Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelo

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:27

Ik ben soms bang van mijn jaarling hengst. Ik weet het stom stom stom. Maar hij kan zo onvoorspelbaar zijn! Het is niet echt angst, meer onzekerheid. Daarom krijg ik nu van mijn vader heeft veel begeleiding. Ik wil dat mijn hengst gecastreerd word. Woensdag komt de DA om even te voelen hoe het ervoor staat. Ik heb bewust voor een hengst gekozen omdat ik graag een ruin wou. Maar oei, wat is het af en toe lastig.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:31

Dat heb ik ze al meermaals laten doen hoor ... Zelf voordoen, en eerlijk? Een aantal gaat eraf en mijn paard loopt - op een enkeling na - bij mij het best van allemaal :o . Want ik kan we rijden en Tsjoep is echt braaf ik denk dat ik het droompaard van menig ruiter (die niet wil springen :+) gewoon op stal staan heb zowel qua gangwerk als qua karakter!

Ik vind het dan ook ontzettend jammer dat ik volledig blokkeer, panikeer en vast sla door de stress. Niet uit angst voor mijn paard, maar de angst voor de commentaar en het gezeik. Maar dat is ook angst natuurlijk :+

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:55

Mallootje schreef:
Goed gedaan Belsje! Commentaar is inderdaad niet fijn, maar dat mag je je eigenlijk helemaal niet aantrekken! Als ze het zelf beter kunnen moeten ze het maar even voortonen!

_/-\o_

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:56

:D

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:26

ik vind nu het er naast lopen al niet leuk meer. rijden doe ik al helemaal niet meer.
ik moet nl een kwartier door het dorp om in de bak te komen om hem los te gooien, hij mag nl vd boer niet op de wei met dit natte weer, maar laat het nu wel net zo zijn dat ik juist door die wei moet om buiten te komen.

meneer laat zichzelf nu wel uit. hij springt ineens weg, slaat nog eens naar achteren om zeker te zijn dat niemand hem tegenhoudt (ik zeg 50 kg tegen 500 kg, wie houdt hem tegen, ik niet. :( ) en giert dan door de wei heen.

nu ben ik zo slim, dat ik hem niet meer vast hou. ik laat hem los achter me aan lopen tot ik aan de weg ben (met een bakje biks om hem te lokken :P , want ik heb geen zin in een trap tegen mn kop) maar hij wordt nu ook al vervelender onderweg. ik laat hem nl vaak grazen op grasveldjes in het dorp en nu wordt hij steeds dwingerder naar het gras toe. en ik ben bang dat hij die dwing/vluchtpoging ook een x flinkt buiten de wei, en dan is ie weg.... nou mag hij zich van mij dood lopen, in dat stadium zit in inmiddels al. maar ja. je hebt wel met andere verkeersgebruikers te maken, en dat is gevaarlijk natuurlijk!!

pfft...soms baal ik er zo van dat ik een paard heb, lol heb ik er al lang niet meer aan. maarja, verkopen kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen. ik heb hem al van veulen af aan.
Laatst bijgewerkt door lisselotje op 24-01-12 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:40

Dat zou wel fijn zijn, als je hem snel hebt kunnen voorzien van een nieuwe betaalslaaf :)

Heb zelf van het weekend een nieuwe merrie opgehaald in Drenthe :) Blossom. Een 4 jarige zwarte shetlandmerrie.
Gewoon om lekker mee bezig te zijn, zonder stress.
Laatst bijgewerkt door Keet op 24-01-12 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:41

Betaalslaaf! _O-

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:51

@ Lindahertha... aah herkenbaar dat kan die van mij ook nog weleens doen :( dan draai ze zich om en ze is niet meer te houden. Moet wel zeggen dat dit periodes zijn dus ze doet het niet altijd. Maar dan nog is het vervelend want je weet in je achterhoofd dat ze het zo weer in der koppie kan halen. Daarom ben ik ook op zoek naar iemand gegaan die mij met zulk soort dingen kan helpen. Het heeft namelijk gewoon met respect te maken :) ... Het grappige is dat ik weleens met haar ga wandelen en dat ik haar losgooi in een openveld dan gaat ze braaf grazen en enkele minuten later kan ik haar zonder problemen gewoon weer pakken :)

Gister had ik een klein wandelingetje gemaakt ze was ontzettend braaf... Alleen toen we bijna terug op stal waren kwamen we een auto tegen die ging parkeren en toen kwam er toch zo maar een mens uit!! WEETJE HOE ENG!! Mijn maflinger stond dus weer even te stuiteren en daar houw ik toch zooo niet van (gelukkig is de hengstenketting op dat moment mijn grootste vriend :Y) ) Ik denk dan ook stel je voor als ik er op zat weetje hoe eng :oo

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 11:57

Belsje goed bezig, misschien moet je gewoon met een MP3 speler gaan rijden...dubbele werking...En je wordt er relaxed van EN je hoort het commentaar niet. Zie je alleen nog die monden open en dicht gaan en kun je zelf verzinnen wat ze voor "opbouwende kritiek" zeggen :P

Moeilijk hoor Lindahertha, voor mij persoonlijk scheelt het dat je met Cos echt kunt knuffelen en kroelen en wandelen/hardlopen gaat ook super want dan huppelt hij gewoon vrolijk achter me aan omdat ik daarin wel leiding kan geven...

hehehe Sanne, eenmaal aan de shet dan kom je er niet meer vanaf :P Leuk een nieuwe aanwinst! heb je geen foto??

Ik voel me eigenlijk altijd alleen de betaalslaaf van onze kat, die is er zo van overtuigd dat wij zijn personeel zijn dat ik het zelf ben gaan geloven :')

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:58

Hahaha nathalie2302 dat heb ik bij mijn hond een echte verwende prins XD

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:59

Afbeelding
Eentje uit een archief. Ze is momenteel uhmn ongeveer 50/60 kilo te zwaar (moddervet dus) en een beetje smerig (staart vol mest e.d.)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:00

Ooooh dat ziet er een pluisbolletje uit :+

Mp3 helpt wel, maar als het erg druk is verlies ik daar mijn overzicht mee en dat is niet handig met een schopgrage poownie :+

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:02

lindahertha jouw paard heeft je goed afgericht helaas en ik kan me je gevoel bij alles goed voorstellen.
Juist door hem te laten eten wordt hij lastiger en vervelender misschien een keer samen met iemand gaan wandelen en niet meer toestaan te eten, dit moet je wel een tijdje volhouden anders vervalt hij is hetzelfde gedrag, de mijne wilde vroeger ook wel eens een hap nemen en rukte zich bijna los tot ik het echt zat was en tijdens de wandeling ging ik vragen op mij te letten en waar mogelijk ineens een draai in te zetten enz.
Na 2 maanden was het graasgedrag over en kon ik weer normaal wandelen en nu hoef ik alleen maar nee te zeggen.

Bij ons op stal moeten we de paarden zelf binnen zetten en in het weekend ook buiten, nou zijn het er maar 6 dus goed te doen, alleen we hebben er 1 draak tussen zitten als het meneer niet bevalt dan zet hij z'n nek de andere kant op en weg is ie en je houdt hem echt niet, het is zo erg geweest dat bijna niemand hem nog wil binnen zetten en zijn eigenaresse er nooit is in de middag.
Zondag waaide het hard en ik moest binnen zetten, het eerste stuk liep hij braaf mee en ik corrigeerde hem omdat hij vlak achter mij ging lopen en dat wil ik niet dus hij liep weer schuin achter me ineens zie ik hem zeer boos kijken en hij slaat zijn voorbenen naar mij uit het was net niet raak, het pad is niet heel lang maar tijdens draaien, bokken leek het wel 10 km, ik had wel zoiets ik laat niet los en bleef eigenlijk nog heel rustig, gelukkig veilig op stal gekomen, maar gister moest ik weer binnen zetten en er kwam even een flinke knoop in mijn maag, toch doorgezet en hij liep rustig mee gelukkig, daarna nog op mijn eigen paard gereden alleen had ik niet veel ontspanning in mezelf wat weer de neerwaartse spiraal voedt bah.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:02

Afbeelding
Na 3 uur trailer en een pedicure (3 cm van haar hoeven af)
Afbeelding
Dit was zondag. Toen had ik haar voorpluk uit de knoop gehaald (en een deel eruit geknipt, kreeg het echt niet meer uit de klit :x )
Afbeelding
Gestrande walvis imitatie. Heb na deze foto nog 5/10 minuutjes naast haar gezeten. Kon haar lekker kroelen terwijl ze lag.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 12:06

ach wat een snoepie (yaaaay lange manen :D :D). Laat die foto's maar niet aan Cayleigh zien...ze mist nog steeds Rohan als ze foto's ziet van een zwarte shetlander....

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:24

Ik meld me ook... Ook ik moet toegeven dat ik bang voor mijn paardje geworden ben. Ik heb de afgelopen 2 weken haar kracht gezien (steigeren voor me neus met 30 cm ertussen, toen zelfs een keer gericht schoppen met haar voorbeen), er vandoor gaan als het haar niet zint.
Het is zelfs nu zo erg, dat ik eraan zit te denken haar te verkopen. Gisteren is ze gevallen in de deuropening, ze kwam vast te liggen, omdat ze ervandoor ging (met mijn dochter) toen ze afgespoeld moest worden en ze dus uitgleed. Het was een verschrikking... Mijn dochter (bijna 10) wil er niet meer op rijden, ik kan het niet vanwege mijn rug momenteel.

Ik vertel binnenkort wel even meer, kan het eventjes niet opbrengen, maar het voelt als een overwinning om toe te geven dat ik haar de baas niet ben (en misschien wel nooit ben geweest?)..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:31

Wat een droppie zeg, die shet <3 .
Ik had het gisteren nog met een collega er over dat ik op zoek ben naar een nieuw paard, komt hij met het idee om een shet te kopen omdat je dan niet zo hard valt. Juist......... :Y) _O- _O- .

