VOLG: de reis van overleven naar Leven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 18:53

Super fijn nieuws!!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 18:53

Wat een ontzettend fijn nieuws! Geniet ervan <3

Earth

Re: VOLG: de reis van overleven naar Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:28

Poeh wat komt ze van ver zeg, die agressie van haar is echt heftig om te zien. Knap dat je hebt volgehouden zeg! En heel fijn dat ze negatief getest zijn, dan kunnen ze weer iets meer paard zijn straks met andere paarden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:36

Fantastisch nieuws! *\o/*

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:44

Wat een heerlijk nieuws!!! *\o/* *\o/* *\o/* Wat zal jij opgelucht zijn! (Ben er zelf ook opgelucht door; dit was best spannend. := )

Ik wens je met Aurora en Nouri een fijne toekomst en een prachtig, gezond veulen. <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:36

Wat een onwijs fijn nieuws TS *\o/* ! Wat een opluchting zo!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:03

Wat een opluchting *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:11

Yeeeeeeh wat een goed nieuws. Later ga ik je filmpjes bekijken. Je hele post vind ik wijs en goed!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:05

Wat geweldig zeg, nu duimen dat het bloedonderzoek helemaal goed uitpakt, maar daar ben ik wel van overtuigd.. Je bent een topper, ook al ken ik je niet, ik heb tomeloos respect voor je. Ik doe het je niet na..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:02

Wat een fijn nieuws!!!

Het komt vast wel goed met Aurora.
Ik vermoedt dat het transport toen ook veel indruk heeft gemaakt en ze mede daarom een meer dan argwanende houding ten opzichte van mensen aannam. Geef ik haar geen ongelijk in. Voor zo’n dier is het onbegrijpelijk wat er gebeurt, met zo’n reis en alles.
Het zal wel een pittig en slim karaktertje zijn ook. Ik denk dat bij haar de tijd en het uitblijven van nieuwe enge dingen, wel helend zal zijn.

Op naar een mooie toekomst nu!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:43

Gefeliciteerd met de negatieve uitslag .Dat is echt supergoed nieuws en wát een opluchting zal dit voor jou zijn!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:59

Top, wat een geweldig nieuws *\o/*

Anderzijds zou het wel fijn zijn indien je nog wat tijd met Aurore krijgt voor het veulen komt. Hoe makker zij is, hoe makkelijker natuurlijk.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:53

Super wat een goed nieuws! Nu kunnen jullie aan de toekomst werken met de paardjes. Je bent echt goed bezig, je mag trots zijn op jezelf wat je al bereikt hebt!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:19

Super nieuws

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:58

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 14:29

Ah gefeliciteerd! *\o/*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 14:38

TS, wat goed. Gefeliciteerd!

Wat betreft je uitleg, foto's en filmpjes. Ik snap je echt.

Maar ik vond de opmerking van FH niet zo raar. Het ging mij er ook om dat als 1 bokker begint, er als domino een rist over iemand heen vallen en er zelfs andere topics bij gehaald worden.
Ze had gewoon een goed punt, maar bracht het wat hard. Maar wat heb je aan een mooie verpakking?

En het is het nadeel van een openbaar discussie forum. Iedereen kan meekijken en reageren. Er zijn ook zat adviezen en reacties gegeven van mensen die vooral zichzelf als expert zien, maar daarvan weet je ook niet of ze werkelijk kennis en kunde bezitten.

Ik denk ook dat het komt omdat je er heel erg alleen in staat. Zou je thuis of in je omgeving back up hebben, denk ik ook dat mensen zich zorgen maken vanaf een afstand.

Overigens zie ik op het filmpje in de stal niet per se iets vreemds. Een wild paard alleen en dan in beperkte ruimte vraagt om die reactie. Daarbij had ze een veulen, dus dan is het sws het enige dat ze kon doen.
Had je zonder de regels haar gelijk in een kudde kunnen laten lopen, was het misschien weer anders gelopen.

