Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:14

Donderdag is het zover voor Siebert en mij ... Proberen om te gaan hangen en als het écht super gaat proberen te gaan zitten ... Ben ZOOO nieuwsgierig !
Afbeelding
Afbeelding

lindamusters

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:34

Lindsey dat komt vast goed!!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:26

@Shanna7836: door de McDrive :+ daar moest ik wel om lachen. Mocht je 'm ooit verkopen, kan dat in de omschrijving haha.
@_JessicaA_: fijn dat het al zo goed ging en top dat je rustig aan doet, want drie is toch jong, vind ik :o
@xBostonx: ik vind Takoda zo mooi! Wat springt ze gaaf. Ik vind je keukentrapje wel een beetje eng -O-
@Nimo_en_tess: die grote glimlach zegt al genoeg haha. Ook ik schrik wel van het ontbreken van je cap..
@Marleen_vA: jaaaa, foto's!
@Nies_: maar plassen zijn ook eng!
@LiindseyV: spannend zeg. Gaat vast goedkomen inderdaad, gewoon goed kijken/luisteren naar wat hij aangeeft.

Na een kort dipje met mijn verzorgpaard (4-jarige Tinker) kan ik haar nu met zadel en hoofdstel prima longeren. Heb al gehangen en toen ook gestapt en ga dat deze week nog oefenen en waarschijnlijk dan er ook op. Ik ben benieuwd!
Reac

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:08

Wij hebben even een time out en in augustus gaat Yori alsnog weg gebracht worden voor het inrijden.

Van de week hebben we even mooie foto's gemaakt. Even samen met mijn knappert genieten van de zon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:36

Jaaa *\o/*
Vanavond voor de tweede keer gehangen en dat ging zo goed dat ik maar er op ben gaan zitten.
Wat was ze braaaaaf!
Klein stukje aan de hand gestapt.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:45

Gisteren en vandaag Siebert klaar gemaakt voor onze 'grote dag' morgen , dat is proberen om erop te gaan zitten. Ik ben altijd alleen met hem , vanaf morgen niet meer dan krijgen we hulp.
Ik vind het zo een fijn gevoel dat we elkaar zo door en door kennen! Ik mag zowat alles van hem , met het zadel bewegen , erop gaan hangen , met mijn ene voet in de beugel ... Hij is altijd zo rustig en mega nieuwsgierig! Komt hij echt kijken wat ik aan het doen ben :)
Ik denk dat hij er klaar voor is , mijn mooie vent <3
Afbeelding

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:05

Wat fijn dat het zo goed gaat met Siebert.

Santos heeft het "protest-knopje" ontdekt. Zijn lijn staat bekend om dominant gedrag. Als hij dus geen zin heeft in een ruiter op zijn rug, gaat ie stampen, wordt hij driftig, dreigerig en weigert hij te lopen. Ik moet dan echt even optreden en winnen. De keer daarop kan er weer niks aan de hand zijn en loopt ie super

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:56

LiindseyV heel veel succes wat fijn dat het zo goed gaat! hopelijk onder het zadel ook!
Marleen_vA ik denk dat iedereen wel zo fase door maakt. Nooit leuk maar gelukkig overwin je het wel!
Tymone mooi paard heb je toch wat wordt hij snel volwassen zeg!

Ik ben even op vakantie geweest en heeft de gene die mij gaat helpen met beleren het stokje van me over genomen. De eerste keer was hij even aan het uitproberen maar daarna was hij weer als een zonnetje zo braaf. Deze week wil ik de bijzet iets straker gaan zetten en beginnen met het sturen aan de dubbele longe.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:11

Marleen_vA schreef:

Santos heeft het "protest-knopje" ontdekt. Zijn lijn staat bekend om dominant gedrag. Als hij dus geen zin heeft in een ruiter op zijn rug, gaat ie stampen, wordt hij driftig, dreigerig en weigert hij te lopen. Ik moet dan echt even optreden en winnen. De keer daarop kan er weer niks aan de hand zijn en loopt ie super

Precies waar ik nu ook tegenaan loop met Takoda. Met name de hoeken zijn favoriet. Dan stopt ze en wil ze idd niet meer verder en dreigt ze met steigeren. Zo ver laat ik het natuurlijk niet komen en ik draai haar dan gewoon rond haar as in de richting die ik op wil. Het is alleen een hoop herhaling maar ze begint te snappen dat dit gedrag toch niet werkt. Ze doet verder niks gevaarlijks of echt stout. Praatjes krijgen hoort er nu eenmaal bij, ik vond het stiekem nog lang duren voor ze wat deed hihi :=

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:25

Heb ik dan zon braaf paard onder het zadel. Op een paar bokken na helemaal geen stap verkeerd gezet, of het komt nog maar dat denk ik niet

