[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizaa01

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 01:17

Waauww wat super!!!
Wat zul jij trots zijn! :D

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:09

*kruipt onder meeleessteen vandaan* Wat onwijs mooi om te zien! Logisch dat je daar even goed emotioneel van werd. Wees gerust maar heel erg trots op jezelf en natuurlijk op Frum. Ik vind het echt ontzettend knap wat je al met hem bereikt hebt!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:35

Je liet me echt schrikken met je topic titel. Maar zoals ik al eerder heb gemeld. Ik zie een jong paard wat nog veel moet leren. Het ziet er top uit voor de eerste keer.
En wat heb jij een fijne rijstijl. Ben daar echt jaloers op.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:26

Hier een hele stille meelezer! Ik vond Frum als veulen al fantastisch en ik heb vanaf de zijlijn alle topics gevolgd. Ik schrok me ook halfdood van die topic titel! Maar wat heb ik een ongelooflijk respect voor jou. Echt geweldig hoe je hem tot een stoere vent hebt laten opgroeien en iedere keer hebt gekeken wat het beste is voor hem. Ik mag alleen maar hopen dat ik dat met mijn net aangeschafte jaarling zo voor elkaar krijg. Ik was echt een beetje ontroerd door je laatste topic! Je ziet Frum ook helemaal trots zijn op zichzelf!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:51

Wow, hoe knap is dit, van jullie beiden. _/-\o_

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 22:39

Hij is niet heel erg moe van gisteren :+

Afbeelding

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:40

Hahah heerlijk! :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:40

lorette. echt een mooie proef hoor, helemaal met een paard met een gigantische beperking.

top gereden.

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ :):) :):)

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:31

WAUW Lorette!!

Je hebt gewoon met jou Frum jou Fairview Key een wedstrijd gereden!!!! wat een geweldig gevoel moet dat zijn geweest!! Ik zou voorlopig niet meer van mijn wolk komen als ik jou was! :D

Nee het is niet de beste B prroef ever, maar ik vond het ook zeker niet slecht!

en moe is hij idd niet, dus wie weet wat de toekomst allemaal brengt aan kleine (maar stiekem hele grote) overwinningen

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:08

Waaaauw wat gaaf! Hoe trots zal je zijn!

Jullie hebben het gewoon gedaan en zoals de andere al zeggen, wie weet wat de toekomst jullie nog mag brengen!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:11

Haha... ja... je hebt hem duidelijk afgepeigerd... arm beest }:0

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:10

Als ik er zo naar kijk zie ik eigenlijk alleen een jong paard wat af en toe wat balans mist. Maar jemig lees vanaf het begin al mee en had dit niet verwacht. Ik zou lekker verder rijden hij lijkt het ook gewoon leuk te vinden. En ik snap je emotie hoor ik had het ook niet droog gehouden!! Stoere knappe Frumm

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 23:19

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:21

Oh wat goed, brave poownie *\o/* !

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:23

Wat een topper is die Frum toch!! En jij ook!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 23:25

Hij rent er normaal gesproken meteen in en meteen er weer uit. Dus nu maar stapje voor stapje. Het stilstaan op de klep is echter bijna een onmogelijk opgave voor hem... Het is niet zo dat hij 'm wil peren, alle bewegingen met zijn hoofd zijn tics.

Je ziet hier heel mooi het 'op slot staan'. Hij staat niet op slot, want hij kan direct weg, naar voren, naar achteren, bokken, wegspringen, etc. Toch ziet het eruit alsof hij op slot staat. Met gebolde rug, vaak compleet in de spiertrillingen. Voorheen kruiste hij dan zijn voorbenen, maar sinds zijn hoofdtic erbij is gekomen, is zijn 'voorbenen kruisen'-tic weg.

Gewoonlijk is hij nog slechter dan dit. En ik vind dit al akelig.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 01:09

Valt me alles mee, dat filmpje.
Normaal is het misschien erger, maar mocht het lukken om het altijd zo te krijgen als op het filmpje dan zou ik dat toch heel acceptabel vinden.

