[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 14:01

dravergekkie schreef:
Art_Ificious schreef:
Is het niet zo dat 1 politiekantoor andere kantoren/cebtrales op de hoogte moet stellen?

Nee dat gebeurt niet.

Een gevonden paard heeft ook niet bepaald prioriteit voor de politie :Y)

Een Politiebureau kan niet in het systeem van een bureau in een andere gemeente kijken. Terwijl dat wel zou moeten en alles een stuk overzichtelijker maken.

Je kunt je ook afvragen wat tegenwoordig wel prioriteit heeft bij de politie...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 17:03

santie schreef:
Je kunt je ook afvragen wat tegenwoordig wel prioriteit heeft bij de politie...

Uhm, zorgen dat we allemaal in een redelijk veilig land wonen, uitrukken in noodsituaties, misdaden oplossen, de leefbaarheid in wijken helpen vergroten, op meldingen af gaan, een aanspreekpunt zijn voor talloze dingen, noem maar op. Ondanks dat ik een paardenliefhebber ben, kan ik me prima voorstellen dat dit geen (landelijke of regionale) prioriteit heeft.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 17:47

santie schreef:
Een Politiebureau kan niet in het systeem van een bureau in een andere gemeente kijken. Terwijl dat wel zou moeten en alles een stuk overzichtelijker maken.

Aangezien er sinds 1993 geen gemeentepolitie meer is, lijkt me dat stug. En we hebben sinds 2013 het KLPD, Korps LANDELIJKE Politiediensten, verdeeld in 10 regio's. Er is dus wel degelijk uitwisseling, in ieder geval op regionaal niveau.

Slmt9

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:37

In mijn tijd dat ik er werkte was dat er wel gewoon. Maar dat was 23 jaar geleden. Zou toch gek zijn als een boef uit Limburg niet kan worden herkend in Drenthe.
Maar prioriteit zal dit niet hebben en zou je eigenlijk beter bij een dierenbescherming/amivedi terecht kunnen denk ik.

Kimimela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:59

Zo, heb me hier maar aangemeld. Ik had het bericht ivm Misterio gedeeld op mijn facebook pagina, maar het was ineens weggehaald. Las waarom, begrijpelijk. Ik hoop dat TS er ooit achter komt wat er gebeurd is.
Groetjes,
Kimimela

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 13:33

Slmt9 schreef:
In mijn tijd dat ik er werkte was dat er wel gewoon. Maar dat was 23 jaar geleden. Zou toch gek zijn als een boef uit Limburg niet kan worden herkend in Drenthe.
Maar prioriteit zal dit niet hebben en zou je eigenlijk beter bij een dierenbescherming/amivedi terecht kunnen denk ik.

En toch maken wij dit regelmatig mee... Vooral door de privacywet zijn daar grote problemen mee.

Undercover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:23

Ts, hoe gaat het met het paard?

Kimimela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:29

Ik woon in het noorden van Duitsland. Wilde het er met mijn paardenarts over hebben of hij iets gehoord heeft van een vermist valk kleurig paard, maar er zijn zoveel gegevens weg, ook het chipnummer, dus daar hoef ik met hem niet over te beginnen helaas.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:33

Chipnummer heeft ook nooit openbaar gestaan, wat me nogal logisch lijkt.
En je kunt toch gewoon vragen of hij iets gehoord heeft van een valk kleurig paard? Daar hoef je echt niet meer info voor te hebben, zoveel valken zullen er wel niet vermist zijn.

Kimimela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:57

Chipnummer heeft wel een tijd openbaar gestaan, via facebook.
Raar geheimzinnig gedoe….
Via facebook niks over het paard, aparte besloten groep die eerst zichtbaar was en nu onvindbaar.
Vreemde bedoening. Alsof de eigenaar niet gevonden mag worden.
Maar zal wel aan mij liggen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:04

Dat ligt inderdaad aan jou, TS heeft al verscheidene keren uitgelegd waarom dat zo is

Kimimela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:05

Laat maar hoor. 29 pagina’s alleen maar gezwam. Ik meld me af, volg dit niet meer.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:13

Jij hebt het toch ook via FB gevonden, dus ik zou het vreemd vinden als de daadwerkelijke eigenaar niet inmiddels via via te horen heeft gekregen dat zijn/haar paard gevonden is/zou kunnen zijn. Het is geen doorsnee bruin paard van 1.65.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:30

Je meld je speciaal op bokt aan gisteren voor dit topic en nu zo aangebrand omdat TS met goede reden alles weg gehaalt heeft?

Zal wel aan mij liggen dat ik dat een beetje een vreemde bedoening vind. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:34

Kimimela schreef:
Laat maar hoor. 29 pagina’s alleen maar gezwam. Ik meld me af, volg dit niet meer.

Tis geen vliegveld. Je hoeft je vertrek niet aan te kondigen. Gewoon gaan als het je niet meer boeit.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:55

Kimimela schreef:

ok. doei. Trouwens:je kunt gewoon aan je da vragen of ie iemand kent die een valk mist. Heb je geen chipnr voor nodig.
Je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen dat je gewoon nieuwsgierig bent. Zo. nieuwsgierig dat je er speciaal een account voor aanmaakt op Bokt. En dat je nijdig bent omdat die. ieuwsgierigheid niet bevredigd wordt.
allemachtig, zeg

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:55

Ayasha schreef:
Kimimela schreef:

Tis geen vliegveld. Je hoeft je vertrek niet aan te kondigen. Gewoon gaan als het je niet meer boeit.

Lol

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:57

Zowel de politie als Amivedi is op de hoogte van het gevonden paard. Als iemand zn paard mist en het meld hierbij komt t vast wel goed.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:01

Kimimela schreef:
Via facebook niks over het paard, aparte besloten groep die eerst zichtbaar was en nu onvindbaar.

Zou niet slim zijn om het chipnummer openbaar te zetten. De eigenaar zal aan moeten kunnen tonen dat deze ook echt de eigenaar is. Dat kan dmv het paspoort waar het chipnummer in staat. Naar mijn mening heeft dit dus ook nooit openbaar gestaan.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:01

‘Mijn paard wordt vermist maar herken het alleen aan het chipnummer..’

Yeah right :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:02

Mening eigenaar heeft de telefoon vol staan met foto's van zijn of haar paard, dus dat is dan makkelijk te bewijzen, los van het chipnummer natuurlijk :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:03

Ayasha schreef:
Kimimela schreef:

Oke, nu heb ik me verslikt _O-

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:20

Een heel vreemd verhaal, iemand zou hem inderdaad kwijt moeten zijn. Gelukkig heb jij hem gevonden TS en krijgt hij alles wat nodig is. Hopelijk komt er gauw meer duidelijkheid

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:31

Je zegt nogal 2 tegenstrijdige dingen...
Eerst geef je aan dat je het begrijpelijk vind dat alles weggehaald is. En nu ga je zeggen dat het geheimzinnig gedoe is?

Ga toch voorgoed weg als je niks beters kan zeggen.

Officiële instanties zijn op de hoogte. Dus waarom zouden crusiale gegevens openbaar moeten staan?

Kimimela schreef:
Zo, heb me hier maar aangemeld. Ik had het bericht ivm Misterio gedeeld op mijn facebook pagina, maar het was ineens weggehaald. Las waarom, begrijpelijk. Ik hoop dat TS er ooit achter komt wat er gebeurd is.
Groetjes,
Kimimela

Kimimela schreef:

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:49

Goh wellicht 1 van de figuren die de oorzaak zijn waarom alles van fb af is gehaald :)*