Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danuah

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:20

De beste wensen allemaal!

Hier drama vannacht, beessie was helemaal in shock. Ik heb er vanaf half 6 tot 01:00 non-stop bijgezeten, daarna heeft m’n moeder het overgenomen omdat ik vanmorgen vroeg weer moest werken.
Hij was totaal de weg kwijt. :(:)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:22

De mijne is het nieuwe jaar ook goed doorgekomen. Maar bij ons valt het vuurwerk wel mee over het algemeen. :)

linda2008 schreef:
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Paardjes hadden het hier minder zwaar dan de hond (1 van de 3 honden is echt mega bang voor vuurwerk). En hoe is het bij jullie verlopen?

Nynkster, oeii heftig zeg!! Dat hoop je echt nooit mee te hoeven maken :(

Retjet, dankjewel :)
Jij hebt dus een lekkere stuiterbal := gaat het wel beter daan voorgaande keren?
Het stuiteren viel nog mee. :P Het was gewoon grappig dat ze eerst lekker ontspannen loopt, begint te bokken en dan opnieuw rustig is zonder dat ik er tussen moest komen. :') Het longeren begint beter te gaan! :D De overgangen gaan al veel beter (ook het terugkomen), dus ik ben blij.

Oeh, trailerladen wil ik ook zo graag eens oefenen... Ik heb alleen geen eigen trailer dus zou eens bij iemand op stal moeten vragen of ik mag oefenen. :P
Fijn dat jullie paarden het trailerladen goed doen! Jong geleerd is oud gedaan denk ik dan. :D

Danuah: Oei dat is veel minder... Is alles nu goed met ze? :=

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:28

Ik meld me aan met kleine broertje van mijn eigen paard - Frimeur !
Net een week dat hij is bij mij aangekomen om zadelmak te maken. Wij doen er rustig aan. Paard was heel weinig in de handen, maar, jeee.. hij is zo lief :j
Hier voor het eerst kennismaken tussen twee halfbroers
Afbeelding

Die lange mannen zijn al af :D

Morgen gaan we voor het eerst longeren

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:50

Beste wensen allemaal!

Oei danuah dat was ff rot dan dan ze zo bang waren. Nu weer een beetje hersteld van de schrik?

Welkom Skogan. Succes met Longeren morgen!

Hier ook wel wat paniek door het vuurwerk. Maar ik heb ze rond 18.00 op stal gezet. Eten wilde hij niet maar ik hem expres met rust gelaten. Om 23.00 ook even de bovenluikjes dicht voor de zekerheid. Geeft toch extra rust. Toen wij naar bed wilde gaan (rond 14.00 denk ik) heb ik de staldeuren weer open gezet zodat ze de paddock weer opkonden. Het ergste vuurwerk was toen achter de rug en ze waren weer een stuk kalmer. Vanmorgen was het eten weer op dus rust weer terug gevonden. Blijft Toch altijd een spannende avond/nacht.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:53

@retjethorse & @sumic, ik hoorde van m’n moeder dat hij nog een hele tijd met zijn hoofd bij haar op schoot heeft liggen slapen (Tinker van 8mnd). De mini Shetlanders komen er gelukkig altijd goed doorheen.

Bashie wilde eind van de middag ook niet terug naar huis, nadat hij weer op het land stond vandaag. Hinniken (doet hij normaal nooit), vervelend doen. Hij zal echt wel even denken dat zijn vertrouwde plekje nu weg is :\.
Gelukkig staat hij nu lekker hooi te eten en is ‘ie helemaal relaxed.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:06

Wat vervelend dat het bij sommigen niet zo lekker verliep; de jaarswisseling.

Bij mij ging het gelukkig wel goed. Ze staan middenin een woonwijk dus er is behoorlijk wat vuurwerkgebrul, maar ze hielden zich goed.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:56

Hey liefjes, ik ga jullie volgen, is dat goed? :) ik zal heel lief zijn :)

Ik heb er 1 van 2 jaar, die in februari alweer 3 wordt :wow: gaat wel hard eigenlijk.

Ben eigenlijk voorlopig niet van plan om haar in te rijden, maar ik vind het wel reuze leuk om jullie te volgen.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:54

Vervelend dat bij sommigen de paarden onrustig waren!

Skogan, dat is een knapperd zeg!

Gimme_Joy/Ambre, super knap! Ik wil dat ook eens oefenen, maar heb ook geen trailer haha.

Berryz, haha dat is ook mij probleem, ook micklem. Maar als het bruin wordt, en ik durf het aan, ga ik proberen om hem te verven als ik de goede kleur kan vinden. (Eerst uittesten op een oud hoofdsel). Wel dure grap als het mislukt, maar ik heb eens gezien dat iemand het had gedaan in een topic, en dat was heel mooi!