Ik ben nu eigenlijk wel erg benieuwd naar een 'slecht' filmpje. Ik vind Frums filmpjes sowieso erg interessant, omdat hij fysiek laat zien wat er bij veel paarden alleen in hun hoofd gebeurt.

Mijn complimenten voor je geduldige werk met hem. Een ander was er niet eens aan begonnen.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:22

Ja je ziet hem idd helemaal bol staan, in het begin een klein beetje en dan in de trailer. in de trailer ziet het er een beetje uit alsof hij achteruit wil gaan lopen. ik heb geen geluid op deze comp, dus weet niet of je wat tegen hem zegt, maar het lijkt als of hij het niet doet omdat het nog niet "mag". en ik vond het idd heel stoer dat hij niet rennend de trailer uit kwam maar eigenlijk heel rustig. gewoon blijven oefenen, al ga je misschien nooit met hem weg, is het voor het leergierige manneke, wat maar al te graag bezig gehouden wordt, natuurlijk een goede oefening.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 08:59

Ik zal proberen nog eens een filmpje te maken, want ik vind het zelf ook heel interessant. Akelig, maar interessant.

Het lijkt inderdaad alsof hij achteruit wil. In dit geval wilde hij dat ook, maar hij neemt exact dezelfde houding aan met poetsen als hij niet relaxt is. Dus dat bol staan betekent normaliter niet dat hij achterwaarts wil gaan. Het is zijn 'stresshouding'.

Misschien maar goed dat je geen geluid hoort. Ik ben enthousiast aan het 'goed zo'-en en 'braaaaaaf'-en. Na 20 seconden zeg ik: 'ik laat hem nu zelf achterwaarts gaan, hoor'. En net als ik dat zeg, loopt hij zelf de trailer uit. Ik weet niet of mijn lichaam onbewust al een seintje gaf waardoor hij ging of dat ik aanvoelde dat hij zou gaan en ik het nog net onder controle probeerde te houden.

Ik moet dit vaker doen en proberen om het zo normaal mogelijk voor hem te maken, zodat de spanning er wat afgaat en hij langer dan 20 sec in de trailer kan staan.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:31

hahaha nou dat enthousiasme snap ik heel goed hoor, had ik zeker niet storend gevonden :)
Ik snap dat hij niet in elke situatie achteruit zal lopen, maar het viel me erg op dat voor hij de klep op gaat de zelfde houding(stresshouding) heeft als dat toen hij in de trailer stond en er bijna uit ging. Ja ziet ook duidelijk dat hij af en toe een beetje kan ontspannen, zijn O beentjes worden weer mooi recht en zijn rug zakt weer.
snap goed dat het akkelig is maar het is denk ik ook heel leerzaam, ook voor ons! :+
Ik vind dat je heel goed bezig bent!! Chapeau!!!
en oefening baart kunst, en het leuke is (denk ik dan) dat hij leergierig blijft, ondanks dat je wel eens wat moeilijks aan hem vraagt. Stoere man die Frum :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:20

Mooi gedaan Lorette. Ik ben heel nieuwsgierig hoe hij de dagen/ uren erna is. Hoe lang houdt hij de stress vast na zo een tricker?

Ondanks alles is het idd wel een goede oefening. Het geeft hem weer wat om over na te denken.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:19

Zo staat die van mij ook voor de trailer hoor :). Appie vind het ook nog heel spannend, maar met veel rust en geduld gaat het steeds een beetje makkelijker

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:21

Oh dat is vreselijk! Bahh..

Je topics waren altijd geweldig! Geniet nog maar lekker van die mooie man! Sterkte!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:26

Hoe gaat het nu met Frummel?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 21:41

Heel slecht. Willen jullie voor hem duimen? Het is even heel spannend. Mijn kleine kereltje ;(