Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

n_atas

Re: Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 07:25

Ik kreeg gister EINDELIJK mailtje terug van astrid met bevestiging dat de automatiche incasso is gestopt net als mn aboo.
ik had een niet zo`n aardige aangetekende brief gestuurd, daar niks meer over gehoord. alleen dat het nu geregeld is!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:09

Friesian2 schreef:
ik betaal het al geen jaar
en ik blijfhet maar krijgen :(

beter als betalen en helemaal niks krijgen, of pas na heel veel mailen :(

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:41

Ik heb net een email gestuurd. Eens zien hoelang het duurt voor ik reactie krijg. Zag dat er weer €39.95 was afgeschreven voor 12 nummers per jaar..... waar zijn in hemelsnaam die 12 nummers????? Me brievenbus eet ze zeker op! :(
Weet niet of ik nu erg wantrouwig ben maar de website van Publiforce is niet meer ingebruik......

:wave:

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:00

Nee, Publi Force werkt niet, maar Toptijdschriften wel.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:06

Ik heb een mailtje gestuurd naar de consumentenbond :P

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:36

Het geld stond vanmiddag mooi terug op mijn rekening en had ook antwoord terug van Astrid.. Dus hier is het mooi opgelost..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:04

Pfff, ik heb ook opgezegd per e-mail. Gezegd dat ik me eletronisch heb aangemeld en dus volgens art.267 van boek 6 BW ook via elektronische weg gewon kan afmelden.

Kreeg ik een berichtje terug:
Citaat:
geldt niet voor maandbladen (nog niet pas in 2011) maar voor internetaanbieders, sportschoolabonnement en mobiele aanbieders.

Een uitgeverij mag zelf zijn algemene voorwaarden opstellen en hanteren.
(artikel 6:537 sub M BW).Uiteraard mag u als uitgeverij via de algemene voorwaarden strengere eisen stellen aan het opzeggen, maar deze mogen niet onredelijk bezwarend zijn.

M.a.w. Ik moet aangetekend opzeggen. Is dat meten met 2 maten of niet? Van de een accepteren ze de opzegging per telefoon of mail en van de ander niet. :(

Nou ja, ik wacht het nog even af. Ik heb nog tot eind dit jaar te gaan. Misschien zijn ze in de tussentijd wel failliet of worden ze eens op het matje geroepen bij Tros radar .
Naja failliet zullen ze misschien niet vlug gaan; wie weet hoeveel mensen het niet in de gaten hebben dat er tussentijd dubbel abonnementsgelden worden geincasseerd :( .

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:07

Ik vind aangetekend opzeggen onredelijk bezwarend.
Ik bedoel, aangetekend verzenden kost zo'n 7 euro, het abbo (normaal gesproken) 20!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:09

krijg al jaren het blad en nog nooit een cent betaald.

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 06:09

@ Isabonny Dat kan toch niet ????

Via www.opzeggen.nu vind ik deze tekst:

'Ontvang iedere maand uw gratis Horsimo
U betaalt slechts een kleine bijdrage
in de verzend- en administratie kosten van € 14,95 per jaar

- Blijvend gratis
- Gratis af te halen aan de Kelvinring 44
in Alblasserdam. Zo bespaart u de verzendkosten.
- U kunt altijd opzeggen '

Ook bij de algemene voorwaarden zie ik dit staan:

Artikel 10. Dwingend recht

Indien een of meer bepalingen van de Leveringsvoorwaarden Titel of van enige andere overeenkomst tussen het Lid en de Uitgever in strijd wordt geacht met bepalingen van dwingend recht, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal de Uitgever deze vervangen door een vervangende, rechtens toelaatbare bepaling die zoveel mogelijk aansluit bij de vervallen bepaling.

Ik neem aan dat dit betekent dat indien het lid Horsimo niet ontvangt volgens afspraak, de regels een beetje anders gaan worden, in het voordeel van het lid?????

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:40

Westland schreef:
@ Isabonny Dat kan toch niet ????

Via http://www.opzeggen.nu vind ik deze tekst:

'Ontvang iedere maand uw gratis Horsimo
U betaalt slechts een kleine bijdrage
in de verzend- en administratie kosten van € 14,95 per jaar

- Blijvend gratis
- Gratis af te halen aan de Kelvinring 44
in Alblasserdam. Zo bespaart u de verzendkosten.
- U kunt altijd opzeggen '

Ook bij de algemene voorwaarden zie ik dit staan:

Artikel 10. Dwingend recht

Indien een of meer bepalingen van de Leveringsvoorwaarden Titel of van enige andere overeenkomst tussen het Lid en de Uitgever in strijd wordt geacht met bepalingen van dwingend recht, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal de Uitgever deze vervangen door een vervangende, rechtens toelaatbare bepaling die zoveel mogelijk aansluit bij de vervallen bepaling.

