Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nojoukus

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:53

Ik stond mijn paard eens te poetsen bij zijn stal toen er een vader en een zoontje langsliepen. De vader zei tegen het zoontje "deze kun je beter niet aaien", dus ik vroeg aan de man "waarom niet?", waarop de man zegt "Er staat op het bordje dat hij Noddy heeft, dat betekent stout in het Engels!".
Ja hoor, dat schrijf je alleen iets anders!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:41

vrouwke schreef:
dus wij waren bij hun thuis en de hengstenboer zou komen want er moesten er een paar gedekt worden.

:x Duuusssss := :+

Bloemetje87 schreef:
Deze foto kwam ik toevallig tegen... http://everyoneweb.com/WA/DataFilesTedd ... ronimo.jpg :D

O ja ik zie het. Inderdaad een fjord.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:37

peacehorses schreef:
Arabesk schreef:
'kijk Bibi, dat meisje rijd op een IJslander'

(mijn arabier met wintervacht ^) en ik ben al 32....)

dat vind ik dan weer best knap :+ Alsof alle paarden ineens ijslanders worden omdat ze een dikke vacht krijgen, haha

Komt vaker voor dan je denkt stalgenootje met kleine KWPNer in wintervacht kreeg die opmerking namelijk ook vaker :')

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:16

Zo reed ik ooit op mijn toenmalige verzorgpaard. Zwarte merens. Ik had zijn manen gevlochten met gekleurde linten erdoorheen Zegt zo,n markelo's boertje : dat is er een uit afrika. Zwart met gekleurde vlechtjes in het haar! Ik wist niet of ik mocht lachen. Iet wat racistisch, maar ik begreep de vergelijking wel.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:20

Over merensen gesproken... jaren geleden gingen wij met onze merensen naar de keuring.
We namen onze oude hafmerrie ook mee, want die vond het leuk er even uit te zijn en die kon dan als gezelschap naast de paarden die niet in de ring hoefden blijven.
Iemand kreeg lucht van die haf en zei tegen ons: 'zooo dat is een mooie merens, is dat albino ofzo'?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:28

Def schreef:
Over merensen gesproken... jaren geleden gingen wij met onze merensen naar de keuring.
We namen onze oude hafmerrie ook mee, want die vond het leuk er even uit te zijn en die kon dan als gezelschap naast de paarden die niet in de ring hoefden blijven.
Iemand kreeg lucht van die haf en zei tegen ons: 'zooo dat is een mooie merens, is dat albino ofzo'?

Zou een giller zijn als je er dan gewoon de ring mee was in gelopen Haha

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:42

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:05

idje schreef:
Onbekendheid met wedstrijdregels komt ook bij profs voor.
We hadden op de club een 4-tal dat naar de hippiade mocht.
Twee dagen van te voren werd een van de pony's kreupel en de DA kwam.
Probleem uitgelegd en de reactie van de DA was:"Dan leen je toch even een andere pony?" :?
Gelukkig bleek de kreupelheid de volgende dag al over en kon hij gewoon meelopen. *\o/*

Die fout heb ik de commandant horen maken! Die wilde mijn paard lenen ipv een kreupel paard. Hij had dezelfde aftekeningen... Alleen is ie ruin ipv merrie. :)

Elan: Ik had mijn echte rijbroeken aan naar school in de tijd dat ze in de mode waren. Wilden ze allemaal weten waar die van mij vandaan kwamen. hihi. De mijne gingen langer mee dan die van mijn klasgenoten! En het was nog handig ook. Meteen na school lekker heel penny ponyrijden.

En mijn paard is 1.53 m. Andalusiers zijn altijd paard. haha. Dat is om het makkelijk te houden...

Memuska: Geniaal!!! Foto!!!

Ik kreeg laatst de opmerking, dat als mijn ruin niet meer geschikt zou zijn voor de sport, dat ie dan altijd nog dekhengst kon worden. :D _O- Dus ik: "Tja, als ie ballen had gehad, mss wel ja.." *D

Die van die merens en dat meisje van 7. Mijn dochter van 9 zag ik nadenken: Wat is hier nou om te lachen. _O- Het wordt volgens mij tijd om hier ook het één en ander uit te leggen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:17

wanneer ik op buitenrit ga, dan neem ik vaak een halster mee, om de laatste kilometer of wat naar huis, naast mn paard te lopen. Het zadel een paar gaatjes losser en dan mogen ze aan het halster wat gras knabbelen als beloning en er was altijd een buurman in de straat die hetzelfde riep.
"Weer al een lege tank?"

