De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:40

Een moeder zet pony te koop omdat de kinderen er niets meer mee doen.Ik maak afspraak om te komen kijken, dat gaat al moeizaam want ze heeft haast nooit tijd, en tenslotte belt ze de dan toch gemaakte afspraak op het laatste moment af want de kinderen gaan er toch weer mee rijden.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:13

anjali schreef:
Een moeder zet pony te koop omdat de kinderen er niets meer mee doen.Ik maak afspraak om te komen kijken, dat gaat al moeizaam want ze heeft haast nooit tijd, en tenslotte belt ze de dan toch gemaakte afspraak op het laatste moment af want de kinderen gaan er toch weer mee rijden.

Daar heb ik ook zo hekel aan! Vooral kopers die paar uur van te voren af sms'en/mailen.
Ik moet het helemaal inplannen, oppas regelen etc. Geen enkel punt maar graag een dag van te voren weet je toch wel of je kan ja of nee?!

Gister kopers geweest voor t paard, paard is echt braaf te rijden hier. Maar bij hun was t dier rennerig en erg nerveus, ik t paard netjes voorgereden, braaf te rijden. Kon zo me teugels losgooien en dier bleef netjes nagefelijke en zelfde pas lopen.

Tot hun gingen, rennerig, wel netjes stopbaar maar niet meer nagefelijke te rijden. En geloof me, ik ben een vrij simpele ruiter die t nog voor elkaar krijgt om soms op verkeerde been te rijden :+
Zag direct al dat het niks ging worden, ze zoeken een dier voor een school.
De reden" bij dit paard kan je niet in de mond trekken, dat doen ze op paardenhouderij wel"
Uh nee, sorry... Wij rijden terug op zit en aan de teugels zit je met fatsoenlijk contact en geen getrek/gepluk. :o

Maar ze zouden t dit weekend nog zeker laten weten, moet nog wat horen via bokt of een sms'je. ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:50

Kletskousz schreef:
anjali schreef:

Daar heb ik ook zo hekel aan! Vooral kopers die paar uur van te voren af sms'en/mailen.
Ik moet het helemaal inplannen, oppas regelen etc. Geen enkel punt maar graag een dag van te voren weet je toch wel of je kan ja of nee?!

Gister kopers geweest voor t paard, paard is echt braaf te rijden hier. Maar bij hun was t dier rennerig en erg nerveus, ik t paard netjes voorgereden, braaf te rijden. Kon zo me teugels losgooien en dier bleef netjes nagefelijke en zelfde pas lopen.

Tot hun gingen, rennerig, wel netjes stopbaar maar niet meer nagefelijke te rijden. En geloof me, ik ben een vrij simpele ruiter die t nog voor elkaar krijgt om soms op verkeerde been te rijden :+
Zag direct al dat het niks ging worden, ze zoeken een dier voor een school.
De reden" bij dit paard kan je niet in de mond trekken, dat doen ze op paardenhouderij wel"
Uh nee, sorry... Wij rijden terug op zit en aan de teugels zit je met fatsoenlijk contact en geen getrek/gepluk. :o

Maar ze zouden t dit weekend nog zeker laten weten, moet nog wat horen via bokt of een sms'je. ;)

een beetje vreemd :+ maar zegt wel veel i.m.o.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 14:38

anjali schreef:

.. -O- maak je wel vaker mee. Net als de kopers waar je al een tijd op wacht uiteindelijk een sms'je sturen dat ze toch niet komen omdat *vul hier een kulreden in*

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:55

was het topic even kwijt. vorige week pony gekocht super leuke klein d pony leuke papieren merrie 2,5 jaar jong.
Helaas hebben we de dag erna al afscheid van haar genomen ze leeft inmiddels niet meer.
we zouden die zaterdag ook bij een handelaar gaan kijken maar die hebben we maar afgezegd. vandaag wel naar wanroy geweest.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:21

Huh? Dat ging snel. Hoe kan dat nou?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:10

hoe het kan? geen idee. paard is opgehaald door rendac dag erna, en daarmee is het afgesloten. portomonee een stuk lichter en een paard lichter.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 09:11

StalNollie schreef:
hoe het kan? geen idee. paard is opgehaald door rendac dag erna, en daarmee is het afgesloten. portomonee een stuk lichter en een paard lichter.

maar ze lag opeens dood in de wei ofzo?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:29

OMG dat is echt vreselijk Nollie

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:27

Koliek? Of ongeluk op de weide? Of ineens dood in de stal?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:11

Wil er niet teveel over uitwijken, maar tis gewoon zuur voor het paardje en voor ons en ook voor de handelaar waar wij hem van hadden.

