Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:45

Lorette ik vind het wel handig dat je er eerlijk bij vermeldt dat het geen bewegingswonder is dat scheelt idd weer proefritjes van mensen die denken een koopje te hebben en na het rijden zeggen nee ik had toch iets meer verwacht...
Je paard wordt er idd niet fijner van, al die kijkers, dat was ook mijn ervaring. De ruin die ik 3 maand geleden heb verkocht (Z1 met winst) was ook 100% bomproof en betrouwbaar, maar ik had dus wel veel angstige en erg onervaren ruiters die kwamen kijken. Hij deed braaf zn dingetje met hun hoor, maar werd er voor mij niet fijner van. beetje stug en afwachtend. Nu is dat op zich niet erg, maar als zoiets weken zou duren ben je zelf alleen maar bezig je paard weer lekker naar jouw hand te rijden tussen de bezichtigingen door. Lijkt me dus idd handig dat je selectief bent met de kijkers.
Tav de gangen had ik er ook een, een man, die kwam kijken, die zat hem toch aan zn veren, niet normaal (mijn ruin was wat flegmatiek). Ik dacht kijk dit nog even aan en anders kan hij eraf komen, maar die stapte zo ineens af en zei nee hij is mij te traag. Hij had ook met voorrijden kunnen zien dat het geen loperig paard was. Dus ik had misschien zelf ook duidelijker moeten zijn en gezien het niveau van die ruiter zelf (Z2) al kunnen aangeven dat het niets voor hem zou zijn, ik had hem nl zelf te koop omdat er niet heel veel meer in zat.
En als je het niet in de adv zet kun je het aan de telefoon ook altijd nog aangeven als je wat doorvraagt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:47

_Lorette_ schreef:
Ik heb geen zin om mensen te krijgen die vervolgens zeggen dat ze een bewegingswonder zochten. Daarom heb ik het wel vermeld, zodat die mensen al niet reageren.

Dees, ik wil inderdaad alle bezichtigingen zoveel mogelijk uit elkaar plannen, maar ik zou het als koper vervelend vinden als ik pas na een paar weken zou kunnen komen.

Met deze prijs hoop ik mensen aan te spreken die niet per se een geweldige beweger willen hebben. Met 6k verwacht men dat bijv in dit topic al veel meer.

Zet er dan in dat hij drie nette basisgangen heeft. Je zegt hetzelfe, maar het staat veel minder negatief.

Alja

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:31

maar lorette misschien word hij wel gekocht door de eerste die komt kijken?
of wil je iedereen een kans geven?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:13

_Lorette_ schreef:
Ik heb binnen een dag al 8 aanvragen voor een bezichtiging staan, waarvan ik nu de helft heb ingepland. Ik vind het wel veel, hoor. Mijn paard is heel braaf, maar zal hier niet fijner van worden. :\ Nu wil ik het wel een beetje uit elkaar plannen, zodat hij tussendoor nog wat rust heeft, maar het wordt ook lastig om te zeggen: "Over een maand kan je komen kijken!" En ik wil niet meer dan 1 bezichtiging per dag. Ik heb hem zelf gekocht toen hij die dag al 3 keer was gereden en ik vond hem toen enorm mat en sloom. Achteraf geen wonder. 2e keer kijken was hij prima. Vandaar dat ik hem dat niet nog eens wil aandoen. En wij zijn druk met verbouwen, dus ik wil graag nog een stukje dag overhouden om aan de slag te gaan. Maar daardoor ben ik wel een paar weken zoet om alleen de mensen die gisteren contact op hebben genomen te laten komen!

Ook heb ik nu al meerdere reacties gekregen met de vraag waarom mijn paard zo goedkoop is. Ik vind de prijs goed, maar blijkbaar wekt het bij sommige mensen toch achterdocht. Al zal dat meer liggen aan enkele paarden waar veel teveel voor wordt gevraagd.

Ik ben selectief en probeer alleen de mensen te laten komen die via mail of telefoon een goede match met hem zouden kunnen zijn, maar dat is niet altijd goed in te schatten.

Hoe lossen de verkopers in dit topic dit op?

