Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:32

Seni schreef:
Oeeh een vos met hoge wit <3 het is dat mijn toekomstige pony zojuist glansrijk door de keuring is gekomen! Morgen komt ze! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:04

Seni schreef:
Oeeh een vos met hoge wit <3 het is dat mijn toekomstige pony zojuist glansrijk door de keuring is gekomen! Morgen komt ze! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd!!

Babootje

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:20

Gefeliciteerd Seni. (Fotoos...)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:39

Ik ben van stal verhuisd vandaag. Ehm ja dat is snel, maar ik denk dat ik er goed aan heb gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:40

Ging het niet goed Ineke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:44

Afbeelding
Helaas geen rijfoto's kunnen vinden.
Dan nog maar een paar van Mrs Smith, ze doet het werkelijkwaar geweldig :)
Momenteel is ze druk bezig mijn eigenwijze shetlandpony op te voeden. Heerlijk om te zien.
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:32

Heb je geen foto's bij/van jou?

Sensi ben erg benieuwd, gefeliciteerd

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:37

Gefeliciteerd Seni!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:04

StalNollie schreef:
Heb je geen foto's bij/van jou?

Sensi ben erg benieuwd, gefeliciteerd

Nou inderdaad.

Evamarie je zat zelf, na een aantal ervaringen, zo te hannesen over het rontgen benen/rug/hals keuren. Door je negatieve ervaringen is dit tot stand gekomen. Begrijpelijk.
Maar als je vervolgens binnen een dag een pony koopt welke hier nog niet op gekeurd is (dat weet ik van de verkoper), en je wederom je eisen gebaseerd op ervaringen laat vallen. En daar ook nog eens zo geheimzinnig over doet door gewoonweg niet te reageren op oprechte vragen in dit topic. Wat is dan zelf je doel in dit topic? En denk je dat te bereiken door vragen te omzeilen?
Ik denk zelf persoonlijk dat je met berichten die deze info omzeilen meer chaos creëert dan nodig is. En juist door mensen eerst te triggeren met ‘dit en dit is voor mij belangrijk door deze en deze ervaring’ en vervolgens tegenover te staan over wat je belangrijk vindt en ook niet ingaan op de normale vragen hierover, vind ik dat je doel is om onrust te stoken.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 00:26

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 07:16

Je hebt mij via WhatsApp jou welshpony proberen te verkopen voor een belachelijk hoge prijs. Daar heb ik heel veel tijd in gestoken omdat jij geheimzinnig deed over die prijs. Dat geeft pas onrust @absque_dubio!

Daarbij is mijn doel het topic positief te houden en niet in te gaan op relberichten en vind ik het ook niet netjes van sommige om dan hier te reageren ipv via privéberichten. Bij oprechte intresse (want je weet niet of ik de pony heb laten keuren, dat stukje slaat nergens op) reageer je positief geïnteresseerd en doe je dat of privé als je merkt dat iemand niet op de negatieve berichten reageerd of je houdt gewoon je mond.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 07:22

Maar als je het topic positief wilt houden, waarom ga je dan enkel in op dingen die jij als negatief ervaart. En de interesse naar foto's van je nieuwe pony bij jou op stal wordt volledig genegeerd.

Nu snap ik dat niet iedereen binnen een uur foto's op Bokt heeft gezet. Maar je was zo enthousiast dat je pony kwam (afgelopen maandag?), maar je hebt niet even de tijd genomen om met je telefoon wat foto's te maken en deze hier te plaatsen? Gezien er best wat mensen zijn die het leuk vinden om mensen hun nieuwe aanwinst te zien. Geloof dat iedereen hier er ook een soort van gewoonte van heeft gemaakt om een foto van hun nieuwe paard of pony te plaatsen.

Dus ja, ik snap wel dat het geheimzinnig over komt als jij hier al zo'n poos meepost over je zoektocht, maar geen foto plaatst

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 07:39

Evamarie schreef:
Bij oprechte intresse (want je weet niet of ik de pony heb laten keuren, dat stukje slaat nergens op) reageer je positief geïnteresseerd en doe je dat of privé als je merkt dat iemand niet op de negatieve berichten reageerd of je houdt gewoon je mond.

Maar als de verkoper aangeeft dat de pony niet gekeurd is vóór de koop, dan zal dat toch wel kloppen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 07:51

Evamarie, wil je stoppen met mensen persoonlijk aanvallen als hun reactie je niet zint?

Mensen mogen vragen voor hun paarden wat ze willen, jij kan niet beoordelen of dat 'veel teveel' is.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:13

Totdat het tegenovergestelde bewezen is blijft mijn aanname dat deze gebruiker een dertienjarige met een uit de hand gelopen relaccount is en dat er helemaal geen paarden worden gekocht :=

Ik ga in ieder geval lekker op pad paarden kijken :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:30

Fly_high schreef:
Totdat het tegenovergestelde bewezen is blijft mijn aanname dat deze gebruiker een dertienjarige met een uit de hand gelopen relaccount is en dat er helemaal geen paarden worden gekocht :=

Deze mooie merrie die Evamarie heeft gekocht, stond te koop in het Welshcob forum op feestboek. Ze gebruikt de foto's van de vorige eigenaar. Daarnaast lijkt absque_dubio de vorige eigenaar te kennen, dus de aankoop zal wel kloppen.

