju zo erg. Dan zie je iedereen met zn eigen paardje knuffelen, wandelen en nieuwe dekentjes passen en dan breekt mn hart echt in duizend stukjes.

meisje heel veel sterkte ermee, ik weet wat je voelt..

liefs wen

Precies hoe jij het verteld voel ik het ook,gelukkig ben ik meteen na de dag dat het gebeurd was naar stal gegaan want anders wist ik voor mezelf al dat het alleen maar moeilijker zou worden.
Zijn spullen heb ik in een flits voor mijn idee van het lang naar stal gehaald,eigenlijk niet er bij stil gestaan wat ik aan het doen was en elke keer als ik zijn kast open doe om mijn laarzen aan te doen zei ik zijn dekens,chabrakjes en zadel met zijn lieve kleine witte haartjes liggen...
Dan moet ik echt heel ff slikkken,het blijft moeilijk.
Gelukkig heb ik ook hele goeie tijden maar ook vaak dat ik alleen maar kan huilen!

Ik wens ook jou heel veel sterkte met het verwerken...

Heel erg bedankt bokkers met jullie lieve woordjes nogmaals...

heeeele dikke knuf van mij en een piep klein schattig wit paardje met vleugeltjes uit de paardenhemel ....zijn naam is lyrik....

witte_spook

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:23

ik snap precies hoe je je voelt, toen fluga overleed 4 juli dit jaar, kwam ik ook in een soort roes. Je bent heus wel gelukkig, maar je heb er dagen bij dat je zoineens begint te huilen, echt janken, je kunt nietmeer stoppen omdat je aan je lieveling denkt.

Toen fluga aangereden was lag zij dus aan de kant van de weg, haar ziel was er nietmeer, er lag iets wat haar nietmeer was, maar toch was ze het. We hebben haar zelf opgehaald met de sjofel en ik heb alles begeleid en ben overal bijgeweest.

Alleen ik kon het niet opbrengen om erbij te zijn toen ze werd opgehaald door zo'n destructiebedrijf. Ik heb me zo schuldig gevoeld toen ik haar staartje invlocht en het afknipte, ik heb het al die tijd in de kast gelegd en daar ligt het nou nog.

Ga lekker met je verdriet mee, schrijf lekker veel over hem, misschien ook hier op deze topic. Als je ertegen kunt, mag je ook een foto plaatsen.

Het is een nachtmerrie, zo ervaarde ik het ook. Het is verschrikkelijk, het gemis, je wilt schelden, je wilt huilen, je wilt er zoveel mogelijk over praten, het liefste wil je je paardje nog voelen, maar je voelt alleen een pijn en gemis in je hart, zoveel liefde, hoe moet je nou in vredesnaam nog door.

Ik ben nu een paar maanden verder en heb vrij snel een nieuw paard gekocht, tesnel vond ik zelf, weer een schuldgevoel en weer het gemis.

Maar ik vergeleek nooit hem met haar, hij heeft mij begrepen, hij geeft mij mijn gevoel weer terug en ik heb geleerd dat je ook van een ander paard kunt gaan houden, alhoewel ik mijn fluga nooit zal vergeten, nooit niet.

Zoals ik mijn eerste paardje Jordy ook nooit vergeet toen hij overleed.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 01:29

Ik heb jankend je verhaal gelezen, en was alsof ik naar een film keek, helaas is het jou echt overkomen, en zag dat het al in augustus gepost was. Maar evengoed maanden later weet ik dat je nog steeds steun en support nodig hebt omdat een rouwproces niet zomaar voorbij is en je hem elke dag nog mist. Daarom ook van mij kant nog heel veel kracht en steun toegewenst, en weet dat hij nog altijd zachtjes in je oor briest, want ook paardjes leven daar aan de andere kant van de regenboogbrug door.

Wonderwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:40

Thirza schreef:
pff zit echt met tranen in mijn ogen en kan niks anders zeggen dan sterkte met het gemis...

ik zit gewoon helemaal mee te huilen joh
Huilen

ob_session

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:21

jeetje wat erg zeg. ik heb er gewoon geen woorden voor. heel veel sterkte!!

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:57

Ik begrijp precies wat je bedoelt. 8 jaar terug is mijn paard ook overleden na een koliek aanval. Ze had koliek en de dierenarts is 2x bij haar geweest om haar te behandelen. Toen knapte ze gelukkig weer op, ze liep gewoon weer rond in de wei en was rustig aan het eten. Kortom we dachten dat ze er door was... En iedereen was weer rustig zijn eigen dingen gaan doen.
Plotseling hoor ik haar hinneken en de andere paarden komen hard naar haar toe galloperen. Op dat moment valt ze om. Ik snel naar haar toegerend. Op het moment dat ik bij haar kwam ademde ze nog 2x en toen is ze overleden. Echt een verschrikkelijk moment wat ik nooit zal vergeten.
Volgens de dierenarts is ze aan een hartaanval overleden door de zware lichamelijke inspanning van de koliek.
Achteraf vindt ik het nog steeds erg indrukwekkend dat de andere paarden n.a.v. haar hinneken gelijk naar haar toe kwamen. Ze hebben nog een hele tijd bij haar gestaan om afscheid te nemen.

