Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:50

Ania helaas zit de paardenwereld zo in elkaar... je hebt er een goede en slechte mensen tussen zitten. Altijd dus laten keuren en iemand meenemen die er ook een beetje kijk op heeft. Ik vind het ook bizar lastig, zie ik leuk paard, mail ik voor een filmpje en dan knap ik al helemaal af... vooral omdat ze 9 van de 10 gewoon niet rad lopen, jammer maar zoektocht gaat dan gewoon weer verder, kwestie van geduld.

AniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:58

Ja inderdaad Marleen, daarom ga ik ook mee, voor het kennersoog en tevens voor het verstand, want je koopt al snel een paard met je hart en een stuk minder met je verstand haha.
Het mailen voor een filmpje gaat ook niet altijd, hoeveel mensen antwoorden dat ze geen filmpje hebben..

Mijn vriendin heeft het al bijna opgegeven, ze valt van de ene teleurstelling in de andere.

Het is jammer trouwens dat hier geen MP advertenties besproken mogen worden, anders kon ik jullie waarschuwen voor zeker 3 paarden. (Of nee oneerlijke particuliere verkopers haha)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 00:01

Je mag geen ads bespreken maar wel aan geven wanneer een dier niet goed is, mits de ervaring uit de eerste hand is.
Correct me if i'm wrong

AniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 00:04

Dankje Seven, zoiets dacht ik ook al.

Hoeveel paarden hebben jullie bekeken voordat je er eentje hebt gekocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:22

Ania, werd dit paard bij jullie klinisch of röntgen afgekeurd. En wat versta je onder afkeuren?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:03

@driebergen, Wauw, wat een prachtig paard. Geniet er van!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:09

Ania schreef:
Dames, mag ik hier ook binnenvallen?
Ik ben sinds een maand of 2 samen voor mijn vriendin op zoek naar een paard en ik schrik telkens weer hoeveel rotzooi er te koop staat. Echt, ik kom het ene kreupele, scheve, zieke, manke enz paard na het andere tegen. En de prijzen die ze er soms voor durven te vragen!!

Ze had laatst bijna een 5-jarige allrounder gekocht, maar deze is (gelukkig) op meerdere punten afgekeurd. Nu zie ik dat hij voor bijna 1000 euro meer weer te koop staat onder het mom "kerngezond"....

Pff mijn bek valt ervan open hoor. En die mensen deden zich nog zo eerlijk voor!!

Maar op welke gronden kreeg je dan een negatief aankoopadvies (want meer is een keuring uiteindelijk niet!!!).
Door wie heb je de paarden laten keuren??

Je kunt voor elk paard een negatief advies geven als dierenarts en dat nog onderbouwen ook!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:42

Ania schreef:

Het 6de paard heb ik gekocht, daarvoor alles afkeurd, liep al kreupel & 1 eigenaar wou m toch niet wegdoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:52

Hihi romanoff dat is ook fijn als er achteraf niet verkocht wil worden!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:56

Ania schreef:

Caro was nummer 30...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:05

Dan heb je er genoeg gezien Driebergen!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:24

vonneke schreef:
Hihi romanoff dat is ook fijn als er achteraf niet verkocht wil worden!

Dat is echt niet fijn.. had op stal al gezegd dat ie dan binnen 2 weken kwam, had de DA al geregeld.. en komt madam van vakantie en "nee, ik weet echtn iet of ik hem wel wil verkopen"

Dus toen heb ik gezegd; Prima, ga dat eerst maar eens uitzoeken dan en ik ga verder zoeken.
Toen later belde ze 1dag voordat Floyd gekeurd zou worden dat ze hem toch wel aan mij wou verkopen, ik zei ; Jammer dan, morgen word er een ander paard verkocht, en als die goed is koop ik die. Zo niet, wil ik er nog wel op terug komen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:26

@Ania: het kan gelukkig ook sneller... bij nummer 3 was het raak en ook nog eens kerngezond. Inmiddels alweer ruim een maand hier op stal en ben nog steeds super super blij met m'n kanjer!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:44

ik weet niet meer hoeveel ik heb gezien.
Weet nog wel dat het eerst paard dat ik bekeek, een 5 jarige florencio ruin was. vond hem niet super mooi maar zijn bewegingen/.souplesse was dat wel.
Bij de keuring bleek hij te slepen met zijn achterbenen, ah zei ik tegen de arts, een rugprobleem. De arts dacht van niet want hij bewoog zo soepel aan de longe/
Toch als eerste rugfotos gemaakt. Pfff wat een slechte rug had dat paard, echt vol KS, kreeg zeker een negatief aankoopadvies, heb hem dus laten staan.
Anders was mijn zoektocht veel korter :)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:47

