[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:47

Jammer dat er geen updates komen...lijkt me een heel karwei om iedereen via pb op de hoogte te houden.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:47

Seleenntjee schreef:
Als je genoeg tijd hebt zou ik het ook leuk vinden om op de hoogte gehouden te worden via PB Dreamy! :j

Me too!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:40

Hee wa's dat nou? Ben ik al de hele dag uit aan het kijken naar een update van de training van fiego en dan blijkt dat we het nu zonder deze leerzame beelden moeten gaan doen. En ik was juist zo benieuwd hoe jullie verder wilden gaan. Eerst nog wat plaren met wat exra gewicht of toch weer meteen de ruiter na wat hangen het zadel in helpen. Ergens tussendoor het 'gejammer' lees ik dan dat er toch een fysio bijgehaald gaat worden. Dat kan ik alleen maar toejuichen, dan heb je straks in ieder geval iets meer zekerheid over de staat van de rug van Fiego.

Nou dan ga ik maar verder met de andere topcis die ik zo tussen neus en lippen een beetje bijhoud. En toch blijf ik stiekum uitkijken naar een update van Fiego en Dreamy; the winning team!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:24

Veel succes verder :) Ik vond het leuk dat je bleef reageren :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:56

Wat ik niet helemaal snap is dat er door een paar "negatieve" reacties het topic stil gezet wordt... Iedereen weet dat ie positieve en negatieve reacties kan krijgen en het is aan jezelf wat je ermee doet. Van de negatieve, wat ik opzich nog vind meevallen hier, kan men ook een heleboel leren !!! En daarbij is 98 procent van de reacties wel de leuke reacties...
De stal zal echt geen negativiteit krijgen door je topic... dat kan ook door eigen voorbeelden gebeuren. Plus een voordeel is dat de stal zich hier zelfs kan verdedigen. .
Via de pb kun je ook negatieve reacties krijgen ;)
Erg jammer dat topics zo snel niet meer lopen omdat het niet alleen de reacties krijgen die men verwacht. .. helemaal jammer bij leuke en leerzame topics als dit. Temmen zodra men asociale wordt en zolang iedereen met welke mening dan ook met respect reageerd is er imo niks mis met een beetje discussie.

Maar wil je iig veel succes verder wensen met je knapperd :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 23:06

Ik snap je reactie zeker :j Ik voel me er alleen niet prettig meer bij tegenover de stal. Dat ze zich door mijn topic zouden moeten gaan verdedigen enzo. Had ik van tevoren over na moeten denken :j
Maar het was idd nog vrij rustig allemaal, en om dat zo te houden wil ik niet zoveel meer openbaar prijsgeven. Via internet kan zoveel anders dan bedoelt overkomen, hoe goed je dat ook probeert uit te leggen en in banen te lijden.

Maar ook dit heb ik al een keer of twee eerder uitgelegd..
Zo zie je maar hoe snel een uitleg over het hoofd wordt gezien of niet goed wordt geinterpeteerd.

Nogmaals: Ik hoef niet alleen reacties die in mijn straatje liggen, vraag maar aan de mensen die vragen hebben gesteld of afwijkende meningen hebben gegeven die ik via PB nog heb gesproken :j sta open voor alle meningen en discussies, alleen niet in dit topic!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:06

Ach wat dat betreft kan je het toch nooit goed doen, er zullen ook nu negatievelingen zijn die denken: zodra het niet goed gaat dan gaan de deuren dicht en mag er niet meer meegekeken worden op die stal naar de manier waarop ze dat oplossen.

Terwijl je duidelijk aangeeft dat jullie gewoon heel rustig verder gaan en je er alle vertrouwen in hebt.

Mensen trekken nu eenmaal graag alles in twijfel, lezen niet goed maar maken er wel graag zelf een heel smeuïg negatief verhaal van, super zonde -O-

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het er wel even mee gehad hebt zo :(:)

Lekker beest hoor op de speel-filmpjes! Hij is hartstikke blij met zichzelf zo te zien :P

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:08

nou dan hoor ik hier graag via PB hoe het gaat!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:34

Dan zou ik graag over PB horen hoe het gaat :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 13:15

Omdat het voor mij onoverzichtelijk wordt wegens de hoeveelheid gebruikers die updates willen; graag even PBen wanneer jullie nieuwsgierig zijn, dan stuur ik een update terug!
:j

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:35

Dreamy schreef:
Omdat het voor mij onoverzichtelijk wordt wegens de hoeveelheid gebruikers die updates willen; graag even PBen wanneer jullie nieuwsgierig zijn, dan stuur ik een update terug!