Domme pech waarschijnlijk,

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:57

Dan had je het misschien beter voor jezelf kunnen houden. Als je het het noemt willen mensen graag weten wat er is gebeurd. Wel vervelend voor je! Ik hoop dat je snel een andere leuke pony vindt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:07

waarom zou ik dat voor mezelf houden, ik vind het een leuk topic waar ook wat handel in besproken word daarin hebben we nu een tegenslag. (deze was ook weer voor handel, inrijden en door verkopen.)
Ook wij weten niet precies wat er is gebeurd en wil er gewoon ook niet verder over in detail gaan. dat is mijn goed recht.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:10

Sterkte!
Maar dan kan je het beter niet plaasten vind ik nu gaan mensen er vraagtekens bij zetten.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:17

Ik kreeg vanochtend bericht dat mijn oude verkochte verzorgpaard terug komt... Wil nu alleen maar gillen en huilen omdat alles zo dubbel is. Ik wil haar zo graag weer verzorgen maar er niet opeens voor gaan betalen en er weer een band mee krijgen terwijl ze misschien weer verkocht wordt. De reden van verkoop was twee maanden terug geldgebrek.

Past misschien niet helemaal hier, maar het is wel een ellendig verkoop verhaal.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:21

MorganeR schreef:
Ik kreeg vanochtend bericht dat mijn oude verkochte verzorgpaard terug komt... Wil nu alleen maar gillen en huilen omdat alles zo dubbel is. Ik wil haar zo graag weer verzorgen maar er niet opeens voor gaan betalen en er weer een band mee krijgen terwijl ze misschien weer verkocht wordt. De reden van verkoop was twee maanden terug geldgebrek.

Past misschien niet helemaal hier, maar het is wel een ellendig verkoop verhaal.

Past denk ik beter in t confession topic waar je t net plaatste :)

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:06

StalNollie schreef:
was het topic even kwijt. vorige week pony gekocht super leuke klein d pony leuke papieren merrie 2,5 jaar jong.
Helaas hebben we de dag erna al afscheid van haar genomen ze leeft inmiddels niet meer.
we zouden die zaterdag ook bij een handelaar gaan kijken maar die hebben we maar afgezegd. vandaag wel naar wanroy geweest.

Wauw dat is mooi f*ck! Zowel voor de pony als je portemonnee, bedoel... Handel is toch een beetje leuk centje proberen te verdienen en een leuk baasje te vinden.

Hier loopt de verkoop echt absoluut niet! Nog drie staan en wil ze inmiddels wel weg hebben. Ben zelfs in prijzen verlaagd. Drama, heb ook stallen nu te kort en m'n weide ploegen ze om. Anders breng ik ze terug naar de handelaar, balen voor die beestjes want hier hebben ze het beter als daar. Al die Huppelkutjes die ermee sleuren, denken dat ze verstand hebben om ze in te rijden etc. Handelaar vind t wel prima dan word er ng beetje naar omgekeken, man is dik op leeftijd en vind t wel prima, maar daarom brengt hij ze graag naar mij zodat ze fatsoenlijk ingereden worden en snel een leuk baasje vinden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:55

Waar kom je vandaan? Mag ook via pb natuurlijk.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:13

Een tijdje geleden was ik op zoek naar een paard, maar de zoektocht inmiddels opgegeven.

