[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:53

Ketly schreef:
Omdat ik tot nu toe ons hele verhaal heb gedeeld, wil ik toch ook deze update met jullie delen.

Ik wil voor Autan toch een ander huisje gaan zoeken. Ik heb al mijn berichten doorgelezen en zie ook door alles heen weer de twijfel doorschemeren en ik ben nu al dagen aan het piekeren wat ik wil.

Het is niet dat ik hem de tijd niet wil geven, maar als ik naar de toekomst kijk dan denk ik dat hij iemand verdient die hem meer begrijpt en er onwijs veel plezier van gaat hebben. De twijfel is te groot en omdat ik eerder al 6 jaar bezig ben geweest wil ik niet weer constant twijfelen aan wat ik allemaal goed doe en niet goed doe.

Ik kan me ook voorstellen dat er hier mensen zijn die dit niet gaan begrijpen, en ook dat begrijp ik. Soms vliegt het me midden in de nacht ineens aan en weet ik niet waar ik mee bezig ben, maar zodra ik er weer met mijn volle verstand bij nadenk dan denk ik dat dit de beste keuze is.

Dat is jammer zeg!
Ik heb meer het idee dat je niet de juiste mensen/hulp om je heen hebt.
Ik ken het gevoel van twijfel om mijn paard te verkopen omdat we niet de klik hadden maar ik houd zo veel van haar dat ik haar nooit heb kunnen verkopen.Ik heb uiteindelijk de juiste instructeur en fijne pensionstal gevonden en mijn paard en ik zijn nu echt een eenheid. Er is nu wederzijds vertrouwen en wat ik nooit voor mogelijk had gehouden is dat wij samen de nu hoogste dresuuroefeningen rijden.
Het kan echt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:00

Laurie schreef:
Een van de beste voorbeelden daarvan is Valegro: heeft alle grote kampioenschappen gewonnen, maar toen hij jonger was leek het er door headshaking helemaal niet op dat er zo'n mooie sportcarriere in het verschiet zou liggen. Google maar eens, misschien helpt zijn verhaal je om een stukje vertrouwen in het proces terug te krijgen :)

Goede post Laurie. Dat is inderdaad echt waar. Met ieder paard is er wel iets. En soms is dat iets niet heel duidelijk, net als met Vallegro en ben je lang aan het zoeken naar een oplossing. Soms is die te vinden soms niet, maar ik ben ervan overtuigd dat goed management een paard van een gewoon paard een veel beter paard kan maken.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 09-08-21 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:05

En nu zie je het weer gebeuren, iedereen spreekt vanuit zijn eigen referentie kader, wat echt heel mooi is maar waar TS denk ik alleen maar meer van gaat twijfelen.

Marianne: trek je even terug uit alle meningen van anderen en zorg dat je in rustig vaarwater zit om dan een bewuste eigen keuze te kunnen maken (als je dat al niet gedaan hebt). Heel veel wijsheid en sterkte gewenst, dit hele proces is al niet makkelijk geweest voor je geloof ik :*

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:06

Robijntjah schreef:
En nu zie je het weer gebeuren, iedereen spreekt vanuit zijn eigen referentie kader, wat echt heel mooi is maar waar TS denk ik alleen maar meer van gaat twijfelen.

Marianne: trek je even terug uit alle meningen van anderen en zorg dat je in rustig vaarwater zit om dan een bewuste eigen keuze te kunnen maken (als je dat al niet gedaan hebt). Heel veel wijsheid en sterkte gewenst, dit hele proces is al niet makkelijk geweest voor je geloof ik :*

Zeker mee eens. Iedereen doet het anders, en dat is ook ieders goed recht :)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:31

Robijntjah schreef:

Daar ben ik het mee eens, maar… Er zijn ook veel tips tussen die volgens mij nog het proberen waard zijn… Het zou zonde zonde zijn als je een gezond paard met geweldig karakter verkoopt en je daar spijt van krijgt terwijl je niet alles hebt uitgesloten/geprobeerd.

