De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:09

Vandaag voor het eerst een stukje langs de weg gewandeld met shym goed nieuws, we leven beide nog en geen kleerscheuren
Hij was goed te hanteren gelukkig. Auto's waren eerst spannend (oeps, vergeten dat niet alle paarden zo verkeersmak zijn als mijn fjord ) maar later ging het goed. Witte blokken op de weg waren eerst ook eng maar de tweede keer al niet meer, vlag was geen probleem, en hoge hijskranen gingen ook prima. Lekker snuiven en rond kijken! Hij liep zelfs even voorop. Topperrrrrr!

Hij heeft nu een super mooie kleur <3

Afbeelding
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:21

Super fijn als ze zo braaf zijn!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:06

Oeh wel een verschil in Impala haar dikte hé.

Nono, fijn dat het zo goed ging. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:12

Het is een hengst hoor :)) Snap de gedachte wel, vind het zelf ook een beetje een vrouwelijke naam.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:18

Mijn Poedel heeft me overigens overtuigd mijn paarden nooit te gaan scheren. Heb haar deze winter flink kaal staan en ze beeft zelfs met deken als een rietje als ze naar buiten moet :brr:
Diva hoeft zowieso nog niet zo hard te werken dat het nodig kan zijn de komende jaren, en met 24/7 buiten vind ik het geen fijn idee dat een deken kapot kan gaan en ze een nacht zonder zou staan zonder vachtje..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:18

CC ze ziet er mooi uit! Zelfs mijn 19 jarige westfalen merrie van 1.68m lijkt nu op een shet :+ (meer dan haar 2,5 jarige zoon :') )

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:55

Chrloot: Flinke merrie heb je! Knap dier :)
Azmay: Super dat je paard kan blijven! En mooi stuk land :j
Crazycat: Prachtige kleur!
Bontesok: Flinke manen heeft de jouwe al :)
Nies: Hij is zeker wel verbetert :j
No_no:Fijn inderdaad als ze zo braaf zijn en netjes meelopen :) Mooie diepe bruine kleur ook!

Gister weer een stukje met Eston gewandeld, hij doet het braaf (kijkt zich de ogen uit haha, maar snapt het principe van dat hij moet volgen keurig).
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:25

Pfff, wat een reus heb je zeg!! Ik vind die grote rillerige paarden maar spannend :x
Springt hij niet weg of zo? Ik vind hem wel heel mooi!

Shym heeft schriktraining gedaan vandaag :D plastiek flessen, vlaggetjes, wapperende slierten, bal, flexibele buizen, blokje en hindernispalen met balken waar hij tussen door moest lopen. Hij was super braaf!! Op het laatst los gelaten en toen ging hij zelf op onderzoek uit +:)+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:30

coole shym ;)
Iets onderzoeken is ook echt Harley zijn specialiteit :P Zo lag er een kussen langs de weg (vraag me niet wat dat er ligt te doen) maar Harley kijkt ernaar en loopt er dan een beetje argwanend omheen. Als ik naast dat kussen stilsta gaat hij er echter mee spelen. Hij duwt ertegen met zijn hoofd. Ik laat het bewegen door ertegen te stampen maar schrikken doet hij niet :P

Heb het op film staan. Zal die eens uploaden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:33

_O- klinkt al heel leuk!!
Ik ben niet handig met filmpjes uploaden ..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:42

Die van mij is niet heel groot, iets over de 1.60 heen. Hij maakt zich wel extra groot zo naast je maar hij is heel erg braaf. Hij schrok 1x waarbij hij een stap opzij zette, maar daar houdt het ook wel mee op. Is een nuchter dier net als de moeder, wel wakker maar nuchter en gehoorzaam. Reageert ook niet op andere paarden.

Doet hij braaf met al die attributen zeg!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:45

Hier is het filmpje, kort maar leuk :)
Ben beginnen filmen nadat hij er eerst omheen liep en na dat ik het liet bewegen.

Euh, Nessie? Hoezo niet groot? Heb gisteren op een paard van stal gereden van 1m60 ongeveer en vond dat heel erg onwennig daar ik altijd op D-ponies gereden heb.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:51

Wat een leuke foto's enzo komen er weer voorbij.

Mijn Sæby is inmiddels weer goed aan het opknappen en is ook weer flink aangekomen.
Ik durf het nu wel weer aan om een foto van hem te plaatsen. Hij heeft ook wel wat teddyberenvacht maar ik vind het wel schattig eigenlijk :). Misschien later als hij aan het werk is een dekentje op of iets zodat het wat minder wordt, maar voor nu vind ik het helemaal niet erg.

