Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:45

Cambionn schreef:
Dat las ik idd, maar dan heeft die sponsor toch nogsteeds geld uit gegeven voor les van CD terwijl ze dit vaker ziet gebeuren daar (danwel andere instructeurs die dit doen) terwijl ze dat blijkbaar iets vind om om te lachen? Of ze nou CD sponsort of haar lesklant, CD krijgt daar geld voor. Daarom ook dat ik zei ongeacht welke kan die sponsort...

En wat is jouw punt nu eigenlijk?

Reacties in dit topic mbt de ruiter en de rest van aanwezige mensen geven IMO perfecte verklaring waarom niemand er eerder iets mee gedaan heeft - zou je nou als amateur, ouder van of willekeurige toeschouwer al die oliebol en vage aannames op je kop moeten krijgen omdat je blijkbaar te ongepast stond te lachen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:51

Cambionn schreef:
Fika schreef:
Het maakt niet uit waarom de filmer lacht. Het gaat om de handelingen naar het paard toe.
Bedenk je dan wel dat sponsor geld uitgeeft om dit te financieren, en zichzelf nu als reddende engel profileerd terwijl ze het wellicht wel lollig vond. Wie zal ze hierna financieren? Nog zo'n "lollige" instructeur die paarden slaat? En waarom is ze überhaupt blijven sponsoren als ze dit vaker zag? Ongeacht welke kant ze sponsoort. Bang voor de gevolgen van een klacht is 1 ding, maar bang om te stoppen met sponsoren is wat anders.

Doet me denken. Wellicht komt het nu pas omdat haar sponsordeal over is en ze zelf geen financiele gevolgen meer heeft als CD eronder lijd? Maar dat is pure speculatie natuurlijk.

CD zit 100% fout. Maar de sponsor is niet direct een goed persoon daarom, zelfs al is het goed dat die dit naar buiten heeft gebracht. Hierom lachen is ook niet ok, daarna zeggen dat je het zo zielig vond dat je ermee zat voelt als een leugen om jezelf mooier neer te zetten. Dat mag net zo goed gezegd worden.

En mensen willen waarschijnlijk gewoon graag het hele verhaal, en willen dus weten welke partij wat op z'n kerfstok heeft in dit verhaal. En er zijn nou eenmaal meer partijen in dit verhaal dan CD en het paard dat geslagen werd.

Is het niet heel erg menselijk om ooit tot inkeer te komen op een onderwerp?
En dat die inkeer regelmatig komt door maatschappelijke veranderingen etc?

Lijkt me dat iedereen dat wel eens in z'n leven heeft.

Verschil is nu alleen dat het nu gaat om een publiek issue.

Zou mooi en slim zijn als de cliënt van Wensing hierover een net statement formuleert, dat komt zijn/haar bedrijf wellicht ook ten goede. Want het kan nooit lang duren voordat duidelijk is wie deze persoon is.

En nogmaals, we weten niet of het lachje van deze persoon is... Of gaat over dit onderwerp.
Als je zoiets al vaker hebt gezien en er nu bewust iets mee wilt doen, kan je prima op een normale manier filmen (het slaan was al voor het begin van het filmpje gaande volgens Wensing op Radio 1) en een gesprek met iemand voeren over compleet iets anders.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:51

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:52

Fika schreef:
Cambionn schreef:
Dat las ik idd, maar dan heeft die sponsor toch nogsteeds geld uit gegeven voor les van CD terwijl ze dit vaker ziet gebeuren daar (danwel andere instructeurs die dit doen) terwijl ze dat blijkbaar iets vind om om te lachen? Of ze nou CD sponsort of haar lesklant, CD krijgt daar geld voor. Daarom ook dat ik zei ongeacht welke kan die sponsort...
Je weet niet of ze na deze dag nog vaker zo'n les heeft gesponsord en mocht dat zo zijn, zou ik dat absoluut fout vinden, maar dat maakt in mijn ogen de handelingen van CD niet minder erg.
Ik vind het bizar om de aandacht zo naar andere dingen te schuiven. "Ja maar de ruiter had af kunnen stappen.", "Ja, maar de filmster lacht.", "Ja, maar de advocaat is een eikel."
Ja en?
Euhm, ik heb in mijn berichten geen enkele ja maar gebruikt? Of welk van de punten die jij noemt (nouja, ik heb gezegd dat de advocaat een bias zal hebben in zijn verhaal. Maar dat is z'n werk, zou juist vreemd zijn als hij dat niet heeft). Ik heb ook juist aangegeven en benadrukt dat CD enorm fout is en dat de motieven van de sponsor daar niks aan veranderd.

