Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:16

Dilayla welk leren bit gebruik jij? Dat is mijn volgende optie, maar het lijkt er op dat ze een ongebroken trens erg prettig vind :) verder heeft ze weinig ruimte dus ik kan niet een te dik bit nemen. Een dubbelgebroken sprenger met D-ringen lijkt me ook wel wat, maar het is zo'n klap met geld om even uit te proberen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:38

Vandaag weer 'gelongeerd'. Even beetje duidelijk gemaakt dat ik de leider ben. :)
Ze snapt al goed links en rechts om maar stappen en galop wat minder hahhaa.
Maar ben toch super blij als ik dit zie <3

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:40

Leuk setje zo MoriYT :j
Super gangenwerk bobje26!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:53

Idd een knap ding darkadia!
Jouw vlekje is ook erg leuk MoriYT :)
En ziet er goed uit bobje26!

Ik ben ook trots <3
Afbeelding

Voor het eerst écht met Jet gereden vandaag, beetje door de wei gestuurd en geoefend met halthouden en aanstappen. Geen stap verkeerd gezet :)
Jammer genoeg wel de DA moeten bellen voor Jula, die stond met een heel dik oog wat ze niet meer opendeed. Waarschijnlijk gestoten, helder traanvocht, geen zichtbaar letsel aan de oogleden en een minuscuul krasje op het oog zelf. Dus zalf en pijnstiller gekregen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:10

Jaja loopt lekker Bobje! <3
Knap diertje is het ook.

Wat een schatje klijntje! Fijn dat ze zo braaf was, maar flink balen dat Jula zo'n dik oog heeft. Hopelijk snel weer wat beter.

Vandaag mijn paardjes voor t eerst in de grotere wei gehad, ze kunnen nu echt vol gas (van de zomer krijgen ze er nog een paar hectare bij, kunnen ze helemaal feest vieren).

Western pony ipv dressuur pony. :+
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder kan ik helaas niet zoveel, alle sneeuw is in een ijsbaan veranderd. Dus of snel weer cm of 10/20 sneeuw of daar de lente maar snel komt!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:42

Fijn! Hij blijft mooi op de cirkel! Ik moet die van mij steeds corrigeren ook al heb ik nu een stuk afgezet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:29

Wat fijn klijntje! Doe je het voor toch :j Oogje komt wel weer goed :(:)
Helemaal maf quir xD Blij dat het hier eindelijk warmer is krijg het koud bij de aanblik van die sneeuw :brr:
Braaf aan de longe, heb je de beugels helemaal los of een beetje aan de singel zeg maar?

Vandaag een paar drafpasjes op Diva gedaan wat totaal niet de bedoeling was. Mijn vriend wilde Diva haar zadel op Kim hebben. Hij zegt nog dat ik dan niet zonder zadel op Diva moest want wat als ze gek deed. Ik met mijn stomme kop "in het ergste geval lazer ik er af". Nou ik lag inderdaad bijna op de tegels omdat Diva gek deed :')
Mijn vriend heeft ook een zijde op Kim gedraafd, het komt ooit nog wel goed met die 2 <3

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:41

Ik heb gister mijn varkentje even aan het werk gezet met de dubbele lijnen. Hij begint een beetje dik te worden en ik wil hem nu sterker gaan maken voor het inrijden straks. Zijn luizen levend is aan een einde gekomen ~~}>

Afbeelding
Afbeelding

we hebben hem natuurlijk ook lang en laag gelongeerd ;)

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:58

wij (mijn zussen en ik) gaan deze zomer Isabella beleren.
Afbeelding

ze wordt in maart 3 dus deze zomer gaan we rustig aan beginnen met haar! :o <3

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:33

Leuk om al die vooruitgangen te lezen!

Lucky heeft twee weken vakantie gehad omdat het zo ontzettend goed ging afgelopen weken. Veel nieuwe prikkels dus dan krijgt hij altijd even rust. Wel twee keer even gepoetst en los in de bak gehad :)
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag weer begonnen en de dubbele longe pakte hij weer zo goed op!

Helaas ook slecht nieuws. Lucky is eigenlijk van mijn staleigenaar maar ik mocht hem "rijden" en hij zou hem niet verkopen. Nu vertelde hij dat hij hem toch wel wou verkopen.. Dit haalt mijn motivatie wel een beetje weg, maar ik ga er wel mee door omdat het voor mijzelf ontzettend leerzaam is en Lucky er plezier in heeft :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:44

eline, dat is rot zeg.. begrijpelijk dat de motivatie weg is..

Vandaag weer begonnen met longeren, een klein kwartiertje.
Ik denk dat ik dat 3x per week ga doen.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:34

Dublinlove8 schreef:
liesen schreef:
Jaa hier!
Ik heb een nieuwe schimmel merrie die volgendjaar aan de beurt is. Ze heeft tot nu toe een heel fijn karakter dus ben benieuwd hoe ze het gaat doen.

