Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:56

Oh wat een leukie, heel lief koppie, snap dat je daar op slag verliefd op kunt worden <3

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:27

Wow mooi dier!
Leuk koppie zit er ook op.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:21

Wat een mooierd!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:47

Gefeliciteerd met je aanwinst! :D Hij heeft inderdaad een leuk hoofdje. <3

Hier ben ik de 2 monsters aan het leren inparkeren, voorlopig nog zonder krukje. :P Eens ze dit goed door hebben, kan ik oefenen met het krukje. :D

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 20:48

Gefeliciteerd wat een knapperd. Heel veel plezier en geluk met hem

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:07

Retjethorse schreef:

Hier ben ik de 2 monsters aan het leren inparkeren, voorlopig nog zonder krukje. :P Eens ze dit goed door hebben, kan ik oefenen met het krukje. :D

Dankjewel <3 dat inparkeren wil ik ook gaan leren. Hoe ben je begonnen daarmee?

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:15

Ik heb filmpjes opgezocht via Youtube om te kijken hoe anderen het aanpakken.

Komt er eigenlijk op neer dat ik het paard in een hoek van de bak parkeer met de enige vrije kant achter mij. Ik neem het halster in mijn hand om de voorkant te helpen blokkeren en dan tik ik lichtjes met een zweepje op de bil, over de rug heen. En dit blijf ik doen tot ze het correcte antwoord geven. De kleinste beweging waarbij de billen naar mij toe komen is genoeg in het begin. Ik heb een beloningswoordje (snoepje) waarmee ik hun laat weten op welk moment ze hun beloning verdienen. Eenmaal ik een eerste keer beloond heb, zie je hun hersentjes echt werken om uit te zoeken wat exact die beloning opleverde. :D

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:21

Blaze1994 schreef:
Retjethorse schreef:

Ik heb eerder in dit topic een uitleg erover getypt en je mag je altijd een pb sturen :)

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:48

Blaze1994 schreef:
Retjethorse schreef:

Ik heb eerder in dit topic een uitleg erover getypt en je mag je altijd een pb sturen :)[/quote]

Dankje! Ik ga even terug zoeken

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:06

Zo die Smurf is knap zeg! Heel mooi paard, veel geluk ermee!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:13

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:18

Leuke smurf zeg :D

Fijn dat de benen van Unique weer aan de betere kant zijn.

De benen van Lady leken ook dunner. Voor het longeren waren ze dik. Na het longeren waren ze weer iets dunner. Daarna afgespoeld met koud water en ik had het idee dat ze weer dunner waren. Maar nog geen bericht van de dierenarts helaas.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:58

Jongens, jullie gaan veel te snel in dit topic, kan het niet bijhouden. Haha!

Fijn dat de paardjes met de dikke benen weer wat verbetering laten zien.

En mooi dier die Smurf! Wat zijn je plannen met hem?

Hier begint alles met kleine stapjes de goede kant op te gaan. Mascha heeft eindelijk door dat afstand houden niet betekent dat de hel losbreekt. Ze stapt nu ook rustig de cirkel op als ik het vraag en als ik vraag stil te staan komt ze niet meteen op me afstormen. Ook het leiden gaat nu gewoon goed, geen gehijg meer in mijn nek van een hittepetit paard. Gewoon relaxt met gepaste afstand naast elkaar lopen. Veel fijner.

De verticale balans van Mascha is niet geweldig, ze leunt heel erg op links. Ook is ze hypermobiel wat zeker niet bijdraagt aan de balans. Focussen jullie je al vanaf de grond op de balans of is dat een stukje wat jullie onder het zadel mee gaan pakken?

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 01:10

Dankjewel allemaal!

Ik ga hem rustig wat kennis laten maken met allemaal vreemde voorwerpen en situaties en grondwerken. Daarna of zadelmak laten maken of nog even de wei op en daarna zadelmak laten maken.

Maar volgende week hoopik ook castreren want hengst is ie wel :=

Daarna spring en eventingwedstrijden maar alles lekker rustig aan. Al zou hij ook niet misstaan in de dressuur ring met z'n gangen. Maargoed ik vind alles leuk en vind het heel fijn om alles naar je eigen hand te zetten wat ook weer extra spannend is natuurlijk

Hij zou eigenlijk vandaag gecastreerd worden al. Komt de dierenarts: "oh ja ik heb wel een was plaats nodig" :? uhm ja die wordt net verbouwd :Y) lekker handig van die assistente want daar had ik nog naar gevraagd. Nu een andere dierenarts die het wel staand op locatie wil doen want trailer oefenen stond nog wat later op het programma :r

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:35

Hoe leren jullie balans aan? Als ik ga hangen dan valt ze een beetje mijn kant op.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:23

Smurf is knap! Ben benieuwd hoe die het gaat doen!

Fijn dat de paardjes met been problemen weer wat beter lijken te gaan! :)

Mascha ziet er goed uit!

