Paarden die in 2022 beleerd worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:10

Nee hoor geen puberen, maar gewoon hij ziet er nog uit als een tiener haha! :D

Vandaag heel fijn buiten gereden met een stalgenootje. Kan wel zeggen dat het inrijden succesvol is geweest! Zo leuk om het allemaal terug te lezen en te zien van hoever we kwamen. **\O/**

Afbeelding
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 23:39

Ik was gewoon weer even toe aan les. Lesgever had corona , maar gelukkig kon ze afgelopen vrijdag weer lesgeven. Ik zet haar inderdaad te weinig aan het werk en ze laat zich heel snel afleiden en op dat moment moet ik haar echt meer aan het werk zetten.

Vrijdag was ze hartstikke voorwaarts met veel looplust. Nog even een bokpartij maar het lijkt vanaf de grond niet heel heftig. Het is ook 1x en daarna weer braaf.

Ze krijgt nog een eigen zadel. Maar omdat ze nog ging groeien en van vorm ging veranderen wou ik niet direct een nieuw zadel aanschaffen. Qua maat is die perfect en ligt die goed. Helaas is de wachttijd momenteel enorm lang voor zadels. In de winter wil ik haar nog wat rust weer gunnen en het rijden op een lager pitje.

We gaan nu eerst op naar de keuring in september. Maar dan hoef ik haar ook niet te rijden we gaan dan voor voorlopig modelmerrie.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 14:07

Wat tof Captain, is ook mooi snel gegaan!

Hier vandaag weer even met Odin willen werken, maar dat heeft 5 minuten geduurd en toen was ie vol.
Eerst lag er kuilzeil op het erf dat spannend was, daarna een oud vriendinnetje die naar hem hinnikte en toen stonden er opeens ergens schapen waar hij ze niet verwacht had.
Wel heel even wat dingetjes kunnen herhalen, maar dat was genoeg voor vandaag. Volgende week weer een kans :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 18:40

Haha Diertjec, schapen zijn ook heel raar. De mijne heeft dat een beetje met geiten. Niet zozeer dat hij er bang van is, maar hij snapt gewoon niet wat het zijn. Die moeten dus altijd héél lang geobserveerd worden (ik moet langs een geitenwei zodra ik de poort van stal uitga). Ze gaan dan natuurlijk ook altijd kuddegewijs rennen, nog raarder. Koeien zijn dan weer geen probleem.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:51

Mag ik hier melden ondanks dat die van ons nog niet beleerd wordt in 2022? Kan ik jullie ervaringen lezen. :D

Dit is onze gup. Hij is van 2020.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 00:03

Ja tuurlijk, gefeliciteerd met jullie knappe gup. Hij is groot! En ziet er enorm lief uit.

Ik ben vandaag voor het eerst van paard gevallen. Heb er een paar weken niet op gezeten (en ook pas sinds een paar dagen aan de longe aan het werk) omdat hij niet helemaal goed liep. Ondertussen weer rad, maar het idee dat ik er zomaar met zadel en voor het eerst met stijgbeugels op kon, was fout. Mijn begeleider had 'm vast, maar hij deed iets ingewikkelds met steigeren, draaien en wegrennen, en ik was niet mee. Geen erg, barebackpad gepakt, dat ging beter, dus goed afgesloten.

Les voor mezelf: rustiger opbouwen!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:35

Wat zijn jullie goed bezig.

Miereneter: hopelijk niet te veel bezeerd?

Hier nu 5x op Max gezeten en heb hier een video van gemaakt

https://youtube.com/c/WillekePaarddansmetmij

Nu ff sinds paar weken pauze les erop zitten. Straks na de vakantie gaan we opbouwen wil wel als hitte voorbij is longeren met losse beugels en dat hij daar mee leert kwa druk,

Nu alleen nog met bbp gereden. Dus ben benieuwd hoe dat straks gaat

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:24

Leuk om de ontwikkeling te zien, plutolover. Niets bezeer hier, alleen wat spierpijn. Blij met de cap, want ik heb er een handje van om op mijn hoofd te vallen. Ik bouw het weer op, net zoals jij ook gaat doen. Vandaag dus (heel kort, want warm) gelongeerd met het zadel en beugels, dat vond hij weer helemaal prima.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 01:15

