Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Johnnydepony

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:26

Ja die had ik net ook al gezien. En alleen al om de bovenlijn heb ik hem niet in mijn faorieten opgeslagen. Had me niet gerealiseerd dat hij hier al eens voorbij was gekomen

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:27

Ik help jullie wel herinneren, heb een hele erge hekel aan oneerlijke mensen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:29

Heel goed :+ ik bekijk alles met dat formaat namelijk
Laatst bijgewerkt door Johnnydepony op 28-08-12 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:30

belachelijk, zoiets "moet" je melden bij marktplaats. Ze houden bewust informatie achter in de hoop dat nieuwe mensen hem niet willen keuren.

Vind het paard ook niet echt geweldig, leuk koppie maar daar kom je niet ver mee.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:30

Ik ook!
Dus als er mensen in Friesland gaan kijken moeten ze dat even laten weten!

Jammer dat je idd niet op SH en MP aan kan geven hoe je ervaringen zijn met de adverteerder.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:31

Ja Goos_horses en helaas zijn er genoeg mensen die toch maar niet keuren...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:32

In Friesland? Hij wordt toch door ene Bill uit Baarle Nassau aangeboden? Dat is bijna België..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:34

Ja maar ik heb het ook niet over de mensen die dat paard wat jury laat zien verkopen. Maar over andere onbetrouwbare honden.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:36

Hmm.. Heb via een kennis ook eenpaard van hem aangeboden gekregen..

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:03

Dat is inderdaad vuil spel jury. Waarom was die niet goedgekeurd?
Trouwens een 'story of my life'
Enkele jaren terug paardje gaan kijken, was er helemaal weg van, al mijn spaarcenten bij elkaar gescharreld, voor keuring had ik geen geld meer maar de verkopers zeiden dat ie blaakte van de gezondheid. En een paar jaar later is je paard plots wedstrijdongeschikt.
Domdomdom ja maar dit keer laat ik me niet meer vangen!
Want ik tegenwoordig ook zo smerig vind is dat een paard met een verrotte rug wel gewoon door de keuring kan komen. Dan betaal je in feite voor een goed gezond paard en kan hij nog dikke arthrose hebben.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:04

Needje schreef:
Ja maar ik heb het ook niet over de mensen die dat paard wat jury laat zien verkopen. Maar over andere onbetrouwbare honden.

Ooh sorry! :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:04

Er was hier toch ook iemand op zoek naar een pony?

Ik heb (helaas) net te horen gekregen dat het meisje wat bij ons rijdt wil stoppen met de pony. Daarom biedt ik dit super gave dier aan:

http://www.bokt.nl/markt/ad/68463/eerli ... -pony-ruin

Het lijkt wel uitverkoop hier ;(

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:07

Pletje123 schreef:
Er was hier toch ook iemand op zoek naar een pony?

Ik heb (helaas) net te horen gekregen dat het meisje wat bij ons rijdt wil stoppen met de pony. Daarom biedt ik dit super gave dier aan:

http://www.bokt.nl/markt/ad/68463/eerli ... -pony-ruin

Het lijkt wel uitverkoop hier ;(

Oe leuke pony! Ik vind het wel altijd jammer als er bij een advertentie geen rijfoto's zijn. Geeft toch meer info :)

iloveprada1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:13

Geslacht : Merrie
kleur:maakt niet uit
leeftijd:3 tot 15
hoogte: ongeveer 1.42
disiplinie: springen en niveau maakt niks uit.
karakter: lief,meewerkend,voorwaards.
extra's: het moet een lieve betrouwbare pony zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:13

Wat een leuke poown Pletje!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:14

leuke pony pletje, er staat alleen in je laatste zin twee keer dat hij in friesland staat :)

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:14

Needje schreef:
Wat een leuke poown Pletje!

Je was me net voor :P

iloveprada1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:19

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:26

Gisteren heb ik beslist om niet te wachten tot mijn merrietje weg is om een nieuw dressuurpaard te kopen. Ik had gisteren al een zoekertje geplaatst op een site waar mijn volgend paard aan moet voldoen. Ik dacht dat mijn mailbox ging uitpuilen, maar nee! Nog niets mogen ontvangen.
Dus als er iemand een bruine of zwarte versie van de schimmel die hier al is verschenen weet, mail me!! :D

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:28

Iris__Bennie schreef:
Iemand van jullie bekend met deze advertentie?

