de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:58

Apart kleurtje Nsky! Mooi!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:01

thnx, ze is een 'roan' dus elke seizoen een ander kleurtje!

Nu:
Afbeelding

Hier zie je een beetje verloop van de kleuren per seizoen
Afbeelding

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:31

Wat is ze toch mooi geworden Nyske,

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:33

ja ze droogt gelukkig goed op Marjan!

Margrietje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:50

Hoi hoi!
Ik rijd ook een 3 jarige ruin (Gwenn)alias Geronimo roepnaam Chero. ( afstamming zoek ik op, zit iig Ramoro Z en Zeoliet bloed in.
Het is een spetter! Van ongeveer 1.65m.
Wel een enorme deugniet!
Hij doet het redelijk in de bak maar is SUPER wakker en vind vanalled en nogwat spannend. Gisteren liep er een hond in de wei naast de bak, had ik niet gezien maar Chero Uiteraard wel... en dan ben ik hem kwijt... *zucht*
#we moeten nog veel leren.

Vraag me soms ook wel af of hij er al helemaal klaar voor is. Hij is super braaf maar mega alert!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:55

Mooi hoor zo'n roan, ik hou daar wel van.

Heb je een foto van Chero? Hoe lang is hij onder het zadel?

Gisteren twee rondjes heel bol gegaloppeerd met Broer :D ik had wat los gedraafd, dacht ga alvast galopperen, misschien iets te vroeg met al die wind. Al voelde hij niet fris aan. Hij sprong super netjes aan, ikke helemaal blij :o en toen ging hij bol. Dus koppie omhoog getrokken en gelukkig was Hubs er ook en die riep al, schop hem goed vooruit. Dus dat gedaan en twee rondjes bol en soms wat meer af }> rond gereden en toen was meneer weer super braaf en ook nog heerlijk rondje buiten gereden en goed gedraafd op het zandpad. Heerlijk.

Margrietje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:07

k heb geen idee hoe ik plaatjes kan toevoegen :-)
Tips? Vanaf mijn mobiel?

Ik heb hem nu een week of 4 onder het zadel 2x pw rijden (waarvan 1x les) en 1x longeren.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:00

Mooi beeske! @nsky86

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:56

Wauw wat een gave vosroan Nsky86!
Ik hoop ooit zoiets te treffen in pony maat voor mijn kids.
Ha ha Witoto, wat zijn ze fris he met deze wind.
Deze broekepoepert heeft gister even gelongeerd.
En dat was al stuiter stuiter.
Vandaag is de tandarts geweest.
Ze was erg braaf en merk dat een beetje extra aandacht tijdens het wisselen niet verkeerd is.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:31

Vandaag door de gladheid maar wat grondwerk aan de hand gedaan, maar mevrouw wilde alleen maar knuffelen, zat van mn gezicht tot mn rijbroek helemaal onder := :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:12

Vanavond weer fijn in de les van de rijvereniging meegereden. Wat is ze toch braaf. Ik longeer haar van tevoren in de paddock ernaast. Les was al begonnen en ik kon bij de bak zo opstappen. Super netjes stil staan. Ook heb ik voor het eerst met zweep gereden. Die vond ze altijd heel eng, dus even zo gelaten. Maar na 20 min te hebben gereden, toch de zweep erbij gepakt. Instructrice heeft even een rondje meegelopen en daarna was het goed. Ze bleef daarna ook veel fijner doorlopen. Meestal moet ik met uitstappen haar echt vooruit trappen en met zweep (zonder te gebruiken) liep ze gewoon fijn uit zichzelf door.
Had vanavond m'n nieuwe zadel erop (2e hands hoor) en dat zat een stuk fijner en lag een stuk beter. Volgende keer galopje proberen!!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:22

Ik zal even van afwezigheid schitteren.
Broer is met spoed opgenomen in de Kliniek in Utrecht mbt koliek. Darm zat om zijn milt en nier heen. Hij moet sowieso een paar dagen blijven. Darm is gelukkig er weer vanaf, maar zitten nog vol met oude mest. Het wordt dus nog echt spannend. Maak me echt druk om mijn vriendje, da was al bang dat hij mogelijk de rit naar Utrecht niet zou redden. Gelukkig heeft de stal eigenaresse super gehandeld en hem opgeladen en zijn we naar Utrecht gereden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:27

achnee wat vreselijk, heel veel sterkte!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:29

Witoto schreef:
Broer is met spoed opgenomen in de Kliniek in Utrecht mbt koliek. Darm zat om zijn milt en nier heen. Hij moet sowieso een paar dagen blijven. Darm is gelukkig er weer vanaf, maar zitten nog vol met oude mest. Het wordt dus nog echt spannend. Maak me echt druk om mijn vriendje, da was al bang dat hij mogelijk de rit naar Utrecht niet zou redden. Gelukkig heeft de stal eigenaresse super gehandeld en hem opgeladen en zijn we naar Utrecht gereden.

Ojee :( hopelijk gaat het snel weer beter!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:05

Witoto schreef:

gatver zeg, dat is slecht nieuws. heel veel sterkte en gelukkig heeft de staleigenares goed gehandeld. ik duim voor jullie!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:14

Pff heel erg veel sterkte voor Broer! Duimen voor jullie!!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:15

Ik duim voor jullie!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:57

Jeetje wat een eng bericht. Heel veel sterkte voor Broer!
Mocht je tijd hebben dan ben ik wel benieuwd naar updates.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:29

Dank je wel voor jullie steun, ik ga straks weer naar hem toe en zal vanavond proberen een update te plaatsen.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:37

O dat is balen van broer
Sterkte

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:43

Sterkte met Broer Witoto, dit zijn geen leuke dingen. Hopelijk knapt hij snel op.

Gilly-Gail wordt nu twee keer gereden door een pittige meid die veel ervaring heeft met jonge paarden. Ze vindt het een leuke merrie die af en toe best heftig kan zijn, maar omdat zij zo cool & collected is, snapt de merrie dat zulk soort gedrag weinig zin heeft. Ik doe haar zelf 1 x per week of aan de longe, dubbele lijnen, grondwerk, aan de hand werken en dat gaat ook af en toe met ups en downs. Maar ja, het is een puberpaard dus wat kun je ervan zeggen. Er zit zeker progressie in en ze begint nu ook weer meer bespiering en vlees te krijgen.

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:08

Witoto schreef:

Jeetje,, wat ontzettend schrikken! hopelijk snel goed nieuws!
sterkte -O-

Margrietje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:09

@witoto Getver! heel veel sterkte! Hopelijk kom je vanavond met goed bericht en met je vriendje Broer snel naar huis... niks aan als je maatje ziek is :( Dikke duim voor de staleigenaresse!

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:22

Sterkte Witoto! :(:) Hopelijk herstelt hij vlug weer volledig :j

Mijn gupje komt 19 oktober weer naar huis. Heb nu al zin om weer met hem aan de slag te gaan!

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:48

@witoto; heel veel sterkte, ik schrok van het bericht! Maar hij komt er vast doorheen, fijn dat je op een stal staat waar verstand van zaken aanwezig is! We gaan met z'n alle duimen op een goede uitkomst voor Broer