Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 22:00

Persoonlijk zou ik haar met de trailer halen. Je kent haar nog niet zo goed, dus om dan plots 10km met haar te gaan wandelen zou ik niet doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:14

CalipsoLover schreef:
Persoonlijk zou ik haar met de trailer halen. Je kent haar nog niet zo goed, dus om dan plots 10km met haar te gaan wandelen zou ik niet doen.

Hoezo?
DE gelegenheid om tot elkaar te komen!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:38

Ik zou ook niet gaan wandelen met een onbekend paard :+
Lekker de tijd nemen om het paard te leren kennen en daarna te gaan wandelen!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 09:58

ikke schreef:
CalipsoLover schreef:

Hoezo?
DE gelegenheid om tot elkaar te komen!

Nou ik ken een meid die even van de piste naar de stallen over de oprit ging wandelen met haar nieuw paard zonder zadel, ze had het paard denk 3 dagen geleden gekocht en was ook zogezegd doodbraaf, paard sloeg op hol en is de straat over gerend en ze lag er 5 meter verder af. Misschien een ander soort verhaal, maar ik zou gewoon niet in je uppie met een paard dat je nog niet kent meteen een wandeling gaan maken van 10km.
Neem gewoon lekker de tijd om haar te leren kennen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:27

Ik ga er zeker niet op en we lopen met 2 personen. Paard heeft altijd voor de koets gelopen ( enkel en dubbel ) dus is meer gewoon dan het gemiddelde warmbloed paard.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:56

Dan nog zou ik met een paard die je niet kent, zo'n stuk langs de weg lopen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:17

CalipsoLover schreef:

Hier ben ik het mee eens. Ik zou dat als verkoper ook streng afraden. Ik ken ze van haver tot gort en weet welke reacties te verwachten in onverwachte situaties en doordat ze me kennen en vertrouwen kun je een hoop. Hoe goed de klik ook is, de band van vertrouwen is er nog niet en hoe braaf ook, er kan altijd iets gebeuren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:20

CalipsoLover schreef:

Mee eens! Als er iets mis gaat krijg je spijt! Ik zou dit nog niet met een net gekochte Shetlander gaan doen!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 16:29

Het is ook geen 200m hé ;)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 21:23

Ik moet weer even mijn ergernissen kwijt, loop zo zenuwachtig omdat het moment nu waarschijnlijk is aangebroken.

Paardje 1 heeft echt mijn hart gestolen. Voor de zekerheid aangezien dit het eerste paard is dat ik zie toch nog een afspraak gemaakt met paardje 2 op vrijdag. Eigenaar van paardje 1 (een fokker) wel laten weten dat we heel geïnteresseerd zijn en aankomend weekend nog een keer willen komen kijken omdat ik de vorige keer alleen was en nog iemand wou meenemen. Persoon die ik ging meenemen is iemand met een kritische blik en veel ervaring, maar die antwoord nu al sinds gisterenmiddag niet meer terwijl ze eerder wel liet weten dat ze graag mee wou. Nu wordt de fokker van paardje 1 ook wat ongeduldig, want hij wil ze niet voor me reserveren. Nu heb ik gezegd dat dat ook niet nodig is, er komen nog geen andere mensen kijken zei hij, 'maar je weet nooit'. Heb gezegd dat we zondag sowieso een beslissing maken en haar dan willen laten keuren. Maar van zulke dingen krijg ik dus stress want ik kan zondag nog niet bevestigen zolang degene die ik mee ging nemen niks laat weten en ik neem ook niet graag overhaaste beslissingen. De fokker gaf me laatst wel de indruk dat hij het geen probleem vond als ik nog een keer kwam kijken met iemand er bij en een paard kopen geen overhaaste beslissing mag zijn, maar nu geeft hij mij toch die indruk. _-:(

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:30

Dat is erg lastig calipsolover, heb je niet nog iemand die je kent die mee kan kijken?

Ik kan de fokker ook wel begrijpen als verkoper zijnde je wil niet weten wat mensen je vertellen om een dier niet te verkopen en dan komen ze ineens niet meer opdagen :(

Wie weet wil er wel een bokker met kennis van zaken met je mee, welke regio ga je kijken?

