!! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!! 

Ik heb nu al meerdere keren mensen raar zien kijken als we voorbij komen racen. Die zullen vast denken dat mijn paard op hol geslagen is
. Ik heb Ducky eerst twintig minuten in de molen gezet en toen ben ik al mijn spullen klaar gaan leggen. Ik heb een hark, schep en drie zwepen in het midden van de longeerkraal gelegd en ik heb aan een stalgenoot gevraagd of ze het hek achter mij dicht wilde doen. Toen ik in de kraal stond met Duck heb ik hem gewoon van me af geduwd zoals ik dat geleerd heb met de “longeerlessen”. Hij liep heel braaf weg alleen hij begon wel gelijk keihard te galopperen. Hij racete echt als een speer door de kraal heen. Hij ging zo snel dat ik op een gegeven moment dacht dat hij om zou vallen, maar met veel ho rustig maar en een beetje spelen met de teugels kreeg ik hem naar een rustig galopjes en vanaf daar heb ik gewoon alles gedaan wat we altijd doen met longeren. Hij kwam alleen rechtsom een keer op me af, maar toen riep ik keihard hé! en sloeg ik keihard de zweep achter zijn kont op de grond en toen ging hij weer. Hij was wel echt woest, maarja hij heeft me niet aan kunnen vallen. Voor de rest ging het heel goed en heb ik hem fijn kunnen longeren. Hij was daarna wel helemaal bezweet, maar hij heeft nog een kwartier in de stapmolen kunnen uitstappen en daarna lekker in de paddock kunnen rollen.
.
.
Ik ben echt een persoon die niet zomaar opgeeft of zomaar haar paard weg doet omdat het even niet goed gaat. Een paard koop je voor het leven en zodra je hem koopt dan is hij ook je vriend voor het leven. En ja dan zitten er momenten bij waarop het even niet goed gaat, maar ik denk altijd bij mezelf dat het echt wel goed komt en dat we gewoon even door moeten zetten.
). Hij is super vrolijk en hij is altijd aan het spelen met andere paarden of met een bal of zelfs met regen en plassen. Ik word daar gewoon heel vrolijk van
.

.
!
Op mijn vorige stal moesten we zelf ervoor zorgen dat de paarden water hadden als het vroor. Dan moest je ook met kruiwagens water gaan lopen voor heel de dag. Voor 1 paard is dat niet erg, maar veel mensen deden het niet en dat vond ik zieilig. Dus dan liep ik met mijn kruiwagen water te halen voor 25 paarden
. Ocharm! Maar jij bent toch ook echt te goed hoor. Voor 25 paarden water sjouwen
. Haha, ik ben al bekaf na een rondje voor de mijne.
.
. 

Een man vroeg ook wat ik met mijn paard heb gedaan
Vandaag kwamen we uit op 8 km.
.
. Daarna heb ik hem nog een paar rondjes laten draven zodat hij rustig over zijn eigen schaduw kon lopen.
.
. De keren die we nu al mee hebben gemaakt dat hij Ducky los heeft gelaten of dat hij de wei open heeft laten staan
. Of dan vraag ik of hij alsjeblieft wilt helpen met mijn spullen mee terug te nemen naar de zadelkamer, zodat ik Ducky en mijn spullen tegelijkertijd mee kan nemen en dan loopt hij gewoon weg zonder mijn spullen of Ducky
. Met filmen filmt hij altijd alles wat niet gefilmd moet worden en alles wat wel gefilmd moet worden dat staat er dan niet op. Maar achja ik moet wel altijd lachen
.
.