ik word graag op de hoogte gehouden als stille meelezer...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:36

ynskek schreef:
Dreamy schreef:

Dan zul je dus een PB moeten sturen naar TS :o

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:41

pien_2010 schreef:
ynskek schreef:

:)*

(sorry, kon het niet laten)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:57

miezelke schreef:
pien_2010 schreef:
[quote="ynskek"

:)*

(sorry, kon het niet laten)[/quote]

heb ik al gedaan

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:25

Oh wat jammer! Ik volgende je topic en vorderingen met plezier,eindelijk een leerzaam topic jammer dat het zo moet eindigen maar ik snap je beslissing volkomen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:44

Ik wil even hier laten weten dat de dierenarts is geweest. In zijn lopen en qua gebruik van bekken was er niks ernstig te zien, maar zodra de da op zijn rug ging drukken werd er wel duidelijk dat hij gevoelig was.
Hij heeft Fiëgo gekraakt en daarna liep hij wel al een stuk meer ontspannen aan de longe, a la stofzuiger! Goed teken dus!

Gelukkig niks ernstigs dus! Maar het zou idd een goede verklaring zijn voor zijn reacties met ruiter.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:49

Hopelijk accepteert hij nu het gewicht van de ruiter beter.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:34

Als ik een zere rug had, had ik mensen ook vliegles gegeven. :')

Nou iedereen weer lief zijn, misschien wil Dreamy dan weer updates plaatsen. :Y)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:09

Zet je een linkje hier neer van jullie eerste topic in de RIJ-ITP? :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 21:11

xRiiannex schreef:

Als het zover is wel ja :D

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:28

Dreamy schreef:
xRiiannex schreef:

Als het zover is wel ja :D

Jippie !

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:42

Dreamy schreef:
Ik wil even hier laten weten dat de dierenarts is geweest. In zijn lopen en qua gebruik van bekken was er niks ernstig te zien, maar zodra de da op zijn rug ging drukken werd er wel duidelijk dat hij gevoelig was.
Hij heeft Fiëgo gekraakt en daarna liep hij wel al een stuk meer ontspannen aan de longe, a la stofzuiger! Goed teken dus!

Gelukkig niks ernstigs dus! Maar het zou idd een goede verklaring zijn voor zijn reacties met ruiter.

Wat ben ik blij dat je toch naar de rug hebt laten kijken. Wie weet was je anders gewoon door gegaan en had je dan later tegen enorme problemen opgelopen. Sommigen noemen hun dier met rugproblemen een vals paard.....
Wel goed in de gaten blijven houden hoor! Het is goed mogelijk dat het nu na het kraken even wat minder is maar straks weer opspeelt als de rug weer meer belast wordt.

Misschien is het nu wel raadzaam om toch met zware zakken te gaan werken. Begin eerst met een kilo of 20 en dan langzaam verhogen zodat de rugspieren zich kunnen ontwikkelen. In de fitness gaan mensen ook niet gelijk met het zwaarste gewicht aan de slag :)
Succes!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 11:18

Ook op andere manieren kun je de rugspieren trainen. ;)
Maar bedankt voor de tip!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:26

Wat ik bedoel is meer training op belasting naast training door beweging. Dat eerste wordt eigenlijk nooit gedaan hier in nederland. Je zei het zelf al dat je de zware zakken al eens in werking gezien had in de US.

Het kan goed zijn dat met andere manieren van trainen de spieren wel goed overweg kunnen met een groot gewicht ineens, maar de bottlenecks zijn vaak de pezen, aanhechtingen van pezen aan het bot en de kleine onderdeeltjes als ligamenten. Voor deze structuren is het eigenlijk het beste de hoeveelheid gewicht langzaam op te bouwen ipv veel rugtraining (longeren, grondwerk etc.) en dan ineens een ruiter op de rug.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 13:38

Ik had het met autobanden gezien ja, niet met zakken. Maar het is idd wel hetzelfde idee.
Ik zal het ook aan de dierenarts vragen, wat hem het beste lijkt qua training. Voor nu mogen we toch even alleen maar longeren lang en laag zonder belasting op de rug behalve zadel al opbouwen mocht dat goed gaan. Als het goed is komt de dierenarts komende of volgende week weer checken en dan kunnen we weer verder mits ok. Dus ik zal jouw idee eens voorleggen, ik sla je advies ook niet uit de wind hoor ;)