Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anjali schreef:Een moeder zet pony te koop omdat de kinderen er niets meer mee doen.Ik maak afspraak om te komen kijken, dat gaat al moeizaam want ze heeft haast nooit tijd, en tenslotte belt ze de dan toch gemaakte afspraak op het laatste moment af want de kinderen gaan er toch weer mee rijden.
Kletskousz schreef:anjali schreef:Een moeder zet pony te koop omdat de kinderen er niets meer mee doen.Ik maak afspraak om te komen kijken, dat gaat al moeizaam want ze heeft haast nooit tijd, en tenslotte belt ze de dan toch gemaakte afspraak op het laatste moment af want de kinderen gaan er toch weer mee rijden.
Daar heb ik ook zo hekel aan! Vooral kopers die paar uur van te voren af sms'en/mailen.
Ik moet het helemaal inplannen, oppas regelen etc. Geen enkel punt maar graag een dag van te voren weet je toch wel of je kan ja of nee?!
Gister kopers geweest voor t paard, paard is echt braaf te rijden hier. Maar bij hun was t dier rennerig en erg nerveus, ik t paard netjes voorgereden, braaf te rijden. Kon zo me teugels losgooien en dier bleef netjes nagefelijke en zelfde pas lopen.
Tot hun gingen, rennerig, wel netjes stopbaar maar niet meer nagefelijke te rijden. En geloof me, ik ben een vrij simpele ruiter die t nog voor elkaar krijgt om soms op verkeerde been te rijden![]()
Zag direct al dat het niks ging worden, ze zoeken een dier voor een school.
De reden" bij dit paard kan je niet in de mond trekken, dat doen ze op paardenhouderij wel"
Uh nee, sorry... Wij rijden terug op zit en aan de teugels zit je met fatsoenlijk contact en geen getrek/gepluk.![]()
Maar ze zouden t dit weekend nog zeker laten weten, moet nog wat horen via bokt of een sms'je.
maar zegt wel veel i.m.o. anjali schreef:Een moeder zet pony te koop omdat de kinderen er niets meer mee doen.Ik maak afspraak om te komen kijken, dat gaat al moeizaam want ze heeft haast nooit tijd, en tenslotte belt ze de dan toch gemaakte afspraak op het laatste moment af want de kinderen gaan er toch weer mee rijden.
maak je wel vaker mee. Net als de kopers waar je al een tijd op wacht uiteindelijk een sms'je sturen dat ze toch niet komen omdat *vul hier een kulreden in* 
MorganeR schreef:Ik kreeg vanochtend bericht dat mijn oude verkochte verzorgpaard terug komt... Wil nu alleen maar gillen en huilen omdat alles zo dubbel is. Ik wil haar zo graag weer verzorgen maar er niet opeens voor gaan betalen en er weer een band mee krijgen terwijl ze misschien weer verkocht wordt. De reden van verkoop was twee maanden terug geldgebrek.
Past misschien niet helemaal hier, maar het is wel een ellendig verkoop verhaal.
StalNollie schreef:was het topic even kwijt. vorige week pony gekocht super leuke klein d pony leuke papieren merrie 2,5 jaar jong.
Helaas hebben we de dag erna al afscheid van haar genomen ze leeft inmiddels niet meer.
we zouden die zaterdag ook bij een handelaar gaan kijken maar die hebben we maar afgezegd. vandaag wel naar wanroy geweest.
Tweede keer was het mooi weer en wou ik het dus buiten proberen. Wat. een. drama. Zat er nog nieteens op of ze schoot er al vandoor en was echt niet te stoppen. Was toendetijd echt geen angstige ruiter, maar raakte toch wel een beetje in paniek.Heb bijna een half uur voltes gegaloppeerd in een poging haar rustiger te krijgen, maar er was geen stoppen aan. Uiteindelijk was mijn instructrice die mee was er ook klaar mee en heeft haar bij de teugels gepakt (nog steeds geen idee hoe ze dat voor elkaar kreeg) en ik ben er af gesprongen. Heb maar gezegd dat het hem toch maar niet ging worden. Paardje heeft nog maanden op marktplaats gestaan.anjali schreef:Een moeder zet pony te koop omdat de kinderen er niets meer mee doen.Ik maak afspraak om te komen kijken, dat gaat al moeizaam want ze heeft haast nooit tijd, en tenslotte belt ze de dan toch gemaakte afspraak op het laatste moment af want de kinderen gaan er toch weer mee rijden.
suuzepuus schreef:anjali schreef:Een moeder zet pony te koop omdat de kinderen er niets meer mee doen.Ik maak afspraak om te komen kijken, dat gaat al moeizaam want ze heeft haast nooit tijd, en tenslotte belt ze de dan toch gemaakte afspraak op het laatste moment af want de kinderen gaan er toch weer mee rijden.
ik ben een eind duitsland in wezen kijken naar een leuk paard, afspraken gemaakt en zou hem die week daarna op dinsdag ophalen.trailer gehuurd, stal klaar gemaakt belt ze maandagavond om 23.00 af!!! het gaat niet door omdat haar dochter hem niet kwijt wilde. ze had 4 paarden en kon het niet betalen..... ik was des duivels...... K wijf

echt geen nette actie zo...Lowara schreef:Hier ooit mensen op pension gehad.
Waren ehm.. Beetje tokkie mensen zeg maar, hoewel ze wel altijd aardig waren.
Dochterlief wilde graag een grotere pony ( haar C pony begon te klein te worden) dus ponylief werd op internet gezet.
Was ik op stal bezig, staan er ineens mensen op de stoep; ze kwamen voor de pony kijken?
Ik vond het al raar, want de eigenaar van de pony was best vaak op stal, en zou voor zoiets echt wel op tijd er zijn. Ik bellen met de eigenaar
Mjah.. Ze hadden besloten de pony toch nog niet te verkopen, ik moest de mensen maar wegsturen....
Echt. Ik schaamde mij dood, dat gezin had serieus 2 uur enkele reis in de auto gezeten om te komen kijken, inclusief lief klein meisje.
Avond ervoor hadden zelg telefonisch contact gehad en alles.
Heb ze maar wat drinken gegeven en een van mijn pony's laten poetsen voor ze weer weg moesten gaan.
Heb daarna de eigenaar van de pony nog wel flink laten weten wat ik ervan vondecht geen nette actie zo...
Maand later hadden ze de pony trouwens naar een handelaar gedaan, heel liefdevol...