Die Irish Horses, wat zijn dat een leuke paarden <3 Leuk om te zien dat er zoveel volwassenen gericht op zoek zijn naar kleine paarden, grote pony's. Zelf ook zo'n gebruiker en fokker. Haflingers en bewust mijn rijpaard gedekt met een Duutse rijpony, wat nu een mooie 1.60 is geworden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:37

Ineke2 schreef:
Ik ben van stal verhuisd vandaag. Ehm ja dat is snel, maar ik denk dat ik er goed aan heb gedaan.

Ging de verhuizing goed? En soms moet dat gewoon. Als je alles van te voren kon weten had je het misschien meteen anders gedaan. Aan de andere kant is het bijna handiger om nu al te verhuizen, dan wanneer ze helemaal gewend zou zijn. Vind ik tenminste, dan heb je 2 keer wennen, op gemak raken en weer weg. Nu zat je nog volop in het wennen. En als jij denkt dat het beter is is het toch juist super dat je zo snel hebt geschakeld!

Ik vind het jammer dat er gedaan wordt alsof er alleen maar negatief gereageerd wordt. Er zijn zat reacties geweest die wel oprecht geïnteresseerd waren, juist omdat er telkens zulke lange verhalen kwamen, pech en veel wisselingen van mening. Ik was ook oprecht benieuwd naar eigen foto's en of je nu had laten keuren, evamarie. Juist na de vorige slechte ervaringen met ongezonde dieren en dat je daar wel heel uitgebreid op reageert. Eerlijk gezegd reageer jij ook vrijwel alleen op de negatieve berichten en positieve negeer je, lijkt het, waardoor het topic weer volledig om die situatie gaat draaien. Als je niks wilt zeggen, ook goed, maar misschien dan ook niet telkens zo'n negatieve reactie eruit pikken en anderen beschuldigen van dingen en niet jouw eigen aandeel inzien.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:51

suffie schreef:
Fly_high schreef:

Deze mooie merrie die Evamarie heeft gekocht, stond te koop in het Welshcob forum op feestboek. Ze gebruikt de foto's van de vorige eigenaar. Daarnaast lijkt absque_dubio de vorige eigenaar te kennen, dus de aankoop zal wel kloppen.

Via daar had ik haar ook gevonden inderdaad! :D
En de koop klopt heus wel, zou anders heel raar zijn dat de verkoper aangaf dat ik niet kon komen kijken omdat ze verkocht is :=

Dus als iemand nog een andere jonge Welsh cob te koop weet? ;)

Balen van het verhuizen Ineke, maar als het nodig is is het nodig. Veel succes op de nieuwe plek!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:52

Fly_high schreef:

Veel plezier! Hoop dat er wat tussen zit. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:54

Succes fly high! Vandaag naar de andere kant van het land?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:55

De verhuizing is goed gegaan ja. :)

Het is verder weg voor mij, maar ze staat nu all-in. Er word voor mij uitgemest, ze komt in de winter een dagdeel in de paddock en op een ander deel van de dag in de stapmolen als ik dat wil. Binnen en buiten zetten en in de stapmolen zetten en er weer uit, word gedaan door de stalhouder.
Net als dekentje op of af wanneer nodig.

In het weideseizoen overdag lekker op de wei.

Het is een privé stal met 10 paarden, waarvan maar 4 pensioenklanten. Mijn paard is paard 9, vandaag komt paard 10 en dan is het vol.

Kortom met werk en mijn studie ernaast scheelt het veel zorgen of mijn paard genoeg buiten komt elke dag.

Succes Fly high

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:01

Ja, dat is dan fijner als paard niet afhankelijk is van jou voor zulke dingen. En dat is voor jou ook relaxer. Kan je meer genieten ipv veel geregel en klusjes en minder tijd echt voor het paard Hopelijk snel allebei helemaal gewend!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:04

Dit topic gaat over de zoektocht naar een paard. Misschien kunnen we ons daar op focussen weer?

Bij ons komt er over 2 weken een welsh cobx tinker ter wereld. Het hangt van de kleur en het geslacht af of we 'het' houden. Ben zo benieuwd wat er uit komt, en ook of er interesse is voor de verkoop eventueel.Heb niet zo'n goed zicht op de 'recreatiepaard-veulen' markt.

Dit is vader
Afbeelding

Dit moeder

Afbeelding

En dit moeders vader

Afbeelding

Ik hoop op een bruin veulen, maar met ons geluk zal het wel gewoon een bonte worden :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:15

Hahaha ruitje je zegt het topic gaat over de zoektocht naar een paard en vervolgens gaat je post over een veulen dat nog geboren moet worden.
Niks op tegen, maar ik moet er wel om lachen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:17

Grappige kruising! Waarom hebben jullie daarvoor gekozen? En volgens mij zouden de meeste een bonte willen ipv een bruine :') Maar ik snap het wel haha