Ik denk dat ze echt heel blij gaat zijn als ze naar buiten mag en andere paarden ziet. Ze zal eerst nog beschermend zijn misschien, maar haar instinct zal er naartoe willen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 14:44

superpony schreef:
Maar ik vond de opmerking van FH niet zo raar. Het ging mij er ook om dat als 1 bokker begint, er als domino een rist over iemand heen vallen en er zelfs andere topics bij gehaald worden.
Ze had gewoon een goed punt, maar bracht het wat hard. Maar wat heb je aan een mooie verpakking?

En het is het nadeel van een openbaar discussie forum. Iedereen kan meekijken en reageren. Er zijn ook zat adviezen en reacties gegeven van mensen die vooral zichzelf als expert zien, maar daarvan weet je ook niet of ze werkelijk kennis en kunde bezitten.

Ik denk ook dat het komt omdat je er heel erg alleen in staat. Zou je thuis of in je omgeving back up hebben, denk ik ook dat mensen zich zorgen maken vanaf een afstand.

Overigens zie ik op het filmpje in de stal niet per se iets vreemds. Een wild paard alleen en dan in beperkte ruimte vraagt om die reactie. Daarbij had ze een veulen, dus dan is het sws het enige dat ze kon doen.
Had je zonder de regels haar gelijk in een kudde kunnen laten lopen, was het misschien weer anders gelopen.

Ik denk dat ze echt heel blij gaat zijn als ze naar buiten mag en andere paarden ziet. Ze zal eerst nog beschermend zijn misschien, maar haar instinct zal er naartoe willen.

als jij dit normaal communiceren vindt ligt dat denk ik meer aan jou :knuffel:

TS; wat een fijne berichten, ik hoop op vele van dit soort berichten en uiteindelijk fotos van dikke paarden!

Citaat:
Wat kunnen ze leren, dat tienermeisjes bijzondere verhalen kunnen verzinnen? :')

Paard is halve Europa zonder problemen vervoerd en er is geen bewijs dat er ooit iets aan de hand is geweest behalve een filmpje waarop het dier enigszins zenuwachtig reageert op iemand die bij hem op stal met een longeerzweep staat te zwaaien, doe het eens bij je eigen paard en vertel hoe het beviel :=

Die schimmels van TS waren ook zgn wild en getraumatiseerd, behalve dat er een filmpje uit Spanje is waarop het allemaal super relaxed gaat met rijden. Sorry maar hoezo is dit nog geloofwaardig :?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 14:53

Wat een goed nieuws *\o/*

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:05

Lyona schreef:
Ik wil even ingaan op de meningen-discussie.

Mijn mening is, we zijn hier allemaal volwassen mensen. En mensen hebben nu eenmaal een mening.

Bij FH trek ik een grens. Wat zij deed is niet een mening hebben en die uiten, dat is proberen iemand te kwetsen. Ze stelt dat ik dit verhaal bij elkaar heb verzonnen over Nosey en Aurora en ook dat ik mijn eerdere topics over andere paarden heb verzonnen. Dat vind (hup daar heb je hem, 'vind' :P ) ik not-done als je geen enkele oorzaak of aanleiding daarvoor hebt.
Ook insinueert ze dingen zoals ''gezien mijn verleden".

Het loopt vanuit de volgers-kant ook meteen uit op meerdere ad personam berichten in mijn richting, mij een trol noemen en ga zo door. Wat vervolgens ongeremd doorgaat met een poging om mij uit deze discussie te verbannen, oproepen om op foei te zetten etc omdat ik niet in jouw verhaal geloof. Is dit wel een volwassen manier van communiceren denk je? Is dit geen pestgedrag?

Nooit gezegd dat het hele verhaal was verzonnen, paarden zijn immers op het erf van jouw familie. Ik heb wel vraagtekens omtrent de trauma's en verleden van die paarden, zogenaamde training en alles wat erbij hoort. Bij dit paard en de andere. Ik heb hier wel aanleiding voor ook in de vorm van het beeldmateriaal en de verhalen die jij zelf plaatst. Ik zie geen paard dat bij jouw omschrijving aansluit, enkel een paard wat totaal niet gediend is van het benaderd worden met een zweep of soortgelijk voorwerp terwijl die opgesloten is. Een reactie die logisch te verwachten valt bij een paard dat weinig gewend is van mensen.

