Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:43

Sterkte, even flink doorbijten nog voorlopig…

Ja het ging heel vlot, Trevo liep er boven verwachting zo in 1x op, hè wat staat daar, leuk je kunt erop staan :D
En Toto ging eigenlijk ook heel vlot.

Trevo is 1.64 en weegt 586.
Trevo is 1.63 en weegt 595.

Kijken hoe het volgend jaar is!

Waidida

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:50

Hier vandaag weer een bodemonderzoek gedaan. Echt heel dom want ik had weer net wat vertrouwen opgebouwd.

We vermoeden door de laaghangende zon dat de schaduwen voor hem toch vreemd waren, en verderop weerspiegelde de zon heel erg in een zwart doek.

En het is wel zo´n paard, als gij vertrekt kan je enkel nog een schietgebedje doen, hij hoort en ziet dan niks meer.

Wel beter gevallen dan vorige keer en dus geen pijn gelukkig haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

Oh jeetje waidida dat is dan wel weer balen zeg … hopelijk volgende keer weer beter !

Ik heb vanmiddag even het zadeltje erop gelegd bij Trevo , omdat de bak bezet was buiten om de stal een stukje gelopen en daarna hebben ze nog even lekker samen buiten gespeeld .

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:21

Oh jeetje wadida , dat is wel even schrikken. Gelukkig heb je je niet bezeerd

Wat goed Nouvel !

Afbeelding

Eerste keer zadel met singel. Hij maakte zich eerder druk dat de rest op de wei stond dan dat er iets op zijn rug lag.

Zijn voormalig eigenaresse is nog even langs geweest. Hij herkende haar nog erg goed, heel leuk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:44

Anvt, wat goed zeg! En wat leuk dat hij zijn vorige baasje nog kende!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Oh jeetje wat erg Waidida! Hopelijk kan je je vertrouwen terug vinden. Wellicht toch wel oefenen op spanningsregulatie?

Anvt, wat leuk! Knapperd heb je ook!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

Furst schreef:
Oh jeetje wat erg Waidida! Hopelijk kan je je vertrouwen terug vinden. Wellicht toch wel oefenen op spanningsregulatie?

Anvt, wat leuk! Knapperd heb je ook!

Voor mij is het vaak kilometers maken, dan gaat het weer goed. Gelukkig wel goede timing want morgen komt mijn instructrice weer langs. Die vrouw is echt zó goed. Weet precies wanneer ze me iets kan pushen en wanneer niet. En belangrijker ze kan het paard ook heel goed inschatten.

Achteraf bekeken was mijn moeder (die hem op de grond vast had) ook best gespannen omdat ze een brunch aan het voorbereiden was. En dit paard is heeuull goed op lichaamstaal.

Ik zeg niet dat dat het was, maar vast weer een combinatie van dingen.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Lastig inderdaad.. Een combinatie van veel. Hier toch wel een terugval in de angst helaas. Had gehoopt dat het stijgend naar boven zou gaan, haha. Wie is je instructrice?

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

@anoushka, welkom! En eens wat je zegt over dat iedereen hier respectvol behandeld wordt. Ik vind het daarom ook een leuk topic om in bij te dragen en mee te lezen.
Wat mooi dat je Tokyo in een natuurpark hebt kunnen laten opgroeien. En leuk je plannen om haar als handpaard mee te nemen!

@mellamoshan ik zou hoogtevrees krijgen van die kastelen van jou :+

@anvt_xx staat hem goed hoor!

Hier vandaag weer wat rondjes in de roundpen gestapt weer met barebackpad. En deze keer ook met mijn kaptoom/bitloos hoofdstel om het sturen te kunnen oefenen. Ik vraag nog niet veel van hem, maar wat ik vraag doet hij zó goed. Hij vindt het ook niet vreemd als ik expres wat ga wiebelen, of mijn benen afsteek of juist klem. Of iets te onhandig afstap omdat ik korte benen heb en hij hele lange, wat ik af en toe vergeet :'). Echt zo relaxt!
Twee blije hoofden haha. Hij keek vooral blij omdat hij zijn beste vriendje zag langslopen.
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:04

Ah wat gezellig die foto! Blije gezichten zijn altijd leuK!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:14

Ninaphilo wat leuk en braaf
Waidida oei balen zeg.fojn dat je morgen les hebt
Anvt_xx staat goed die kleur
Nouvel fijn even op pad

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:26

Ninaphilo, wat een leuke foto en wat goed zeg!

