Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:21

Yeentl, dat ziet er goed uit zeg! Wanneer is de merriekeuring?

Carmuh, bij jou gaat het ook lekker! Ziet er goed uit :)

We gaan Amaretto morgen al ophalen! :D
Ik weet dat een goed passend zadel erg belangrijk is. Zadel ligt met de prolite eronder wel goed. Ik hou Amaretto de komende tijd goed in de gaten, want hij gaat wel in het zadel groeien, en dan wil ik over een paar maanden de zadelmaker erbij halen.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:14

yent.....ok net zo vaak als ik nu dus doe....2 a 3 keer in de week en dan maar 15 min....ben benieuwd hoe je merrie het gaat doen op de keuring. Denk dat ik zelf in november de ibop ga doen met hum.

babootje....ja hum is ook echt een latertje al zou je dat niet zeggen. Ze heeft van zichzelf ook al een mooie kap erop zitten, ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen en er over een jaar uit zal zien. Lekker dat history even lekker op het land kan genieten maar kan me voorstellen dat je hem dan wel mist.

lindy...wat gaaf lekker je paardje weer terug en zelf aan de gang gaan.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:08

Yentl, ziet er weer super uit!!

Ik ben sinds twee weken ook weer begonnen met mijn jongste. (Wordt 4 eind juli)
Door mijn val begin februari veel tijd verloren jammer genoeg. Dan iemand gevonden die ze ging komen inrijden. Vervolgens is die 3x geweest en verder niks meer van gehoord >;)
Dus nu, met behulp van een vriendin, zelf er maar weer op. Vanmorgen was de 6e keer weer, en ze gaat erg fijn! Begint beetje stuur op te zitten, ze is ook al erg fijn aan het been! 8-)
En ze zit ook super makkelijk. Kort paardje en al erg veel balans voor haar leeftijd en onervarenheid eigenlijk. :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:18

Hier nog even een foto van mijn merrietje!

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:05

Mooie merrie Coberlina, setje staat er ook erg goed :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:18

Babootje schreef:
History wordt 1 juni 3. Nog wel heel puppy, maar ik vond ook wel de transformatie naar paard de laatste 1,5 maand ineens hard gaan. Wij zijn dus even gestopt met rijden en pakken hem zo ongeveer half september weer een beetje op. Maar goed, ik mis hem wel, want hij staat nu 24/7 buiten op een opfok adres met nog een paar ruintjes van dezelfde leeftijd.

Die van mij leidt een dubbel leven: 24h in de wei met soortgenoten én ingereden worden. Extra vermoeiend. :=
Ik heb hartelijk om hem gelachen bij het longeren over cavaletti. Heel lollig die wil om het goed te doen en af en toe die benen die alle kanten op gaan.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 17:20

Ik heb er even een topic van gemaakt:
[RIJ-ITP] 3-jarige Hinde (Obelisk x Olivi) eerste keer vreemd terrein

Mooie merrie Coberlina! Ook al flink volwassen aan het worden.

Lindy, de merriekeuring is 9 juni. Dus het gaat al lekker opschieten, ben heel benieuwd wat ze gaat doen.

Carmuh, Ja vaker vind ik niet nodig. Verder longeer ik haar nu de weken voor de keuring 3x in de week met dubbele lijnen, dus dat is al flink genoeg voor zo'n gup.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:46

Ja ze is niet zo groot, dus is al redelijk "af" zeg maar. Denk dat ze net 1.60 is ofzo. Gelukkig ben ik zelf ook niet groot (1.64)

Ga even in je topic kijken!

Pol013: dat is idd erg zwaar :D maar onze mentaal gezond te houden, is dat wel de beste manier vzn paarden houden denk ik :)
Jonge paarden zijn vaak zo grappig, als ze niet goed weten hoe en wat. :)

Moniek, dankjewel :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:36

coberlina....leuke merrie heb je daar! Ene en super gaaf setje.
Polo....dat klinkt inderdaad als een heeel zwaar leven hihi hier ook lekker 24/7 buiten, heerlijk vinden ze het.
yentl.....oee al bijna de merriekeuring, echt spannend.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:56

Woehoe Amaretto is thuis! *\o/*

Hij liep hier de trailer af alsof alles weer vreemd was voor hem :=

9 juni schiet mooi op! Ben benieuwd hoe ze het doet Yeentl.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 06:36

Ik ben gisteren bij Haydn geweest, hij is vooruit gegaan. Maar ik heb toch voor 95% besloten dat hij weggaat, hij zal dit schieterige altijd houden, ik wil niet elke keer als ik erop zit ( Haydn zal toch ook hierdoor vaker gereden moeten worden dan een andere 3 jarige ) m'n volle 100% verstand en concentratie nodig moeten hebben omdat hij zo vreselijk vlug is, dat als ik bv een keer moet niezen ik niet afgeschoten ga worden, dat ik ook normaal een keer m'n jas uit zou kunnen trekken... Haydn is een paard dat naar iemand moet die er meerdere op een dag rijdt en niet zoals ik voor m'n hobby... Heb het best moeilijk met deze beslissing maar ik moet wel realistisch blijven ... 10 jaar geleden had ik er niet over na gedacht... Maar nu met m'n dochtertje en m'n werk... |( morgen maar even bellen met de kliniek voor een keuring, hopen dat hij goed is, en anders blijft ie en zien we wel :(:)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:16

Aj dat is erg balen Moniek. Maar wel een verstandige keuze die je maakt.