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:31

Ik was aan het rijden in bos. Ik kom een gezin tegen met een klein jongetje. Vraagt hij aan zijn ouders waarom mijn paard geschminkt is. (Mijn paard heeft een hele grote witte bles)
_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:55

Ik heb nog een wel-paardenpennymeisje..

We waren voor de Springtour Zuid-Holland in Rotterdam op het CHIO terrein ( kralingse manege )
Er was ook pony springen en er stappen 2 penny meisjes op 2 welshjes naast elkaar een vosje en een schimmeltje echt typische welshjes ..

Zegt de ene tegen de ander doodserieus .. Ja maar kijkt het zit zo ' mijn pony is paard gefokt ' daarom springt ie beter ( pony was niet hoger als 1.30 ) .

We hebben echt in een deuk gelegen niet normaal . :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:27

'Ik moet ook nog huiswerk maken en 4 paarden rijden!' 'Ja duh laat je ze toch ff staan. Net zoals met auto's hoor, maar dan maar 1 pk! Haha!'

Zeer grappig :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:28

Hahahaha paardgefokt... :')

Mijn vriend rijd wel paard, maar is soms nogal eigenwijs. Zo knoopt hij steevast mijn prachtige westernteugels aan elkaar vast. >;) Word ik soms erg moe van, want dan hangt hij ze ook nog aan de knop van mijn zadel. Jongen doe eens niet zo lui en hou zelf je teugels vast. _-:(
Ook moet hij alles zelf ondervinden...
Ik: Schat, sluit eens aan, we gaan draven. Probeer een halve paardlengte afstand aan te houden.
Hij: Ja nee ik doe het wel zo. *Houd ong. 2,5 paardlengte afstand.*
Ik: Da's te veel schat, dan gaan ze bijrennen en er voorbijschieten, hoe vaak moet ik het nog zeggen? Maar goed jij moet het weten. (Ik was het beu dat gezeur elke keer. :+ )
Ik: * draaf aan*
Hij: *Komt met paard en al keihard voorbij me gescheurd*
Ik: *Zet mijn paard stil*
Hij: *Zijn paard ziet dat en laat zich ook stilzetten*
Ik: Zei het toch....

Sindsdien houd hij keurig de juiste afstand van me, jippie!!! :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:28

niet zozeer heel grappig, maar wel heel erg schattig,..

er komt een meisje inclusief super leuke b pony'tje de bak in terwijl ik saterday rustig aan laat afwerken. op een gegeven moment stapt ze me voorbij (ik ondertussen stap lange teugel) zegt ze: mevrouw, wat heeft u een mooi paard! even later ben ik op weg naar stapmolen, zegt ze tegen dr moeder: kijk mam, dat is nou dat mooie paard! hoe trots kun je zijn!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:51

laatst was een vriendin bij me (ze snapt niks van paarden en alles er om heen), maar ik moest nog even mn pony rijden. ik pony opzadelen en zij was de andere paardjes een beetje aan het aaien en wat rond aan het kijken in de zadelkamer. komt ze ineens uit de zadelkamer met een spring en een dressuur zweep, zwaait ze die alle 2 heel vrolijk voor de neus van mijn pony en vraagt: 'waarom is deze langer dan deze?' en je raard het al, mijn pony stond met grote ogen te kijken en durfde zich niet meer te bewegen met al die zwepen die om zijn hoofd slingeren. haha was wel geinig alleen pony een beetje gestrest als mijn vriendin weer eens kwam aaien om het goed te maken. haha

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:36

In dit geval een veronderstelling van een paardenmens, en daardoor nog pijnlijker: Ik heb gister een meisje dat al een aantal jaar rijdt - net als haar moeder en zus trouwens - toch maar even verteld dat de pony het waarschijnlijk prettiger vindt als je niet steeds weer met dat bit tegen z'n tanden aan mept (en dan ook niet bepaald zachtjes), en dat bit indoen makkelijker gaat als je even je vingers in het gat tussen tanden en kiezen in de onderkaak legt...
Ik had de neiging om te zeggen: dat gat hebben ze speciaal voor jouw getrokken, maar waarschijnlijk had ze dat dan serieus genomen :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:01

vind hier eigenlijk niets leuks aan :n

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:50

Ik krijg heel vaak te horen..