Ik zie ze wel hoor, de reacties die jij bedoeld. Maar ik zie er ook een hoop die CD niet excuseren maar gewoon óók de rest van de situatie willen weten. Dat kan beide he? Het is allemaal onderdeel van dezelfde situatie. Sponsor profileert zich immers zelf expliciet als iemand die het naar buiten brengt omdat ze het zo verschrikkelijk vind dat ze het niet aan kan zien.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 24-07-24 16:57, in het totaal 5 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:52

Dier&recht heeft ondertussen ook het filmpje gevonden en er een item van gemaakt.
Kunnen ze daar ook weer helemaal los gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 16:55

mika11 schreef:
Dier&recht heeft ondertussen ook het filmpje gevonden en er een item van gemaakt.

Veel moeite hoeven ze er niet voor te doen :=. De ambassadeurs van onze sport geven de knuppels om mee te slaan op een presenteerblaadje aan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:57

s0173957 schreef:
Ayasha schreef:
En aangeven dat dit oké is omdat je anders niet op dat niveau geraakt gaat wel helpen denk je?

Nee, maar je moet dit kaderen. Kaderen als een eenmalig iets, net zoals die voetbalcoach eenmalig je kind eens iets naar z'n hoofd slingert als hij er de kantjes afloopt.

Als het permanent of consistent is spreken we over iets anders, maar daar is hier geen sprake van.

Als die voetbal coach je kind gaat slaan dan ga je er neem ik aan niet bij staan kijken. Maar trek je je kind weg en sommigen zullen die coach een optater van jewelste geven.

Als iemand mijn hondjes durft te slaan moet die iig snel maken dat die weg komt anders is die nog niet jarig.

Een meisje van 19 dat zo te zien al in haar emotie zit stapt niet zomaar af en neemt het niet even op tegen die over het paard getilde trut. Ze kwam daar voor les. En niet om haar paard te laten mishandelen.

Jet_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:58

BeFunny schreef:
Als die voetbal coach je kind gaat slaan dan ga je er neem ik aan niet bij staan kijken. Maar trek je je kind weg en sommigen zullen die coach een optater van jewelste geven.

Als iemand mijn hondjes durft te slaan moet die iig snel maken dat die weg komt anders is die nog niet jarig.

Een meisje van 19 dat zo te zien al in haar emotie zit stapt niet zomaar af en neemt het niet even op tegen die over het paard getilde trut. Ze kwam daar voor les. En niet om haar paard te laten mishandelen.

Plus hoe zou ze veilig moeten afstappen als haar paard letterlijk voorwaarts wordt gemept? :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:02

mika11 schreef:

Dat zat er wel in maar ik kan het ze in deze niet kwalijk nemen. Dit is niet meer te verdedigen..wel heel jammer dat daardoor alle paarden sporters in een kwaad daglicht worden gezet.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:04

Vind een paard met een mens vergelijken al heel gek. Geen enkel veulen wordt geboren met de droom om op de OS te lopen of gewoon afgerags te worden door iemand omdat ze wat willen bereiken hahaha. De mens heeft besloten om ze zo te gebruiken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:05

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:06

Petpa schreef:
Diverse mensen die een mening hebben zoals Anky en de fokker van Valegro:

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/07/24/de ... t-a4860625

Hmja, Dier en Recht die gelijk even alle ruiters slecht neer wilt zetten. De paardensporters die het baggataliseren. Ik mag hopen dat we ergens in het midden gaan uitkomen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:06

mika11 schreef:

