[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:09

Jaaaa trekker!!! Kan je daar lekker mee touren. :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:28

Ik ben een beetje jaloers op je tractor :')

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 18:51

Jaa zo blij mee! *\o/*

Ook een hele berg spul er bij, nu nog even goed onder de knie gaan krijgen. Is heel lang geleden dat ik tractor gereden heb. :))

Afbeelding
Weidesleep, 2 soorten maaiers, balenklem, schep, steenschep en pallet ding. Maandag komt er nog een snelkoppeling voor op de tractor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:28

Volgens mij is het een nieuwe. Wouw!

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:42

Zo, jij kunt even vooruit…
De vriendjes zijn zo leuk <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 21:11

Ja inderdaad een nieuwe. :))

Hopelijk gaan we er veel profijt van hebben, maar dat gaat vast goed komen. :):)

Vriendjes zijn echt genieten om weer thuis te hebben. Kon eerste dagen goed merken dat ze de hele zomer in de wildernis gestaan hebben. Waren niet meer gewend dat er dingen om hun heen gebeuren, haha.

Maar het went snel en ze zijn allebei (maar voornamelijk Milo) als een schaduw. <3

Milo is wel mestbont op dit moment, ligt vast lekker warm... maar ze leven nu nog steeds dag en nacht buiten, dus maar niet poetsen nog. En maar gewoon accepteren dat ze in de winter niet zo knap zijn. :')
Maar kan echt niet wachten om weer wat met ze te gaan doen.

Nu we de tractor hebben gaan we binnenkort flink wat zand storten in de inloopstal. Zodat het wat hoger is dan buiten (nu lager) en makkelijk uit te mesten is. Ook voorste stuk zand storten zodat het niet zo modderig wordt.

Afbeelding

Afbeelding

En we kunnen even vooruit. *\o/*
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:19

Gaaf een nieuwe tractor. Die doen het in principe altijd. Ga je echt veel plezier van hebben.

Leuk dat de paardjes zo close zijn. Voorlopt genoeg zaagsel.
Prachtige foto's.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 14:21

Ja dat is inderdaad wel de bedoeling! Ook één van de redenen waarom we liever geen oude tweedehands wilde, omdat we onze vorige buurman altijd aan het knutselen zagen aan de tractor. _O-

Dat zagen we dus niet zitten haha. Niets zo fijn als een betrouwbare tractor. :):)

Zaagsel kunnen we inderdaad even mee vooruit! Op dit moment is er een groot te kort aan zaagsel en dergelijke, dus fijn om even een voorraadje te hebben. :D

Nu bijna met alle buren kennisgemaakt en allemaal super aardig! Een oudere man kon ook heel veel over ons huis vertellen en over vorige bewoners. Een van de vorige bewoners was een zeer bekende en succesvolle draf trainer die meerdere grote internationale koersen gewonnen heeft. Verklaard wel de grote privé drafbaan. :D

De meeste zijn van onze leeftijd (en heel deel met jonge kinderen), dus dat is ook leuk.

Afbeelding
Vandaag mooi weer, maar wel stevige wind.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 15:59

Ik was je topic een aantal maanden uit het oog verloren. Wat een geweldige plek hebben jullie gevonden, gefeliciteerd!!

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:42

Leuk om elke keer je updates te lezen, ook al reageer ik niet altijd
Echt een droom die uitkomt!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 17:16

Dankjewel! <3

Inderdaad echt een droom die uit komt!

Zoveel liefde voor deze kleine man, zo'n bijzonder dier. <3
Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:00

Quir wat vind je zo bijzonder aan him?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 19:18

Met name zijn karakter, hij is zoooo zacht en vriendelijk. Hij zal ook echt nooit bijten of slaan of iets. Tegelijkertijd is hij ook heel aanwezig en veel energie, alles behalve verlegen, enorm veel uitstraling en in zekere zin ook echt hengst (maar niet vervelend, niet dat brullen of opdringerige en ook niet bijten of iets, maar hij staat wel altijd aan). Hij is ook altijd overal voor in, echt een allemansvriend en altijd vrolijk en enthousiast. Zodra hij je hoort of ziet komt hij hinnikend op je af.

