[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anke

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:14

Ja :(:)
Wat ben jij gemeen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:17

Party animals :=

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:19

Haha wat een hoofd voor onder de feesthoed..... er hangt duidelijk een wolkje met "not amused" boven _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:36

Zou zonde zijn om die leuke en mooie taarthoed te vernaggelen.

Inderdaad, party animals, tegen wil en dank. :D

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:53

Whahaha,wat een leuke foto's weer. Ik word nog altijd blij als ik zie hoeveel vooruitgang je geboekt hebt,petje af voor jouw hoor.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:29

Wat een leuke foto's! Heerlijk hoe die paardjes "alles" toelaten. +:)+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 18:55

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:22

Gaaf!!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:25

Super tof. Gefeliciteerd, weer een mijlpaal.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:06

Wauw!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 18:40

Zoals een echt penny meisje was het altijd al mijn droom om zonder tuig te rijden. Want ja, dat blijft toch een mooi gevoel, gewoon met zo min mogelijk tuig samen met je paard een team vormen.
Met James had ik het ook wel eens geprobeerd, dat ging op zich wel. Maar niet gecontroleerd.... We hebben wel eens tuigloos gesprongen, maar James was meer een ongeleid projectiel. En dan moest ik maar hopen dat hij de kant op ging waar ik naar toe wilde. Want daar was James toch eigenlijk veel en veel te eigenwijs voor.
Dat durfde ik dan ook altijd alleen in een goed afgesloten, kleine bak.
Vanmiddag aan het einde van de dag nog even met Nick in de weide gereden.
Om te rijden eigenlijk best een groot oppervlak. En al helemaal als je alleen met een neckrope wilt rijden. Ik noem het intussen al een Nickrope.
Ik zat zelf eigenlijk helemaal in de stress vooraf. "Bliksem moet uit de weide, dat leid Nick af".
Maar Nick deed helemaal niets uit op Bliksem. Ikzelf was afgeleid door Bliksem. Bliksem stond alleen te vreten. Maar ik zag al weer sproken. "Maar straks gaat ie rennen en dan gaat Nick er achter aan en dat zit ik met alleen een touw en dan,....".
Toen dacht ik bij mezelf... "Nee... Ik ga niet alle 'gevaren' weghalen".
Dus Bliksem mocht blijven staan.
En het verbaasde me - na het inrijden met hoofdstel - hoe braaf Nick weer te rijden was met alleen een touw. En het ging al een stuk beter dan de laatste keer!
Met James is het nooit gelukt om echt gecontroleerd met neckrope te rijden.
Maar met Nick lukt het wel! Ookal hebben we dit nog maar 4 keer gedaan. En klooi ik maar wat aan, het lukt wél. :D
En het was super leuk, ondanks mijn onnodige stress vooraf.
Ik schoot zelfs nog in de stress om "Wat als Nick mijn stress voelt en bang wordt en dan ...". Wat een ontzettend stresskip kan ik soms ook zijn. Echt...
Maar ondanks alle onzekerheden vooraf, was het weer een succes!
Want ik ben te eigenwijs om het dan maar niet te doen. Nee, ik ga gewoon door!
Want zelfs van mijn stress was Nick niet onder de indruk. Dat zal hij inmiddels ook wel aan gewend raken ;)
We hebben dan ook fijn gesprongen met de Nickrope en ook een drafje, figuren en galopje door de weide gemaakt. Gecontroleerd, zoals ik Nick stuurde :D
Nick is een super leuke haf. Lief, en op zijn manier ook bijzonder. Misschien wordt hij nooit zo'n waterrat als James, maar Nick heeft andere kwaliteiten! Het is tenminste een Haflinger dat helemaal bij mij past :)
En bij ons gezin.

