Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:33

Dat scheelt inderdaad, maar verder zal je het inderdaad nooit voor de volle 100% weten, maar ja dat hou je toch en je sluit gewoon veel uit door die keuring.

De fokker van mijn paard stond voor 100% achter zijn fokproduct, dus hij is uiteindelijk akkoord gegaan met de afspraak voor de keuringskosten, maar toch had mijn paard een chipje, maar aangezien het geen belemmering zou vormen voor wat ik er mee zou doen, heb ik hem toch gekocht, hij was gewoon goed gekeurd als sportpaard, dus........heb ik de keuring gewoon betaald

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:10

Heej,

Ik meld mij ook even! Ben ook op zoek naar een paardje. Al in januari een paardje op proef gehad maar die is terug gegaan. Die was de 1e week heel braaf en fijn te rijden en de week erna alleen maar staken en steigeren |( dus die is terug gebracht. 11 Juli heb ik een paard laten keuren maar helaas spat achter en dus afgekeurd voor de sport..... Dus maar weer verder zoeken. Nu eerst 1 augustus een weekje op trainingsweek. Helaas dus nog even zonder paard. Maar daarna weer lekker verder zoeken.

Groetjes Lidewij

Romanoff

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:00

@ Twilight; Wat een prachtig paard zeg! <3

@ Liedjuh2: Succes met je zoektocht! Jammer van 1ste paardje dat ie ineeen zo ging staken en doen.. nooit leuk..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:43

Moet ik lid zijn van het knhs als ik het paspoort van Ferro wil opsturen om hem te wijzigen? Weet iemand waar ik hem precies heen moet sturen want ik heb 2 verschillende adressen, eentje met gewone straatnaam en de andere met een postbus

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:46

Lauste schreef:
Nee weet ik, maar ik ging even in op het feit dat ikke het erover had dat je kopers ook niet altijd kunt vertrouwen. :P

Dus waarom zou ik als verkoper er dan maar op moeten vertrouwen dat die keuring correct wordt uitgevoerd?

Als ik hier dan lees dat er mensen 6 - 7 paarden af laten keuren voordat ze er eindelijk eentje hebben gevonden die de goedkeuring van zowel koper als DA kan wegdragen, dan vraag ik me wel af of koper daar kijkt waar te vinden is wat ie zoekt.
Volgens jullie opvatting heb je dan dus wel 6 - 7 verkopers op kosten gejaagd doordat je als koper niet weet wat je zoekt! Lekkere mentaliteit..........

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:02

@Twilight gefeliciteerd met je nieuwe paard (hopelijk heb je niet de hoofdprijs voor zo'n jong dier met een kleine bemerking betaald)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 22:23

EllaBellaah schreef:
Moet ik lid zijn van het knhs als ik het paspoort van Ferro wil opsturen om hem te wijzigen? Weet iemand waar ik hem precies heen moet sturen want ik heb 2 verschillende adressen, eentje met gewone straatnaam en de andere met een postbus

Wat bedoel je met wijzigen? Op je naam laten zetten?
Want in dat geval hoef je geen lid te zijn, maar krijg je gewoon geen korting als je geen lid bent.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 22:24

Welkom Lidewij! :)
Ik heb precies hetzelfde als jou meegemaakt, een paard op proef en na een week begon ze te staken/steigeren en andere gevaarlijke capriolen uit te halen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:28

Lauste schreef:
EllaBellaah schreef:

Wat bedoel je met wijzigen? Op je naam laten zetten?
Want in dat geval hoef je geen lid te zijn, maar krijg je gewoon geen korting als je geen lid bent.

Ja wil hem inderdaad op mijn naam laten zetten, maar kan niet precies vinden hoeveel dat me kost enzo

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 22:31

Oh wacht, dat kan ik wel even voor je opzoeken! :D
Heeft hij een paspoort bij het KNHS of bij een ander stamboekdinges?
Want mijn pony heeft er een bij het KNHS en toen heb ik haar ook over laten zetten op mijn naam.
Ik had dan wel korting omdat ik lid ben.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:50

Ja hij staat inderdaad bij het KNHS!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 22:51

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 22:53

Heb nog even voor je gekeken, in die tarievenlijst staat:
Overschrijving (eigenaren) paarden en pony’s: €32,25

Je moet het paspoort dan aangetekend laten verzenden (moet niet, wel héél verstandig) naar de KNHS.
Typ er even een net briefje bij met al jouw gegevens en dan moet het goedkomen. :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:55

Ik heb op hun site een formulier gevonden waar ik alles op moest invullen, zal even die link bekijken thanks!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 22:56

Oké kan ook! :D
Ik had zelf een brief geschreven omdat ik ook een nieuw paspoort moest aanvragen voor haar.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:18

Ja bij hem staat trouwens alleen in zijn paspoort dattie zwartbruin is maar verder geen aftekeningen die hij wel heeft... Die heb ik er nu ook bij geschreven

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:47

ikke schreef:
Lauste schreef:
Nee weet ik, maar ik ging even in op het feit dat ikke het erover had dat je kopers ook niet altijd kunt vertrouwen. :P

Dus waarom zou ik als verkoper er dan maar op moeten vertrouwen dat die keuring correct wordt uitgevoerd?

Als ik hier dan lees dat er mensen 6 - 7 paarden af laten keuren voordat ze er eindelijk eentje hebben gevonden die de goedkeuring van zowel koper als DA kan wegdragen, dan vraag ik me wel af of koper daar kijkt waar te vinden is wat ie zoekt.
Volgens jullie opvatting heb je dan dus wel 6 - 7 verkopers op kosten gejaagd doordat je als koper niet weet wat je zoekt! Lekkere mentaliteit..........

Daar ben je zelf toch bij lijkt mij??

Ik weet prima wat ik zoek, maar als die paarden steeds een flinke bemerkingen hebben dan heeft dat totaal niets met de mentaliteit van de koper te maken, vind dat een beetje kort door de bocht Ikke, lijkt wel alsof jij het maar van 1 kant bekijkt en niet de moeite neemt om het ook vanaf de andere kant te bekijken.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:10

Ik zou ook nooit een paard kopen waarvan keuren voor koper. Ik ben niet het OCMW. Ik ga geen 2000 € betalen aan 4 afgekeurde paarden. Als de verkopern niet wil betalen voor afkeuren (wat me normaal lijkt. Als je een auto verkoopt moet die ook gekeurd worden door verkoper en dat vindt iedereen normaal) dan moet hij het maar verkopen aan iemand anders.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:05

studiemiep schreef:
@Twilight gefeliciteerd met je nieuwe paard (hopelijk heb je niet de hoofdprijs voor zo'n jong dier met een kleine bemerking betaald)

ik vind dit geen bemerking want hij heeft gewoon een 1 gekregen,
ik heb niet de hoofdprijs betaald al is dit misschien voor jullie wel de hoofdprijs,
ik vond het een heel redelijke prijs voor zo'n fijn braaf paard,
vandaag zadels laten passen eerste keer 'rijden' in de bak en was echt super braaf en dat voor een 3 jarige,
zelfs de zadelmaker stond er versteld van aangezien we dus nog niet gereden hadden.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 18:23

Twilight1 schreef:
vind dit geen bemerking want hij heeft gewoon een 1 gekregen,

Huh? Maar hier zeg je dat hij een 2/3 had gekregen:
Twilight1 schreef:
alles was goed ook dat cesambeentje (uiteindelijk een 2/3 geworden)

Is het trouwens dit? Heb namelijk nog nooit van cesam/sesambeentjes gehoord:
http://www.gezondheidvanmijnpaard.nl/in ... ontent=135

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:33

Lauste schreef:
Twilight1 schreef:
vind dit geen bemerking want hij heeft gewoon een 1 gekregen,

Huh? Maar hier zeg je dat hij een 2/3 had gekregen:
Twilight1 schreef:
alles was goed ook dat cesambeentje (uiteindelijk een 2/3 geworden)

ooh ja dat cesambeentje, maar hierbij heeft de dierenarts geschreven dat dit geen problemen kan veroorzaken,
dus dat betekent dat de verzekering hem hierbij ook neemt en hij dus gewoon helemaal goed is

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:35

ja dat is het cesambeentje,
dit zit bij de kogel en valt de 'klappen' op na de sprong etc.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 18:39

Oh oké, vind het zoals ik het zo lees nog best wel risicovol. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. ;)
Maar zag net een topic waarbij 3/4 jarigen die een 2/3 daarop krijgen later als ze zwaarder getraind werden er wel last van kregen.
Hopelijk krijgt jouw paard dat niet, maar vast niet als de dierenarts het zegt. :)

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:44

ik vind het niet risicovol, ik vertrouw op de dierenarts en zelfs die zei:
als ik een paard zocht had ik een bod erboven geplaatst en;
als ik in jullie positie stond zou ik het paard kopen etc.
dus ik vertrouw het volledig

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:45

Afbeelding
2 zussies met hun grote trots :D
Adios <3