We doen nu 1x pw wat met haar zoals borstelen, vastaan enz.
[ [url=m/pLVI31.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YqdTNl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet iets te weinig??.

Dit was ook al weer tijdje terug dat ik dit schreef. Nu doen we inmiddels 2,3x per week wat. Vind ik meer dan genoeg voor een 2,5 jarige.

Ze staat ook aan huis dus we hebben dagelijks contact met haar. Daar worden ze ook al super mak van!

Mevrouw is inmiddels naar een oefen keuring geweest, ze kan al longeren stap en draf en hoofdstelletje+ bit kent ze ookal. Lopen prima op schema!

Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:41

Balen zeg Eline, snap wel dat de motivatie dan weg is. Wel een heel leuk dier!

Wat een leuk en fijn paard Dawson! Ziet er uit als een fijn dier om mee te werken.

Liesen, je kan nooit te weinig doen hoor, alleen te veel! Leuk dier!

Mijn baby is eigenlijk veel te makkelijk en braaf...
Nu ben ik wel allemaal van die hete kwpn paarden gewend, maar toch. Ze staan thuis, maar doe op dit moment 1 à 2 keer in de week echt iets met haar. Wel bijna elke dag poetsen, knuffelen, wandelen en natuurlijk binnen/buiten zetten, voeren en zo. Vind ik voor nu ook meer dan genoeg voor haar. Ze is echt nog baby, vooral in haar lijf. Ze krijgt de tijd en moet ook nog drie worden...

Was ze aan het poetsen (het dooit sinds lange tijd weer, dus het is een modderzooi buiten en ze vonden het leuk om vanmiddag even lekker door de klei te rennen en rollen), maar kreeg de klei niet van haar benen omdat het nog niet helemaal droog was. Dus toen maar mijn longeersingel gepakt, halstertouwtje aan de singel. Singel erop, touwtje voor de borst langs, singel vast, niets voorzichtig, nee gewoon erop. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Alleen even proberen de singel op te eten, toen touw op de borst, mocht ze niet... nou dan maar hooi eten. Ze is zo leuk. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Singel is alleen helaas te groot voor haar... toch niet zo handig, alles full hebben, maar nu twee D pony's thuis hebben staan. Haha. :=

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:52

Quir schreef:
Balen zeg Eline, snap wel dat de motivatie dan weg is. Wel een heel leuk dier!

Wat een leuk en fijn paard Dawson! Ziet er uit als een fijn dier om mee te werken.

Liesen, je kan nooit te weinig doen hoor, alleen te veel! Leuk dier!

Mijn baby is eigenlijk veel te makkelijk en braaf...
Nu ben ik wel allemaal van die hete kwpn paarden gewend, maar toch. Ze staan thuis, maar doe op dit moment 1 à 2 keer in de week echt iets met haar. Wel bijna elke dag poetsen, knuffelen, wandelen en natuurlijk binnen/buiten zetten, voeren en zo. Vind ik voor nu ook meer dan genoeg voor haar. Ze is echt nog baby, vooral in haar lijf. Ze krijgt de tijd en moet ook nog drie worden...

Was ze aan het poetsen (het dooit sinds lange tijd weer, dus het is een modderzooi buiten en ze vonden het leuk om vanmiddag even lekker door de klei te rennen en rollen), maar kreeg de klei niet van haar benen omdat het nog niet helemaal droog was. Dus toen maar mijn longeersingel gepakt, halstertouwtje aan de singel. Singel erop, touwtje voor de borst langs, singel vast, niets voorzichtig, nee gewoon erop. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Alleen even proberen de singel op te eten, toen touw op de borst, mocht ze niet... nou dan maar hooi eten. Ze is zo leuk. <3

[ [url=m/mUiuE4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YhJFkP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5eph8v.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j4Hixw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bFxSFH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Singel is alleen helaas te groot voor haar... toch niet zo handig, alles full hebben, maar nu twee D pony's thuis hebben staan. Haha. :=

Wat een schatje! Zo lief die puppy kopjes <3.
Een en al onschuld
.
Fijn dat ze zo braaf is. Ik denk zelf dat het scheelt of je paarden aan huis zijn opgegroeid of in de opfok. Dan zijn ze toch vaak wat wilder bij thuiskomst.

Wobbes is een en al gezelligheid thuis. Loopt de hele dag om je heen.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:15

Wat leuk om te zien dat iedereen weer aan de slag is, wat een leuke puppies allemaal <3!
Het scheelt inderdaad wel waar ze opgegroeid zijn of ze wat aanhankelijker/liever/rustiger zijn. Hoe je het noemen wil.

Ik ben rustig aan het opbouwen met King, hij is stiekem drie jaar geleden al zadelmak gemaakt maar verder is er nooit meer iets mee gedaan. Gisteren heb ik er voor de tweede keer opgezeten. Man wat een gaaf paard! :D Ik heb nog nooit eerder zoiets gevoeld bij een ander paard en dan zijn dit maar rondjes aan de longe.