Een aantal tips die ik voorbij zag komen:
- Medisch nog een keer checken. Is er bijvoorbeeld nog een 2e keer bloed afgenomen? Zijn de wormen 100% zeker weg?
- Geef de nieuwe stal een kans. Dit wordt de 3e verhuizing voor hem! Dat is ook niet niks (uit een vertrouwde omgeving weg, nieuwe rangorde etc).
- Zoek een andere manier van trainen.
- Het is een jong dier: geef hem tijd en gun jezelf tijd. Als je echt alleen een paard wil om wedstrijden te rijden dan heb je bij de aankoop een grote fout gemaakt; dan had je nooit een jong, nog lang niet uitgegroeid paard moeten kopen. Als dat echt je enige doel is; dan moet je zeker verkopen.
- Ga lange rechte stukken draven en galopperen. Zonder een houding te willen. Een contactteugel: niks meer, niks minder. Maak hem sterker.
- Ga de online training van DressagePro doen.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden… ik vind het zo onwijs zonde als deze mooie combinatie uit elkaar valt!

Edit: ik dacht dat die inmiddels bijna 6 is, maar zie net dat je hem 1 jaar en 3 maanden geleden als net 3-jarige hebt gekocht. Ik denk echt dat je veel te veel van hem vraagt voor zijn leeftijd. Er zijn paarden die op deze leeftijd pas opgepakt worden of überhaupt nog op de wei staan om uit te groeien. Ik denk niet dat hij ongeschikt is om wedstrijden te lopen, ik weet wel zeker dat hij nog te jong is om op wedstrijdniveau te lopen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:37

Ik ga mee met de post van Denise_storm...

Sterkte ermee in ieder geval...

Hou ook in je hoofd dat iedere combinatie tijd nodig heeft....

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 14:46

Ik snap jullie opmerkingen en waardeer het dat er mee wordt gedacht, maar het is uiteraard een weloverwogen besluit. Ik ben niet over één nacht ijs gegaan, ik plaats niet alles op Bokt maar ik heb zeker het nodige geprobeerd. Ik ben zeker niet iemand die snel opgeeft. Ik ben van het motto dat het zo komt zoals het komt. Op dit moment zegt mijn gevoel dit en als er een leuk plekje voor hem komt dan wil ik hem dat gunnen. Als het anders loopt zien we het dan wel weer. Ik ken Autan goed, zijn lieve en rustige karakter komt niet door iets medisch want ik ken hem door en door en het is gewoon een geweldig lief dier. Nogmaals, ik waardeer het advies maar ik ben de enige die kan voelen wat goed en fout voelt en een beslissing kan nemen welke voor mij juist is.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:44

Precies. Je geeft aan een weloverwogen beslissing te hebben genomen.

Punt.

Wij als lezers kunnen ons daar ook gewoon bij neerleggen om het de ts niet nog moeilijker te maken.

Ts, ik wens je sterkte en weet zeker dat je je paard niet aan iedereen gaat verkopen, maar dat je een goede plek voor hem wilt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:49

Denise_Storm schreef:
Robijntjah schreef:

Daar ben ik het mee eens, maar… Er zijn ook veel tips tussen die volgens mij nog het proberen waard zijn… Het zou zonde zonde zijn als je een gezond paard met geweldig karakter verkoopt en je daar spijt van krijgt terwijl je niet alles hebt uitgesloten/geprobeerd.