Ik neem aan dat dit betekent dat indien het lid Horsimo niet ontvangt volgens afspraak, de regels een beetje anders gaan worden, in het voordeel van het lid?????

Ik weet niet waar je dat van die € 14,95 vandaan haalt. Als ik via http://www.opzeggen.nu het blad Horsimo aanklik dan staat er toch echt levensgroot in het cirkeltje: NU 12 NUMMERS VOOR SLECHTS € 39,95 :+ . Als je verder klikt, dan zie je dat je voor Belgie en Spanje nu zelfs €99,95 moet betalen......die zijn helemaal gek geworden 8)7 !!

Ach ja...het is een grote puinzooi daar. Ik heb tot nu toe de Horsimo wel nog ontvangen.....nou ja....na heel veel op en neer mailen en maart en april zouden dus deze of volgende week moeten komen, dus die heb ik idd nog niet.....maar ik vind het zowieso onredelijk bezwarend om aangetekend te moeten opzeggen voor een blad wat maar € 19,95 per jaar kost(e).

Ik heb begrepen dat ze de prijsstijging naar € 39,95 dus aan iedereen schriftelijk willen doorgeven, waarna je kunt beslissen of je nog lid wilt blijven. Volgens mij kunnen ze je niet verplichten dit aangetekend te moeten doen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:15

Ik vind het enorm krom dat je wel via een formulier op een site je abonnement kunt starten, maar niet opzeggen. En dat verzenden van dit 'gratis' blad EUR 3,33 per keer kost.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:08

Net met publi force gebeld en deze jongen gaf aan dat er inderdaad ten onrechte €39.95 is geincasseerd. Gaf ook gelijk aan dat je het moet laten storneren bij de bank.
In juni krijgen alle abboneens een brief over de tariefs verhoging met de keuze mogelijkheid door te gaan met publi force of niet.

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:29

ik heb de nummers maart april en mei niet gekregen :(
ga ook maar eens opzeggen
wat is dan nu de beste manier?

Onbekendqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:54

dames en heren van dit forum, graag wil ik jullie reactie.

Ik heb geadverteerd in Horsimo maart , maar omdat deze steeds nog niet verschenen was heb ik hun aangeschreven.

Ik wil graag weten of jullie het maart nummer al hebben ontvangen en het april nummer.

Mij zonden ze een exemplaar toe welk op heel raar dik papier was gedrukt.
Is dit bij jullie ook zo

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:58

Nog geen maart en/of april ontvangen hier onbekendqq

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:08

Ik ben trouwens ook wel benieuwds hoe het met die rechtzaak is afgelopen....

Onbekendqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:21

heb jij maart en april ontvangen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:56

Nee, ik ben *gelukkig* geen lid van Horsimo.

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:31

ik heb maart april en mei niet gekregen

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:39

ik ben er eindelijk vanaf!
Na schriftelijke opzegging heb ik een mailtje van astrid gehad dat mijn abbo gestopt is!
Voor mij nooit meer horsimo :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:33

@ Ilona, had jij aangetekend opgezegd? Ik niet, wel schriftelijk, en kreeg dus een mail dat ze zich daar geen flikker van aantrokken.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:39

ik heb ook geen maart en april ontvangen. Ik gok dat ik mei ook niet ga ontvangen, maar ondertussen proberen ze me wel geld afhandig te maken.
Dit riekt naar oplichting, als zelf adverteerders word voorgelogen dat hun advertentie is geplaatst.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:41

Ik vind het wel typisch dat ze mailen dat ze wel een brief hebben ontvangen, maar dat ze die niet accepteren omdat hij niet aangetekend was.
Met die mail maken ze nl kenbaar dat ze de opzegging wél hebben ontvangen, maar gewoon vertikken hem te verwerken.
Het lijkt mij dat aangetekend opzeggen ook onredelijk bezwarend is. Zeker als je abbonement wél digitaal bent aangegaan.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:44

@Liezel1, ik zit dus nu te twijfelen of ik er toch maar een aangetekende brief naar stuur, of wacht totdat in juni de brief komt waarmee je op kunt zeggen. Ik vind het zo krom dat ik EUR 7 moet betalen om van een 'gratis' blad af te komen. Ik ben trouwens heel erg blij dat de vriendin die ik (een hele tijd terug) ook een tijdschrift aangeraden had, dat niet gedaan heeft. Anders had ik mij nog schuldig gevoeld ook.