Nog nooit in zijn hele leven (oké, hij is pas 1,5 jaar, maar toch _O- ) heeft hij ook maar 1x boos gekeken, denk dat hij zijn oren niet eens naar achteren kan doen. :=

Zijn vader is verkocht aan een 11 jarig meisje en als ik dan video's zie van haar en hem, zie ik ook echt Milo in terug (of eigenlijk zie ik dus zijn vader in Milo terug). Die is ook zo zacht en vriendelijk, maar ook altijd aan.

Denk oprecht dat dit een geweldige pony gaat worden om mee aan de slag te gaan. En verwacht ondanks hengst ook een echte kinderpony. Mijn vorige buurmeisjes waren ook echt gek op en met hem, vanaf dag 1. <3

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:29

Leuke uitleg Quir. Klinkt als een hele gave pony!!!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 06:16

Zo leuk altijd om te lezen hoeveel ik van mijn paarden in die van jou herken! Kijk er ook echt enorm naar uit om ze eens te ervaren! <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 14:07

Afbeelding
<3 <3

En we hebben ruzie gemaakt met een schuif deur, krijgen 1 kant niet open. _O-

Afbeelding
En de ladder was te kort (zijn echt mega grote deuren).

Deze kant ging wel open. :+
Afbeelding

Ergens op de rails blijft ie hangen.

En we hebben speciale weide bodembedekking gevonden, dat gaan we storten bij de ingangen van de weides en in de 3 inloopstallen. Zou een stevige stabiele bodem moeten worden die wel veert en zeer goed water door laat. Ben benieuwd!

Voorbeeld van het spul:
Afbeelding

Deze hebben we van één van de buren gekregen, zo lief. <3
Afbeelding
Echt hele leuke buren en super aardig allemaal!

Afbeelding
Rondje tractoren over de drafbaan

Afbeelding

Afbeelding
Halloween

Afbeelding
En lieve vriendjes. <3
Ze doen het allebei zo goed!

Over 1,5 week komen de nieuwe merries.

Selente schreef:
Zo leuk altijd om te lezen hoeveel ik van mijn paarden in die van jou herken! Kijk er ook echt enorm naar uit om ze eens te ervaren! <3

Jaa vooral libby ga je terug zien! <3

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:21

Wat een prachtige plek heb je Quir! Ik blijf je graag volgen. Volgens mij ontdek je daar elke dag weer nieuwe dingen of niet?

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:58

Zo mooi. Wat is dat voor spul op de bodem dan? Wat is er überhaupt voor ondergrond daar?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:30

Prachtig Quir, wat een geweldige plek en je vriendjes zijn al helemaal op hun gemak?

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:51

Wow wat mooi zeg <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 15:53

Maureen95 schreef:
Wat een prachtige plek heb je Quir! Ik blijf je graag volgen. Volgens mij ontdek je daar elke dag weer nieuwe dingen of niet?

Wat leuk dat je ook komt volgen! :D
Jaa elke dag vind je wel weer wat nieuws! Zo leuk, ontdekkingsreis op eigen land haha.
Maar ook binnen in huis en in de gebouwen. Hebben ook een paar hele oude gebouwtjes waar we nog niet eens binnen geweest zijn. Maar waarschijnlijk gaan die ook gesloopt worden uiteindelijk.

hasufel schreef:
Zo mooi. Wat is dat voor spul op de bodem dan? Wat is er überhaupt voor ondergrond daar?

Het is houtwol gemengd met cement. Wordt geen echte betonplaat, maar daardoor wel een stevige stabiele bodem zonder modder of stenen! :D
En als het gaat vriezen ook geen ongelijke bodem meer.

We hebben zowel kleigrond als zandgrond, echt platen. De ingang van de weides ligt grus, maar is er ver ingetrapt en daardoor nu weer modderig aan het worden. Dat zou met dat nieuwe spul niet meer kunnen gebeuren. Dus ben benieuwd. :D

pien_2010 schreef:
Prachtig Quir, wat een geweldige plek en je vriendjes zijn al helemaal op hun gemak?

Ja ze doen het super goed! Lekker op hun gemak, af en toe spelen en verder vooral veel eten en slapen. En af en toe spieken bij de meisjes natuurlijk.

