Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:47

CestLaVie_97

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:17

Er is dan eindelijk een uitspraak van de rechter waar het waarschijnlijk ook bij zal blijven. Ts zal niet worden vervolgd en zal ook geen schadevergoeding oid hoeven betalen. Ook de ouders van net meisje hoeven niks te betalen buiten de gemaakte proceskosten. Kosten voor dierenarts ed zal ts zelf moeten betalen. Ts gaat het hier in ieder geval bij laten, uitgeput en blij dat het nu eindelijk zal stoppen. Media oid zal ze dan ook niet opzoeken, wat ik kan begrijpen. Rechter heeft op basis van de feiten een juiste uitspraak gedaan, hij kon er buiten de feiten weinig mee. Het andere meisje zal overigens nadat dit definitief is afgesloten de pony's gaan verzorgen, daar is de rechter ook van op de hoogte gesteld voor het geval de ouders van het gevallen meisje daarmee zouden kunnen gaan gooien.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:29

Toch nog enigzins een goed einde.
Ik kan me voorstellen dat TS nu op is.
Die ouders van dat gevallen kind kan ik niet begrijpen maar ik hoop dat ze hiervan geleerd hebben.
Ik hoop dat het met het andere meisje dat gaat verzorgen goed gaat en goed blijft gaan.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:34

Fijn voor TS dat ze het kan afsluiten.
Zoiets is een nachtmerrie, helemaal als het zo'n nasleep krijgt.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:06

godzijdank eindelijk klaar met dit gedoe :(:)

vind het nog steeds geweldig dat je het andere meisje een verzorgplaats aanbiedt *\o/*

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 02:10

Wat een gedoe en inderdaad wat kost dit een energie.
Die ouders moeten zich de ogen uit de kop schamen.
Iemand voor het gerecht slepen.
Denken ze dat hun kind een heilige is of zo.
Wat een gelieg.

Heel sterkte ts hoop dat je nu lekker tot rust komt.
En het mini paardje hier in de toekomst geen last van krijgt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 06:44

Fijn dat het afgerond is en dat TS geen schadevergoeding hoeft te betalen. Jammer dat de dader in princiepe wegkomt met dierenmishandeling en betreden van andermans terrein zonder toestemming.
Over mamslief heb ik geen goed woord over...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:28

Wat een relatief fijne uitspraak. Ik ben blij voor TS.

Vraagje voor de insiders. WAT is in de piep de reden geweest dat de ouders dat proces hebben aangespannen tegen TS? Ik weet dat wij als eigenaren Tot en hele grote hoogte verantwoordelijk zijn voor de gedragingen van onze lieve schatjes. ... maar echt, WAT heeft die ouders doen beslissen om TS voor het gerecht te slepen. Ik kan daar (nu) met de pet niet bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:20

het is super aardig.Wat de TS doet. Ze geeftgeeft dat meisje een verzorgpony. en gellukkig voor de ts dat heel dat gedoe afgelopen is.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:23

Jeetje.. Wat heeft dit lang moeten duren zeg..! Begrijpelijk dat dit slopend is..
Fijn dat de uitspraak relatief goed is voor ts. Nu de boel proberen los te laten wn hopen dt het nooit meer zal gebeuren, bij wie dan ook.

Ts veel sterkte! Fijn dat je het andere meisje wil begeleiden! Je bent een topper!!

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:02

Pfff gelukkig afgelopen dit... heb mezelf echt zitten opvreten bij dit topic! Wat een idiote lui lopen er toch rond |o

Hopelijk heeft TS weer veel plezier van haar pony's en maakt het gezellig met haar nieuwe verzorgstertje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:46

Zizipicoleo schreef:
Pfff gelukkig afgelopen dit... heb mezelf echt zitten opvreten bij dit topic! Wat een idiote lui lopen er toch rond |o

Hopelijk heeft TS weer veel plezier van haar pony's en maakt het gezellig met haar nieuwe verzorgstertje! :)

inderdaad

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:59

Rocamor schreef:
Wat een relatief fijne uitspraak. Ik ben blij voor TS.

Vraagje voor de insiders. WAT is in de piep de reden geweest dat de ouders dat proces hebben aangespannen tegen TS? Ik weet dat wij als eigenaren Tot en hele grote hoogte verantwoordelijk zijn voor de gedragingen van onze lieve schatjes. ... maar echt, WAT heeft die ouders doen beslissen om TS voor het gerecht te slepen. Ik kan daar (nu) met de pet niet bij

Op basis van de risicoaansprakelijkheid die de eigenaar/bezitter van een paard heeft, kun je je vordering baseren. De vraag is in hoeverre de wederpartij (het meisje dus) eigen schuld heeft aan het ontstaan van dit ongeval. Kennelijk is de uitkomst zo geweest dat zij dermatige schuldig was aan het ontstaan van dit ongeval dat ts geen schadevergoeding hoefde te betalen.

Van te voren kan moeilijk ingeschat worden of het eigen schuld percentage op 100% gezet zou gaan worden. En wie niet waagt, wie niet wint zullen de ouders gedacht hebben.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:04

oomens schreef:
Zizipicoleo schreef:
Echt van de zotte -:(- -:(- -:(- wat is dit voor rechtssysteem?!

Dit is een rechtssysteem dat ervoor zorgt dat een bordje of hek (gelukkig) geen vrijbrief zijn voor mensen om eigen rechter te gaan spelen en/of daarbij hun dieren in te zetten als uitvoerende beul. Wees blij dat je niet overhoop mag worden geschoten simpelweg omdat je voorbij een bordje met "verboden toegang" bent gelopen.

Ze hebben gewoon van je spullen af te blijven!
Das het risico van het vak.

