Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Libera schreef:Vraag me eigenlijk wel af hoe jullie paarden oud genoeg zijn om te beleren maar nog geen voetjes kunnen geven… hoe worden ze bekapt dan?
3heathcliff5 schreef:Dat maakt een aantal dingen inderdaad wat lastiger, maar genoeg dingen zijn om en nabij hetzelfde. Zijn het niet gewoon wat jeugdwratjes op de neus? Krijgen veel jonkies en dat verdwijnt vanzelf weer.
Enne, dingen wat minder handig aanpakken hebben we allemaal gedaan voor we meer ervaren werden. Dat hoef je niet als dingen fout doen te zien. Pharon gaat toch naar een professional om ingereden te worden? Die zien vaak liever dat er vooraf zo min mogelijk met het paard gedaan is. Maar een fijne basis in de omgang wordt dan weer wel gewaardeerd. Heb je al met de eigenaar af kunnen spreken wanneer hij gaat?
Sababber schreef:Libera schreef:Vraag me eigenlijk wel af hoe jullie paarden oud genoeg zijn om te beleren maar nog geen voetjes kunnen geven… hoe worden ze bekapt dan?
Snap je het wel als een paard nog geen twee weken bij je op stal staat en je zelf die basis belangrijk vindt dus je daar begint? Hij is de tweede dag dat hij hier was bekapt, voor mijn hoefsmid was dat geen feestje. Paard was vrij braaf, maar vond het duidelijk nog erg moeilijk. Paard is als zadelmak verkocht, maar duidelijk omgang nog niet zo ver als ik ze wil hebben. Dus ja, hij is beleerd, had ik hem zelf verder op de grond opgeleid willen zien, ja. Ga ik daar dan zelf eerst de focus op leggen, ja. Gaat hij daarom nu niet meer onder het zadel, nee.
StalMelyn schreef:Zertab, ik zeg niet dat je iets verkeerd doet. Integendeel zelfs, eerder dat je teveel doet.
Dat jullie elkaar al zo lang kennen kan ik natuurlijk niet weten dus fijn dat het vertrouwen in de basis er is. Het komt ook allemaal wel goed.