Ik ben zenuwachtig vrijdag ga ik een paard laten keuren, kan me niet voorstellen dat ze niet goed is maar je weet het nooit zeker natuurlijk. Ook omdat ik d'r voortplantings technisch ook helemaal wil laten na kijken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 21:47

Nee ik snap de fokker ook wel hoor. Ik had ook niet gevraagd om het paard te reserveren, dat zei hij zelf dat hij het niet ging doen. Ik heb nog niet veel andere gevraagd om mee te kijken, omdat ik zelf nu al een jaar niet meer actief ben in de sport heb ik ook nog maar weinig onderhouden contacten met kennis van zaken. Het paardje staat onder Breda, ook dicht bij Tilburg. Het is ook de eerste keer dat ik zo een paard koop, ik heb 5 jaar geleden mijn eerste paard gekocht van een vriendin. Jij veel succes met keuren! Dat moet hier ook nog gebeuren :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:49

Ik snap de fokker ook wel. Maar wat frustrerend dat je iets regelt en het vervolgens zo loopt. Dat is toch gek? Heb je iemand anders die mee kan? Anders zou ik gewoon maar laten keuren als het dier je aan staat! Of doe een berichtje op social media of er iemand mee wil kijken of de filmpjes wil bekijken. Desnoods eerdt de filmpjes aan een dierenarts laten zien?
Voor de rest kan ik zo ook niks bedenken..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 21:58

Cioccolato schreef:
Ik snap de fokker ook wel. Maar wat frustrerend dat je iets regelt en het vervolgens zo loopt. Dat is toch gek? Heb je iemand anders die mee kan? Anders zou ik gewoon maar laten keuren als het dier je aan staat! Of doe een berichtje op social media of er iemand mee wil kijken of de filmpjes wil bekijken. Desnoods eerdt de filmpjes aan een dierenarts laten zien?

De filmpjes heb ik al getoond aan veel kennissen en vrienden, die zeggen dat het er allemaal goed uit ziet, ook een vriendin die in de opleiding dierengeneeskunde zit. Heb net even contact opgenomen met mijn dierenarts. Haar meteen laten keuren voelt niet juist, wil echt nog een keer gaan kijken voor ik een echte beslissing neem ook al weet ik dat zij het waarschijnlijk is.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:35

CalipsoLover schreef:
Cioccolato schreef:

De filmpjes heb ik al getoond aan veel kennissen en vrienden, die zeggen dat het er allemaal goed uit ziet, ook een vriendin die in de opleiding dierengeneeskunde zit. Heb net even contact opgenomen met mijn dierenarts. Haar meteen laten keuren voelt niet juist, wil echt nog een keer gaan kijken voor ik een echte beslissing neem ook al weet ik dat zij het waarschijnlijk is.

Gewoon tweede keer gaan kijken, fijnste is wel om iemand mee te nemen. Ik persoonlijk heb mij niet laten opjagen, ik ben drie keer wezen kijken alvorens ik de knoop doorhakte, kreeg ook meermaals te horen dat ze niks deed vasthouden, meerdere geïnteresseerd ect. Maar ik wil gewoon op mijn tempo kijken en beslissen.

Overigens kan een tweede keer ook tegen vallen als je gaat kijken. Neem je tijd het is idd geen pakje boter.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:01

Ik zou ook gewoon zondag afspreken desnoods iemand meenemen die minder met paarden heeft al is het enkel om met een frisse blik samen te kijken.
En dan ook kijken wat jou gevoel is en of je het dier niet leuker hebt gemaakt in je hoofd dan dat ie was, zo niet en je bent er nog steeds helemaal weg van dan keuren laten.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 23:10

Ik was sowieso op voorhand van plan om 2x te kijken en dan een beslissing te maken. Paardje komt uit de kudde, nog niks mee gedaan dus ook nog niet veel aan te zien buiten haar beweging in vrijheid, haar looks en hoe ze aan de hand is. Maar aangezien hij ze de vorige keer niet uit de kudde kon nemen (heb ze natuurlijk wel veel geaaid en van dichtbij gezien, heb ik haar nog niet aan de hand gehad. Wil me écht niet laten opjagen. Gelukkig (!!) heeft degene die mee ging iets laten weten en hebben we de afspraak intussen kunnen vastleggen. Ga morgen al wat contact opnemen met dierenartsen om wat info in te winnen over keuren, de stal is ook al verwittigd dat we er waarschijnlijk een gevonden hebben.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 23:13

Seven schreef:
Ik zou ook gewoon zondag afspreken desnoods iemand meenemen die minder met paarden heeft al is het enkel om met een frisse blik samen te kijken.
En dan ook kijken wat jou gevoel is en of je het dier niet leuker hebt gemaakt in je hoofd dan dat ie was, zo niet en je bent er nog steeds helemaal weg van dan keuren laten.

