Lioony schreef:Ik begrijp je punt en ben het daar ook zeker mee eens, maar dat betekent nog steeds niet dat het overal zo gaat. 24/7 op de weide is ook lang niet overal mogelijk vanwege de bodemsoort en is nou ook niet ideaal ivm vele (meerdaagse) concoursen. Overdag op de weide en snachts op stal is ook helemaal niet slecht.
Nee dat zeker niet, veel jonge paarden waar al te veel van gevraagd wordt, die het nu wel allemaal fijn oppikken, maar daar later problemen mee krijgen. Dat is ook de reden dat ik alles laat keuren, dan kun je dat uitsluiten voor nu in ieder geval. Manier van trainen kun je namelijk altijd weer aanpassen.
Wat ik wel denk is dat sommige dingen gewoon doorgefokt zijn, dat kan gewoon niet anders.
Paarden van 6 die al richting Z lopen is een schriftelijke garantie op ellende. Meer dan welke lijnenteelt ook. Bekijk de foto's goed en je kunt de pijnpunten al aanwijzen. Hoef je niet eens voor te gaan kijken!
Je moet je wijze van houden soms aanpassen aan de omstandigheden. Maar maak dan wel gebruik van de mogelijkheden die er wel zijn! Ik wil ze de kost niet geven die hun paard maar "even" buiten hebben lopen, omdat ie anders zo'n lelijke grasbuik krijgt. (Letterlijke uitspraak van zo'n dressuurtrut!!)