- kijk dat is nou een echt paard! ( veel oudere mannen zeggen dat omdat het een belg is ).
- mooie haflinger ( toch echt een belg )
- als ik er naast onze jaarling of inmiddels twee jarige loop krijg ik vaak te horen, waarom ga je er niet op zitten dan word je niet zo moe ( als k wandel met dr )..

Echt soms hoor ik dingen...

Pas was een een meisje bij ons op stal, rijd ook paard vraagt ze.. heeft jou paard ook hoeven? toen kwam ik niet meer bij...

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:47

Haha, mijn vriend en ik keken net die Centraal Beheer reclame van die Italiaanse Maffia en het dressuurpaard ipv het renpaard wat ze gekocht hadden. Zegt hij: 'kijk, een dressoir paard!' Haha, toch bijna goed!

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:26

Ik zal eerlijk bekennen dat ik vroeger als klein meisje (lees: Penny) ook dingen heb geroepen waar ik nu echt om kan lachen.. zo zei ik altijd over de kleine hoefijzertjes voor mini's; "dat zijn hoefijzers voor veuelens" :o

8)7

Gelukkis weet ik nu beter.. :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:53

achja vroeger had ik een vriendin die ervan overtuigd was dat je paard links ging als je aan de rechterteugel trok en rechts als je aan de linkerteugel trok.. eh, okay 8)7
ze heeft zelf 5 paarden maar kwam regelmatig naar mij toe.. "mag je je paard eigenlijk lauw water geven?". Nee bij voorkeur koud water met ijsblokjes zodat het in de wei ook koud blijft enzo in de zomer. :')

Jors

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:16

pearlie schreef:
petrabonanza schreef:
ik vertelde tegen een vriendin (met dochtertje van 8) dat ik er zo aankwam omdat ik eerst nog een paard moest longeren;
het meisje had thuis gevraagd of het paard ook eens bij hun mocht logeren

Mijn vriend heeft al eens gevraagd of ik het paard niet eerst moest 'lanceren'.....

Zo stonden mijn tante + neefjes te kijken terwijl ik mn paard klaar maakte om te gaan longeren.
Neefjes: Ga jij nu zometeen je paard lanceren?
Zegt tante, Nee joh, dat heet rangeren..
Juist, ik heb ze maar in die waan gelaten :D

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:40

Mijn vader weet qua verzorging ondertussen alles wel, maar rijden blijft iets vreemd. Nu is hij een tijd geleden mee gegaan naar een les waar ik de opdracht kreeg mijn binnenteugel wat vaker echt los te laten (dus 10 cm over de manenkam strijken en terugzetten) wat dus lijkt op aaien.
Aantal weken geleden was paard echt niet leuk, dus paps komt binnen "Seg aai dat beest es vaker dan loopt die veel beter" ... Ja ... Eigenlijk had hij nog gelijk ook :')

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 01:32

Ik heb in de keuken van een bejaardetehuis geerkt. Bij het opscheppen van het eten hadden we natuurlijk handschoenen aan en van die blauwe dunne plastic mouwbeschermers.
Toen vroeg 1 van die koks serieus of ik die niet wilde hebben voor mijn paard.
dus ik keek hem niet begrijpend aan, ja zegt ie voor om zijn benen...

Heb toch even uitgelegd wat bandages zijn..

MJR_Tjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:27

Haha geniaal topic!
Op stal begeleid ik de kinderfeestjes, vorige keer waren er ook jongetjes bij (jaar of 8) en ze waren lekker aan het poetsen. Dus ik zeg, poets je ook even onder de buik? Maar t lieve ruintje was lekker ontspannen en hing m naar buiten, vraagt dat jongetje, wat is dat? Hoor je heel droog n stal verder op: Dat is zn plassertje! Dat jochie rende gillend weg :=
Hij wou m niet meer poetsen, dat vond ie vies zo'n grote _O-

Ook een keertje op mn werk, gingen we een rondje over de camping maken, stonden we even stil bij de receptie, staat er zo'n jongetje met zn fietsje stoer te doen, ik zeg: wat doe je?
Hij: ik maak je paard bang!
Ik: denk eerder andersom!
Hij: huh?
k drijf aan en paardje zet 2 passen naar voren en jochie stuift weg met zn fietsie :=
(Dag er na heeft ie er nog wel n rondje opgereden) O:)