Ben 2x gaan kijken mij een prachtige zwarte merrie. Merrie had zowel in springen als dressuur in de M2 gelopen, een paard waar ik een hoop van kon leren dus (was ook mede waar ik naar op zoek was). Van tevoren aangegeven dat ik een paard zocht waar ik van kon leren, waar ik buitenritten mee kon maken en mee kon springen. Eerste keer kijken ging geweldig. Het was ook wel bijzonder, want ik had hiervoor nog nooit echt echte klik gehad met een merrie, alleen met ruinen. (kan zomaar toeval zijn hoor) Rijden ging super, mocht er zelfs al mee springen! En dat was voor mijn doen ook echt een hoge sprong die we maakten, dus ik supertrots natuurlijk :D Tweede keer was het mooi weer en wou ik het dus buiten proberen. Wat. een. drama. Zat er nog nieteens op of ze schoot er al vandoor en was echt niet te stoppen. Was toendetijd echt geen angstige ruiter, maar raakte toch wel een beetje in paniek.Heb bijna een half uur voltes gegaloppeerd in een poging haar rustiger te krijgen, maar er was geen stoppen aan. Uiteindelijk was mijn instructrice die mee was er ook klaar mee en heeft haar bij de teugels gepakt (nog steeds geen idee hoe ze dat voor elkaar kreeg) en ik ben er af gesprongen. Heb maar gezegd dat het hem toch maar niet ging worden. Paardje heeft nog maanden op marktplaats gestaan.
Ook dacht ik een keer bij een particulier te gaan kijken bij een ontzettend leuke, grote maat tinker. Kwam ik daar aan, bleek het een handelsstal te zijn... Opzich niks mis mee, maar eenmaal de contactpersoon gevonden te hebben en daarmee naar de ba te zijn gelopen bleek dat er nog 4 mensen voor de tinker waren. Stond letterlijk in de rij om te kunnen proefrijden... Was het eindelijk mijn 'beurt', beestje natuurlijk doodmoe en niet meer vooruit te branden. Was trouwens ook een dikke 10cm kleiner dan in de beschrijving stond.
Heb ook meegemaakt dat ik na een aantal keer proef te hebben gereden en duidelijk enthousiasme zowel van mijn kant als die van de verkoper, een afspraak heb proberen te maken met de verkoper wanneer ik het paard kon betalen op zou kunnen halen. Na een paar dagen nog geen antwoord. Nog een mailtje erachteraan voor het geval ze de vorige niet ontvangen had. Die avond vertrok ik voor een weekendje naar Brussel en kon dus even geen mail checken. Kom ik die zondag terug, heb ik een mailtje: 'sorry hij is verkocht. mvg' Nou.. dat is even lekker...
Ook bij een ruin wezen kijken. Stond niet veel informatie bij, alleen dat hij 3 jaar was, dus nog groen, verkeersmak, goeie springer, groot, lage prijsklasse. Zijn koppie sprak me enorm aan dus toch wezen kijken. Kwam daar aan, ontzettend aardige mensen, een bijrijder die hem voor zou rijden, helemaal prima. Nam eerst een kijkje in zijn paspoort en was toch wel verbaasd: 1,81m, goede afstamming, altijd ingeent enz. Bleek bij het uit de wei halen en opzadelen ook nogeens een ontzettende lieverd te zijn. Bijrijder reed hem even voor en hij liep prima. Niet bijzonder, maar dat hoefde van mij ook niet. Toen ikzelf erop en bij draf merkte je al gelijk van nee, hier is iets niet goed. Toch even het rondje afgemaakt en een klein stukje gesprongen. Het gevoel dat hij kreupel liep ging naarmate ik doorreed ook wel weg. Maar meneer wou een snelle afhandeling voor 2000 mocht hij weg en ZONDER keuringen. Dat laatste was hij behoorlijk op gesteld, dus ik vertrouwde het niet helemaal op basis van de prijs in combinatie met de informatie in zijn paspoort, het niet willen keuren en het kreupel-achtige gevoel aan het begin. Het mailtje waarin ik liet weten dat ik er niet mee door wilde is ook nooit gelezen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:56

anjali schreef:

ik ben een eind duitsland in wezen kijken naar een leuk paard, afspraken gemaakt en zou hem die week daarna op dinsdag ophalen.trailer gehuurd, stal klaar gemaakt belt ze maandagavond om 23.00 af!!! het gaat niet door omdat haar dochter hem niet kwijt wilde. ze had 4 paarden en kon het niet betalen..... ik was des duivels...... K wijf

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:49

suuzepuus schreef:
anjali schreef:

ik ben een eind duitsland in wezen kijken naar een leuk paard, afspraken gemaakt en zou hem die week daarna op dinsdag ophalen.trailer gehuurd, stal klaar gemaakt belt ze maandagavond om 23.00 af!!! het gaat niet door omdat haar dochter hem niet kwijt wilde. ze had 4 paarden en kon het niet betalen..... ik was des duivels...... K wijf

Ja, het is aan te raden voor de verkopers om eerst in de familie goed door te spreken of het paard wel of niet verkocht mag worden, en daarna pas een advertentie te zetten. :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:57

@Guusje: nooit opgeven,je komt je droompaard echt wel ergens tegen.Misschien zelf een oproepje plaatsen met wat je eigenlijk zoekt?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:13

Hier ooit mensen op pension gehad.
Waren ehm.. Beetje tokkie mensen zeg maar, hoewel ze wel altijd aardig waren.
Dochterlief wilde graag een grotere pony ( haar C pony begon te klein te worden) dus ponylief werd op internet gezet.

Was ik op stal bezig, staan er ineens mensen op de stoep; ze kwamen voor de pony kijken?
Ik vond het al raar, want de eigenaar van de pony was best vaak op stal, en zou voor zoiets echt wel op tijd er zijn. Ik bellen met de eigenaar
Mjah.. Ze hadden besloten de pony toch nog niet te verkopen, ik moest de mensen maar wegsturen.... :=

Echt. Ik schaamde mij dood, dat gezin had serieus 2 uur enkele reis in de auto gezeten om te komen kijken, inclusief lief klein meisje.
Avond ervoor hadden zelg telefonisch contact gehad en alles.
Heb ze maar wat drinken gegeven en een van mijn pony's laten poetsen voor ze weer weg moesten gaan.
Heb daarna de eigenaar van de pony nog wel flink laten weten wat ik ervan vond :n echt geen nette actie zo...

Maand later hadden ze de pony trouwens naar een handelaar gedaan, heel liefdevol...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:27

Lowara schreef:
Hier ooit mensen op pension gehad.
Waren ehm.. Beetje tokkie mensen zeg maar, hoewel ze wel altijd aardig waren.
Dochterlief wilde graag een grotere pony ( haar C pony begon te klein te worden) dus ponylief werd op internet gezet.

Was ik op stal bezig, staan er ineens mensen op de stoep; ze kwamen voor de pony kijken?
Ik vond het al raar, want de eigenaar van de pony was best vaak op stal, en zou voor zoiets echt wel op tijd er zijn. Ik bellen met de eigenaar
Mjah.. Ze hadden besloten de pony toch nog niet te verkopen, ik moest de mensen maar wegsturen.... :=

Echt. Ik schaamde mij dood, dat gezin had serieus 2 uur enkele reis in de auto gezeten om te komen kijken, inclusief lief klein meisje.
Avond ervoor hadden zelg telefonisch contact gehad en alles.
Heb ze maar wat drinken gegeven en een van mijn pony's laten poetsen voor ze weer weg moesten gaan.
Heb daarna de eigenaar van de pony nog wel flink laten weten wat ik ervan vond :n echt geen nette actie zo...

Maand later hadden ze de pony trouwens naar een handelaar gedaan, heel liefdevol...

Sommige handelaren bieden aan je vorige pony in te ruilen.Of heeft ze geen grotere gekocht? Ik snap niet dat ze de kijkers niet hadden afgebeld, dan hoefden ze tenminste niet voor niets te komen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:13

Dat hebben ze toen idd gedaan.
maar vond het zo zuur, eerst niet terwijl er een leuk gezin naar komt kijken, en een maand later gooi je het dier bij een handelaar neer.