Brego loopt ondertussen veel aan de longe, hij is zadelmak en er heeft twee keer iemand op hem gezeten. Nu trainen we door aan de longe tot hij volledig ontspannen loopt in z'n rug.

Afbeelding

Afbeelding

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:59

Leuk al die vorderingen! Het begint nu voor de meeste toch al beetje dichterbij te komen he het echte zadelmak maken *\o/*

Laten jullie je paarden voor het zadelmak maken nog checken door een masseur of osteopaat?

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:02

Dawson123 schreef:
Leuk al die vorderingen! Het begint nu voor de meeste toch al beetje dichterbij te komen he het echte zadelmak maken *\o/*

Laten jullie je paarden voor het zadelmak maken nog checken door een masseur of osteopaat?

Ja doe ik wel! Gewoon even groen licht krijgen voordat je je paard pijn doet. Dan heeft die gelijk een nare ervaring. Volgende week woensdag 1 maart komt ze mijn paard checken.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik vind dat ze beetje strak in de rug oog bij de lendenen en met borstelen reageert ze er op. Misschien als ik niks gezien had, had ik het niet gedaan. Maar kwaat kan het nooit!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:22

mijn "project"paard ook in 2017 beleerd.. of eigenlijk zijn we daar nog steeds mee bezig.. door haar magere conditie en spier. bouwen we erg rustig op.. veel longe. alles in overleg met osteopaat.hij gaat mooi vooruit.Afbeelding
slecht plaatje van gisteren maar eindelijk gaat hij iets zakken.vandaag onder het zadel ook kleine stukjes...supertrots
Afbeelding

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:16

suikermeisje schreef:
Niet door osteopaat of zadelmaker. Daarmee heb ik altijd al juist gezeten qua gevoel. En in 2 maanden verandert zo'n paard al zoveel dat ik daar niet aan ga beginnen met de zadelmaker.

Alleen naar de tandarts geweest om ervoor te zorgen dat het gebit goed is.

Zadelmaker doe ik ook niet. Omdat dat idd totaal geen nut heeft. Wij maken paard zadelmak met een stubben zadel die vrijwel op elk paard redelijk ligt. Is iniedergeval geen zadel wat knelt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:07

Osteopaat vond ik belangrijk voor de eerste keer erop, die ervaring moet niets met pijn te doen hebben. Boomzadel durf ik niet, als ik geld over had misschien maar vind boomloos vele malen prettiger.

Gisteren zonder zadel of hoofdstel gezeten. Ze was ervoor og zenuwacbtig aan het draven omdat haar moeder gelongeerd werd maar eenmaal erop was ze kalm en gefocust op eventuele beloningen dus heb even fijn genoten.
Afbeelding

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:22

Hier was Jula's oog op zondagochtend alweer helemaal open en het ooglid weer geslonken. DA belde maandag nog netjes om te vragen hoe het ging. Ik moest nog even doorgaan met zalven en pijnstiller, maar dat viel niet mee! Ik ben blij dat ze zo klein is, kon haar nog enigszins in de 'houdgreep' houden, maar dan nog was het behoorlijk lastig :D
Zondagochtend zijn we (vriendin en ik) met de kindjes gaan buitenrijden, kindjes erop en wij de pony's aan een touwtje. M'n zoontje, de jongste, rijdt ook en hij mocht dus op Jet, omdat hij al netjes stil kan zitten en goed lichtrijden. Dat vond zijn oudere zus, die gewend is dat zij altijd alles beter weet en kan, niet zo tof :+ Onderweg hebben we wel geruild.
Hoe dan ook; het ging echt super. Stappen, draven, halthouden en geen stap verkeerd gezet de hele weg. Bijna niet te geloven dat Jet nog niks kon :) Zo gemakkelijk en braaf.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:02

Zondag toch even omdat ik een goeie dag had het tuig bij Bailey omgedaan en gaan longeren.
Wat was ze weer braaf. Wel hier en daar een bok om de broek van het tuig maar ach dat mag wel tijdens het beleren.

Achteraf had ik ook de borst best op de maat van Nadja kunnen laten zitten. Dacht doe hem een gaatje lager voor Bailey maar nu weet ik dat voor de volgende keer. Volgende keer ga ik ook touwtjes doen zodat er al wat druk op het bit zit zodat ze daar ook aan kan wennen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kimmiee_D op 22-02-17 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:04

Stille meelezer, vlgs mij zit de broek ook te strak,maar wat een leuke pony

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:09

jobamara schreef:
Stille meelezer, vlgs mij zit de broek ook te strak,maar wat een leuke pony

Kon gewoon een vuist tussen broek en bil

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:12

Prima maarkijk is goed naar de 3e foto van je, zie net dat je in een ander topic dezelfde reaktie krijgt is maar een tiphoor ik laat het hierbij.

Suikermeisje gaatniet om het wennen, de broek heeft een funktie
Laatst bijgewerkt door jobamara op 22-02-17 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt