Lovely schreef:Mwah, ik denk dat er heel veel wervelmateriaal op heel weinig oppervlak/omtrek zit.
Dank je Lov, dat probeer ik te zeggen!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jantien schreef:Wanneer je een paard heel diep rijdt, zal de hele wervelkolom meer horizontaal komen te staan, de S-vorm zal verstrijken (je maakt er ahw een bolle lijn van).
Je moet wel bedenken dat de buiging tussen 2 opeenvolgende wervels niet groot kan zijn. Daarmee kan de wervelkolom nooit dubbel (of bijna dubbel!) slaan.
Jantien"]
[quote="Pipo"][quote="Lovely schreef:Mwah, ik denk dat er heel veel wervelmateriaal op heel weinig oppervlak/omtrek zit.
Lovely schreef:Pipo, in de jaren '70 reed Alwin Schockemohle ook gewoon zo, er is nog wat van overgebleven bij springruiters, met name het zijdelings inbuigen in dat diepe.
Jantien schreef:Pipo, volgens mij wil je niet snappen dat de wervelkolom niet je grootste probleem is hier.
Op het moment dat de wervelkolom een te scherpe bocht moet maken breekt deze. Dat heb ik nog nooit een ruiter voor elkaar zien rijden.
Pipo"]
[quote="Jantien schreef:Pipo, volgens mij wil je niet snappen dat de wervelkolom niet je grootste probleem is hier.
Op het moment dat de wervelkolom een te scherpe bocht moet maken breekt deze. Dat heb ik nog nooit een ruiter voor elkaar zien rijden.
Zep"]
[quote="Aqua8horse schreef:ZEP, we wachten gewoon af.
Aqua8horse schreef:Train je paard zoals je ook in de wedstrijd rijdt, dan worden de prestaties beter alleen al omdat het paard als een geheel blijft.