Daan heeft foto's gemaakt. (Dankje schatje. Want voor jou is het soms ook geen pretje om met zo'n flippende stresskip om te gaan... :(:) )

Davidje stond ook in de weide en heeft gefilmd! :D

Screenshot uit de film van David. Even instappen over de balkjes.
Afbeelding

En over de laagste boomstam, voor de warmingup. Foto door Daan.
Afbeelding

En daarna over een 'echte' hindernis. Hier moest Nick toch echt een sprongetje maken.
Afbeelding

En met de Nickrope :') Screenshot uit filmpje van David.
Afbeelding

Want Daan was steeds te laat met foto's maken. :=
Afbeelding

Nou vooruit, hij heeft toch een foto gemaakt met goede timing.
Afbeelding

En lekker in de weide draven, gecontroleerd. Nick luistert goed.
Afbeelding

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:03

Heel gaaf dit!! Vooral omdat je zoveel stress had en het toch gewoon lukt. Volgende keer stap je lekker relaxt op! Heerlijk paardje is het!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 19:14

Ik ben een vreselijke stresskip, zie overal beren op de weg en leef heel veel in angst. Dat uit zich ook in lichamelijke klachten. Alleen ik weet dat verdomd goed stil te houden. Ben een echte binnenvetter.
Maar de laatste tijd merk ik dat als ik er over praat, het eigenlijk een grote opluchting is. En ik niet de enige ben. Ondanks alle stress vooraf zet ik altijd wel door. Omdat ik zo eigenwijs ben :P
Ik ga niet bij de pakken neer zitten.
En daarom wil ik het ook graag delen dat het niet altijd zo 'soepel' gaat zoals het altijd lijkt vanaf de buitenkant.
Heb een paar dagen in de maand dat ik wel total zen ben, en heel relaxt... tijdens de eisprong :')
De rest van de maand ben ik een heks.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:01

En toch verwacht ik dat niet van je,zeker niet omdat alles wat je doet met Nick er zo zeker en relaxt uit ziet. Ik vind het iig.weer stoere plaatjes. Ik durf zeker wel te springen maar alleen met zadel en hoofdstel hoor,op zeker dus. :D

Op de laatste foto kruip je iets uit elkaar,ga gerust wat trotser zitten,daar heb je alle recht toe en buiten dat,tieten naar voren,wat mooi is mag gezien worden. :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 22:20

Het is vooral de stress vooraf. Eenmaal op het paard gaat het meestal wel hoor. Het is de stap om het te doen. In mijn hoofd speel ik alle mogelijke (ramp) scenario's af. En probeer me daar op voor te bereiden. En dat geeft stress. Stom eigenlijk, want niemand weet hoe het zal gaan. Ik moet eens vaker gewoon de dingen op me af laten komen. Maar dat vind ik heel erg moeilijk.
Ik heb dan ook een vorm van autisme en add. Alles moet volgens schema. Wijkt er iets af dan ben ik al in paniek... verrekte irritant is dat. Kan dan echt compleet flippen.
Maar eenmaal op het paard en gaat het goed, dan heb ik ook veel plezier. En daar kan ik blij van worden. En krijg ik weer even positieve energie, want ik leef met de dag. Ik kan moeilijk iedere dag door komen. Ik vind het echt heel lastig. Maar de paardjes en mijn gezin helpen me er doorheen :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:30

Hihi ik ben ook zo'n stresskip hoor.
En je kunt iedereen langs de kant voor de gek houden, maar niet je paard :+
Ik stap er dan vol nep-zelfvertrouwen op met het idee 'als hun het geloven dan Dexter misschien ook wel' maar die ouwe Dex maak je niks wijs :p Hij is dan gelukkig wel weer zo dat ie ook gewoon blijft stilstaan als hij merkt dat ik niet stevig in mijn schoenen sta. Dan verzet ie geen poot meer.

Ik hooop ooit ook eens zo te rijden met neckrope, het ziet er zo heerlijk uit!
Nick heeft een ontzettend lieve uitstraling

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:56

Dat had ik echt nooit achter jou gezocht (tot zover mijn mensenkennis _O- )
Jij komt echt super moedig over. Allerlei dingen die ik niet durf met paarden, zoals gaan rijden zonder zadel op Walter die ik toch al 12 jaar heb, doe jij gewoon.
Ik vind het gewoon heel gaaf wat jij doet, maar ook hoe je je nu open stelt.
Komt goed.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 23:06

