_Amigo schreef:russel schreef:Klopt, mijn hengst is aan het groeien, zijn ego groeit. Zoals hij ook vorig jaar uitegebreid kreunend van genot heel de dag in de zon lag, vaak zelfs plat en dan kwamen de andere paarden hem om de beurt weer op laten staan......want kennelijk vonden ze dat hij te lang lag....wellicht een soort oerinstinct.....
Dit jaar liggen de anderen en hij staat te waken...de big boss lag nu voor het eerst en best lang, wel 20 minuten, die ligt dus nooit...die waakt altijd.....big boss wordt dagje ouder...
Hij is ook veel moediger nu in zijn houding en ik moet nu ook duidelijker in komen.....1 vingerknip hij hij stapte achteruit met voeren, nu moet ik nog duwen en stem erbij doen....
Duidelijk verschil tussen de ruin en hengst. De ruin heeft half open ogen met grasjes eten, de hengst kijkt voortdurend om zich heen, en als zijn lippen op de grond zijn, zie je zijn ogen naar je draaien als je op en afstandje staat te kijken......
Zijn ego groeit, zijn persoonlijkheid is zich aan het ontwikkelen. Wij moeten nu ook afwachten hoe hij dat gaat doen...
Nou, een hengst op mijn werk heeft ook van die suffe ogen, wel een braaf beest
Ja, maar dat is een bureau hengst.............die denken dat ze het kunnen......

Doe mij maar erin gereden impuls ipv een looplust uit eigen initiatief

) van binnen goed wassen en pulken.