Balans heb ik al veel vanaf de grond geoefend ook door middel van bijgezet longeren. Zorgen dat de schouders allebei goed gebruikt worden etc.

Hoewel kleine brede gup Bo al van zichzelf goede balans had en ook de kracht om het te gebruiken. Met hangen/opstappen etc nooit geleund o.i.d. Was net een standbeeld haha.

Hier een oortjes foto van vd week! <3 heb nu zelf ook paar keer gereden en poehee wat een tank haha. Stuk breder al dan mijn vorige paard en zo stabiel. De kracht zit duidelijk achterin(dikke quarter billen) en nu leren elkaar aanvoelen en lekker samen spelen. Alle drie de gangen beheerst hij al onwijs goed(aan springen in galop is MEGA dan voel je echt die kont aan gaan). Super trots <3 mijn knappe vriendje
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:02

Wat goed Kimvicious!

Afbeelding
Ik vond het nu al zo gemeen koud aan het worden dat ik toch maar de zwaardere deken heb opgezocht. Voor het eerst met bilkoorden. 0 fiets given 8-)

Mirthe__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:23

naranja1 schreef:
Hoe leren jullie balans aan? Als ik ga hangen dan valt ze een beetje mijn kant op.

Wat ik heel fijn vind, is het werken met de dubbele lijnen (dubbele longe).
Ik doe dan de lijnen van halster / bitringen door het onderste oog aan de buikkant van de longeer singel. Eerst de buitenste lijn over de rug naar je toe en dat uitbouwen tot uit eindelijk achter de achterhand langs.
Hierdoor moeten ze op eigen benen lopen en leer je meteen al de teugel druk en richting aan zonder ze vast te zetten :)

Met het hangen is het opzich niet erg als ze naar je toe komen met hun lichaam zolang het maar niet 'omvallen' is, maar ook dat is n kwestie van herhalen en laten ervaren dat er niets engs is. Ik vraag ze zelf te buigen naar de andere kant dan waar ik op het krukje sta, hierdoor buigen ze juist hun lichaam naar je toe. En leren ze te wachten.

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:12

Wat goed bezig allemaal!
Verbetering aan de benen, dat is top.
En die oortjes foto, zo knap en leuk!

Afbeelding

Hier zijn we klaar voor de horror winter, jammer dat ze niet los mag nu met de sneeuw voor wat mooie foto's... Het been gaat nog niet veel beter hier.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:24

Iedereen is zich aan het klaarmaken voor de winter, haha! Hier ook hoor. Vandaag even naar de ruitersportwinkel geweest, gelukkig mochten dekens nog wel gekocht worden.

Afbeelding

En nog een leuk halster met wollen dekentje, gewoon omdat het kan. Zo schattig <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:42

Leuk die oortjes fotos :D
Ik denk dat het hangen ook een kwestie is van gewenning bij het paard. Je komt toch best met een flink gewicht aan een kant te hangen dus kan me best voorstellen dat het de eerste paar keer even zoeken zal zijn.

Mooie dekens hierboven!

Ladys benen waren straks weer wat dunner gelukkig. Eventjes in de bak gelongeerd en daarna weer gekoeld. Ze werden gelukkig steeds dunner.

Na het longeren even aan stalgenootje gevraagd of ze het krukje wilde pakken en even spontaan gaan hangen. Lady was braaf :D
Afbeelding

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:15

Sterkte voor alle patiënten, zag er behoorlijk wat voorbij komen.

Ook een paar met een singel die super braaf waren.

En een paar die al aan mensen dragen toe beginnen te zijn. Wat goed zeg!

May mag waarschijnlijk volgend weekend naar huis gelukkig! Na anderhalve maand.
Gek genoeg zie ik daar wel tegenop, iedereen heeft een mening etc. En ik weet dat ik me daar niets van aan moet trekken maar dat doe ik wel ofzo.

Maar goed we gaan het wel zien. Waarschijnlijk kan ze in juni naar de training toe. Dus we hebben nog even te overbruggen.

Afbeelding

Dit was haar been vorige week maandag. Waarschijnlijk nu nog verder dicht en volgende week helemaal dicht en daarom dus ook weer naar huis.

Wel vandaag een dikker dekentje opgedaan vond het maar fris!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:49

Oh wauw dat is een flinke wond geweest zeg! Gelukkig mag ze volgende week naar huis toe!

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:15

_lauraaa_ schreef:
Oh wauw dat is een flinke wond geweest zeg! Gelukkig mag ze volgende week naar huis toe!

Ja daar waren we niet zo blij mee inderdaad... maar gelukkig alleen cosmetische schade tot zover, dus allang blij dat het niet nog veel erger is zeg maar....

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:25

Nare wond phuddle maar blij dat het netjes geneest!

Hier staat Bo hele winter al onder 300grams deken met hals :P scheelt echt een boel vacht met vorig jaar haha.

Kreeg een foto van mijn vorige paard die vierkant op ijzers staat dat hij ook klaar is voor de sneeuwstorm en vond deze te leuk niet hier te delen :D
Afbeelding