Een aantal tips die ik voorbij zag komen:
- Medisch nog een keer checken. Is er bijvoorbeeld nog een 2e keer bloed afgenomen? Zijn de wormen 100% zeker weg?
- Geef de nieuwe stal een kans. Dit wordt de 3e verhuizing voor hem! Dat is ook niet niks (uit een vertrouwde omgeving weg, nieuwe rangorde etc).
- Zoek een andere manier van trainen.
- Het is een jong dier: geef hem tijd en gun jezelf tijd. Als je echt alleen een paard wil om wedstrijden te rijden dan heb je bij de aankoop een grote fout gemaakt; dan had je nooit een jong, nog lang niet uitgegroeid paard moeten kopen. Als dat echt je enige doel is; dan moet je zeker verkopen.
- Ga lange rechte stukken draven en galopperen. Zonder een houding te willen. Een contactteugel: niks meer, niks minder. Maak hem sterker.
- Ga de online training van DressagePro doen.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden… ik vind het zo onwijs zonde als deze mooie combinatie uit elkaar valt!

Edit: ik dacht dat die inmiddels bijna 6 is, maar zie net dat je hem 1 jaar en 3 maanden geleden als net 3-jarige hebt gekocht. Ik denk echt dat je veel te veel van hem vraagt voor zijn leeftijd. Er zijn paarden die op deze leeftijd pas opgepakt worden of überhaupt nog op de wei staan om uit te groeien. Ik denk niet dat hij ongeschikt is om wedstrijden te lopen, ik weet wel zeker dat hij nog te jong is om op wedstrijdniveau te lopen.

Maar er kunnen wel 100 goede tips zijn, maar als het niet klikt, dan klikt het niet. Dan kun je wel blijven doordouwen, maar dan gaat het nooit werken zoals je wilt. Je moet altijd compromissen sluiten en dat is nu net wat Kelty volgens mij niet nog eens wil. En dat is niet nodig met het juiste paard lijkt me. Ik weet hoe het voelt als die klik er onder het zadel echt is en echt, ik wil niet anders meer. Ik neem geen genoegen meer met minder in de toekomst, ook al moet ik daar 10 paarden voor aanschaffen en verkopen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 17:24

Ja en dat is het lastige. Want ik weet dat het een droompaard is en ik weet dat hij braaf is, het misschien wel kan, ik niet de juiste mensen om me heen heb en dat maakt het allemaal ook moeilijk. Maar ik heb wel geleerd om altijd mijn gevoel te volgen en op dit moment voelt dit als de beste keuze. Bij mijn vorige merrie is dit ook op een andere manier dan gedacht gelopen en dat heeft ook een happy end gekregen. Als Autan bij mij moet blijven dan zal dat wel uitwijzen maar als er iemand anders voor hem is dan ook.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:28

Ketly schreef:
Ik snap jullie opmerkingen en waardeer het dat er mee wordt gedacht, maar het is uiteraard een weloverwogen besluit. Ik ben niet over één nacht ijs gegaan, ik plaats niet alles op Bokt maar ik heb zeker het nodige geprobeerd. Ik ben zeker niet iemand die snel opgeeft. Ik ben van het motto dat het zo komt zoals het komt. Op dit moment zegt mijn gevoel dit en als er een leuk plekje voor hem komt dan wil ik hem dat gunnen. Als het anders loopt zien we het dan wel weer. Ik ken Autan goed, zijn lieve en rustige karakter komt niet door iets medisch want ik ken hem door en door en het is gewoon een geweldig lief dier. Nogmaals, ik waardeer het advies maar ik ben de enige die kan voelen wat goed en fout voelt en een beslissing kan nemen welke voor mij juist is.