Granoek, Wel fijn dat wanneer Dexter jou onzekerheid aanvoelt dat hij blijft staan. :)
Ik heb het rijden met neckrope gewoon geprobeerd. En dat ging verrassend goed. Je zou het ook gewoon eens kunnen proberen in een kleine ruimte.
Zo deed ik dat met James ook, gewoon proberen :P Ik lag wel gelijk op de grond, maarja dat was James. Daar ben ik 10.000 keer af gestuiterd :') Wat een klier was dat toch ook eigenlijk. :')
James en ik waren dus aan het springen zonder tuig en James besloot er helemaal klaar mee te zijn. Hij galoppeerde met mij op zijn rug naar de uitgang van de bak. Die met een draad dicht was. Die gek loopt zo onder de draad door en ik viel er achterover af, want ik bleef achter die draad hangen :')

Dus na al die avonturen met James, was ik erg verbaasd dat het ook anders kan :P Een meedenkend paard, zoals Nick ben ik niet gewend :')

Wendy, Ik ben gewoon een moedige stresskip _O-

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:48

Chasey schreef:
Het is vooral de stress vooraf. Eenmaal op het paard gaat het meestal wel hoor. Het is de stap om het te doen. In mijn hoofd speel ik alle mogelijke (ramp) scenario's af. En probeer me daar op voor te bereiden. En dat geeft stress. Stom eigenlijk, want niemand weet hoe het zal gaan. Ik moet eens vaker gewoon de dingen op me af laten komen. Maar dat vind ik heel erg moeilijk.
<knip>
Maar eenmaal op het paard en gaat het goed, dan heb ik ook veel plezier. En daar kan ik blij van worden. En krijg ik weer even positieve energie

Jij beschrijft nu dus echt mij!
Ik was (ben nog steeds, maar nu ponyloos) een stresskip, zag allemaal doemscenario's voordat ik op mijn pony stapte, knoop in mijn maag van de zenuwen, maar (meestal) zodra ik erop zit gaat alles goed en was mijn stress weg.

Victor was zelf ook een erg zenuwachtige pony zo nu en dan, daar ben ik ook een keer vanaf gevallen (eerste keer dat ik thuis op hem reed, haha), maar meestal als hij ergens van schrok (en in 1 seconde 180 graden omdraaide en met een aantal bokken weg sprintte :+ ) en ik er half naast lag stopte hij direct. Zo lief. <3 Hij kon ook een klier zijn, hoor, maar toch kon ik zonder zadel en bitloos prima met hem rijden, als we samen maar ontspannen waren. Neckrope lukte dan weer niet, helaas, en ook buitenrijden was alleen maar luid hinniken en dribbelen. Dat vond ik zelf ook te eng met hem. Ik had jou graag als buur gehad in die tijd, haha, zodat je mij met hem kon helpen. :)
Haflinger Bloem was gelukkig een stuk braver, als zij schrok (zelden) deed ze 1 sprong opzij en dat was het.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 21:09

Ah gelukkig ben ik dus niet de enige ;)

Vanmorgen was Nick tijdens een buitenrit overal bang voor, ik werd er chagrijnig van :')
Of nou die suiker in het gras naar zijn kop stijgt, of dat ie gewoon aan het klieren was weet ik niet. Maar na boos worden ging het een stuk beter. Dus wat het nou was... Maargoed kan natuurlijk een keer. Dat had James ook wel eens van die dagen.

Daarna foto's van hem gemaakt. Gewoon omdat het kan :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En z'n kont.
Afbeelding

En na het foto's maken kregen ze hooi van David :')
Afbeelding

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:19

Mooie foto's.

Vind Nick er steeds beter uit gaan zien,m.i. word zijn beharing/vacht ook beter.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:31

Bohh bij jullie ook al zoveel vliegen, hier is het ook echt niet te harden :n
Hij ziet er wel inderdaad heel goed uit! Leuke foto op dat blok :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 22:53

Ja!! Waar die vliegenexplosie vandaan komt is mij een raadsel.
In de paddock viel het nog mee. Maar in de weide zitten er wel 20 op hun hoofd en 20 op de kont. Niet normaal.
Bij de eerste foto heb ik een stuk of 8 vliegen weggeshopt.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:05

Leuke foto's weer!!!
Mijn vroegere haf werd altijd helemaal gek van de vliegen (wild ook echt) dan was het soms moeilijk om te blijven zitten. Voor in de weide altijd volledig onder exceemdeken alleen maar vanwege de vliegen. Hoop dat ze weer verdwijnen....

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:06

super gafe foto's zeg!! echt wow!