Je zou misschien ook kunnen afspreken dat mensen pas de 2e keer kunnen proefrijden??? De echt geintresseerden komen vast wel terug. (misschien een uitzondering maken als jij denkt dat dit wel eens dé koper kan zijn, of als mensen van erg ver moeten komen).
Ik vind het persoonlijk niet nodig persé op een paard te zitten als ik voor de eerste keer kom kijken. Maar daar zijn de meningen natuurlijk wel behoorlijk over verdeeld ;-)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:48

Lorette, als je telefonisch mensen krijgt waarvan je denkt dat het niet gaat passen, gewoon zeggen. Had mij een hoop ellende bespaart als verkopers dat vorig jaar bij mij hadden gedaan. En ik persoonlijk kan er prima tegen als iemand tegen me zegt dat zijn of haar paard waarschijnlijk niet geschikt voor me is. Als je er dan een keertje eentje treft die begint te brommen hebben ze pech gehad.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:16

Ik weet nog een superpaard te koop staan. Een chique bruine ruin. 1.70m. Kwpn gefokt. Geboren in 1998. Super braaf. Goede gangen, veel springvermogen. Paard is met drie ruiters L springen en L2 dressuur geweest. Pb voor meer info.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:37

Lorette, wij hebben gedaan dat degene die het eerst komt kijken ook de eerste keus heeft. Misschien is de eerste koper wel helemaal weg van je paard. Dan hoef je veel andere kijkers in principe ook al niet te laten komen (tenzij die eerste personen je niet aanstaan natuurlijk). Ik weet niet hoeveel kijkers je hebt, maar je kan ook zeggen dat er 1 kijker per dag komt, of dat er de eerste keer liever niet gereden wordt inderdaad. Dan pik je degene die echt geïnteresseerd zijn er ook wel uit hoor.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:41

Er zijn mensen die al een afspraak hebben gemaakt voordat hij officieel te koop stond en zij komen als 4e kijken. Ik zou die mensen graag de kans willen geven om hem te bezichtigen. Maar goed, als de eerste kijkers hem geweldig vinden en dat wederzijds is, dan houd ik hem niet vast.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:59

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.. lijkt mij :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:03

ja dat vind ik ook! Pletje!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:03

Dito :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:13

Wat zijn we het weer eens, gezellig! :D :D

Vriendlief heeft nieuwe foto's gemaakt van onze merrie. Zit te wachten op de card reader vd camera.. Ik zit er zelf op dus ben razend benieuwd hoe het beeld lijkt. Op dat kleine scherm vd camera lijkt er sowieso 1 gave tussen te zitten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:14

oeoeoe ik ben ook heel benieuwd :j
Pfff kon ik met een envelopje maar even naar je toe komen pletje :=

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:16

plaats je de foto hier pletje?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:18

Als ik ze Bokt proof vind, dan maak ik denk ik even een topic en dan plaats ik er hier ook wel :j

Seven: ik vind het nog steeds zo naar :(:) ik duim dat er een Everdale jr aan komt!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:19

De foto's zijn trouwens in 5 minuten geschoten, want toen werd Hugo wakker :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:25

hahaha die kleine wil ook aandacht :D

Ja tis balen he, nog enkele dagen en we weten of het heeft gepakt of niet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:30

Haha ja, gelukkig is het een snoepje <3 dus dan kan je het hem.direct vergeven. Ow en onze RR meende weer te moeten assisteren, maar nu liep hij mee met het paard. Dat staat ook op de foto :))

Spannend hoor... merk je ook iets aan haar? Vaak kan je het zien, dan zijn ze echt blakend van gezondheid als ze dragend zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:31

Nou ze is prachtig op dit moment ze straald je te gemoed is net een spiegeltje kwa glans, is happy en vreselijk lief dus ik hoop dat het voor tekenen zijn. Maar de dame was altijd al een knuffelkont :j

Super handig die RR onze dober wil ook altijd mee lopen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:34

Ja de RR is ook een schatje. Hij is waar ik ben of waar vriendlief is. Soms loopt hij wel gruwelijk in de weg hoor :+

Als ze zo mooi zijn, dan lijkt dat meestal goed :D

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:35

De vraagprijs voor de flemmingh was wel reeel maar voor mij gewoon te hoog maar hij moest voor de winter weg, dus ze ging overleggen met haar ouders..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:35

hahaha ja dat kunnen onze honden ook, maar gelukkig luisteren ze super de dober gaat graag mee op buitenrit etc

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:36

dan zijn onze dames drachtig seven! Hier zelfde! Vorig jaar vernam ik het mer 15 dagen! We zagen haar in de wei en zeiden die is drachtig!

Ga jij fokken om te verkopen seven?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:38

Asl het een merrie is kan het veulen blijven maar moet wel een goed bewegend diertje zijn en in mijn beeld passen een opvolger van mama zeg maar :j
Is het een hengst word die verkocht evt wil ik voor de helft eigenaar blijven maar ik kan geen hensten aanhouden helaas.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:43

hier zijn hengsten ook lastig te houden.. Maar als halleandro niet verkocht word blijft hij wel.. Hij staat me wel helemaal aan maarja hij heeft ballen! Haha!

Willie nog even afwachten dus!