Sarah Pesie was in het NRC anders niet echt onder de indruk. Maar dat las ik meer als tactiek.
Paardenmensen aan hun kant krijgen en buitenstaanders tegenover de paardensport. Vakkundig afbreken zeg maar...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:07

Fairfax saddles is ook afgehaakt. Afbeelding

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:07

Cambionn schreef:
Fika schreef:
Je weet niet of ze na deze dag nog vaker zo'n les heeft gesponsord en mocht dat zo zijn, zou ik dat absoluut fout vinden, maar dat maakt in mijn ogen de handelingen van CD niet minder erg.
Ik vind het bizar om de aandacht zo naar andere dingen te schuiven. "Ja maar de ruiter had af kunnen stappen.", "Ja, maar de filmster lacht.", "Ja, maar de advocaat is een eikel."
Ja en?
Euhm, ik heb in mijn berichten geen enkele ja maar gebruikt? Of welk van de punten die jij noemt (nouja, ik heb gezegd dat de advocaat een bias zal hebben in zijn verhaal. Maar dat is z'n werk, zou juist vreemd zijn als hij dat niet heeft). Ik heb ook juist aangegeven en benadrukt dat CD enorm fout is en dat de motieven van de sponsor daar niks aan veranderd.

Ik zie ze wel hoor, de reacties die jij bedoeld. Maar ik zie er ook een hoop die CD niet excuseren maar gewoon óók de rest van de situatie willen weten. Dat kan beide he? Het is allemaal onderdeel van dezelfde situatie. Sponsor profileert zich immers zelf expliciet als iemand die het naar buiten brengt omdat ze het zo verschrikkelijk vind dat ze het niet aan kan zien.
Ik had inderdaad wel wat duidelijker kunnen zijn, maar ik doel inderdaad op meerdere berichten in dit topic.

Edit;typfout
Laatst bijgewerkt door Fika op 24-07-24 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:10

Janine1990 schreef:
mika11 schreef:

Sarah Pesie was in het NRC anders niet echt onder de indruk. Maar dat las ik meer als tactiek.
Paardenmensen aan hun kant krijgen en buitenstaanders tegenover de paardensport. Vakkundig afbreken zeg maar...

Ja dat viel mij ook op, ze schrijft niet verbaasd te zijn omdat dit schering en inslag is in de paardensport en zij bezig zijn met een compilatie video..

Mag hopen dat mensen begrijpen dat als er zoveel ophef over is dat het geen schering en inslag is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 17:12

Elisa2 schreef:
Janine1990 schreef:

Ja dat viel mij ook op, ze schrijft niet verbaasd te zijn omdat dit schering en inslag is in de paardensport en zij bezig zijn met een compilatie video..

Mag hopen dat mensen begrijpen dat als er zoveel ophef over is dat het geen schering en inslag is.

Als ik sommige bokkers hier moet geloven is dat ook zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:12

Is er eigenlijk al een reactie van Carl Hester?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:12

Dit is denk ik iets waar vele amateurs al een tijd bang voor zijn. Er komt dalijk een tijd dat dit hele spul geschrapt wordt en we verder mogen in de hobbyhorse scene

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:13

Sowieso bizar om zo los te gaan op een paard, maar nog meer bizar dat iemand is die een les heeft gewonnen (begreep ik) en dan eenmalig bij je komt trainen. Wat is dat nu voor voorbeeld?

Raamzicht

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:14

Las ergens dat het meisje nu 19 is en toen 15, weet iemand of dat klopt?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:15

Er zijn mensen binnen in de sport bezig, om deze om zeep te helpen. Een soort van collateral damage.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:17

Als dit 'de sport' is, dan vind ik het prima dat deze om zweep geholpen wordt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:21

Jet_33 schreef:
Plus hoe zou ze veilig moeten afstappen als haar paard letterlijk voorwaarts wordt gemept? :+
Voorwaarts? Hij stond nog net niet stil. :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:22

Ayasha schreef:
Is er eigenlijk al een reactie van Carl Hester?

Je bedoelt de leermeester van Charlotte?