Dat is het gekke, hoe vervelend Goldz ook is geweest naast me, ik ben er niet echt bang van geweest. Heb meerdere malen wat hoeven op korte afstand van mijn gezicht gezien, zowel voor als achterhoeven, hij heeft me meerdere malen geplet en omvergeduwd en heb zelfs een keer een rake trap tegen mijn hand gehad. Maar echt bang, nee.

Ik ben nu al mijn moed bij elkaar aan het sprokkelen voor vanavond := .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:33

Die opmerking doet mij denken aan dat filmpje van die agenten die twee shetten proberen te vangen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:34

Agent tegen shet, shet wint _O- _O-

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 12:57

Quincy iets toegeven (vooral aan jezelf) is de eerste stap zeggen ze toch altijd? :)

Oeh ja...proefrijden vanavond toch Ilonka? ben benieuwd!

Om dat filmpje moest ik echt zo lachen, die agent zal ook gedacht hebben "ach zo'n klein ding, ga erover staan en hou 'm klem"...:')

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:19

Haha ik lig in een deuk van dat filmpje _O- ach de agent is niet bang ;)

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:03

Franka1986 schreef:
@ Lindahertha... aah herkenbaar dat kan die van mij ook nog weleens doen :( dan draai ze zich om en ze is niet meer te houden. Moet wel zeggen dat dit periodes zijn dus ze doet het niet altijd. Maar dan nog is het vervelend want je weet in je achterhoofd dat ze het zo weer in der koppie kan halen. Daarom ben ik ook op zoek naar iemand gegaan die mij met zulk soort dingen kan helpen. Het heeft namelijk gewoon met respect te maken :) ... Het grappige is dat ik weleens met haar ga wandelen en dat ik haar losgooi in een openveld dan gaat ze braaf grazen en enkele minuten later kan ik haar zonder problemen gewoon weer pakken :)

Gister had ik een klein wandelingetje gemaakt ze was ontzettend braaf... Alleen toen we bijna terug op stal waren kwamen we een auto tegen die ging parkeren en toen kwam er toch zo maar een mens uit!! WEETJE HOE ENG!! Mijn maflinger stond dus weer even te stuiteren en daar houw ik toch zooo niet van (gelukkig is de hengstenketting op dat moment mijn grootste vriend :Y) ) Ik denk dan ook stel je voor als ik er op zat weetje hoe eng :oo

Het is gelukkig ook 9 van de 10x niet, en ik begrijp het wel. ze staan al vanaf 1 dec niet meer op de wei(normaal staan ze dag en nacht op de wei), op de 2 vriesdagen na, die we dit jaar al gehad hebben. dus ik snap hem wel. maar dat maakt het niet minder eng. ik laat hem om de dag/2 dagen in de buitenbak (die dus een kwartier wandelen is) lekker rennen en gek doen, dan is de stalmoed er wel een eind uit, maar nu wordt het grasmoed. en idd, dan heeft hij geen respect voor me,. sterker nog, als ik me dan dominant opstel, van dit flik je me niet,. dan wordt het alleen maar erger...

ik kan niet wachten tot het weer beter gaat worden (of gaat vriezen) en ze gewoon weer lekker nr buiten kunnen.

ik, heb inmiddels ook pavo nerv control gekocht, schijnt ook goed te helpen, omdat ook ook altijd overal van schrikt, wordt je debiel van. ik heb het nog niet binnen, maar ben benieuwd of het gaat werken, hoor er goede berichten over

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:10

Dat shetje agossie wat een lievie <3 Weet zeker dat ik daar niet bang voor zou zijn ,denk eerder dat het andersom zou zijn want ik zou hem doodknuffelen hahahaha :D

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:12

rumay schreef:
lindahertha jouw paard heeft je goed afgericht helaas en ik kan me je gevoel bij alles goed voorstellen.
Juist door hem te laten eten wordt hij lastiger en vervelender misschien een keer samen met iemand gaan wandelen en niet meer toestaan te eten, dit moet je wel een tijdje volhouden anders vervalt hij is hetzelfde gedrag, de mijne wilde vroeger ook wel eens een hap nemen en rukte zich bijna los tot ik het echt zat was en tijdens de wandeling ging ik vragen op mij te letten en waar mogelijk ineens een draai in te zetten enz.
Na 2 maanden was het graasgedrag over en kon ik weer normaal wandelen en nu hoef ik alleen maar nee te zeggen.

.

ja misschien heb je wel gelijk, ik denk juist goed voor hem te zijn, en hij maakt er misbruik van. nu is het echt een winterding, want meestal loopt hij als een schaap achter me aan. miischien nog ff voor de winter een andere stal zoeken waar hij wel buiten komt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:13

binky schreef:
Dat shetje agossie wat een lievie <3 Weet zeker dat ik daar niet bang voor zou zijn ,denk eerder dat het andersom zou zijn want ik zou hem doodknuffelen hahahaha :D

Je bent van harte welkom hoor :) Weet niet waar je vandaan komt, maar als je het leuk vind :) in de Zaanstraak hebben wij voldoende knuffelshetters :D