Retjethorse, haha vind ze het nog spannend soms? Of meer bokken van de energie?

Heb een jaaroverzicht gemaakt :D
[EJL-ITP] 2018 - Het eerste jaar met mijn Spaanse vriend.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:32

Aurelia schreef:
Retjethorse, haha vind ze het nog spannend soms? Of meer bokken van de energie?
Eerder energie en een ander paard welke ze in de bak aan het longeren waren. :j Het zadel reageert ze niet meer op. Als ze op het zadel gaat bokken, is dat eerder ter plaatse. :') Aliaa is ook heel expressief, dat houdt in dat je het echt wel ziet als je het zadel oplegt en ze het niet snapt. Nu geeft ze er geen kik meer op, ik kan het los opleggen en aansingelen zonder enige reactie. :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:29

Hoe gaat het met jullie knapperds?

Gisteren heb ik Joep leren inparkeren, want ik kon zelf nauwelijks lopen. Dat ging super. Ook heb ik gisteren heel even gehangen. Vandaag heb ik dit uitgebreid naar een stukje stappen.

Hij was zó braaf. Ontzettend rustig en ontspannen en hij vond het volgens mij wel een leuk spelletje. Omdat het vorig jaar niet goed is gegaan en al helemaal niet goed is afgesloten ga ik nu heel rustig met veel beloningen te werk én het gaat goed! Hij is zo veel meer ontspannen. Ik kon vandaag ook een stukje stappen, onwennig en wiebelig, maar hij deed het <3

Afbeelding

Op deze foto vind ik zijn blik zo mooi. Hij heeft hele rustige ogen :j

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:51

Wat heerlijk om Joep zo te zien. Dit is de bedoeling. Geen stress en paniek, maar een spel zonder verliezers. Wat is er vorig jaar mis gegaan?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:04

Wat een fijn beeld! Hier is de verzorgster veel bezig met het longeren van de vosse merrie. Ik kan nu helaas niet zo veel door een verrekte meniscus, dus het staat helaas allemaal op een laag pitje.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:09

Hij heeft waarschijnlijk toen hij echt jong was iets meegemaakt (hij wordt dit jaar 10 jaar). Hierdoor vindt hij mensen op zijn rug gewoon heel erg eng. Hij is als driejarige verkocht naar een traingsstal binnen 5 maanden weer verkocht en Joep kennende was dit echt té heftig. En daar reageert hij op. Bij degene voor mij is het ook een keer misgegaan. Toen was hij onder het zadel (op dezelfde manier als ik) maar toen scheurde de zitting van zijn Wintec kapot. Dikke paniek natuurlijk.

En toen vorig jaar bij mij ook een panieksituatie ivm een daas en te veel plotse drukte om zich heen op hetzelfde moment dat ik voor het eerst opstapte :=

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:14

Fflur heeft de hele week stil gestaan dus moest vandaag echt aan de bak. Regen of niet.
Afbeelding

Meteen de 3 jarige en 23 jarige ook aan het werk gezet. Flink nat geregend. Moet er wat voor over hebben _O-

Afbeelding
<3

Heb nog een grappig filmpje om te delen trouwens. Even uploaden :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:23

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:00

Ik heb van de week Bailey voor de eerste keer gelongeerd. Ze vond het heeel moeilijk om niet te plakken, maar wat heeft ze haar best gedaan.

Helemaal moe na 15 minuutjes

Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:01

KittyDylan schreef:
[ Video ]

Hahahahahahaha dit is echt TE leuk gewoon

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:19

KittyDylan schreef:
[ Video ]

Haha, nou dat komt helemaal goed hoor. Die kun je zo het parcours insturen, heb je geen ruiter voor nodig. :D

Hier is het hittegolf, dus ze doet al ruim een week helemaal niets en staat gewoon met de rest 24/7 in de wei te luieren. Ze 'hoeft' alleen maar geaaid te worden...

Afbeelding
Ze begint al massiever te worden. Geen bonenstaakje meer.
<3
Zo benieuwd hoe ze uitgroeid straks met training erbij.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 00:29

Hahahha KD! :') _/-\o_ Heerlijk zo op afstand bestuurbaar!

Go Joep! Lekker ontspannen!

Joy geniet even van haar twee vrije weken. En ze zit prima in haar vel. Ben er inmiddels achter gekomen dat ze een left brain extravert paard is, hoe zoek ik het uit :=

Dit is waarom:

Vorige week (boarding was weggehaald zodat je vanuit de nieuwe kantine in de baan kan kijken. Eerste keer dat we weer in de bak waren gebeurde er dit:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze vernaakt zich ondertussen prima in de paddock en wat een beer is het toch ook:

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 01:03

Vanwege een blessure (in zijn lies) mag Duke niet op de volte, dus grondwerken wordt lastig. Opdracht van de DA is vooral rechtuit te draven en hoewel ik dol ben op werken met dubbele lijnen, heb ik niet de conditie om een half uur achter hem aan te rennen, dus de enige mogelijkheid is rijden.