Tijdje niks van ons laten horen!
Syoux heeft inmiddels een eigen zadel en heeft wat stappen gemaakt. Ik wil er nu wat vaker opzitten maar het heeft allemaal geen haast voor mij.
Hij kan inmiddels los stappen en draven en kent de rem en het stuur. Hij is wel liever lui dan moe en dat snap ik prima hahah. Met galop is hij echt nog instabiel en jong. Wij galopperen wel al stukjes los maar er is echt nog iemand nodig op de grond met een longeerzweep hahah. Hij kan flink bokken dan := gelukkig zit hij als een huis hahah.
Kwa aanleuning is hij makkelijk. Hij zoekt het zelf op, enige nadeel is dat hij snel te diep kruipt. Maar goed is allemaal op te lossen hahah.

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:30

Wat vervelend dat vallen miereneter, maar wel fijn dat het goed afgesloten kon worden.

Syoux ziet er goed uit!

Wij zijn lekker bezig met grondwerk en longeren. Inmiddels de afspraak gemaakt om haar in november weg te brengen voor het echte beleren. Nu gaan we de komende tijd al rustig het voorwerk oppakken.
We doen rustig aan, maar kan echt niet wachten tot ik er voor het eerst op mag zitten <3 .

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:52

Ik kan mij hier vandaag ook melden! Gisteravond is mijn nieuwe vriendje gebracht. Een 3 jarige ruin van Chapeau TN x Nonstop. Hij is echt nog mega puppy dus het plan is dat ik er voor dat het weide seizoen om is wel een keer op heb gezeten en dat ie daarna de winter door nog vakantie mag vieren. Maar eerst settelen en elkaar leren kennen!
Hij is omgedoopt tot Onni, 'On Cloud Nine'
Afbeelding
Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 23:45

Knap paard, paljaslaura, hoop dat jullie samen veel plezier gaan beleven!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:48

Het oefenen op hangen liep uit de hand. De eerste stapjes onder de man zijn gemaakt en na een zucht was het eigenlijk helemaal goed. Evenwicht is er nog niet echt dus we gaan het heel rustig aan moeten doen :Y)
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:50

Jaaaaa!!! Kijk die glimlach krijgen ze niet meer van je gezicht. :D Wat goed! *\o/*

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:35

Superleuk, Azmay! Je pony kijkt wel echt alsof ze het in Keulen hoort donderen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 19:07

Azmay schreef:
Het oefenen op hangen liep uit de hand. De eerste stapjes onder de man zijn gemaakt en na een zucht was het eigenlijk helemaal goed. Evenwicht is er nog niet echt dus we gaan het heel rustig aan moeten doen :Y)
[ [url=m/wRdmvk.jpg]Afbeelding[/url] ]

De verleiding is altijd moeilijk te weerstaan :o Soms voelt het gewoon goed ook al heb je een andere planning in je hoofd. Ik zei toen ook ach beetje hangen vindt ik wel voldoende en voor ik het wist zat ik erop. Maar dat blije gevoel ga je de hele week van genieten.

Leuk dier overigens! Zit een mooi hoofd op.

--

Ofira heeft even vakantie gehad vanwege de warmte. Ik heb haar even lekker haar gang laten gaan na de laatste les.

Afgelopen maandag dacht ik een buurten hoe het gaat , en ik trof een varken aan :'). Helemaal vies , dik buikje en een boog waar wel een stukje vanaf kon. Ze had wel last van de warmte gehad aan haar te zien.

Afgelopen woensdag maar even lekker uitgebreid gewassen en geknipt. Het wassen vindt ze heerlijk! Ze valt gewoon in slaap :')

Ik ben nu langzamerhand aan het voorbereiden op de keuring , ik heb er zoveel zin in! Haar keuringshoofdstel is al gepoetst maar er moet nog zoveel gebeuren! Nog wat meer afvallen , naar de hoefsmid , nog even het voorbrengen oefenen met beide paarden , knippen , baardje weghalen , wassen. Het is nogal wat :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 21:35

Azmay schreef:
[ [url=m/wRdmvk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super knap!