Ik wens je veel sterkte bij dit zware verlies.

sher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:22

ik zit nu achter de computer te huilen door al die ergen verhaalen Verdrietig

veel sterkte meid !!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:54

Huilen

...heel veel sterkte....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:25

Ook al is het al een poosje geleden het gemis zal er zeker nie tminder om zijn.

Daarom: Heel erg veel sterkte!

xdenisex

Re: Lyrik dood, mijn grootste nachtmerrie !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 15:33

Ik weet dat het alweer een tijdje geleden is!!

Het is ongelovelijk dat de tijd zo snel gaat!! Het was afgelopen 21 januari alweer 5 maanden geleden!!!!
Voor mijn gevoel lijkt het een krappe 3 maanden geleden....Ik heb er wel rust in gevonden maar het is allemaal zo snel gegaan!!
Zijn staartje hangt nog steeds in mijn kamer en ik denk elke dag nog aan hem.De aller eerste dag dat ik niet aan hem dacht schrok ik wel heel erg en voelde mij schuldig.Maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer geruststellend dat ik het een beetje een plekje heb kunnen geven....

Ik was een tijdje niet op bokt geweest en ik dacht...laat ik maar weer even melden hoe het met me gaat...Het doet mij ook weer goed!!

Ik weet niet hoevaak ik het al gedaan heb maar ik wil iedereen nogmaals 3 dubbel bedanken voor het medeleven en alle steun de afgelopen 5 maanden....,ik heb er echt zoveel aan gehad!!

Ik rijd nu lana van yokki op bokt en dat gaat ook super.Ik heb wel een bepaalde muur ertussen gebouwd onbewust omdat ik gewoon bang ben weer hetzelfde te moeten doormaken.Mensen hebben tegen mij gezegt dat dat alleen in het begin zou zijn maar dat is nog steeds....

Heeeeel erg bedankt mensen...,ik houd jullie op de hoogte!!!

heeeeeeeeeeeele dikke knuffel van mij en me ventje lyr!!!

liesjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:50

Heeeeel veel sterkte meis!! Ach gut
Je hebt de goede beslissing gemaakt!!
Kusjes Mij

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:55

Dat lijkt maar zo...

onderbewust gaat dat langzaam over....
En 5 maanden is nog niet zo lang hoor!!!

Komt allemaal vanzelf wel weer!!!!

In ieder geval heel veel sterkte voor de toekomst !!!

Het is al heel erg dapper dat je weer aan het rijden bent!!!! Vele stoppen zelf een hele tijd omdat ze het te moeilijk vinden om aan een ander paard te gaat hechten.

OK dan!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:13

jeetje na het lezen van het verhaal was het ook een natte boel bij mij
wat triest allemaal zeg Verdrietig
de ellende die ik zelf meegemaakt heb komt allemaal weer boven Verdrietig

mijn merrie (Praline) is ook in Utrecht aan de gevolgen van koliek overleden op 12 sept. 2003 ze was pas 6 jaar
ik had haar pas 3 maanden.. maar ze was het liefste en geweldigste paard dat ik ooit mocht hebben
ik was zo verschrikkelijk gek op haar, en dan komt de klap zo hard aan Verdrietig
ze kon niet meer geopereerd worden omdat haar maag gescheurd was en ze was in shocktoestand
toen ze naar een box gebracht werd om in te slapen (ik liep achter haar aan) hinnikte zo nog 3 keer terwijl ze omkeek naar me
ik weet niet of het van angst was, of dat ze afscheid van me nam
het inslapen ging heel rustig, gelukkig maar.. want ze had al zoveel pijn geleden
ik kocht haar samen met haar 1½ jarige dochter Un-Amie en haar heb ik gelukkig nog
Un-Amie heeft datzelfde leuke en lieve karakter als haar moeder
jammer genoeg heb ik geen mooie foto's van Praline omdat mijn fototoestel toen net stuk was
ik was zo verdrietig
het duurde echt een jaar voordat ik het verhaal zonder tranen kon vertellen!

als je haar en haar dochter wil zien ze staan op www.paardefokken.nl
Praline (Gribaldi x G.Ramiro.Z)
Un-amie (Freestyl)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:17

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:31

Ohh toen ik je verhaal las, ging koude rillingen over mijn rug heen. ik dacht dit kon vinci wel zijn. Ik weet precies hoe je je voelt en vind het knap dat je erbij bent gebleven dat je afscheid hebt genomen. Ik heb die kans niet gehad en durfde er snachts ook niet naar toe! Nog heel veel sterkte Vriendjes zijn?