Oké hij gaat als een plank door de bochten en schiet vooruit als ik mijn been aan leg, gooit zijn hoofd omhoog als hij geen zin meer heeft, kan zich erg sterk maken... maar hij laat merken dat hij leer gierig is, wil werken en te vertrouwen is.

Ik moet zeggen, het gaat best goed! Rekening mee houdend dat hij alles erg spannend vind en heel voorwaarts is bij de minste druk, doet hij het toch maar allemaal even. Als hij schrikt, dan staat hij stil, wat echt een uitkomst is, want dan hoef ik hem er alleen door het spannende moment te krijgen, wat tot nog toe prima lukt.
Gisteren uitgestapt op de parkeerplaats en daarna een stuk zandpad op en neer gereden met hem. Hij vond dat zandpad heel spannend, maar hij deed het toch maar even, ondertussen luid hinneken naar de vriendjes die hij niet meer kon zien of ruiken. Hij voelde als een bom op punt van ontploffen onder mij, maar kwam elke keer terug op mijn stem. Ik was super trots op mijn puppy!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:02

Isabel_k schreef:
Hij heeft waarschijnlijk toen hij echt jong was iets meegemaakt (hij wordt dit jaar 10 jaar). Hierdoor vindt hij mensen op zijn rug gewoon heel erg eng. Hij is als driejarige verkocht naar een traingsstal binnen 5 maanden weer verkocht en Joep kennende was dit echt té heftig. En daar reageert hij op. Bij degene voor mij is het ook een keer misgegaan. Toen was hij onder het zadel (op dezelfde manier als ik) maar toen scheurde de zitting van zijn Wintec kapot. Dikke paniek natuurlijk.

En toen vorig jaar bij mij ook een panieksituatie ivm een daas en te veel plotse drukte om zich heen op hetzelfde moment dat ik voor het eerst opstapte :=

Mmm balen zeg en lastig op te lossen. Het lijkt behoorlijk bevestigd te zijn in zijn gehele leven. Rust is inderdaad belangrijk, mooi dat je paard het zo goed aangeeft als hij wel tevreden is. Echt een leuk paard om te zien!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:33

Dankje! Ik vind het ook een aansprekend paard :D

Het is een heel vriendelijk paard dat graag werkt. Heel sociaal ook. Wel een binnenvetter, maar inmiddels vertrouwd hij mij genoeg om toch het achterste van zijn tong te laten zien :j

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:48

Isabel_k: Leuk he dat leren inparkeren, ben ik met de mijne ook aan het doen! :D Ze snapt de bedoeling, maar er is nog een beetje werk om haar 'perfect' te laten parkeren. :P Geweldig dat het hangen zo goed ging bij jullie! Het ziet er echt leuk uit op de foto, geen spanning ofzo. +:)+

goldenarrow: Beterschap met de meniscus! Gelukkig heb je een verzorger die bezig is met de paarden. :)

KittyDylan: Ik vind jouw pony zo gaaf he. <3 Dat filmpje ook. _O-

Myrth97: Alle begin is moeilijk he. :(:) Dat komt wel goed met het plakken!

Gimme_Joy: Omg geweldig dier is Joy toch! :')

Daphara: Beterschap met de blessure!

Omg, ik ben zo gek geweest vandaag... Ik heb gewoon op Aliaa gezeten voor de aller eerste keer! *\o/* Ik heb al langer het gevoel dat ze klaar is voor een stapje verder te gaan, het zadel is prima, hangen met mijn voeten op het krukje gaat goed, mijn been over haar rug is geen enkel probleem en tja, Aliaa is ook al wat gekheid van mij gewoon... :') Dus, hoewel het absoluut niet het plan was, ben ik 3 keer gaan hangen, en daarna gewoon op haar gaan zitten. Aliaa haar reactie: 'Krijg ik nu mijn beloning? :D' Ze heeft geen kik gegeven... <3 Het voelde zo ontspannen aan, ik ben een minuutje blijven zitten om te genieten, er was zelfs tijd om foto's te nemen. :') En ik was helemaal alleen op stal... Niet zo verstandig eigenlijk, maar het gevoel zat echt goed. :))

Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:44

Wat fijn!

Je moet gewoon kijken wanneer het uitkomt, dan gaat het goed

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:53

Met dit soort paarden je gevoel volgen. Mijn lesgeefster had zelf een paard gefokt, en is er in de box eens op gaan zitten. Voelde goed, paard zen, helemaal super. En zo ging dat :+

Als je met deze merrie je gevoel blijft volgen komt het gewoon goed