Heb vandaag voor het eerst thuis gereden op Amaretto! :D

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:46

Wouw wat super gaaf Lindy :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:36

Wouw lindy dat ziet er al netjes uit!!
Monique...wat een moeilijke beslissing!

Hier gisteren weer met hummie in de binnenbak gereden, ze vond de wind wat spannend maar het enige wat ze dan doetis even met de billen knijpen. Ook kwam er voor het eerst onverwachts iemand bij rijden, deed ze super en reageerde ze helemaal niet op.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:06

Moniek wat balen zeg. Maar het klinkt wel heel realistisch.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:58

Ik meld me ook! Sinds vrijdag ben ik in het bezit van een 3jarige merrie. In de loop van het jaar ga ik haar zelf beleren met wat hulp. Ze is echt ontzettend lief :D Dit is mijn Takoda <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 08:23

Welkom Boston, leuke merrie , veel plezier met haar .

Cheyenne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 08:40

Hoi, leuk topic dit. Ik ben mijn tinker Bo aan het inrijden met behulp van een trainer. Het gaat ontzettend goed en ik ben zo trots op hem. Hij is net 5. We hebben nu al zonder longeertouw gestapt en gedraaft. En aan longeertouw gegaloppeert. Het enige wat hij kan doen als hij het wat eng vind is harder lopen, maar is dan goed de volte op te sturen. Ik heb een foto van de eerste keer dat ik er echt opzat.

Afbeelding
ben nog bezig mijn zwangerschapskilos eraf te krijgen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 08:41

Mijn 3 jarige heeft bewezen echt een heel stoer paard te zijn. Die werd samen met mijn andere paard aangereden door een wielrenner afgelopen zondag. En behalve weg te springen voor de wielrenners deed hij helemaal niets verkeerd. Wat een cool beest is het zeg.

Boston: leuk projekt.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:32

Ze is een hele nuchtere, stoere en nieuwsgierige merrie. Toen ze voor het eerst in de wei kwam kwamen alle koeien even subtiel Hallo zeggen (lees: Alle 30 Franse dikbillen in volle galop op haar afstormen). Ze deed even een stapje terug om daarna meteen weer erop af te stappen en eens even goed te kijken wat deze rare beesten nou waren :D De andere paarden vinden haar tot zo ver ook leuk. Ze is verliefd op Boston, gisteren gelijk 'bam' en hengstig... Haha gelukkig hebben we allemaal ruinen. Onze paarden staan aan huis.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:06

Jij hebt geluk gehad polo! Geen verdere schade opgelopen?

Boston, wat een mooie merrie!

Chayenne, leuk projectje! Mooie Tinker :j

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:11

Bedankt! Dit was inderdaad net even een mooi moment. Verder stuiteren we gewoon lekker door de bak heen := Amaretto is verder wel heel makkelijk nageeflijk te rijden! Maar meneer ging gisteren op een gegeven moment flink weigeren om langs de stallen te lopen. Bokken toen ik hem een tikje met de zweep gaf. Word nog flink werken om hem daar doorheen te krijgen.

Welkom Boston en Cheyenne, leuke paardjes!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:30

liindy, dat wordt nog even spannend dan. Hopen dat je hier snel doorheen komt.

loveslimpie: nee paarden lijken verder niet aangedaan. En behalve een onvelde lip bij mijn rijpaard geen fysieke schade.

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:31

Ik meld me ook! Hier ook een H!
Springgefokt. Captain Cooper x Lucky Boy. We hebben er nu 5x op gezeten denk ik.
Sensibel paardje maar veel vertrouwen in ons. Ik hoop er ooit sgw mee te rijden. Maar moet ook ik eerst wat springlesjes volgen denk ik. We doen het rustig aan hoor. Hij is nu 1.62m en nog aan het groeien. Dus 2x per week doen we wat werk met hem waarvan 1x per week er even op.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:20

Pol013, wat eng! Die wielerterroristen zijn echt verschrikkelijk eh!

Leuke paarden zie ik weer passeren!
Die bonte gaat erg netjes al. En de valk is supermooi!