We wandelen ook veel samen en dat vindt hij prachtig. De eerste twee keer nadat hij uit de kliniek was voor de zekerheid even met iemand meegegaan want toen was hij door het vele binnen staan wel heel fit. Inmiddels gaat hij weer gewoon hele dagen mee naar buiten en s nachts binnen zodat we zeker weten (en kunnen meten) wat en hoeveel hij eet. Nu istie met wandelen ook super braaf.
Verder hebben we nog even geen toekomst plannen.. hij moet eerst helemaal aansterken en dan kijk ik later wel waar hij komend voorjaar klaar voor is enzo :+

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:54

Er ging geloof ik even wat mis met de foto :Y)
Nieuwe poging!

Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:54

Art_Ificious: Superlief filmpje :) Hij is echt nieuwsgierig!

Justlizz: Fijn dat het beter gaat, goed om te horen :) . Foto ziet er inderdaad prima uit.

En ja van mij hoeft het ook echt niet groter hoor maar nu is hij langzaam groeiend dus dan wen ik er wel aan :+ . Mijn merrie is ook zo rond de 1.60 en hier heel specifiek op geselecteerd. Maar bij reus denk ik toch eerder richting de 1.70/1.80 (in ieder geval voor de meeste mensen).

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:01

Wat een leuk filmpje!
Lekker onbevangen met het kussen spelen, heerlijk!

Justlizz, fijn dat het weer goed gaat! Hij ziet er goed uit na zijn ziekzijn! Ik weet niet hoe het onder zijn vacht is maar zo lijkt hij prima.

160 vind ik ook groot! Mijn fjord is ongeveer 155 wT ik al behoorlijk vind, shym wordt hoop ik 150. Groot genoeg :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:09

Justlitz ziet er op de foto idd goed uit.

Haha ja als Harley iets mag onderzoeken zal hij dat doen ook. ;)
Zo ook in de piste, hierin staan 2 stoelen en hij gooit deze ook altijd omver als hij de kans krijgt. Of hij saboteert de hindernis die klaarstaat voor een les door de balken eraf te duwen }:)

Harley is 1m38 en ook zeer traag groeiend. Heb de indruk dat hij eerder in de breedte groeit. Ruinen groeien normaal toch eerst in de hoogte? En hengsten meer in de breedte?
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 21-12-15 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:10

Die van mij tikt inmiddels de 1.70 aan met zijn 2,5 jaar :+

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:12

Zo, zitten ook al flink grote tussen zeg!
Je zou het zo van de foto wellicht niet zeggen maar die van mij is ook al 1.60 inmiddels, wel wat kort in zijn lichaam dus misschien lijkt hij daarom niet zo groot?

@No no: wat bedoel je precies met onder zijn vacht? Qua vetjes bedoel je? Je voelt en ziet geen ribben en langzaam beginnen de puntige vormen allemaal weer wat ronder te worden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:47

Ik vind 1.70m eigenlijk gewoon een normale maat voor een paard :') Dan heb ik het wel over uitgegroeid, niet over een 2-jarige. Impala groeit momenteel waar je bij staat lijkt het, zal hem zo meteen nog eens meten. Mijn fjord is 1.46m, dat vind ik ook een mooie maat voor dat soort rassen.

Wel super fijn dat ze allemaal zo braaf zijn :)

Justlizz: ik vind het er ook prima uit zien hoor.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 21-12-15 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:49

Hoe komt het dat het ene paard sneller groeit dan het andere? Ben best jaloers omdat Harley zo weinig groeit in hoogte. Maart was hij 1m34 nu is er maar 4 cm bijgekomen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:52

Ik heb geen idee waar dat vandaan komt. Op de stal waar mijn fjord eerst stond staan er twee uit 2011, beide hengsten van dezelfde fokker en schelen een dag of 4 als ik het goed heb. Er is er altijd een groter geweest en dat scheelde soms best wat, maar uiteindelijk is de kleine toch iets groter geworden dan de andere. Met externe factoren kan dat toch weinig te maken hebben gehad aangezien ze altijd op dezelfde stallen en weides hebben gestaan.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:57

Eston was echt een heel klein veulen (merrie was hier 1.56 zoiets, vader 1.72), leek wel een klein ponyveulen naast de andere veulens in de wei. Het is pas laat dat hij is gaan inhalen (sinds iets van 2 jaar af trok hij ineens beter bij in de hoogte).

Afbeelding

http://i44.tinypic.com/ekp26a.png

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:04

Hm maar het is nu 9 maanden verder en in al die tijd is hij maar 5cm gegroeid (nog geen 5cm eigg).
Ik gaf hem een vitamine korrel bij om eventuele tekorten aan te vullen. Maar dit hielp dus niks aan de groei in hoogte.

Nu heeft hij een Himalaya liksteen en likt er wel heel veel aan. Misschien toch een tekort?

Heeft tot voor kort ook steeds op een wei gestaan.

Hier zie je Harley "naast" een merrie van ong 1m55-1m60staan. Hij lijkt echt klein zo.Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:05

Weet je hoe groot zijn ouders zijn?