Triest, maar zie en ervaar elke keer weer dat je als slachtoffer heel wat minder beschermd wordt door de wet dan daders. Keer op Keer

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:18

Ik begrijp ons rechtsysteem echt niet. Zo niet oke.

1 Daders komen op een terrein waar ze niet komen mogen.
2 Daders beschadigen bezittingen (want dat zijn dieren in dit rechtsysteem)
3 1 van de daders loop verwonding op bij het beschadigen van dit bezit
4 de verantwoordelijke van de dader (ivm minderjarig) heeft nog het lef om verhaal te halen bij
slachtoffer

En dan is de uitspraak:

Slachtoffer wordt niet gestraft voor de verwonding van dader door eigen schuld.
Slachtoffer wordt niet toegekend in het slachtoffer zijn en mag alle kosten hieruit vloeiend zelf betalen.
Dader wordt niet gestraft.

Echt te gestoord voor woorden...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:31

jes_sira schreef:
En dan is de uitspraak:

Slachtoffer wordt niet gestraft voor de verwonding van dader door eigen schuld.
Slachtoffer wordt niet toegekend in het slachtoffer zijn en mag alle kosten hieruit vloeiend zelf betalen.
Dader wordt niet gestraft.

Echt te gestoord voor woorden...

Er is geen letsel bij het paard geconstateerd.

Wie is het slachtoffer? Bedoel je ts? Ik zou je verwoordingen wat aanpassen. In mijn optiek is het paard 'het slachtoffer' want daar is iemand op gaan zitten die er niet op thuishoorde. Maar ts is niet zozeer 'een slachtoffer'.

Wat voor 'straf' had je dan willen zien? Het is een civiele procedure, geen strafzaak.

Ik vind je bewoordingen wat aanmatigend. Ik vind juist met de beperkte informatie die we hebben gekregen vanuit het berichtje wat hier gepost is dat het niet beter af had kunnen lopen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:41

Blij dat er een uitspraak gedaan is. Dat TS zelf moet opdraaien voor de dierenarts kosten vind ik nogal dubbel, maar ze is er nu tenminste van af

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:43

Die moeder en dochter hadden toch minstens op de vingers getikt mogen worden en lesje mijn en dijn mogen krijgen.

Door zulke duffe uitspraken moet je op gaan letten dat mensen geen eigen rechter gaan spelen.

Wat van mijn jaarling afgevallen?
Nee hoor.
Van haar fiets afgedonderd meer is er niet gebeurd. toen ik haar hardhandig het erf donderde en drie trappen na gaf.
Maar hier ziet niemand dat in het buiten gebied. Dus dat mag rot wicht gaan bewijzen.
Is dat wat ze gaan willen waar rechtspraak naar toe gaat als recht toch geen recht meer is?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:47

bruintje123 schreef:
Die moeder en dochter hadden toch minstens op de vingers getikt mogen worden en lesje mijn en dijn mogen krijgen.

Door zulke duffe uitspraken moet je op gaan letten dat mensen geen eigen rechter gaan spelen.

Wat van mijn jaarling afgevallen?
Nee hoor.
Van haar fiets afgedonderd meer is er niet gebeurd. toen ik haar hardhandig het erf donderde en drie trappen na gaf.
Maar hier ziet niemand dat in het buiten gebied. Dus dat mag rot wicht gaan bewijzen.
Is dat wat ze gaan willen waar rechtspraak naar toe gaat als recht toch geen recht meer is?

In principe worden ze toch ook op de vingers getikt? Kosten zijn voor henzelf. Als TS verantwoordelijk was geweest voor de gedragingen van haar pony, had de rechter wel geoordeeld dat TS op moest draaien voor (een deel van) de kosten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:49

Welke kosten?

Ziekekosten zijn er bij minderjarige toch niet.

De enige die kosten heeft is ts.
Die had dat onopgevoede trutje wel mogen betalen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:59

Nou, ik kan me voorstellen dat de verzekering van een (willekeurig) slachtoffer van een val van een paard de kosten graag zou willen verhalen op de eigenaar van dat paard.

Waarbij ik, uitgaande van het verhaal dat hier verteld is, zeer zeker snap dat de TS en evt haar verzekering daar niet aan mee wensen te werken, vooral omdat TS nooit toestemming heeft gegeven aan het meisje in kwestie

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:06

Natuurlijk.
Als de bijrijder hier van mijn brave goed zadelmakke paard afvalt die ze met mijn toestemming rijd begrijp ik dat ze zorgverzekering het een en ander wil weten.

Maar als liegende penny hier over het hek klimt en op een van de jaarlingen klimt heeft ze daar echt geen toestemming voor.
En heb ik dus gelezen dat ik toch geen dierenarts vergoeding krijg.
En om trutten een lesje te leren en verder geen rompslomp wil ik ze weer over het hek moet donderen.
Dan daar de ambulance pas moet bellen en zeggen dat ik een gewond meisje op de weg heb gevonden. Zeker niet op mijn erf.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:12

ik hoop dat je nu opgelucht kan ademen lijkt me niks om de hele tijd te moeten afwachten hoe nu verder.
ik hoop dat je pony nu lekker kan uitgroeien en dat je op jouw tempo de pony kan beleren

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:16

bruintje123 schreef:
Welke kosten?

In ieder geval de proceskosten.

Als de rechter TS schuldig had bevonden, dan had zij volgens mij de proceskosten moeten betalen. Daar lees ik dan toch een beetje in dat TS in het gelijk gesteld is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:18

Dan nog slappe hap rechter. Dan had hij de dierenarts kosten er ook wel bij kunnen zetten.

Nu vind ik dat hij niemand in het gelijk stelt.