Jij bent de enige die kan voelen wat goed en fout is voor jezelf, niet voor Autan,
Jij bent geen dierenarts dat je kunt beoordelen of het rustige karakter van Autan niet komt van iets medisch. Je hebt hem iets meer dan een jaar en hij is al die tijd sloom geweest. Te sloom voor een jong paard naar mijn idee. Misschien heeft hij al die tijd al iets onder de leden.
Je hebt bloedonderzoek gedaan en daar kwam uit dat zijn leverwaarden niet goed waren, maar je hebt deze niet herhaald om te zien of deze na de wormenkuur wel goed waren. En hij blijkt nog steeds lusteloos.
Dan zoek je toch verder? Een goede dierenarts zou je dat in ieder geval adviseren. Genoeg oorzaken voor deze symptomen te bedenken. Maar je hebt in jouw hart besloten hem te verkopen. Eerlijk? Dan ga je daar geen geld meer aan uitgeven, want dat heb je nodig voor je nieuwe paard. Toch? Of misschien weet je al meer, maar vertel je het hier niet. Want dat maakt een paard natuurlijk niet beter verkoopbaar. Je doet het voorkomen alsof het een keuze is in het belang van Autan, maar in werkelijkheid is dat natuurlijk niet zo.
Sorry Ketly maar ik krijg geen prettig gevoel bij jouw argumenten. Maar misschien beter zo.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:29

Getup schreef:
Het is jouw keuze en jij moet er achter staan :) .

Ben benieuwd of er inderdaad geïnteresseerden uit dit topic zijn voor hem .

Ja, ik!
Inmiddels ook contact met TS

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:39

Zou leuk zijn als we 'm kunnen blijven volgen!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 17:44

Ik ga echt de discussie niet meer aan Babootje. Hoe weet jij dat ik geen nieuw bloedonderzoek heb gedaan? Hoe weet jij dat ik niet uitgesloten heb dat er medisch wat aan de hand is? Ik zou het hier niet vertellen als er wat aan de hand zou zijn omdat de verkoop dan niet goed zou lopen? Wat een ziekmakende reactie en beschuldiging. Dit is dus precies de reden dat ik niet meer reageer in het topic.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 18:03

Ik wil hier even op in gaan:
Babootje:
Jou reactie geeft een heel naar gevoel.
Ik ken TS, heb zelfs haar vorige paard (garola) op stal staan.
In tege stelling tot de eigenaren waar ik haar van kocht, die me lang niet alles verteld hebben, vertelde TS mij letterlijk alles wat er met Garola gedaan is.
Ik heb van haar alle uitslagen van alle onderzoeken, foto's diagnoses etc etc gekregen.
TS heeft bij garola alles gedaan wat ze kon doen om erachter te komen wat er wellicht aan de hand kon zijn...wat blijkt, paard mankeerd eigenlijk net niks, hetgene wat er gemankeerd heeft, is behandelt door TS en nu bij mij thuis, mankeerd ze gewoonweg helemaal niks. Ik rij garola zonder problemen, er rijden zelfs 2 humptiedumpties op garola van 13 en 14 jaar...en garola doet niks.

Ik weet ook welke DA TS heeft, en dit is geen prutser. De dierenarts die TS heeft, is een praktijk die altijd eerlijk is en altijd door gaat als er daadwerkelijk iets aan de hand zou zijn.
Ook is dit een praktijk die goed adviseert en hierin ook doorpakt.

Ik ben er heilig van overtuigd (en hier durf ik mijn gehele kudde paarden op in te zetten) dat TS gedaan heeft wat ze kon doen om uit te zoeken of Autan iets mankeerd of niet.
Ik vind jou reactie echt wat over the top om te zeggen dat ze niet genoeg gedaan heeft medisch gezien om iets uit te zoeken wat er gewoonweg misschien helemaal niet is.
Mijn friese merrie was ook gewoon een doodbraaf saai traag ding wat helemaal niet gelukkig werd van werken...die wordt gelukkig van bosritjes etc...en dat is wat Autan ook gelukkig maakt, want als TS met Autan buiten de deur gaat rijden in het bos, is er ineens weinig van dat trage dooie paard meer te zien.
Autan heeft bij TS alle kansen gehad, maar hoe braaf hij ook is, zij kunnen niet aan elkaars wensen voldoen om gelukkig te worden samen.
Is het als buitenstaander dan zo moeilijk om te accepteren dat als TS aangeeft dat er 1000den euro's tegenaan zijn gegaan voor onderzoeken, tandartsen, fysio's zadelpassers bloedonderzoeken etc etc, dta de 100%match er dan wellicht gewoon niet is?
Moet je daar dan zo zuur op reageren?
Met een vingertje wijzen : jij hebt medisch niet genoeg uitgesloten?

