Ik ben eigenlijk gewoon heel lekker aan het rijden op het moment. Ik heb ontzettend veel baat bij het losrijden zoals dat in de eerste fase wordt gedaan. Ik begin heel trouw met 3 rondjes links- en rechtsom in stap aan de lange teugel, maar wel echt aan het been. Daarna op beide handen wat grote voltes aan een contactteugeltje en daarna draaf ik aan. Ik had gister les van een vriendin die voor de Orunopleiding nog een opdracht moest doen en zij was echt verrast hoeveel losser Beleza draaft en hoe actief ze achter is in het losdraven.
In galop heb ik nog wel een groot verschil tussen links en rechts als ik Bel echt in haar eigen evenwicht laat lopen. Het kost me moeite om dan niet in te grijpen. Om haar niet net een beetje schoudervoor te zetten op de rechterhand. Wat zouden jullie doen?
Voor het losrijden heb ik zo'n 25 minuten nodig. Daarna stap ik wat aan de lange teugel en pak ik haar wat meer op. Ik rijd dan een aantal stap/draf/halt/achterwaarts-dingetjes en daarna is ze zo fijn voor elkaar! Al zoveel meer en makkelijker bij elkaar en op het achterbeen!
Heb weer zin in de wedstrijd zondag. Ik ga er heen met nog minder verwachtingen dan voorheen en een nog sterkere overtuiging dat ik bij mijn eigen plan blijf. Dan maar rustig aan puntjes rijden.