Onze gup is super aan het wennen. Hij vindt de drukte langs stal heel gek, maar vandaag na de hele dag op het gras stond hij rustig te slapen met zijn hoofd uit het luik.

Hij begint al wat op te knappen, ziet er ontspannen uit. Geen gekke bindweefsellijnen en zijn buik is ook continu gevuld dus dat geeft hem rust.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 21:45

Komt wel goed met je gup :j

Ik heb er ook een die ik dit jaar ga beleren, dus mag ik meekletsen? :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 07:17

Welkom alle nieuwe!

Iedereen lekker bezig zie ik. Zelf ben ik net terug van een paar weken vakantie dus Lissy heeft ook vakantie gehad. Ik wil haar deze week weer rustig op gaan pakken.
Nog wel even een vraagje voor jullie: is er iemand die iets bij voert voor spier opbouw? Mijn hooi is waarschijnlijk laag in eiwit (moet nog voor de analyse, maar ik heb zo het vermoeden) dus ik denk dat ik iets bij moet gaan geven om dat op te gaan vangen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:17

Maartje_M schreef:
Welkom alle nieuwe!

Iedereen lekker bezig zie ik. Zelf ben ik net terug van een paar weken vakantie dus Lissy heeft ook vakantie gehad. Ik wil haar deze week weer rustig op gaan pakken.
Nog wel even een vraagje voor jullie: is er iemand die iets bij voert voor spier opbouw? Mijn hooi is waarschijnlijk laag in eiwit (moet nog voor de analyse, maar ik heb zo het vermoeden) dus ik denk dat ik iets bij moet gaan geven om dat op te gaan vangen.

Ik heb voor Diva toen een hele tijd sojaschroot bij gegeven. At ze graag( maar wat niet) en help goed. Kost ook geen drol.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:02

Hallo allemaal, ik heb hier een tijdje terug wel actief meegekletst over Tessla, maar toen het topic wat uit het oog verloren :+ Tessla heb ik al een tijd niet gereden, onze samenwerking was niet zo goed, ik was zo druk met het werk en had echt even pauze nodig van haar. Was er zo klaar mee dat echt elke dag alles weer stress, eng, en spannend was :') Nu staat ze op de zomerweide en is ze ondertussen ook geinsemineerd en drachtig gescand :j

Voor mij leuker nieuws, want ik heb vandaag mijn eerste eigen paard opgehaald :D Een paard van mijn werk wat ik kon kopen, een 3-jarige draver. 'helaas' al een jaar ingereden, maar daardoor heb ik haar al wel mooi uit kunnen proberen en over het jaar dat ik haar ken heb ik haar al goed leren kennen. Ze is niet goed als draver, dus nu heb ik de mogelijkheid gekregen om haar te kopen <3

Ze is dus al ingereden en kent stap, draf, galop maar daar houd het ook wel bij op :+ Ze mag nu mooi even uitrusten, ze gaat behandeld worden door de osteo en waarschijnlijk ook de tandarts, en dan gaan we gewoon eerst lekker het bos in, en zodra ze gewend is aan haar nieuwe lifestyle gaan we een poging doen tot wat dressuurmatig scholen. Heb er zó veel zin in :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:32

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:27

Avalanche schreef:
Komt wel goed met je gup :j

Ik heb er ook een die ik dit jaar ga beleren, dus mag ik meekletsen? :)

Ja, leuk, lees graag hoe jij het aanpakt.

Maartje, ik voer nog niets bij. Houd in de gaten hoe hij erbij loopt en hoe de spieren ontwikkelen, op basis daarvan kan ik altijd nog aan de gang. Mogelijk in de winterperiode. Nu staat hij eerder te dik, dus liever voer ik niets bij naast een vitaminebrokje.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:32

Dat ga je natuurlijk ook volgen in mijn eigen topic, maar ik vind het ook altijd heel leuk om met anderen mee te kijken :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:52

Maar ik denk dat mijn hooi niet toereikend is, en dat alleen een vitamine brokje het niet recht trekt. Voor een paard dat nu in training gaat (en voor de anderen misschien ook wel) wil ik dat wel goed kunnen opvangen