Uitzicht vanuit de slaapkamer. <3
Afbeelding

En ze krijgen nu ook echt een berenvachtje! Wel blij mee, want vorig jaar zaten ze zo dun in het haar (met name milo) en ook allebei al mooi bijgetrokken en niets schraal meer (ze krijgen nu ook alleen nog maar onbeperkt hooi (wel nog in netten tot hooiruif er is, maar anders zoveel verspilling) en halve kg eiwit brok met 100gram balancer per dag en meer niet, oh en af en toe een wortel uiteraard haha). :):)
Afbeelding

Appeltje_1 schreef:
Wow wat mooi zeg <3

<3 <3

In het echt is het nog zoveel mooier! Vooral het uitzicht over de meren. <3

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:40

Nog een huishoudster nodig/ ponyknuffelaar? Voor kost en inwoning en zakgeld kom ik hoor! :wow:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:54

_O- tja "spieken bij de meisjes" hoort er natuurlijk bij als je begint te puberen. Daar kunnen ze niets aan doen. Dat is jongetjes eigen _O- Zolang het bij spieken blijft is er niets aan de hand ~~}>

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:31

Wow dat zijn wel echt gigantische schuifdeuren inderdaad!
En lieve buren is altijd zo fijn. Vooral als je dan leest hoe het ook anders kan in de burenruzie topics :=)

Ponies zien er weer blij uit, zo heerlijk al die ruimte!

Dat spul voor de paddocks/weide ziet er ook veelbelovend uit, wordt dat veel gebruikt daar? Ik ken het alleen als van die platen, voor bouwmateriaal zeg maar… kan me er niet echt iets bij voorstellen als bodembedekking. Ben wel benieuwd hoe het gaat bevallen straks en meer foto’s er van!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 21:36

ikkedus schreef:
Nog een huishoudster nodig/ ponyknuffelaar? Voor kost en inwoning en zakgeld kom ik hoor! :wow:

Stiekem zou een huishoudster nog wel welkom zijn. :))
En Milo wil heel graag nog een ponyknuffelaar erbij! Nooit genoeg aandacht volgens meneer. <3

pien_2010 schreef:
_O- tja "spieken bij de meisjes" hoort er natuurlijk bij als je begint te puberen. Daar kunnen ze niets aan doen. Dat is jongetjes eigen _O- Zolang het bij spieken blijft is er niets aan de hand ~~}>

Haha dat is waar! En ze doen nog heel netjes spieken. Had eerlijk gezegd meer reactie verwacht, maar valt reuze mee. Ze staan naast de staldeur, dus merries komen langs hun wei. Maar meer dan een brommetje geven ze niet, zal van het voorjaar wellicht wel anders worden. _O-

Libera schreef:
Wow dat zijn wel echt gigantische schuifdeuren inderdaad!
En lieve buren is altijd zo fijn. Vooral als je dan leest hoe het ook anders kan in de burenruzie topics :=)

Ponies zien er weer blij uit, zo heerlijk al die ruimte!

Dat spul voor de paddocks/weide ziet er ook veelbelovend uit, wordt dat veel gebruikt daar? Ik ken het alleen als van die platen, voor bouwmateriaal zeg maar… kan me er niet echt iets bij voorstellen als bodembedekking. Ben wel benieuwd hoe het gaat bevallen straks en meer foto’s er van!

Ja die deuren zijn echt enorm (hal is 20m breed, voor het idee :Y) ).

Fijne buren is inderdaad wel fijn! Nu hebben we geen buren heel dichtbij, maar toch.

Ben ook heel benieuwd naar de bodembedekking voor de wei! Wordt best veel gebruikt (en ook al 30 jaar) en alleen maar hele positieve verhalen. Het wordt los gestort, lijkt een beetje op fijner zaagsel dan. Dan moet je het verspreiden en dan eerste dagen even de grote gaten dicht harken. Daarna is het zo goed als onderhoudsvrij. Wel wordt aangeraden om mest weg te halen, maar dat is in Zweden sowieso verplicht om mest te verwijderen.

Zo ziet het er van dichtbij uit

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is de levertijd nu wel ongeveer 3 tot 4 weken, dus nog even wachten en dan hopen dat er geen sneeuw ligt. :+

Afbeelding

Afbeelding

<3