Misschien is het gewoon beter als je als buitenstaander gewoon accepteerd dat als TS iets zegt gedaan te hebben, dat dit ook zo is...en gewoon te accepteren dat als TS besloten heeft om een beter passend huisje voor Autan te zoeken, dta dit voor hun samen wellicht de beste keuze is.

Zo, heb mijn zegje even gedaan.
Ketly, ik weet wat jij voor je paarden doet, en heb daar bewondering voor, een ander was namelijk lang niet zo ver gegaan als dat jij doet voor je paarden.
Een weloverwogen beslissing en ik hoop van harte dat Autan een fantastisch huisje gaat krijgen en dat jij in de toekomst een paard vind die wel qua wensen volledig aansluit op wat jij en je paard willen en nodig hebben

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 18:16

Ketly schreef:
Ik ga echt de discussie niet meer aan Babootje. Hoe weet jij dat ik geen nieuw bloedonderzoek heb gedaan? Hoe weet jij dat ik niet uitgesloten heb dat er medisch wat aan de hand is? Ik zou het hier niet vertellen als er wat aan de hand zou zijn omdat de verkoop dan niet goed zou lopen? Wat een ziekmakende reactie en beschuldiging. Dit is dus precies de reden dat ik niet meer reageer in het topic.

Omdat je dat eerder is gevraagd en jij daar geen antwoord op hebt gegeven.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 18:30

Babootje schreef:
Ketly schreef:

Is TS verplicht dan om hier antwoord op te geven?
Ik vind namelijk dat TS hier al veel meer deelt (positief en negatief) dan dat menig ander mens zou doen...
TS is niet verplicht om overal antwoord op te geven.
En als er iemand eerlijk is over de verkoop van haar paard qua medisch, dan is TS dit 100% wel.
De nieuwe eigenaar van Autan hoeft niet bang te zijn dat er ook maar iets niet verteld wordt wat er wel gedaan of gevonden is.
Als er namelijk 1 persoon in de paardenwereld is die ik als eerlijk moet bestempelen, dan is het TS wel.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 18:40

Als je het zo graag wilt weten, er is nog een bloedonderzoek geweest (want anders was de eerste voor niks geweest) en er was nog één waarde iets verhoogd. De arts gaf aan dat dit niet een probleem zou kunnen zijn, heeft Autan gezien en aangegeven dat hij wat tijd nodig heeft aangezien hij jong en groot is. Ze zag er niks bijzonders aan. Ik wil me niet hoeven verantwoorden hier maar er is niks geheimzinnigs aan. Ik heb blijkbaar niet alles gedeeld in het topic en had dat blijkbaar wel moeten doen.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 18:48

Moedig besluit Ketly. Hopelijk vind je gauw een fijn nieuw huisje voor hem! En je verantwoorden hoef je absoluut niet te doen, het is jouw keuze en je goed recht. Succes en sterkte!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:26

Ketly schreef:
Als je het zo graag wilt weten, er is nog een bloedonderzoek geweest (want anders was de eerste voor niks geweest) en er was nog één waarde iets verhoogd. De arts gaf aan dat dit niet een probleem zou kunnen zijn, heeft Autan gezien en aangegeven dat hij wat tijd nodig heeft aangezien hij jong en groot is. Ze zag er niks bijzonders aan. Ik wil me niet hoeven verantwoorden hier maar er is niks geheimzinnigs aan. Ik heb blijkbaar niet alles gedeeld in het topic en had dat blijkbaar wel moeten doen.

Nee helemaal niet, Ketly.

Laat je niet op de kast jagen, in de verdediging drukken en een schuldgevoel aanpraten.

