Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thrive schreef:Weet iemand van jullie toevallig of er in het noorden van het land ergens koeien-clinics worden georganiseerd?
Jet schreef:Thrive schreef:Weet iemand van jullie toevallig of er in het noorden van het land ergens koeien-clinics worden georganiseerd?
ElCid hier op Bokt ( memberlist.php?mode=viewprofile&u=2767 ) deed dat, maar ik weet even niet of dat nog zo is, je kan haar vast wel een pb sturen hierover.
Texas02 schreef:Die nieuwe dressuurproeven voor de WE zijn wel lastiger dan de oude, of niet?
Waidida schreef:Wat voor zadels gebruiken jullie voor de WE? Is een 'gewoon' dressuurzadel handig of letten jullie op bepaalde features? De hindernis lijkt me bijvoorbeeld moeilijk met een dressuurzadel met diepe zit, zeker als deze wat hoger wordt.
HarmanyL schreef:lletam schreef:
Ik vind het wel jammer dat er in de WE toch een dressuurproef gereden moet worden want dat is nou juist de reden waarom ik geen gewone dressuurwedstrijden meer rijd...
Amen
Stal_Fiore schreef:Naar welke website zouden jullie iemand verwijzen die wil starten met WE wedstrijden rijden?
Texas02 schreef:Ik zou ook willen dat je alleen de trail mocht rijden, het dressuur gedeelte hoeft voor mij niet. Ik moet eerst nog leren hoe je een 1/4 keertwending om de voorhand rijdt, nog nooit gedaanzoals ik de proef begrijp moet deze als je op de hoefslag weer aankomt? Tussen H en E afwenden, tussen M en B 1/4 keertwending om de voorhand. En later nog de andere kant op. Dus dat is dan als je de hoefslag op komt? Ik had ergens in het midden van de bak dan nog makkelijker gevonden dan bij de hoefslag eigenlijk.
En binnenhand überstreichen is dus eigenlijk gewoon binnenhand op de volte naar voren doen terwijl het paard wel dezelfde houding/buiging houdt? Ik moest het eerst op google zoeken in het Duits.
De proeven per klasse vind je hier en hier kun je ook het complete regelboek lezen en alle mogelijke oefeningen per klasse zien voor de trail, heel handig als je wilt beginnen:
https://workingequitationholland.nl/regelboek.html
germie schreef:Bij trec hadden ze altijd als eis dat je paard 3 keer een basisenting gehad moest hebben, terwijl dat bij de knhs en de rest 2 keer is.
lletam schreef:Ik vind het wel jammer dat er in de WE toch een dressuurproef gereden moet worden want dat is nou juist de reden waarom ik geen gewone dressuurwedstrijden meer rijd...
Texas02 schreef:Ik zou ook willen dat je alleen de trail mocht rijden, het dressuur gedeelte hoeft voor mij niet. Ik moet eerst nog leren hoe je een 1/4 keertwending om de voorhand rijdt, nog nooit gedaanzoals ik de proef begrijp moet deze als je op de hoefslag weer aankomt? Tussen H en E afwenden, tussen M en B 1/4 keertwending om de voorhand. En later nog de andere kant op. Dus dat is dan als je de hoefslag op komt? Ik had ergens in het midden van de bak dan nog makkelijker gevonden dan bij de hoefslag eigenlijk.
En binnenhand überstreichen is dus eigenlijk gewoon binnenhand op de volte naar voren doen terwijl het paard wel dezelfde houding/buiging houdt? Ik moest het eerst op google zoeken in het Duits.
De proeven per klasse vind je hier en hier kun je ook het complete regelboek lezen en alle mogelijke oefeningen per klasse zien voor de trail, heel handig als je wilt beginnen:
https://workingequitationholland.nl/regelboek.html
germie schreef:Bij trec hadden ze altijd als eis dat je paard 3 keer een basisenting gehad moest hebben, terwijl dat bij de knhs en de rest 2 keer is. Dus je wordt daar mogelijk op kosten gejaagd. IK heb altijd netjes mijn paard geent met de basisenting van 2 keer en dat voldoet ook voor normale wedstrijden. Voor mij is dit dan als ze er echt op controleren (niet nagevraagd) een reden om nooit bij de trec te gaan rijden, want het geld groeit me niet op de rug. Als je voldoet aan de gangbare norm, dan ga je dat niet aanpassen. Ik heb een paard wat gewoon geboren is in de tijd dat 2 voldoende waren. Bij trec schreven ze of dat voor alle paarden geldt, maar heb het nooit nagevraagd. Maar je gaat niet een paard wat gewoon altijd keuring ingeent is weer voor 200 euro 3 keer laten enten, dat is ook niet gezond voor het dier. Dus of ze hebben het inmiddels paardvriendelijk aangepast, of ze sluiten veel mensen uit..
germie schreef:Ik heb nooit oefenwedstrijden gereden, wel eens onderling natuurlijk als oefening. Maar als ik dan een wedstrijd ging oefenen was het gewoon officieel. En gaat dan een onderdeel niet zo goed, boeien, bij de WEH kun je toch niet degraderen. Je mag zelfs je eigen klasse kiezen. Dat is juist het mooie aan deze sport. Daar kan de knhs nog veel van leren.
lletam schreef:Texas02 schreef:Die nieuwe dressuurproeven voor de WE zijn wel lastiger dan de oude, of niet?
Waar staan die?
Ik vind het wel jammer dat er in de WE toch een dressuurproef gereden moet worden want dat is nou juist de reden waarom ik geen gewone dressuurwedstrijden meer rijd...