Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Maar ik vond de opmerking van FH niet zo raar. Het ging mij er ook om dat als 1 bokker begint, er als domino een rist over iemand heen vallen en er zelfs andere topics bij gehaald worden.
Ze had gewoon een goed punt, maar bracht het wat hard. Maar wat heb je aan een mooie verpakking?
En het is het nadeel van een openbaar discussie forum. Iedereen kan meekijken en reageren. Er zijn ook zat adviezen en reacties gegeven van mensen die vooral zichzelf als expert zien, maar daarvan weet je ook niet of ze werkelijk kennis en kunde bezitten.
Ik denk ook dat het komt omdat je er heel erg alleen in staat. Zou je thuis of in je omgeving back up hebben, denk ik ook dat mensen zich zorgen maken vanaf een afstand.
Overigens zie ik op het filmpje in de stal niet per se iets vreemds. Een wild paard alleen en dan in beperkte ruimte vraagt om die reactie. Daarbij had ze een veulen, dus dan is het sws het enige dat ze kon doen.
Had je zonder de regels haar gelijk in een kudde kunnen laten lopen, was het misschien weer anders gelopen.
Ik denk dat ze echt heel blij gaat zijn als ze naar buiten mag en andere paarden ziet. Ze zal eerst nog beschermend zijn misschien, maar haar instinct zal er naartoe willen.
Citaat:Wat kunnen ze leren, dat tienermeisjes bijzondere verhalen kunnen verzinnen?
Paard is halve Europa zonder problemen vervoerd en er is geen bewijs dat er ooit iets aan de hand is geweest behalve een filmpje waarop het dier enigszins zenuwachtig reageert op iemand die bij hem op stal met een longeerzweep staat te zwaaien, doe het eens bij je eigen paard en vertel hoe het beviel![]()
Die schimmels van TS waren ook zgn wild en getraumatiseerd, behalve dat er een filmpje uit Spanje is waarop het allemaal super relaxed gaat met rijden. Sorry maar hoezo is dit nog geloofwaardig
Lyona schreef:Ik wil even ingaan op de meningen-discussie.
Mijn mening is, we zijn hier allemaal volwassen mensen. En mensen hebben nu eenmaal een mening.
Bij FH trek ik een grens. Wat zij deed is niet een mening hebben en die uiten, dat is proberen iemand te kwetsen. Ze stelt dat ik dit verhaal bij elkaar heb verzonnen over Nosey en Aurora en ook dat ik mijn eerdere topics over andere paarden heb verzonnen. Dat vind (hup daar heb je hem, 'vind') ik not-done als je geen enkele oorzaak of aanleiding daarvoor hebt.
Ook insinueert ze dingen zoals ''gezien mijn verleden".