Furst, ik was volgens mij vergeten op jou te reageren, maar veel succes en sterkte ook, hopelijk de angst snel minder en komen jullie weer vlot over de terugval heen.
Ik denk dat het met jonge paarden altijd een weg is van stapjes naar voren en weer een keer een terugval, je weet nooit zeker wat er gaat gebeuren en hoe ze gaan reageren… Best ingewikkeld …

Waidida heel veel succes, fijn dat je instructrice weer komt!

Boedjang, voor jou heel veel sterkte voor een vlot herstel, hopelijk niet teveel pijn en kun je een beetje vermaken

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:39

Ah lief Nouvel!

Gisteren ging het echt super. Ik heb op haar gezeten en gevraagd voor stap en dat is een paar pasjes gelukt :D Dus met been geven en mijn stem gebruiken, zonder dat er iemand haar liet stappen vanaf de grond, hihi. Ze was wel aan de lijn gelukkig. Ze voelt nog wel heel onwennig en ongebalanceerd, echt super gek! Mijn bijrijder mocht er ook even op en dat vond ik zo leuk om te zien <3

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:40

Wat fijn furst, dat voelt lekker he

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:43

Wat fijn Furst, dat geeft weer een goed gevoel!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:57

Super Furst!

Ninaphilo wat goed zeg! Ook super dat je dat soort dingen test.

Anvt weer een mijlpaal!

Waidida gelukkig niet bezeerd.

Nouvel jullie gaan lekker! Ik had eigenlijk wel verwacht dat Trevo nog wat lichter zou zijn maar dat valt dus reuze mee.

Ik heb gisteren een dekje op Des gehad. Was helemaal niet het plan maar ze was continu mijn aandacht aan het trekken toen ik mijn andere paard aan het zadelen was. Ik heb haar even het dekje laten zien en toen wat langs haar hals gewreven, op d'r hoofd gelegd en toen dus op d'r rug. Ze vindt aandacht zo leuk dat ze het maar voor lief neemt :')

Zijn er hier trouwens mensen die volgens TRT werken?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:06

Dee_es
Ik combineer wat methodes
Ik vind Tristan super en is makkelijk toe te passen
Dan train ik soms met iemand die door 2moons is opgeleid en parelli is dan ook nog waar ik veel van mee neem

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:14

Mijn vriend had wel de cursus TRT aangeschaft en is daarmee met Toto begonnen met het eerste stukje.
Ik pak eigenlijk ook overal dingetjes uit, wat ik gezien heb, zelf in lessen geleerd, uit ervaring, van alles wat eigenlijk…
Ik merk ook bij onze 2 jonge paarden dat ze beide zo enorm verschillend zijn, bij de ene werkt dit en bij de ander dat, zo pas je eigenlijk steeds een beetje aan naar wat werkt en als het niet werkt ga je weer zoeken naar andere opties…

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:28

Ik heb trt aangeschaft voor m’n vorige haf, die heeft daar zo ontzettend veel aan gehad (en ik ook)
Nu gaan die dingetjes eigenlijk als vanzelf bij fjo :)

Ik ben bijgelezen maar heb even niet de tijd om overal op te reageren :*

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:58

anvt_xx schreef:
Oh jeetje wadida , dat is wel even schrikken. Gelukkig heb je je niet bezeerd

Wat goed Nouvel !

[ Afbeelding ]

Eerste keer zadel met singel. Hij maakte zich eerder druk dat de rest op de wei stond dan dat er iets op zijn rug lag.

Zijn voormalig eigenaresse is nog even langs geweest. Hij herkende haar nog erg goed, heel leuk.

Dat ziet er relaxed uit! Wat fijn zeg