:D het eerste paard dat ik zag, was waarschijnlijk het beste paard dat ik in mijn hele zoektocht gezien heb.
en het duurste ;)

ik was erg eigenwijs en bedacht dat ik voor minder een evengoed paard kon kopen.
zo'n 20 paarden later werd wel duidelijk dat dat een hele kluif ging zijn.
ondertussen was paard 1 al lang verkocht :+
uiteindelijk ben ik inderdaad gestegen in mijn budget en daarvoor had ik iets meer keus.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:52

@ Adin; Whooee Florencio :P. Wel zonde zeg, op die leeftijd al KS.. :n
@ Driebergen; Toch fijn dat je nu toch een topper hebt gevonden!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:52

@charissiej
Wat jammer dat je je prachtige paard moet verkopen.;-(. Helaas voor mij ook te groot (en boven mijn budget). Bovendien val ik helaas in de categorie onzeker, dus ik blijf lekker verder zoeken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:43

Bij mn ene zoektoch heb ik meer dan 15 paarden bekeken en werd verliefd op een groen dier terwijl ik een doorgereden dier wou.

De tweede keer heb ik maar 1 bekeken en die is mee gegaan

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:55

Hallo,
Zo fijn te weten dat ik niet de enige ben met zenuwen op het gebied van mijn nieuwe aankoop. :P
Leuke vos Driebergen, veel plezier ermee.
En Eastpack, volgens mij is het filmpje wel openbaar hoor.
Een vriendin zei laatst, "je kunt er wel een boek over schrijven", en naar aanleiding daarvan heb ik toch maar eens een documentje aangemaakt om de dieren uit mijn zoektocht niet te vergeten en er een klein verhaaltje bij te schrijven. Toch leuk voor later ha..ha.

Wij zitten hier allemaal in de zenuwen, dat het allemaal maar goed gaat. Vooral mijn oudste dochter, die heeft nu toch al flinke teleurstellingen moeten verwerken en deze jongen zit nu al zo in ons hart <3
Ook hebben we het helemaal gehad met die zoektocht. Wat leuk begon met speuren op het internet, zijn we het nu zo spuugzat om van hot naar her te rijden voor een potentieel nieuw paard, ook willen we nu toch echt niet meer steeds een lege stal bezoeken :o en het paardje van de (toekomstige )buren gaan aaien....

In ieder geval iedereen weer veel succes !

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:57

@ Bertine; Ik begrijp dat je ind spuugzat bent van al het zoeken. Laat je daarom niet verleiden om dan toch maar die ene te kopen. Wat als deze nou niet word goedgekeurd?
Ik denk dat je toch echt wel een muurtje moet voorhouden totdat hij goedgekeurd is en hij echt van jou is.
Anders had ik al 6 paarden gehad :P

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:32

Bah, mijn zoektocht zaterdag was en ramp! :(

AniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:33

vonneke schreef:
Ania, werd dit paard bij jullie klinisch of röntgen afgekeurd. En wat versta je onder afkeuren?

Bij de klinische keuring kwamen zoveel punten naar voren dat we besloten hebben geen rotntgen meer te doen.

Paard had een hartruis, bij een echoscopie van het hart bleek ie een lekkende hartklep te hebben.
Verder had ie mok aan 3 benen (dat hadden we al gezien) kwam niet door de buigproef, en had een afwijkende staarttonus wat kan wijzen op ataxie. Daarnaast ook ongelijke hoeven en voor onderstandig maar ook dat hadden we al geconstateerd.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:35

Arabiertje* schreef:
Bah, mijn zoektocht zaterdag was en ramp! :(

Ik had het al gehoord van je! Vervelend voor je :(
Welke heb je allemaal uitgeprobeerd?

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:35

Wilde ik ook net vragen... Zat er niks tussen Arabiertje?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:36

Vertel arabiertje?