Dit is dus vooral voor mij belangrijk en daarom dat ik de afspraak van vrijdag met het ander paard ook nog gemaakt heb. Het voelt niet goed om haar meteen te laten keuren en mee te nemen, ik zoek echt een maatje en mijn droompaard. Dat moét echt de juiste match zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:19

Dat begrijp ik volledig
Ik zoek ook echt HET paard en naar meerdere te hebben gekocht die het naar een tijd dan toch niet waren was ik van plan om het paard wat me wat leek meerdere keren te gaan bekijken en rijden etc. Maar de merrie die ik ga keuren heb ik ook maar 1 X bekeken. Ik weet niet, ik had gewoon een goed gevoel bij d'r en nogal wat kapers op de kust dus moest ook wel sneller nadenken. Wel heb ik gewoon mazzel omdat ik om de hoek woon en dus gelijk kon gaan kijken. Daarnaast kent onze lesgever d'r heel goed en ken ik de vorige eigenaren die haar vanaf de fokker hadden ook dus de gehele geschiedenis was me al bekent dat geeft wel een heel stuk meer zekerheid anders had ik niet zo vlug gezegd ik wil keuren :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:00

Mag ik mij ook melden? Ik heb net mijn jongste paard moeten laten gaan ivm gezondheidsproblemen. Heb nu alleen mijn oudje van 28 nog. Wil gaan oriënteren naar een ander maatje voor het leven. De laatste keer dat ik een paard gekocht heb was 15 jaar geleden.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 13:02

Seven, ik kende mijn eerste paard ook al dus ik had ook het geluk dat ik daar al meer dan 10x op gereden had. Maar wel fijn dat je je de hele geschiedenis kent. Ga je ook RX keuren?

Welkom Mistral!

De prijs van het paard, dingen jullie die nog af of niet? Hoe doe je zoiets?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:48

Nee röntgen niet dat is al gebeurd en is recent genoeg maar klinisch doe ik altijd. Nu omdat ik ook wil fokken het gehele traject daarvan er bij.

Kwa afdingen ligt aan de prijs en het paard, ik probeer altijd wel tot een prijs te komen waar ik achter sta maar ga ook geen paard bekijken die daar te ver boven zit.
Deze merrie hebben we wel over onderhandeld omdat ze minder werd gereden en weer even opgepakt moest worden. Ik heb dat gewoon gedaan terwijl we er waren, oftewel uitgesproken dat we d'r nog iets aan de prijs vonden met de huidige situatie en of daar over te praten viel. Eigenaar gaf aan van wel dus laten gebeld en daar over gehad en naar 2 telefoontjes zijn we daar overuit gekomen.
Laatst bijgewerkt door Seven op 28-01-20 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:52

Heb ik niet gedaan omdat ik dat belediging zou vinden naar verkoper, was prijs meer dan waard.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 13:59

Ja het paard valt nu ook gewoon netjes in mijn budget. Is wel nog nooit gekeurd en ook niet ingeënt, moet ook dringend eens naar de hoefsmid dus ik heb er wel nog wat kosten aan. En kent iemand nog een dierenarts omgeving Breda/Antwerpen die klinisch en RX-keurt? Ik heb nu iets van een 5 dierenartsen gebeld, maar er zit toch nog wat prijsverschil in. De duurste vroeg 450-470 euro exclusief BTW en de goedkoopste 400 euro alles inclusief. De goedkoopste is nu wel degene die ik het meeste kreeg aangeraden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:01

Nee heb je en ja kun je krijgen. Je moet het per situatie inschatten qua afdingen. Al vind ik (onder)handelen een mooier woord er voor :j