Babootje, je blijft maar doorgaan met je gelijk proberen te halen in een kwestie waarin je helemaal geen partij bent! Je gaat inmiddels de grens van het fatsoenlijke naar het onfatsoenlijke over.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:34

Babootje schreef:
Ketly schreef:

kim_1990 schreef:
Is TS verplicht dan om hier antwoord op te geven?
Ik vind namelijk dat TS hier al veel meer deelt (positief en negatief) dan dat menig ander mens zou doen...
TS is niet verplicht om overal antwoord op te geven.

Nee natuurlijk is TS niet verplicht om hier antwoord op te geven. Maar als TS eerst wel meldt dat ze bloedonderzoek heeft gedaan en hier ook op 23 maart alle waardes daarvan deelt, (waar ze ook niet toe verplicht is) dan is het raar dat ze op zo'n gewone vraag - of het bloedonderzoek herhaald is - geen antwoord geeft. Aan de ene kant is TS heel spraakzaam en vertelt ze alles, maar heeft niets verteld over vervolgonderzoek en de uitslag daarvan. Zelfs niet als het gevraagd wordt. Dat verbaast me dan.
Ook was Autan al half december niet regelmatig (vertelt TS zelf) en is dat getuige de filmpjes nog steeds niet. Alleen reageren met "ik weet dat Autan medisch niets mankeert" is dan voor mij niet voldoende overtuigend.

Ik begrijp dat je Garola hebt gekocht van TS en dat jij het bijzonder vindt dat TS je alles heeft verteld. Natuurlijk moest zij de geschiedenis van het paard vertellen bij de verkoop. Over Garola stond al genoeg op internet; een beetje zoeken en je stuit op problemen.

@Boras. Ik ben partij want ik neem deel aan deze discussie. Als je een topic op bokt opent dan kun je verwachten naast "hoera" berichten ook kritische berichten tegen te komen. Dat mag gewoon.
Dat heeft helemaal niets met "gelijk halen" te maken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:47

Ik heb inmiddels getemd op basis van persoonlijke aanval.

Anders ben je blijkbaar niet te stoppen.

Ketly, nogmaals sterkte.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:05

Boras schreef:

Dit is toch geen persoonlijke aanval? Het is alleen een uitleg waarom ik kritisch ben. het bericht is niet eens gericht aan TS.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:07

Boras schreef:
Ketly schreef:

Nee helemaal niet, Ketly.

Laat je niet op de kast jagen, in de verdediging drukken en een schuldgevoel aanpraten.

Babootje, je blijft maar doorgaan met je gelijk proberen te halen in een kwestie waarin je helemaal geen partij bent! Je gaat inmiddels de grens van het fatsoenlijke naar het onfatsoenlijke over.

Helemaal mee eens :j Babootje je kunt nu ook gewoon eens stoppen, niet iedereen doet het volgens dezelfde, of jouw manier.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:21

Babootje schreef:
Boras schreef:

Dit is toch geen persoonlijke aanval? Het is alleen een uitleg waarom ik kritisch ben. het bericht is niet eens gericht aan TS.

Hier voor je herinnering jouw woorden waarop ik heb getemd:

Babootje schreef:
Eerlijk? Dan ga je daar geen geld meer aan uitgeven, want dat heb je nodig voor je nieuwe paard. Toch? Of misschien weet je al meer, maar vertel je het hier niet. Want dat maakt een paard natuurlijk niet beter verkoopbaar. Je doet het voorkomen alsof het een keuze is in het belang van Autan, maar in werkelijkheid is dat natuurlijk niet zo.
Sorry Ketly maar ik krijg geen prettig gevoel bij jouw argumenten. Maar misschien beter zo.

Niet gericht aan de ts? >;)

Geen persoonlijke aanval? >;)

Om het maar niet te hebben over de ongefundeerde, pijnlijke aannames die je doet. Je maakt de ts gewoon verdacht op basis van wat alleen in jouw brein leeft.