http://dieren.marktplaats.nl/paarden/58 ... ind=2&fs=1

hi, ik meld me ook even, omdat ik sinds een tijdje weer zelf op zoek ben naar een nuchter sportpaard om mee aan de slag te gaan. Herintredende amazone, zelf M2 gereden 'vroeger', en sinds begin dit jaar een leasepaardje onder het zadel, waarvan de 'gebruiksmogelijkheden' beperkt zijn (20+, alleen recreatief gereden, maar helaas regelmatig problemen met stijfheid en rug-hiervoor wordt ze wel behandeld door osteopaat, maar betekent ook vaak uit de running; daarnaast heeft ze ook chronische astma, kortom leuk voor korte ritjes, maar zeker niet fair om er meer mee te doen; wat ik eigenlijk wel wil... natuurlijk besef ik me dat gezondheidheid van het paard niet leeftijdgerelateerd is, en dat een ongeluk in een klein hoekje zit, maar ook de eigen verantwoordelijkheid & zeggenschap over een eigen dier beginnen de doorslag te vormen, zeker omdat ik al zelf pony & paard heb gehad :-) ).
anyway, ik quote Iris_Bennie omdat ik deze merrie ook heb zien staan en al kort even contact met de eigenaar heb gehad om naar bereden filmpje te vragen + medische achtergrond. beide had ze niet, en ben daarom (vooral gevoelsmatig even) verder gaan kijken. daarmee zeg ik dus niet dat er iets niet in orde is, maar had een betere 'klik' op een paar andere reacties. ook kon ik haar (Zira) niet terugvinden onder de afstamming die ze opgaf. kan natuurlijk niet aangemeld zijn bij stamboek, maar dat vond ik zelf een beetje raar (juist omdat die afstamming wel in orde lijkt te zijn: Ruben (Rohdiamant) x T.C.N. Partout x Uniform.

wat zoek ik
- leeftijd: 5 - 11 jaar
- niveau: L(2)-niveau dressuur, liefst gestart op wedstrijden (dan is B+ winstpunten ook prima)
- geslacht: merrie of ruin
- stokmaat: >1.65m, maar eigenlijk liever nog >1.70m
- kleur e.d. maakt me niet veel uit, geen bonte
- dressuurgefokt (kwpn / nrps / trakhener / westfaler)
- budget +/- 4500,-
- regio Gelderland/Overijssel/Noord-oostBrabant
- mag wat massa hebben, niet te rank/springpaardtype.
- gezond!!!!!!!
- moet op groep in weide kunnen staan (snachts wel binnen)
- uiteraard trailer- & verkeersmak (ervaring met buitenritten is een pre).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:33

Waar kon je die merrie niet terugvinden vladimir?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:50

x_Quinta_x schreef:
Enkele jaren terug paardje gaan kijken, was er helemaal weg van, al mijn spaarcenten bij elkaar gescharreld, voor keuring had ik geen geld meer maar de verkopers zeiden dat ie blaakte van de gezondheid. En een paar jaar later is je paard plots wedstrijdongeschikt.
Want ik tegenwoordig ook zo smerig vind is dat een paard met een verrotte rug wel gewoon door de keuring kan komen. Dan betaal je in feite voor een goed gezond paard en kan hij nog dikke arthrose hebben.

Tja.... moet zeggen dat ik om dit soort dingen best verbaasd ben over de gedachten die ik hier lees over keuren.
In de praktijk merk ik toch dat het anders gaat/werkt.

Maar goed, hoe goed je ook laat keuren, heel veel gebreken komen bij een keuring niet aan het licht en enige tijd (weken/maanden/ met geluk jaren) komt het toch boven water.
Juist daarom vind ik het zelf belangrijk om heel kritisch te kijken naar het aan te kopen paard.
Die schimmel, waar iedereen zo lyrisch over is, vind ik bijvoorbeeld ook niet goed lopen. Takt is ver te zoeken. Dat kán duiden op medische problemen. Kun je wel afgaan op de dierenarts, maar de kans is groot dat het er bij een keuring niet uit komt, terwijl er wel wat speelt.

Nou ja, dat is in ieder geval mijn redenatie om heel kritisch te kijken naar foto's en filmpjes en uiteraard het paard zelf in de praktijk.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:06

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:17

x_Quinta_x schreef:

Een paar jaar later...

Dan ben je niet bedrogen hoor. Dan heb je gewoon pech gehad. Als je op grond daarvan nog met de vinger naar de verkoper wijst, ben je niet goed wijs.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:24

Dees schreef:
x_Quinta_x schreef:

Een paar jaar later...

Dan ben je niet bedrogen hoor. Dan heb je gewoon pech gehad. Als je op grond daarvan nog met de vinger naar de verkoper wijst, ben je niet goed wijs.

Zo kan ik ook nog wel meepraten. Mijn paard volledig gekeurd gekocht bij een goede kliniek in de winter van 2009. Ook nog eens van mijn buren, en ik ken hem vanaf veulen af aan. ( Hij was bedoelt voor hun oudste dochter maar die ging in hartje Amsterdam wonen en werken) Hij had een ongelukje gehad met zijn hoofd en meer ook niet. Super veel geluk gehad dat ik hem kon kopen omdat ik net een boel ellende achter de rug had en hun hem graag in de buurt hielden. Een half jaar later begint de ellende door wat te gaan hoesten.. Tja en dan zijn het je buren ( en vriendin) waarvan ik echt 100000% zeker weet dat dat paard niets had voordat ik hem kocht. ( Hij was tenslotte voor eigen doeleinden en anders hadden ze hem wel voor de slachtprijs weggedaan ) Soms heb je gewoon pech.. En als ik hem van een vreemde had gekocht had ik ook zeker te weten vingertje gewezen, maar of dit nu écht eerlijk is.. Bedenk het antwoord maar zelf.
Laatst bijgewerkt door Ramzi op 28-08-12 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt