Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:11

Lieve Kareltje....Heel even mocht je meemaken hoe het is om geliefd te zijn....mensen die om je geven,die je verzorgen.
Veel te kort jammergenoeg.
Ik ben blij dat hij niet in een koud,nat weiland is gestorven maar omringt met liefde!
Lieve Mist...je hebt je best gedaan...meer dan!
Heel veel sterkte!Iedereen zal Kareltje missen en iedereen had het zo graag anders gezien!Heel veel sterkte!

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:24

Ohh jee wat schrik ik zeg, ik had veel goede hoop. Arme Karel, ik denk dat het hem allemaal te veel is geworden. Eerst zo slecht, toen weer veel betere omstandigheden. Denk dat zijn lichaam het niet aankon allemaal.. ;(

Maar ik ben zo blij dat hij de laatste weken nog even heeft kunnen genieten. Liefde heeft kunnen voelen. Hij zal jou heel dankbaar zijn Mist. Hij heeft rust, warmte en veel liefde bij jou kunnen vinden en voelen.

Heel veel sterkte :(:)

xRaisin

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:30

Neeee -O- net nu zijn leven leuk begon te worden :(

Arme Kareltje en heel veel sterkte Mist, je bent een topper!

Miss_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:31

Sterkte Mist! Hoe kort ook, hij heeft bij jou even een welverdiend pensioen gehad!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:50

Ach gut .... dit had ik ook niet aan zien komen. ;(

Arme Kareltje, gelukkig heeft hij nu geen pijn, honger of andere ellende meer. Hij heeft bij Mist even een voorproefje van de hemel gehad en de rust gevonden om te sterven.

Mist ... heel veel sterkte met dit grote verlies. :(:) Ik hoop dat de daders ooit hun verdiende straf krijgen.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:34

Ahh arme Kareltje.. dit had ik ook niet verwacht.
Gelukkig heeft hij nog enkele weken kunnen genieten van een leven zoals het eigenlijk hoort te zijn voor een paard.
Te triest voor woorden dat er maneges zijn die zo met hun dieren omgaan.
Juist die dieren leveren het geld op, die moet je ten alle tijden met respect en liefde behandelen. Ik hoop dat iemand toch durft te melden welke manege het geweest is. Om meer leed te voorkomen.
Je hebt alles gedaan voor Kareltje, hulde daarvoor. Jammer dat het al zo gauw zo heeft moeten aflopen.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:06

Dit had ik ook niet aan zien komen...
Heel erg veel sterkte, gelukkig heeft hij in zijn laatste weken nog zoveel liefde gekend.
Een dikke pluim voor iedereen die daaraan heeft meegeholpen!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:29

Ah nee, arm Kareltje -O-
Wel fijn dat hij de laatste weken van zijn leven nog op zo'n manier heeft mogen doorbrengen, jammer dat het voorbij is. Heel veel sterkte! Y;(

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:37

Voor alle betrokkenen heel veel sterkte.
Fijn dat hij toch nog even een periode weer liefde heeft mogen ervaren!

Ik weet niet wat mogelijk is, en denk dat jullie daar vast wel mee bezig zijn, is het niet iets om te melden bij de FNRS?
Dat er een voorlichting campagne komt voor manege klanten, een stuk in de paard en sport bijvoorbeeld?
Niet dat daarin gelijk de manege die een ouder paard of pony voor de beginners heeft lopen zwart wordt gemaakt maar wel dat de extremen zoals Kareltje duidelijk worden en dat men daar best aan de bel voor kan trekken, desnoods een anonieme melding.
En wie weet bereik je daarmee ook de mensen die niet bij een fnrs manege/stal zitten...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:40

Heel erg veel sterkte Y;(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:47

Woestein schreef:
Voor alle betrokkenen heel veel sterkte.
Fijn dat hij toch nog even een periode weer liefde heeft mogen ervaren!

Ik weet niet wat mogelijk is, en denk dat jullie daar vast wel mee bezig zijn, is het niet iets om te melden bij de FNRS?
Dat er een voorlichting campagne komt voor manege klanten, een stuk in de paard en sport bijvoorbeeld?
Niet dat daarin gelijk de manege die een ouder paard of pony voor de beginners heeft lopen zwart wordt gemaakt maar wel dat de extremen zoals Kareltje duidelijk worden en dat men daar best aan de bel voor kan trekken, desnoods een anonieme melding.
En wie weet bereik je daarmee ook de mensen die niet bij een fnrs manege/stal zitten...

:j Setje plaatjes van de bodyscore (1-5 schaal dan, die is het simpelste), alle toeschouwers van les/wedstrijd/demo/etc. zien van vrijwel alle deelnemende paarden wel de billen langskomen.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:01

Wat een triest bericht is dit..natuurlijk is het mooi dat ie nog een fijne tijd heeft gehad bij jou TS maar GVD..waarom nou??
Je hebt er alles aan gedaan, hij had een fantastisch thuis en vervolgens legt ie het loodje, met dank aan zijn vorige eigenaren. Dit is een hele zware verwaarlozing geweest, misschien nog erger dan je dacht.
Ik wil jullie veel sterkte wensen met het verlies van dit fantastische knulletje :(:)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:05

Ik heb het niet helemaal droog gehouden toen ik je bericht las ts.
Er springen elke keer als ik de titel van dit topic ook maar zie, tranen van boosheid in m'n ogen.
De schade die ze aangericht hebben bij Kareltje is gewoon onomkeer geweest.