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:35

Het kan alle kanten op :')

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:35

De mijne is ook echt heel braaf hoor, ze is alleen echt niet dom en heeft een eigen mening :')

Dat mag, graag zelfs, want dat zijn de leukste vind ik. Met haar moet ik echt samenwerken en ze is nog vrij speels en kan best dominant zijn. Bokken en steigeren doet ze niet omdat ze weet dat dat niet mag maar ze probeert te kijken hoe ver ze kan gaan. Tot zo ver ben ik ontzettend tevreden met hoe het gaat we hebben er beiden plezier in. De moeilijke puntjes nemen we gewoon voor lief en uiteindelijk lossen we dat ook wel werd op :)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:30

Daarstraks was het zover !
Ik had dit nog nooit gedaan en had dus best wat zenuwen ... Maar ik had echt niet kunnen dromen dat het zo goed ging als daarstraks !
Het opstapje vond hij maar niks, dus ineens zonder geprobeerd.
Ik mocht gelijk opstappen en wegrijden. Hebben dan aan de longe gestapt en gedraafd, na een half uurtje waren we klaar en geen spatje zweet te bespeuren zo kalm was hij !
Wat een topper <3

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:10

Leuk dat je altijd even de tijd neemt om op anderen te reageren ;)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:19

Ik lees altijd alles.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:21

Nies_ schreef:

Hahaha, hoe moet je dit interpreteren? :D

Fijn dat het goed ging LiindseyV!

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:22

Marleen_vA schreef:

Dan heb je telkens weer een uitdaging he :P

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:23

Charica schreef:
Nies_ schreef:

Hahaha, hoe moet je dit interpreteren? :D

Fijn dat het goed ging LiindseyV!

Ja nogal hoor , ik lees altijd alles mee van iedereen , maar reageer gewoon niet vaak :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:27

Maar nu ik er wat van zeg ineens wel. Dat zegt ook genoeg.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:29

Moet je maar zo doen hoor , haalt niets uit.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:08

Zo ik heb weer eens de tijd gevonden om te bokken, en dat terwijl ik op vakantie ben :')
Allereerst supergaaf van degenen die nu net begonnen zijn met erop zitten en rijden, kon zo snel de namen niet vinden.
Nee hoor meisje2000 Irocco is ook zo'n brave goedzak.
Maar voor degenen die nog eigenwijzere beestjes hebben; hang in there! Gewoon consequent blijven!

Hier een week niet kunnen rijden vanwege tentamens en slecht weer. Dinsdag nog gereden en hij liep rechtsom heel fijn nageeflijk maar linksom bijna niet actief te houden, oefen puntje dus. Nu even tussendoor op vakantie en dan donderdag weer rijden!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:21

Nies_ schreef:
Maar nu ik er wat van zeg ineens wel. Dat zegt ook genoeg.

Wat een gehaat... _O-

Jammer.

Ik kom hier om verhalen te lezen en hopelijk ooit zelf eens wat te posten over onze voortgang... haha :D

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:02

Nies ik reaheer ook niet altijd maar plaats wel. Je bent niet verplicht om te reageren op anderen om zelf wat te kunnen plaatsen.Wat maakt het uit ieder zijn eigen. Zullen we nu weer gezellig doen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:45

Niemand reageert altijd, dat hoeft ook niet. Dat is echter wat anders dan nooit en het viel mij niet alleen in dit topic op. Er is door iemand anders al eens aangehaald dat er niet op anderen gereageerd wordt en dat is jammer; zo bloedt een topic namelijk dood. Als je het alleen over jezelf wil hebben kun je beter een blog of eigen topic starten.

Ik hoop dat je beter weer hebt op vakantie, Linda?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:34

Gezellig hier mensen O:)
*kruipt ff onder mee-leessteen vandaan, nu we het er toch over hebben :P *
Tymone, ben benieuwd hoe die t in augustus gaat doen :D
LiindsayV, wat onwijs braaf zeg!! :j

Hier morgen een spannende dag, we gaan van stal verhuizen en gaan lekker de boel op stelten zetten bij Geryon en Igor ~~}>
Mn shet Binky, (vandaag jarig en 5 geworden), is enorm te bol atm, maar daar gaan we na de verhuizing echt mee aan de slag :D
En mn 5jarige Naf, gaat ook langzaam weer meer aan t werk richting erop gaan.
De motivatie om meer te doen, ontbrak de laatste tijd een beetje, vanwege o.a verhuizing om de hoek en allemaal gebouw en gedoe op mn huidige stal. (de boerderij wordt gesloopt eind dit jaar :( ).
Dus op naar een nieuwe start *\o/*