Om het verder op de bal te houden - ik denk dat de opzet van jouw topics gewoon niet heel eerlijk is en gebaseerd op een vertekend beeld van de situatie, o.a. door heel bewust heftige reacties van die paarden uit te lokken. Gezien hier ook een verdienmodel aan vast zit heb ik er geen fijn gevoel bij. Het is iets waar ik me ook aan mag storen op een openbaar paardenforum. En dat deze mening niet welkom is hier weet ik ook, idem dat ik lekker bot uit de hoek kan komen, wat het nog steeds geen trolling maakt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:41

Zeggen dat tienermeisjes bijzondere verhalen kunnen verzinnen...

En dan glashard zeggen dat er nooit gezegd is dat tienermeisjes bijzondere verhalen kunnen verzinnen. 8)7

FH, het is zeker geen pest gedrag als iemand gewoon vaker reageert zoals jij doet. Misschien is het handig om eens naar jezelf te kijken aangezien je hier al vaker op aangesproken bent door verschillende mensen in verschillende topics.
Waarbij je zelf de keuze maakt om het op de man ipv de bal te spelen.

Verder eens met Gulpje.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:48

Het is misschien niet heel tactisch gebracht, maar ik snap FH wel. Als ik die van mij in een box zet met een zweep en een vlag is het ook paniek. :)) In eerdere topics is soms ook gezegd dat de paarden zwaar getraumatiseerd waren, maar er zijn online ook gewoon filmpjes te zien van diezelfde paarden die normaal en vriendelijk bereden werden (in Spanje) en er absoluut geen stress te zien was.

Desalniettemin vind ik het mooi hoe TS zich in zet en Nosey (al dan niet kort :(:)) en Nouri en Aurora een kans op een beter leven geeft. Je kunt niet het leven voor alle paarden in de wereld verbeteren, maar je kunt de wereld van één paard wel verbeteren. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:54

Normaal en vriendelijk bereden werden in Spanje..misschien hebben sommige mensen andere referenties bij wat normaal en vriendelijk is? Of vinden ze het ook normaal dat een paard die de vrachtwagen niet uit durft uit angst, de vrachtwagen uitgemept wordt waarbij het dier ook nog valt.

Kan allemaal, maar veel paarden die uit Spanje komen zijn echt niet zachtzinnig behandeld als ze gereden zijn. Zeker niet in het lagere segment handel. Het is ook niet voor niks dat daar zoveel problemen mee zijn als ze in NL zijn. Ik durf wel te zeggen dat Spanje het meest rottige land is voor een paard om in te wonen, hoe ze er daar mee omgaan. Dierenwelzijn staat echt niet hoog op de agenda.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:09

Ik denk dat ik wel enigszins kan inschatten wat normaal en vriendelijk is. :+ Kan het filmpje niet meer vinden maar hij liep gewoon oortjes erop, alert, met licht contact in een bak. Was echt niets op aan te merken.

Edit: ik zie dat TS het filmpje op privé heeft gezet. :+ Ik weet natuurlijk niet waarom, maar daarop was te zien dat het paard gewoon echt vriendelijk gereden werd.

En ik denk dat ik ook wel weet dat paarden in Spanje niet al te vriendelijk behandeld worden, ik denk wel dat het stickertje 'trauma' er snel opgeplakt wordt omdat het zeer gevoelige paarden zijn. Ik denk dat veel mensen die van mij ook het stickertje 'trauma' zouden hebben gegeven, ik kon hem toen ik hem kreeg amper aaien. Maar ze zijn gewoon extreem gevoelig en hebben lang de tijd nodig om te settelen. Reacties zijn vaak groot, want zo zijn ze gefokt.

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat deze drie een heel ander verhaal zijn, maar ik kan me voorstellen dat men het soms met een korreltje zout neemt gezien de eerdere topics.
Laatst bijgewerkt door Captain op 30-01-25 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:13

Ik wil wel even zeggen dat ik in Spanje echt geweldige ritten heb gemaakt met paarden welke echt gewoon doodnormaal gereden werden...bitloos..boomloos... überhaupt zadelloos... Ik heb ervan genoten en de paarden met mij...

Het kan écht wel.