Toch vind ik dat jij alle verschil van de wereld gemaakt hebt.
Het verschil tussen een gevulde maag, of een lege omdat je niet kunt eten door je zere tanden.
Het verschil tussen kou omdat omdat je jezelf niet meer warm kunt houden of een warme deken.
Een donker hok of jouw royale stal met hoog stro.
Een gebruiksvoorwerp of een behandeling met liefde en respect voor zijn persoontje.

Hij kon nu in elk geval op een waardige manier heengaan.
Veel sterkte. ;( Y;(

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:06

Oh jeetje, die zag ik niet aankomen.

had hem nog zoveel liefde gegund!

Gelukkig heeft hij de laatste tijd alleen maar liefde gevoeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:07

Bizar dat dit in NL nog kan, dat niemand zijn scheur opentrekt als zo'n pony nog meeloopt in de manegelessen...

Heel veel sterkte met het verlies, jammer dat Kareltje zijn lijf toch op was... Arm arm dier...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:33

Kom je een paar dagen niet op bokt en dan lees je dit...

Heel veel sterkte TS en alle anderen die betrokken waren bij Kareltje.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:54

Dit was toch niet de update waar iedereen zoveel hoop op had :n
Maar wat fijn dat hij nog zijn laatste weken lekker heeft kunnen genieten van de ruimte, eten en liefde om hem heen. Want echt waar, alle actieve betrokken bokkers, wat hebben jullie top werk geleverd.

Ik hoop dat er nog wel iets richting die manege aan terug koppeling zal kunnen komen.

Misschien iets voor een onderdeel op bijvoorbeeld Horse Event, de bodyscore en wat je dan voelt/ ziet en hoe je daarop verder kan gaan. Dan bereik je toch direct een redelijk groot publiek ?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 16:16

Afbeelding
Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes !

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:49

Mist sterkte met het velies van Kareltje. Ik heb het totaal niet zien aankomen.

Er is iets wat ik mij afvraag. Is Kareltje dood gegaan door lange verwaarlozing of is Kareltje hard achteruit gegaan omdat er iets mis was. Daar kom je misschien wel nooit achter. Zou het kunnen dat deze pony heel snel is afgetakeld en dat daarom niemand deze magere pony heeft zien staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:53

Heel veel sterkte met het verlies van Kareltje! Blij dat hij bij jou nog mooie laatste weken heeft mogen hebben! :(:)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:10

Joolien schreef:
Bizar dat dit in NL nog kan, dat niemand zijn scheur opentrekt als zo'n pony nog meeloopt in de manegelessen...

Heel veel sterkte met het verlies, jammer dat Kareltje zijn lijf toch op was... Arm arm dier...

Je wilt niet weten wat er allemaal in Nederland 'nog kan' daar ga je nog van schrikken als je er wat dichterbij staat.

Daarom hoop ik ook dat het PV wel doorgezet word.
Ook na overlijden kan dit nog gewoon. Laatst nog een verhaal gelezen over een ovl hond die werd opgehaald door de dierenambulance. Deze vertrouwden de zaak niet en er is sectie verricht.
Toen bleek het gewoon verwaarlozing te zijn en is de eigenaar beboet.

Dus niet opgeven. Ook na Kareltjes overlijden kan er nog ingegrepen worden.
Dat is men Kareltje wel verschuldigd.

Succes ermee en sterkte.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:13

Ik heb stilletjes mee gevolgd.
Heel veel sterkte met het verlies van Kareltje.
Gelukkig heeft hij de laatste weken nog heel vele liefde gehad :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:17

ach..ik heb het hele verhaal gelezen..

Mist wat wrang,wat zal dit 'onaf' voelen..dit was een te snel afscheid... ;(

die kareltje heeft het geluk gehad heel even in de hemel op aarde terecht te komen,wat heb je goed voor hem gezorgd!

en toch zou kareltje eens een soort boegbeeld moeten worden,laat de mensen eens weten dat dit níet goed is,alle mamma's en pappa's die hun kroost op een manege laten rijden waar paarden en pony's er zó uit zien,is niet goed!!
niet iedereen weet dat en vaak denken niet paardenmensen dat de wél paardenmensen het wel weten en goed doen..

Wat mij betreft gaat kareltje maar een voorbeeld worden voor een heleboel manege pony's/paarden die er ook niet goed bij lopen :j

voor nu wens ik je heel veel sterkte met dit veel te vroege afscheid van een kleine dappere pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:28

Ben er stil van.
Heel veel sterkte!
Zo oneerlijk, veel te kort...
Gelukkig heeft hij de laatste weken van zijn leven wél mogen ervaren wat het is om geliefd te zijn.
Nogmaals heel veel sterkte!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:39

Ik heb in stilte beide topics gevolgd en was blij een update te zien, had er al zin in om te lezen hoe hij weer vooruit gegaan was..

Stilte.. Y;( dit was niet wat we wilden lezen, niet wat kareltje gegund werd..
TS, en TS van het vorige topic, jullie zijn toppers. Kareltje heeft heel veel geluk gehad met jullie.

Sterkte..